Ukrainan konflikti/sota

Ukraina taisikin osoittautua sitten heikommaksi kuin pahin pessimistikään ajatteli. Jos yhdessä päivässä ryssä on Kiovassa, niin käytännössä tuo tarkoittaa, että kukaan ei edes laita hanttiin?

Kohta Ukrainan oma "terijoen hallitus" tekee rauhan ja kaikki voi taas vetäytyä omiin koloihinsa kun ei ole mitään syytä enää heristää nyrkkiä
 
Muistakaa nyt että netistä ei valiyettavasti totuus nyt löydy. Sama azerit armenia konfliktissa, näytti olevan yhtäpäätä, mutta kun kuolleet laskettiin oli totuus toinen.
 
d1210c50c03947b1.jpg

Ei voi muuta kuin hattua nostaa. :salut:
Tuo kuva on muuten Japanissa toimivasta Ukrainan suurlähettiläästä Sergei Korsunskista. Kuva julkaistiin Twitterissä reilu viikko sitten.
 
Lopetin Hesarin tilaukset, kun ei enää päässyt tasavertaisesti kommentoimaan juurikin näitä putinisti viestejä.
Nykyään teen vain ilmoituksen ja totean että "Aatos Erkko pyörii haudassa, kun julkaisette tätä paskaa".

Ei millään pahalla, mutta yhtä naurettavia ovat nuo putinistisyytökset. Olen minäkin sitä mieltä, että Suomella ja Ukrainalla on "hieman" eri historia takanaan. Ukraina tosiaan oli Neuvostoliiton perustajajäsen mikä nyt luonnollisesti vie sen lähemmäksi Venäjää perinnöltään. Suomella taas ei ole oikeastaan mitään tekemistä Venäjän kanssa ja kielikin on aivan täysin eri. On aivan validi oletus, että tällä on olennaista merkitystä riippumatta siitä mitä rajoja Putin fantasiamaailmassaan kulloinkin haluaa. Mutta kaipa minäkin olen vain tällainen Putinia vihaava "putinisti".
 
Varsinkin kun tätä kharkovin livekameraa katsoo, niin kokoajan menee Z ajoneuvoja ohi ihan rauhassa siviilien seassa. Kyllä tuolla pitäisi miinoitukset olla ja KESsiä kylkeen niin että tukka pölisee.
Niinpä näkyy. Kaikessa rauhassa muiden seassa.
 
Ei millään pahalla, mutta yhtä naurettavia ovat nuo putinistisyytökset. Olen minäkin sitä mieltä, että Suomella ja Ukrainalla on "hieman" eri historia takanaan. Ukraina tosiaan oli Neuvostoliiton perustajajäsen mikä nyt luonnollisesti vie sen lähemmäksi Venäjää perinnöltään. Suomella taas ei ole oikeastaan mitään tekemistä Venäjän kanssa ja kielikin on aivan täysin eri. On aivan validi oletus, että tällä on olennaista merkitystä riippumatta siitä mitä rajoja Putin fantasiamaailmassaan kulloinkin haluaa. Mutta kaipa minäkin olen vain tällainen Putinia vihaava "putinisti".
Siltä vaikuttaa, mahdatko olla oikealla foorumilla?
 
Nyt on hyvä hetki postata tämä uudelleen. Tiedustelukenraalimme kun on tuon artikkelin jakanut, niin pidän sen tekstiä sen vuoksi uskottavana.
Kun tässä on ihmetelty, miksei ole täyttä LKP:tä, kaikki urat miinaa täynnä ja sillat räjäytettynä, niin Ukrainan armeijan ylätason johdosta ei tuossa kovin hyvää kuvaa anneta.

Joukot voivat olla hyviä, mutta vastaako johto samaa tasoa? Entä materiaalinen valmius?
Kannattaa lukea tuoreimpien tapahtumien valossa.
Ping @BlackFox

Todellakin tyly arvio Ukrainan armeijan tilasta viime heinäkuussa.
Raportissa selvitys mm. tykistön a-tarvikkeiden ei niin mairittelevasta tilasta.


https://jamestown.org/program/why-t...-less-than-optimal-and-what-can-we-do-better/
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top