TV-sarjat, joita katso(i)tte?

Tuossa vaiheessa kerrotaan sen suunnitelleen ennakoivaa ydiniskua, jolloin yleisön mielenkiinto kohdistuisi muualle kuin Watergateen tai vaihtoehtoisesti motiiviksi kerrotaan hitlermäinen "Minun jälkeen tulenpaisumus"-ajatuskuvio.
Hmm. Ettei kummankin näkemyksen totuuspohjaa olisi vain hyvin propagandistinen. Ainakin niin paljon suoranaista valehtelua näkee Aatusta, esitettävän jopa ns. "täyspäisten" suusta.

Joitain vuosia sitten Ylella oli amerikkalainen vaalidokumentti, jossa todettiin, että Nixon oli viimeinen ehdokas, joka vaaliväittelyissä oikeasti mietti vastauuksia kysymylsiin ja tämä sai näyttämään hänet hitaalta. Sen jälkeen kaikki ehdokkaat valmennetaan vastaamaan robottina ennakolta mietityllä ja viilatulla tavalla ja tällä saadaan ehdokas näyttämään dynaamiselta.
 
Nielaisin vihdoin Fauda-pillerin, eka kausi kohta katseltu. Ällistyttävää kamaa. Raadollisuutta puolesta riippumatta, ketään säästelemättä, ja tiukkaa näyttelijäntyötä. Ihmettelin pääosan esittäjän pistoolidrillejä ja ryhmän taktista toimintaa, ja tuo mullikuonohan on itse entinen hathatmies!

Myönnän että lähi-idän karvaisten miesten jäsentenväliset olen jättänyt tarkoituksella huomiotta oikeassa elämässä koska olen niitä nähnyt uutisissa Jom Kippurista asti eikä valmista tule. Puolia ei tee mieli valita koska kuvio on niin mutkikas ja vaikuttaa globaalisti enemmän kuin haluaisi edes tietää. Mutta Fauda on rautaa.
@Fremen tätä kauan sitten tällä palstalla suositteli vai oliko joku muu??
Olin kans erittäin ennakkoluuloinen.
Mutta monessa mielessä hämmästyneesti yllättyin. Pakko sanoa että kännykkä piti olla välillä kädessä ja katsoa alueen karttoja/historiaa kerrata.

Itse kans ihmettelin näyttelijöiden asemuuvia, no googlella asia selvisi. 😀

Suosittelen sarjaa kaikkille. Ei ole mikään räiskintä aivoton pätkä.
Raadollisen surullisen kaunis?

PS. Minulla kaks jaksoa nelos kautta katsomatta.
 
Hmm. Ettei kummankin näkemyksen totuuspohjaa olisi vain hyvin propagandistinen. Ainakin niin paljon suoranaista valehtelua näkee Aatusta, esitettävän jopa ns. "täyspäisten" suusta.

Joitain vuosia sitten Ylella oli amerikkalainen vaalidokumentti, jossa todettiin, että Nixon oli viimeinen ehdokas, joka vaaliväittelyissä oikeasti mietti vastauuksia kysymylsiin ja tämä sai näyttämään hänet hitaalta. Sen jälkeen kaikki ehdokkaat valmennetaan vastaamaan robottina ennakolta mietityllä ja viilatulla tavalla ja tällä saadaan ehdokas näyttämään dynaamiselta.
Uskotaan. Nixon oli ensimmäinen vakaa nero valkoisessa talossa.
 
Uskotaan. Nixon oli ensimmäinen vakaa nero valkoisessa talossa.
Kuka tässä on puhunut nerosta? Yleensäkin lähdekritiikki olisi hyvin tärkeää. Otetaan esimerkiksi Erich von Manstein ja Kursk. Äijän muistelmia vieläkin siteerataan kuin Jumalan sanaa. Kuitenkin Kurskin Taistelun osalta Roman Töppel on tutkinut alkuperäisiä asiakirjoja ja yllättäen niissä von Manstein esittää aivan muuta kuin väittää muistelmissaan esittäneen.

Kuinka paljon noista Nixon-jutuistakin perustuu huhuihin ja jopa häntä inhonneiden "muistelmiin"...Ja silti niitä toistellaan, koska Nixon oli läpeensä paha hullu näitten toistelijoiden mielestä.
 
