TV-sarjat, joita katso(i)tte?

Katselin norjalaisen sarjan Valta.

Vaikka aihe ei olekaan kovin seksikäs, Norjan sisäpolitiikka 70-luvun lopulla, voittaa se huonon rikosjuonen mennen tullen. En tosin muista seuranneeni sitä tuolloin kovinkaan tarkasti, oli vähän muita juttuja mielessä. NATO vilahtaa ja sen nykyinen pääsihteeri.

Mutta sarja itsesään on aivan mainio! Näyttelijät vetävät roolinsa pieteetillä, ilmeitä ja eleitä myöten. Vaikka en yleensä innostu liikkuvasta ja heiluvasta kamerasta, puoltaa se tässä paikkansa kuin hassut leikkauksetkin. Äänimaailma tukee koko juttua. Sama homma pienten erikoisuuksien kanssa, jotka joskus on vähän vaivaannuttavia, ne on saatu palvelemaan kokonaisuutta. Erityismaininta itse päähenkilölle.

Hulvaton, mutta ei pelkästään koominen!

 
@Fremen tätä kauan sitten tällä palstalla suositteli vai oliko joku muu??
Olin kans erittäin ennakkoluuloinen.
Mutta monessa mielessä hämmästyneesti yllättyin. Pakko sanoa että kännykkä piti olla välillä kädessä ja katsoa alueen karttoja/historiaa kerrata.

Itse kans ihmettelin näyttelijöiden asemuuvia, no googlella asia selvisi. 😀

Suosittelen sarjaa kaikkille. Ei ole mikään räiskintä aivoton pätkä.
Raadollisen surullisen kaunis?

PS. Minulla kaks jaksoa nelos kautta katsomatta.

Eilen sain Faudan loppuun katsottua, ja samoilla linjoilla @Torni n kanssa. Ennakkoluulot kovat, ja vielä ekan kauden aikanakin tunne että jätän sarjan väliin. Liikaa jutku- ja arabihössötystä äkkiseltään :D Mutta onneksi jatkoin, ja länkkärihattu lähti päästä. Viimeistään toinen kausi täyttä timanttia, neljäs kausi hyvä myös, mutta jotenkin sekava. Ihankuin käsikirjoittajilla tullut hoppu tms.
Viidettä kautta vissiin pukkaa joskus vielä, Imdb:ssä sarake valmiina jo mutta päivämääriä eikä vuosia julkaistu.

Taistelukohtaukset ja miljöö realistisia, toki näyttävyyttä tietenkin mukaan haettu ja saatu.

Israel-naiset myös kauniita :)

Päähenkilöstä ketjussa puhuttu myös, yksi knoppitieto jatkoksi:
In 1993, after his military service, Raz moved to the United States, and was hired by a security contracting firm as Arnold Schwarzenegger's bodyguard.[4]
 
Eilen sain Faudan loppuun katsottua, ja samoilla linjoilla @Torni n kanssa. Ennakkoluulot kovat, ja vielä ekan kauden aikanakin tunne että jätän sarjan väliin. Liikaa jutku- ja arabihössötystä äkkiseltään :D Mutta onneksi jatkoin, ja länkkärihattu lähti päästä. Viimeistään toinen kausi täyttä timanttia, neljäs kausi hyvä myös, mutta jotenkin sekava. Ihankuin käsikirjoittajilla tullut hoppu tms.
Viidettä kautta vissiin pukkaa joskus vielä, Imdb:ssä sarake valmiina jo mutta päivämääriä eikä vuosia julkaistu.

Taistelukohtaukset ja miljöö realistisia, toki näyttävyyttä tietenkin mukaan haettu ja saatu.

Israel-naiset myös kauniita :)
Naiset kaunottaria. Äijät puolestaan aina sen näköisiä pärstästään, että jäävät joka toinen päivä katujyrän alle. Mutta joo, ihan samoilla fiiliksillä katselin Faudan. Aluksi kovat ennakkoluulot. Ja sen jälkeen totesin, että perkeleen kova laatusarja.
Kai se on otettava uusiksi työn alle. Jäi kesken muistaakseni ensimmäisen kauden jälkeen, mutta ei tuollaisia argumentteja voi jättää huomiotta.

Jos noiden kauniiden naisten lisäksi vielä sarjakin on hyvä, ei haittaa.
 
Minä löysin Amazon Prime Video-palvelusta mieleiseni poliisisarjan nimeltä Bosch. Kausiakin on katsottavissa seitsemän. Ensimmäinen kausi meni yhdessä päivässä kun piti parannella lentsua sängyssä makoillen.

 
Minä löysin Amazon Prime Video-palvelusta mieleiseni poliisisarjan nimeltä Bosch. Kausiakin on katsottavissa seitsemän. Ensimmäinen kausi meni yhdessä päivässä kun piti parannella lentsua sängyssä makoillen.

