Topikki Juken ihmehärveleille

Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Tässä vielä "koulukuljetusversio".

Löpöt edestakaisin Kittilään stadista 50 ekkua per kärsä ( jet A1 = 1 euro/litra ).

Tosin se JET A-1 on 1,03 ekkua/ litra; http://www.statoilaviation.com/en_EN/pg1332347012104/statoilAviation/productsandprices/jeta1.html
 

Liitteet

  • EVT-CRUZER_12seat65.jpg
    EVT-CRUZER_12seat65.jpg
    59.5 KB · Luettu: 15
Juke kirjoitti:
Tässä vielä "koulukuljetusversio".

Löpöt edestakaisin Kittilään stadista 50 ekkua per kärsä ( jet A1 = 1 euro/litra ).

Tosin se JET A-1 on 1,03 ekkua/ litra; http://www.statoilaviation.com/en_EN/pg1332347012104/statoilAviation/productsandprices/jeta1.html

Ja nyt 40 ekkua per sierainpari. 40 % pienempi kuin samoilla myllyillä liikkuva 6 paikkainen Citation Mustang.
 

Liitteet

  • EVT-CRUZER_16_CITATION_STANG70.jpg
    EVT-CRUZER_16_CITATION_STANG70.jpg
    114.7 KB · Luettu: 14
Tässä vielä lopullisempi ratkaisu painopistepähkinään.

Nyt myös extra long range versio jossa toiletti ja kahvinkeittopaikka.

24839d1371850534-homebuilt-vlj-good-idea-evt-cruzer_bathroom_coffee.jpg


Pisaranmallinen kattoikkuna hotellihelpotuksen katossa...voi katsella tähtiä ja taivasta.

Taloudellisuus on parempi kuin 5 istuttavalla Ford Focuksella 5 päällä esim matkalla Kittilään stadista..niin ja kerkee viikonloppuna 2 päivää laskeakin perillä....Focuksella meneee aika matkoihin ( siis tällä alimmaisella versiolla ).
 

Liitteet

  • EVT-CRUZER_16_CM65.jpg
    EVT-CRUZER_16_CM65.jpg
    112.1 KB · Luettu: 6
Sitten vielä ilman sivuvakaimia oleva stealth pommari ja häätäjä. Luukut aukeaa alas ja siten käytännöllisempi kuin GM-1. Matkustajakoneen speksit muuten...transsooninen n. 1150 km/t max ei jp:tä.

Tunteeko/tietääkö kukaan muuten Aarne Lakomaata ? http://en.wikipedia.org/wiki/Aarne_Lakomaa
 

Liitteet

  • stealth bomber A fighter B56.jpg
    stealth bomber A fighter B56.jpg
    48.5 KB · Luettu: 15
Juke kirjoitti:
Sitten vielä ilman sivuvakaimia oleva stealth pommari ja häätäjä. Luukut aukeaa alas ja siten käytännöllisempi kuin GM-1. Matkustajakoneen speksit muuten...transsooninen n. 1150 km/t max ei jp:tä.

Tunteeko/tietääkö kukaan muuten Aarne Lakomaata ? http://en.wikipedia.org/wiki/Aarne_Lakomaa

Enpä tuntenut ennestään. Olikohan kutenkaan Aarnen ansiota; vai tekikö hän prototo joita esiteltiin?. Lorenzilla lienee jotain vaikutusta asiaan...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Morane-Saulnier_M.S.406#Morane_MS_406_vs_M.C3.B6rk.C3.B6-Morane_suorituskyvyn_vertailutaulukko

edit: Lisee... http://militaryanalysis.blogspot.fi/2011/11/morko-morane.html
 
veffeade kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Sitten vielä ilman sivuvakaimia oleva stealth pommari ja häätäjä. Luukut aukeaa alas ja siten käytännöllisempi kuin GM-1. Matkustajakoneen speksit muuten...transsooninen n. 1150 km/t max ei jp:tä.

Tunteeko/tietääkö kukaan muuten Aarne Lakomaata ? http://en.wikipedia.org/wiki/Aarne_Lakomaa

Enpä tuntenut ennestään. Olikohan kutenkaan Aarnen ansiota; vai tekikö hän prototo joita esiteltiin?. Lorenzilla lienee jotain vaikutusta asiaan...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Morane-Saulnier_M.S.406#Morane_MS_406_vs_M.C3.B6rk.C3.B6-Morane_suorituskyvyn_vertailutaulukko

edit: Lisee... http://militaryanalysis.blogspot.fi/2011/11/morko-morane.html

Noita koneita ei ole olemassakaan ainakaan wikissä muualla...siis projekteja joissa AL mukana. Toki Viggen ja Draken ovat.