Kuka tässä on puhunut nerosta? Yleensäkin lähdekritiikki olisi hyvin tärkeää. Otetaan esimerkiksi Erich von Manstein ja Kursk. Äijän muistelmia vieläkin siteerataan kuin Jumalan sanaa. Kuitenkin Kurskin Taistelun osalta Roman Töppel on tutkinut alkuperäisiä asiakirjoja ja yllättäen niissä von Manstein esittää aivan muuta kuin väittää muistelmissaan esittäneen.

Kuinka paljon noista Nixon-jutuistakin perustuu huhuihin ja jopa häntä inhonneiden "muistelmiin"...Ja silti niitä toistellaan, koska Nixon oli läpeensä paha hullu näitten toistelijoiden mielestä.

Parikymmentä vuotta takaperin tuli telkkarista pariosainen Nixon -dokkari, jossa äänessä olivat mm. Alexander Haig ja Henry Kissinger. Molemmat totesivat että varsinkin Nixonin viimeisinä vallassaolon viikkoina ja kuukausina pohtivat ihan vakavissaan että mitenkä maan sotilasjohtoa evästettäisiin tilanteessa jossa Nixon esim. keskellä yötä ja mahd. kännissä soittaisi ja vaatisi ydiniskun suorittamista.

EDIT: Olikin puolustusministeri James Schlesinger, joka evästi aselajikomentajien neuvoston kenraalit siitä mitenkä presidentin sotilaskäskyihin tulee suhtautua. Mainitaan tässä dokkarissa.

 
Viimeksi muokattu:
Parikymmentä vuotta takaperin tuli telkkarista pariosainen Nixon -dokkari, jossa äänessä olivat mm. Alexander Haig ja Henry Kissinger. Molemmat totesivat että varsinkin Nixonin viimeisinä vallassaolon viikkoina ja kuukausina pohtivat ihan vakavissaan että mitenkä maan sotilasjohtoa evästettäisiin tilanteessa jossa Nixon esim. keskellä yötä ja mahd. kännissä soittaisi ja vaatisi ydiniskun suorittamista.

EDIT: Olikin puolustusministeri James Schlesinger, joka evästi aselajikomentajien neuvoston kenraalit siitä mitenkä presidentin sotilaskäskyihin tulee suhtautua. Mainitaan tässä dokkarissa.

OK. Mutta vaatiko hän koskaan sitä ydiniskua?
 
Primella Jack Ryan final season tarjolla tästä päivästä alkaen.
Tulee vissiin kaksi jaksoa aina kerrallaan katsottavaksi.
Tiiä sitten pitäskö oottaa ja kattoa kertalinttuulla loman jälkeen:unsure:
 
Joo. Muistan joskus parikymmentä vuotta sitten katsoneeni jonkun dokumentin, jossa aikalaistodistajat kertoivat mitenkä Nixon saattoi kännipäissään käskeä keskellä yötä ydiniskun jonnekin päin maailmaa. Muistaakseni siinä sanottiin, että Henry Kissinger painotti sotilasjohdolle olla tottelematta tämmöisiä "käskyjä."
Muistan lukeneeni miten LBJ kävi ulostamassa aina hyyskän ovi auki, ja käski salaisen palvelun agentit ovensuuhun... outoa porukkaa.
Pres. Truman oli ihan täysi maalaistolla, jne.
Ja nämä vain 1900-luvun kukkasia.
Bidenin perhejutut on oma lukunsa, sankaripoiaknsa kuoli syöpään, joten nisti-poikansa aloitti seksisuhteen veljensä lesken kanssa... ja otti rahaa Kiinasta ja Ukrainasta.
Ja taltioi kaiken läppärilleen, jonka unohti korjausliikkeeseen. Et cetera...
 
Muistan lukeneeni miten LBJ kävi ulostamassa aina hyyskän ovi auki, ja käski salaisen palvelun agentit ovensuuhun... outoa porukkaa.
Pres. Truman oli ihan täysi maalaistolla, jne.
Ja nämä vain 1900-luvun kukkasia.
Bidenin perhejutut on oma lukunsa, sankaripoiaknsa kuoli syöpään, joten nisti-poikansa aloitti seksisuhteen veljensä lesken kanssa... ja otti rahaa Kiinasta ja Ukrainasta.
Ja taltioi kaiken läppärilleen, jonka unohti korjausliikkeeseen. Et cetera...
LBJ:n kikkeli oli sangen iso ja hän tykkäsi esitellä sitä ihmisille. Sen lempinimi oli "Jumbo". :D

Ja Jimmy Carter otti ne ohjeistukset niin tosissaan, että antoi maapähkinäfarminsa vieraisiin käsiin kautensa ajaksi ja vituiksihan se meni.
 