Bosch on varsin mainio sarja.

Nyt kaivattaisiin enää komisario Blackin seikkailut, nimittäin Decker-niminen sarja on jo olemassa! Vaikuttaa melko komealta, Murica!

 
Bosch on varsin mainio sarja.

Nyt kaivattaisiin enää komisario Blackin seikkailut, nimittäin Decker-niminen sarja on jo olemassa! Vaikuttaa melko komealta, Murica!

Tai Taistelupari Makita & Milwaukee 😁
 
Katselin norjalaisen sarjan Valta.

Vaikka aihe ei olekaan kovin seksikäs, Norjan sisäpolitiikka 70-luvun lopulla, voittaa se huonon rikosjuonen mennen tullen. En tosin muista seuranneeni sitä tuolloin kovinkaan tarkasti, oli vähän muita juttuja mielessä. NATO vilahtaa ja sen nykyinen pääsihteeri.

Mutta sarja itsesään on aivan mainio! Näyttelijät vetävät roolinsa pieteetillä, ilmeitä ja eleitä myöten. Vaikka en yleensä innostu liikkuvasta ja heiluvasta kamerasta, puoltaa se tässä paikkansa kuin hassut leikkauksetkin. Äänimaailma tukee koko juttua. Sama homma pienten erikoisuuksien kanssa, jotka joskus on vähän vaivaannuttavia, ne on saatu palvelemaan kokonaisuutta. Erityismaininta itse päähenkilölle.

Hulvaton, mutta ei pelkästään koominen!

Meinasin avautua tänne, mutta olit suurin piirtein maalannut sen jo.
Muistan tuota Bruntlantin aikaa, mutta en tietysti ole kuvioista ollut selvillä.
Tuskinpa ihan nuin posketonta menoa on ollut, mutta onhan sitä hauska seurata.
Hyvät näyttelijät, pärjää engelsmanni- politiikan satiirille.

****
 
Yllätyin positiivisesti YLEn sarjasta, semminkin kun Jari Tervo ei kuulu suosikkeihini.

Hyvää ajankuvaa, ja politiikka oli sarjassa mielestäni mukana siinä määrin, kuin se elämässäkin tuolloin oli. Eli olemassa, mutta ei suinkaa läpitunkevana. Vaikka olen elänyt koko tuon sarjan kuvaaman ajan, en ensimmäisistä vuosista muista kovin tarkkaan, mutta koulupäivät lauantaisin ja ensimmäinen kuuhun laskeutuminen ovat toki muistissa.

Haastateltavat vaikuttavat "vähän" vasemmistolaisilta, mutta muutamaa poikkeusta lukuunottamatta pysyvät hyvin nahoissaan. Eräs professori taivasteli kyllä, että taistolaisten määrän kasvusta oltiin huolissaan, mutta kuka kiinnitti huomiota kokoomusnuorten määrän lisääntymiseen??!? Ei kukaan! Dannyn olisi hyvin voinut jättää pois kehumasta itseään, ja eräs vanha taistolainen yritti puhdistautua.

Mutta ehdottomasti hyvä kuvaus nuoremmalle polvelle tuolta ajalta, meille vanhemmille muisteloita missä teimme tuonkin asian tapahtuessa.

 
Babylon Berliiniä aloin katsoa jokin aika sitten yle-areenasta. Kun olin kakkoskauden ensimmäisessä jaksossa niin kaudet 1-3 katosivat Ylestä. 🤣🤣🤣


Hyvin pysyy juonessa kun jatkaa K4 kaudesta. Tärkeimmät henkilöt edelleen elossa.
 
Rupesin katsomaan nettivälkkeestä. Tuore puolalainen sarja. Eräänlainen parodia tosi teeveestä. Kuvaa aatelisperheen elämää 1600-luvun Puolassa. Tyylilaji satiiri.

 
Tuli katsottua White House Plumbers HBO:lta. Pidin kovasti. Kertoo "putkimiehistä", eli Nixonin uudelleen valinnan aikana toimineesta ryhmästä, jonka tehtävänä oli kerätä tietoja demokraattien vaalikampanjasta. Homma huipentui Watergate-skandaaliin. Sarja keskittyy E. Howard Huntiin ja G. Gordon Liddyyn, jotka olivat porukan "aivot". Sarja pohjaa vahvasti tositapahtumiin ja on melko todenperäinen, mutta siinä on myös mustaa huumoria, etenkin päähenkilöidensä kautta. Sekä Woody Harrelson että Justin Theroux tekevät erinomaiset roolisuoritukset. Myös etenkin Huntin perhe on vahvasti mukana tapahtumissa.

Pidin kovasti.
 
Back
Top