Miten tällainen sankari on voinut jäädä huomaamatta ?

http://megaentropy.com/tag/finnish-aarne-lakomaa/
 
Tässä voisi olla mielenkiintoinen kirja Jukelle

1906537348.jpg


http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1906537348
 
Nyt olen muutaman viikon duunnanut lemppariani..noin 65 kiloista yhden miehen huokeaa konetta..hieman retrohenkinen. Kolmitahot valmiit ja rakenne melkein.
 

Liitteet

  • TWIN-BABY_CONTROL-STICK65.jpg
    TWIN-BABY_CONTROL-STICK65.jpg
    122.2 KB · Luettu: 22
Juke kirjoitti:
Nyt olen muutaman viikon duunnanut lemppariani..noin 65 kiloista yhden miehen huokeaa konetta..hieman retrohenkinen. Kolmitahot valmiit ja rakenne melkein.

Siis lentävä siipi; voipi kyllä pysyä ilmassa, mutta miten tuo minimaalinen ohjausjärjestelmä voi toimia?. Siis sivusuuntaus, kaarrot jne...?
 
veffeade kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Nyt olen muutaman viikon duunnanut lemppariani..noin 65 kiloista yhden miehen huokeaa konetta..hieman retrohenkinen. Kolmitahot valmiit ja rakenne melkein.

Siis lentävä siipi; voipi kyllä pysyä ilmassa, mutta miten tuo minimaalinen ohjausjärjestelmä voi toimia?. Siis sivusuuntaus, kaarrot jne...?

Ei ole lentävä siipi...eli tässä vasta ohjaussauvan toiminnot. Polkimet kuten DeHavilland Comet Racerissa.

http://www.cometracer.co.uk/restoration/

Tässä hengessä; http://en.wikipedia.org/wiki/B.A.C._Drone
 
Hieman isompana ...edelleen pieni.
 

Liitteet

  • EVT_3 AMRAAM75.jpg
    EVT_3 AMRAAM75.jpg
    99.4 KB · Luettu: 16
Tässä 3 kertaa Hornettia pienempi ja 3.3 kertaa F-35Ata pienempi 2 x PW 610F moottorien varustettu stealth minihäätäjä.
 

Liitteet

  • NITE_OWL_X1Z_55.jpg
    NITE_OWL_X1Z_55.jpg
    70.6 KB · Luettu: 10
Tässä on nyt mielestäni pienin 4xAIM120 + 2xAIM9X + BK27 ( 200 patia ) steath combo..tehoja vain 26 kN; mutta kone mitoiltaan hieman Hawkia pienempi.

JT15D-5D mooottorit tuottaa 3050 lbs / kpl ( 13 kN ).

Aseistus vastaava sisäisesti kuin J-20 Mighty Dragonissa ( tehot ja kulutus noin 20 kertaa vähemmän...varsinkin kulutus..tehot 1/15 ).

Supercruise MACH 1.3 nopeudella on tavoite.

Tässä parempi moottori; http://en.wikipedia.org/wiki/General_Electric_J85

Sama mikä F-5ssa...eli Freedom Fighterissa...mutta kone silti 3 m lyhyempi ja tonnin kevyempi.

Nyt J-20 verrattuna tehoa 1/8 mutta massaa vain 1/10 osa !!!
 

Liitteet

  • NITE_OWL_X1ZQF1.jpg
    NITE_OWL_X1ZQF1.jpg
    130.6 KB · Luettu: 12
  • type265.png
    type265.png
    356.2 KB · Luettu: 7
Juke kirjoitti:
Tässä on nyt mielestäni pienin 4xAIM120 + 2xAIM9X + BK27 ( 200 patia ) steath combo..tehoja vain 26 kN; mutta kone mitoiltaan hieman Hawkia pienempi.

JT15D-5D mooottorit tuottaa 3050 lbs / kpl ( 13 kN ).

Aseistus vastaava sisäisesti kuin J-20 Mighty Dragonissa ( tehot ja kulutus noin 20 kertaa vähemmän...varsinkin kulutus..tehot 1/15 ).

Supercruise MACH 1.3 nopeudella on tavoite.

Tässä parempi moottori; http://en.wikipedia.org/wiki/General_Electric_J85

Sama mikä F-5ssa...eli Freedom Fighterissa...mutta kone silti 3 m lyhyempi ja tonnin kevyempi.

Nyt J-20 verrattuna tehoa 1/8 mutta massaa vain 1/10 osa !!!

Verbaalisesti kuvailen kehitystä.