LBJ:n kikkeli oli sangen iso ja hän tykkäsi esitellä sitä ihmisille. Sen lempinimi oli "Jumbo". :D

Ja Jimmy Carter otti ne ohjeistukset niin tosissaan, että antoi maapähkinäfarminsa vieraisiin käsiin kautensa ajaksi ja vituiksihan se meni.
Gerald S. Ford olis varmaan oma lukunsa, näistä voisi tehdä jonkun Apple_tv_Plus -sarjan, mutta liikaa vanhoja kalpeanaamoja. Mitä itse haluaisin nähdä, on AI:n tuuppaama uusi, tyylikäs Hunger Games näille hepuille, jossa nähtäisiin mitä kaikki koskaan kirjoitettu ja filmattu tjs.
Saataisiin kuvattua siten että noi kehvelit weistaisi toisiaan ihan kybällä.
My money is on R. Heydrich, vaikka oli laivaston sällejä. Jos laittais Molotovin kylmäksi, kilon palasina, olisin valmis äänestämään hänet suoraan välieräotteluun Haile Selassieta vastaan.

Voittajalle vastaan Idi Amin vs. Zhukov matsin pomo - selkeästi existentiaalinen haaste.

filmin lopussa seisova yksilö pääsee oikolukemaan käsikirjoituksen.. olis ensimmäinen.

Jos Prinssi Harryltä loppui ideat striimaukseen, niitä löytyy härmäläisiltä ihan rutosti lisää.
 
Viimeksi muokattu:
Mahtava uutinen ! YLE esittää 25.7. alkaen Babylon Berlin -sarjan neljännen tuotantokauden. Tarina jatkuu 1930-luvun alun Berliinissä, jossa natsien ruskeapaitaiset SA-huligaanit taistelevat katujen herruudesta kommunistien kanssa. Film noir -hengessä myös henkirikoksia tehtaillaan jatkuvalla syötöllä ja näitä kaupungin rikospoliisi koettaa ratkoa.

 
Piru kun en muista mitä olen nähnyt tuosta Babylon Berlinistä viimeksi. Kakkoskauden olen nähnyt, kun siinä oli se juna. Milläs kaudella se strippauskohta oli niille sotaherroille? Se joku oli siellä vankilassa ja odotti kuolemantuomion täytäntöönpanoa. Sitten oli se lentokone-kohtaus.
 
Piru kun en muista mitä olen nähnyt tuosta Babylon Berlinistä viimeksi. Kakkoskauden olen nähnyt, kun siinä oli se juna. Milläs kaudella se strippauskohta oli niille sotaherroille? Se joku oli siellä vankilassa ja odotti kuolemantuomion täytäntöönpanoa. Sitten oli se lentokone-kohtaus.

Olikos se lentokonekohtaus se kun kävivät salaa neukkulassa kuvaamassa siellä ollutta Reichswerin salaista sotilastukikohtaa ? Ottivat ilmakuvia. Muistaakseni kakkoskauden jakso. Kuolemaantuomittu naisvanki joka odotti teloitusta, taisi olla kolmannessa kaudessa.
 
Olikos se lentokonekohtaus se kun kävivät salaa neukkulassa kuvaamassa siellä ollutta Reichswerin salaista sotilastukikohtaa ? Ottivat ilmakuvia. Muistaakseni kakkoskauden jakso. Kuolemaantuomittu naisvanki joka odotti teloitusta, taisi olla kolmannessa kaudessa.
No sitten olen varmaan katsonut kaikki kolme kautta. Joo, se oli se ilmakuvaushomma.
 
Päätin just tsiigata tän taas läpi, kaikki kuusi kautta... kolmonen lopussa nyt, tähän mennessä paras, taas, vaikka 50-kybäsenä luulis että maku kehittyis...
tunnistatte ehkä musiikista kaikkien aikojen äärimmäisimmän sci-fi -sarjan... - ne jarrutuspoltot!

 
Tämä on astetta haastavampaa sci-fiä, en ole ihan varma löysikö lopulta yleisönsä. Ykköskausi kyllä osui itselleni todella hienosti, joten tässä jotain heinäkuulle jollette keksi mitään smyygattavaa:

 
Tämä menee myös, missasin ainakin kakkoseasonin, mut se vika joka päättyi keväällä oli ihan rautaa.
Tää on meikäläisen varalippaassa sateisten tai liian helteisten päivien varalle. Työvuorot on 15:00 - 22:00 tai -23:00 joten päiväksi pitää keksiä jotain ei fyysisesti rasittavaa...

 
Back
Top