Tiltujen piipitykset. (Bäckman, Putkonen, Tankki-Leena et al.)

No kuka luotettava ja maineestaan huolehtiva lähtee mukaan MV-touhuun? Varmaa tienestiähän on luvassa kun summatkin on noin suuria...

Mä olen yhden alueellisen luontoyhdistyksen tilinhoitaja. Summat on samaa luokkaa... miksi siihen päädyin on oma tarinansa...
Kun ei nyt vaan menisi luontokato ja rahojen katoaminen sekaisin, tarkkana siellä nyt
 
Kun ei nyt vaan menisi luontokato ja rahojen katoaminen sekaisin, tarkkana siellä nyt
No joo, mä voin kuitata puuttuvat tonnit taskustani.. jäsenmaksuista ~3k€ + Birdlife 2,5k€ on vuosibudjetti...kaupungilta ehkä 500€. BL ja kaupunki maksavat jälkikäteen kuitteja vastaan...

Edeltäjän edeltäjä pyöritti hommaa omalta paivittäistililtään (!) Selvisi vasta kun hän halusi jättäytyä syrjään. Ei siinä mitään vilpillistä tapahtunut, mutta olihan sekin aikamoinen tapa toimia ry:n rahastonhoitajana... Sitten tuli tää edeltäjä joka on ihan täysi tietokoneilleterantti, kyllä hän virastokielen taitaa mutta ei ohjelmista mitään. Joten multa meni hermot siihen kun opastan häntä tietokoneen kanssa ja kuinka kuiteista otetaan kuvat kirjanpitoa varten. Joten ihan vain omaa mielenterveyttäni varten otin homman kun kerran kaksinkertaisen kirjanpidon hallitsen...

Ei siihen kuulu edes pankkikorttia, nettitunnukset kyllä (mulle ja puheenjohtajalle)..
 

Aina paranee! Tää on jo kuin Kummelin ja Pahkasian sekasikiö.


Laugh Lol GIF by Tüplü Televizyon
 
En kyllä nostaisi Vavan veljeksiä vakoojien kastiin. Siellä on sentään joskus kovia jätkiä, nämä on tunnelihörhöjä.
Juu, mutta keskustelu oli jo alkanut ao. ketjussa, joten paree katkaista toinen aloitus saman tien.
 
En kyllä nostaisi Vavan veljeksiä vakoojien kastiin. Siellä on sentään joskus kovia jätkiä, nämä on tunnelihörhöjä.

Toinen veljeksistä on koulutettu tiedustelu -upseeri.

Tottakai toiminta "verhotaan" joksikin muuksi kuin se tosiasiassa on. Esimerkiksi nyt vaikka sitten hörhöjen pööpöilyksi.

Albaniassa oli taannoin aivan viattomia "youtube seikkailijoita" kun tunkeutuivat sotilasalueelle.

Vapan veljekset selittää uskomatonta paskaa, mutta jokainen joka heitä on enemmän jututtanut, on huomannut etteivät he ole tyhmiä, vaan kaukana siitä.
Kun roolihahmojen taakse katsoo, on siinä kaksi koulutettua, fiksua ja kohtalaisen kovakuntoista tyyppiä - avoimesti Itäisellä asialla.
 
Redditistä bongattua. Bäkkis myy ryssäpuhelinta, jossa on "vakoilun estokytkin".

Vakoilunestonappula on siis mekaaninen nappula, joka kytkee kameran ja mikrofonin pois päältä. Ehkä kytkee mekaanisesti kameran kennon ja mikrofonin pois tai sitten aktivoi vaan jonkin softakikkareen, jolloin ei periaatteessa estä mitään, mitä ei joku osaava saisi kierrettyä. Ainakaan se ei estä vuotamasta tietoa verkon kautta. Ja kun käyttiksenä on Jollan ryssänmaan valtiolle tekemä Sailfishin variantti Aurora OS, niin voi tietysti miettiä, minkälaisia madonreikiä käyttöjärjestelmään on nyttemmin ohjelmoitu. Tietoturva luultavasti myös heitteillä ihan muuten vainkin.

Puhelin on ollut 2021 265 dollaria vastaava rahamäärä monopolirahoja, eli nyt niitä saa varmaan pikkurahalla, koska noilla ei ole ollut ulkomailla mitään kysyntää ja tuskin edes ryssänmaalla kovin moni on tuollaista halunnut. Paljonkohan Bäksi ottaa yhdestä puhelimesta katetta?

Tästä puhelimesta on kysymys: https://nokiamob.net/2021/11/13/rus...a-os-has-physical-button-against-wiretapping/

n5ew7ub1n0ua1.jpg
 
Aikamoista settiä Yazka kertoilee. Ja olen näitä kuullut ihan (ex) lähipiirin ihmiseltä joka näitä totena uskoi
Kuuntelin random-pätkän tuosta. Mielenkiintoista, jos lapsista voidaan tehdä timantteja, niin eikö niitä voitaisi puristaa porsaista tai kissoista o_O

Sen ymmärrän, että vaikka suuri kiusaus nyt olisikin, ryssistä niitä ei voida tehdä.

Kerran louhittiin jotain kanaalia ja ampu karkasi sen verran, että olisi pitänyt muutama pikkukivi hakea läheisen talon puutarhasta. Rouva tuli estelemään, ja kertoi hiljaisella äänellä että hänen talonsa alakerrassa on sukellusvenetukikohta, eikä miehistö pidä jos tontilla kulkee vieraita. Siivoavat itse sitten yöllä kun ei ole muita lähellä.

Taisi olla miehistö vempulassa, kun kivet jäivät keräämättä mutta eipähän häiritty.

Tuntuu sen rouvan jutut aika järkeviltä, kun näitä kuuntelee.
 
Back
Top