Topikki Juken ihmehärveleille

Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Tämä vielä parempi...siipikuormitus 1/30 osa Tupolevista.
 

Liitteet

  • Tupolev95_SE-AWAX55.jpg
    Tupolev95_SE-AWAX55.jpg
    72.5 KB · Luettu: 7
Mahtaisko tuo matkustajakone täyttää nämä; http://www.easa.europa.eu/agency-measures/docs/certification-specifications/CS-25/CS-25_Amdt 3_19.09.07_Consolidated version.pdf ???

attachment.php

attachment.php


Jumbon siipikuormitus on 800 kg/m2 ja SE:llä 16 kg/m2 !

http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_747 ....1/50 osa.
 

Liitteet

  • SAAB340-SolarEagle_speed_economy.jpg
    SAAB340-SolarEagle_speed_economy.jpg
    103.1 KB · Luettu: 4
Viimeksi muokattu:
Tässä 80 paikkaisena...verrannossa 747-400 kanssa.
 

Liitteet

  • B747_SEzzzkx85.jpg
    B747_SEzzzkx85.jpg
    72.2 KB · Luettu: 8
Jep...kurkotan tulevaisuuteen..jo nyt LIPPS tekee 90%; http://www.eaa.org/experimenter/articles/2009-02_elippse.asp

Veikkaanpa, että fysiikan lait tulevat vastaan ennen kuin potkurin hyötysuhde saadaan haluamallesi tasolle varsinkin hitailla nopeuksilla. Suosittelisin siis käyttämään suunnittelun lähtökohtana niitä numeroarvoja, jotka tällä hetkellä voidaan saavuttaa (esim. tuo 90%) eikä kurkotella liian kauas tulevaisuuteen. Ilmeisesti tuo hyötysuhde näyttäisi riippuvan myös nopeudesta, joten noilla hitailla lentokoneilla ei välttämättä voida saavuttaa niin korkeita arvoja.
 
Nyt tupsahtelee hyviä kommentteja !

Tuo aurinkoenergia koneeni vaikka liikkuukin ilmeisesti akkuavusteisenakin alle 250 km/t tässä meren pinnassa niin saattaa liikkua 950 km/t tuolla 30 kilsassa..on se aika kovaa kummiski !? Toki niin siiven kuin potkurinkin kanssa ollaan max 90% tehokkuudessa tänään.
 
Tässä sitten optioita lisäävä rakettimoottori lisättynä.
 

Liitteet

  • Solar_Eagle_rocket_solar_powered_passenger_craft55.jpg
    Solar_Eagle_rocket_solar_powered_passenger_craft55.jpg
    78 KB · Luettu: 6
Katson että korkealla lentämisestä olisi huikeaa taloudellista säästöä.
 

Liitteet

  • Mother_Ship_fighter_combo2_55zx.jpg
    Mother_Ship_fighter_combo2_55zx.jpg
    205.1 KB · Luettu: 5
Tässä järjettömän stealth ja pieni 4 amraamia kätkevä mach 0,95 + kiitäjä...kolmella j-85 moottorilla ja stealth suuttimella. Toimisi hyvin awacsin kanssa !

3 moottoria antaa 41,4 kN työntöä....pieneen koneeseen; http://en.wikipedia.org/wiki/General_Electric_J85

Näitä ja sen versioita on Lear Jeteissä ja maailmalla pilvin pimein.

stealth_100_65_X-14.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tässä vielä sen VTOL versio Sidewinderein !

stealth_100_65_X-14_j-20_65.jpg

Mikäli stealth voi operoida alle 1050 km/t nopeudella voidaan siitä tehdä hyvin kevyt joka mahdollistaisi tämän.
 
Tässä karvan verran MIG-21stä tehokkaampi peli 3:lla stealth tyyliin piilossa olevalla amraam AIM-120 ohjuksella.
STELTHTIÄINEN_2014_3_72.jpg
Hintalappu 45 milliä ja pesee ja linkoaa F-22:n ja J-20 sekä PAK-FAn jne.
Päämitat 12,5 x 8,5 m ja tyhjäpaino 4500 kg.
Tehopainosuhde kuormattuna 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Pieni muutos vielä...

Eli lay out antaa mahdollisuuden tehdä erittäin tehokkaan thrust vectoring systeemin erittäin litteään ( aerodynaamisesti puhtaaseen ) muotoon.

Eli kone pyörii ympyrää Su-35MBn ympäri. Kuluttaa vähemmän kuin RAFALE joka jo kuluttaa 1/3 Eurofighterista.STELTHTIÄINEN_2014_3_70nxz.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ellei Gripenin moottori olisi niin suuri niin sekin voisi olla hieman stealth.

JAS39_Gripen-FAF-STEALTH2018_75.jpg
 
Hornetti taas on iso JYTKY..jo pelkästään jämyt laskutelineet ja siiven kääntömekanismi tekee siitä aivan eri sarjan koneen.

Jännää miten tuo lituska runko saa konekehitelmäni vaikkakin 1.7 m lyhyempi kuin Gripen näyttämään sen isohkolta ???!!
 

Liitteet

  • F-A-18_HORNET_FAF_Stealth2018_70.jpg
    F-A-18_HORNET_FAF_Stealth2018_70.jpg
    66.5 KB · Luettu: 7
Kuunnelkaapa ylistystä J-85 moottorille;

Moottorin halkaisija 46 cm ( 18 in ); http://en.wikipedia.org/wiki/General_Electric_J85

F-5 tyhjäpaino vain 4390 kg; http://en.wikipedia.org/wiki/Northrop_F-5

Pelaako huolto vielä; http://www.ruag.com/de/Aviation/Subsystems_Products/Aviation_Products/Fact-Sheets/FS_Triebwerke.pdf ???

Hinnan saisi täältä; http://www.avitop.com/cs/forums/thread/12267.aspx

Paino 310 kg kappale; http://wiki.scramble.nl/index.php/General_Electric_J85
...eli 4 x 310 = 1260 kg....indikoi 5 000-5 500 kg minimipainoa koneelle.

Eli loaded weight 6500 kg ja 88 kN antaa tehopainosuhteeksi 1.35 ...ohhoh ennenkuulumatonta !

Gripenin 10 kN mopompi moottori painaa 1040 kg; http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_RM12

Gripen NG moottori on 70 kg painavampi; http://en.wikipedia.org/wiki/General_Electric_F414
 
Viimeksi muokattu:
Pientä tuunausta..otsapintaa 14,5 % vähemmän kuin Gripenissä ! ...ja noin 1/4 J-20 vastaavasta ( alle 1/4 siis ).

STELTH_2014_3_72_PAKFA55.jpg

Lähtokohtana siis pienin mahdollinen 88 kN tehoinen YF-23 genren "ultimate" stealth häätäjä.
 
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Back
Top