Ukrainan konflikti/sota

Otan vain iltapulun etulehden muistiin tulevaa varten.
Screenshot_20230923_175653_Samsung Internet.jpg

Älkääkä vaan höpötelkö mistään Sevastopolista tai muista jutuista, me pojat ollaan hävitty tää pevi... 😏

Paska juttu on se, että aika iso osa väestöstä on tämän infokanavan varassa

Edit.Ps. Toimittaja on tehnyt non-verbaalisen kermakakun pääkuvaan - Zelensky esitetään tuskaisena ja surkeana keskellä, kun vasemmalla vampyyriloordihahmon ilme kertoo, että "Mitäs mä sanoin". Henkilöön menevä kommentointi on asiatonta, mutta tällaisten kuvien välittämä mielikuva on valtava.
 
Viimeksi muokattu:
Tätähän se putin sano että virkamiehet ja muut valtion ukot pitää käyttää ryssän autoja (ladoja).
Kenraalit ja amiraalit sun muut herrat kun ajelee mustilla mersuilla , bemareilla ja land cruisereilla saattueina niin saattaahan se
viholliselle näkyä .
Mutta putin tiesi , kun olisivat tulleet muina miehinä (jos ajokunnossa ) ja siviilit päälläladalla tai volgalla niin kukaan ei huomais mitään .
Ajattelis vaan että mitähän ukkoja tuossakin ajelee menossa vamaan aamu kaffelle :)
 
Olet ymmärtänyt tämän aivan väärin. Kysehän on perinteisestä venäläisestä tehokkuudesta. Hevosilla tuodaan ammukset etulinjaan ja sitten hevoset syödään.
Tästä tulikin mieleen, että onko ollut mitää huhuja tai uutisia siitä, että venäläisten joukkojen keskuudessa olisi vielä esiintynyt kannibalismia? Itse en vielä usko tähän, mutta voisiko seuraava talvi tuoda tämän mahdollisuuden esiin?
 
Luotettavan venäläislähteen mukaan Zaporitzzjan suunnalla tiedustelijat tuhosivat Leopardin jonka miehistönä oli Bundeswehrin sotilaita. Pahaksi onneksi ainoa eloonjäänytkin kuoli heti saksaa puhuttuaan.

Fighter "Legend" reported the destruction of a Leopard with a crew of German military personnel​

Russian army reconnaissance officers destroyed a Leopard tank, the crew of which consisted entirely of Bundeswehr soldiers. This was reported by the commander of the reconnaissance group, which operates in the Zaporozhye direction, with the call sign “Legend”.

He said that Russian fighters once again repelled an attempt to storm the Armed Forces of Ukraine, destroying a Leopard tank delivered to Kyiv by Berlin with the help of an ATGM. A little later, the military saw that only the driver survived, but was seriously wounded, the rest died.

“The mechanic, when he woke up and saw us, began to shout “nicht shissen” (don’t shoot - approx.),” said “Legend”, emphasizing that he knows German well.

While providing assistance, the German military man named his brigade and its location. However, due to the large amount of blood lost, the soldier could not be saved.
https://www.mk.ru/politics/2023/09/...-s-ekipazhem-voennosluzhashhikh-germanii.html
 
Tästä tulikin mieleen, että onko ollut mitää huhuja tai uutisia siitä, että venäläisten joukkojen keskuudessa olisi vielä esiintynyt kannibalismia? Itse en vielä usko tähän, mutta voisiko seuraava talvi tuoda tämän mahdollisuuden esiin?
Ainoa itselle vastan tullut kannibaalitapaus on ollut nuorehko (oletettavasti ukrainalais) kloppi, joka kävi tonkimassa tuhotusta bemarista palan esikypsennettyä reisifilettä, keitti ja grillasi sen ja otti maistiaiset. Lopun syötti koiralleen.
 

Samaa mieltä, liike ei saa pysähtyä. Rospuutto on vaikea taistelukenttä, mutta se on sitä molemmille osapuolille. Veikatkaa kumpi pärjää paremmin Rheinmetallin 8x8 ja meilläkin käytössä oleva Mersun Zetros vai Neuvostoliiton aikana valmistettu Ural kiinalaisilla renkailla

Jos jäädään vetämään henkeä syksystä kevääseen kuten täällä kirjoittajien konsensus on ollut, niin edessä on vielä pahempi miinahelvetti vaikka epäsuoraa saadaankin siivottua.
 
Mites tämä Strelkov kykenee somettamaan linnasta?
Monta kerta käyty täällä jo läpi, että tämän tilin kirjoittaja ei ole Sterlkov. Olen kuitenkin siinä käsityksessä, että joskus 2014 tili kuului Sterlkoville, mutta kaapattiin häneltä joskus 2014-2015.
 
Butsan pormestari Suomessa
---
– Tilanne on mikä on. Mutta jotakin kertoo se, että 90–95 prosenttia asukkaista on palannut kaupunkiin riippumatta siitä, minne päin maailmaa he olivat paenneet, kertoo Butshan pormestari Anatoli Fedoruk IS:lle.
---
FEDORUK vierailee parhaillaan Suomessa Ukrainan avustamiseen keskittyvän Zero Line Finland -yhdistyksen kutsumana. Juuri ennen haastattelua hän on tavannut ympäristö- ja ilmastoministeri Kai Mykkäsen (kok).

– Ensinnäkin vierailuni on kiitollisuuden osoitus suomalaisille, Suomen hallitukselle sekä järjestöille avusta, jota Ukraina ja erityisesti Butsha ovat saaneet ja saavat edelleen. Sille on valtava tarve. Toisekseen, haluamme kommunikoida niiden hallinnon ja liike-elämän tahojen kanssa, jotka ovat halukkaita luomaan yhteisiä projekteja. Ei vain sosiaalisesta ja humanitäärisestä näkökulmasta, vaan myös liiketoiminnan, Fedoruk sanoo.

---
KUN Venäjän joukot vyöryivät Butshaan pian hyökkäyssodan alettua, Fedoruk itse päätti jäädä kaupunkiin. Hän sanoo suomalaisten esimerkin talvisodan ajoilta vaikuttaneen päätökseen.

– Teidänkään tapauksessanne voimasuhteet eivät olleet tasan. Silti Suomi selvisi. Historiallisessa muistissamme on esimerkki siitä, että suomalaiset onnistuivat. Ja niin onnistumme mekin.

– Ja mitä minuun tulee, kun evakuointitoimet oli saatu suoritettua, päätin, että tämä on minun kaupunkini ja aion jäädä, koska yhteisö on luottanut minuun 20 vuotta. Tänä haastavana aikana päätin näin, vaikka ystäväni, keskushallinto ja perheeni vaativat minua lähtemään.
 
Otan vain iltapulun etulehden muistiin tulevaa varten.
Katso liite: 84202

Älkääkä vaan höpötelkö mistään Sevastopolista tai muista jutuista, me pojat ollaan hävitty tää pevi... 😏

Paska juttu on se, että aika iso osa väestöstä on tämän infokanavan varassa

Edit.Ps. Toimittaja on tehnyt non-verbaalisen kermakakun pääkuvaan - Zelensky esitetään tuskaisena ja surkeana keskellä, kun vasemmalla vampyyriloordihahmon ilme kertoo, että "Mitäs mä sanoin". Henkilöön menevä kommentointi on asiatonta, mutta tällaisten kuvien välittämä mielikuva on valtava.
Puolalaisten ja ukrainalaisten tukkanuottasilla ololla mässäilystä puhumattakaan.. Ja kenenhän pussiin tässä mediat taas pelaavat, tietäen tai tietämättään?
 
Back
Top