3 sidewinderia lisätty ja yläkuvanto valmis. Kone noin 1/3.3 osa J-20 koneesta mutta ohjuksia 3 enemmän ja otsapintaa snadisti vähemmän kuin Mig-21ssä ja 3 m lyhyempi kuin F-5 ( jossa samat moottorit ).

En esittele tätä enää..alkaa olla niin edellä aikaansa että itseäkin hirvittää. Räätälöidyllä AESA tutkalla se pesee ( pesisi ) kaikki kilpailijat.

:a-grin:
 
Pienensin hieman ja sama ohjusaseistus inessä kuin F-35ssa.

Pesee MIG-21n 11%n suhteellisella ( 1.75 x pienempi kuin MG ) tehoreservillä...ja on nyt muuten 4.2 kertaa pienempi kuin J-20.

Hinta per styge voisi paukahtaa 20 mio euron pintaan jos ostetaan 100 kpl.

Löpöä on noin 1 h 30 min ajeluun ja lisäsäiliöillä ulkoisella aselastilla sitten lisää suorituskykyä. Tällä voi ampua nyt stealthinä noin 206 PAKFAa alas jos tarvetta per lento per kpl.

Arvioin huippunopeudeksi noin Mach 2.45..koska selkeästi puhtaampi kuin MG ja J-20. Supercruise arviolta Mach 1.4 ( jolla siis se 1 h 30 min lentoaikaa ).

Toimintasäde siten 750 km.
 

Liitteet

  • NITE_OWL_X1ZQF1_MG21_55.jpg
    NITE_OWL_X1ZQF1_MG21_55.jpg
    66.8 KB · Luettu: 21
Juke kirjoitti:
Pienensin hieman ja sama ohjusaseistus inessä kuin F-35ssa.

Pesee MIG-21n 11%n suhteellisella ( 1.75 x pienempi kuin MG ) tehoreservillä...ja on nyt muuten 4.2 kertaa pienempi kuin J-20.

Hinta per styge voisi paukahtaa 20 mio euron pintaan jos ostetaan 100 kpl.

Löpöä on noin 1 h 30 min ajeluun ja lisäsäiliöillä ulkoisella aselastilla sitten lisää suorituskykyä. Tällä voi ampua nyt stealthinä noin 206 PAKFAa alas jos tarvetta per lento per kpl.

Arvioin huippunopeudeksi noin Mach 2.45..koska selkeästi puhtaampi kuin MG ja J-20. Supercruise arviolta Mach 1.4 ( jolla siis se 1 h 30 min lentoaikaa ).

Toimintasäde siten 750 km.

Tällaista kommenttia tuli ;

ow thats starting to look good!

Assuming the rear pylons are wet you might fiddle in another 200-300kg worth of fuel in those bays (as an option for extended range). In the case of MiG 21 that would mean ~10-15% longer range (150-220km), but on a jet weighing less and being less draggy... it is likely to be more, maybe 300km? If you extend the wings a little bit you will have better agility and more fuel as well (having them start a little bit earlier might improve the vortex flows over the wings as well).

As i pointed out before, it is still a point defence aircraft. But it is really becoming something now. If it passes 2000km on internal fuel and gets slightly larger wings it will become a very flexible platform that will be very low cost. Sell your CAD to MiG

Jokes aside though, that last drawing just needs a little work and it would likely be an excellent jet for smaller countries.

---

:a-rolleyes:

Kaveri ei ilmeisesti lainkaan huomannut, että kyseessä on 3 siipiratkaisu jossa runko kantaa siipimäisenä elementtinä ja sen ohjainpinta on rungon perässä..tämä kone tekee silmukkaa Gripenin silmukan sisällä. Piaggio P.180 on vastaavanlainen ratkaisu business"jet" puolella.

Ei meinaa saada rahallakaan;
 
Last edited by a moderator:
Tässä vielä vertailu Hornetin kanssa.

Koko/teho suhde on samaa luokkaa.

3.34 x 44 kn = 146.96 kN ( Hornet 151 kN )

attachment.php
 
Tässä vielä verranto J-20sen kanssa. Asesitus vastaava ( 4 x amraam 2 x aim9x ).
attachment.php


http://en.wikipedia.org/wiki/Chengdu_J-20

Pituus 20300 mm ja korkeus 4450 mm mätsää.
 
GN on edelleen pienempi.

attachment.php


Willy Messerschmittin Helwan samaa kokoluokkaa.

attachment.php


Kantama lisäsäiliöillä 3000 km.

attachment.php
 
Nyt alkaa olla iskussa.
 

Liitteet

  • NITE_OWL_XZ1_12missiles55.jpg
    NITE_OWL_XZ1_12missiles55.jpg
    92 KB · Luettu: 15
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Back
Top