Ukrainan konflikti/sota

Itse olen ollut aivan ymmällä Venäjän toiminnasta. Ilmaylivoimaa ei ole saavutettu vieläkään. "Maailman paras" it aivan onnetonta. Ukrainan koneet pystyvät operoimaan hyökkäys alueella menestyksekkäästikin. Elso kyvyt nähdyn mukaan 0, kuten myös kyky cyber-hyökkäyksiin.

Maahanlaskuoperaatio Antonovin kentälle uhkarohkean typerä ja lopputulos katastrofi. Hyökkäyksen kärjet suhaa ympäri kaupunkeja miten sattuu...

Kalusto-ja miehistötappiot hurjia ja huoltologistiikka aivan onnetonta. Kalustolta loppuu polttoaine ja ukoilta varmasti ruoka...

Miehistö varusveijareita tai aivan spurgun näköisiä ukkeleita, joiden varusteet aivan kuraa...

Missä ovat ne kymmenet tuhannet ammattisotilaat, joilla on sotakokemusta Syyriasta? Miksi loputtomat harjoitukset eivät näy joukkojen toiminnassa?

On kyllä mennyt panostukset ja modernisointi Putelta hukkaan ja se on Suomen onni!
Tää on kyllä sellasta sotimista molemmin puolin, että oksat pois ja vähän latvaakin! Ryssän kolonnat matkaa Ukrainan armeijan miinoittamattomia maanteitä pitkin keskellä kirkasta päivää siviilien Ladojen seassa - ja niitä sitten sopivan noheva kaveri räjäyttää puskasta taivaan tuuliin, kolonna kerrallaan.

Hirveet kattoo.
 
Aikaisempi kolonna kuvattiin tänään noin 6 tuntia sitten menossa Kiovaan päin ja alempi on jossain Harkovan lähellä.

Aikaisempi kolonna kuvattiin tänään noin 6 tuntia sitten menossa Kiovaan päin ja alempi on jossain Harkovan lähellä.

Näin se väärä tieto leviää.
Niin leviää ja kait jokainen näkee omilla silmillään että alemmassa kuvassa ei ole yhtäkään samanlaista transittia kuin ylemmän kuvan kolonnassa.
 
Älkää nyt suuttuko kun en tiedä onko tää relevantti kysymys tähän treadiin mutta: Onhan täällä kaikki käyneet vetäsemässä nimensä kansalaisaloitteeseen jossa vaadittaisiin kansanäänestystä Suomen liittymiseksi NATO:on?

PS. Olen uusi täällä, tosin pari päivää jo notkunut.
Olen todella huono vetämään nimiä noiden alle, vaikka asia kiinnostaisikin. Kuitenkin tässä tein toisin ja annoin äänen asialle. Tämä on hyvin tärkeää meidän turvallisuudemme kannalta. Kansanäänestys on aika riskialtis, jos sieltä sattuukin tulemaan perseeseen.
 
Mikä vatun juttu tää natoon liittymisen tarve on? Tuota ryssän sohellusta kun katsoo niin tarve on nolla. Meidän pv vetää turpaan ihan kymmenen nolla ja yhtälailla naiset lapset ja sivarit osaa auttaa tuhoamisessa.
Tällä hetkellä tuntuu siltä, että Suomi liittyisi Natoon puolustaakseen itseään Naton jäseniin kohdistuvalta uhalta. En tiedä mitä ongelmaa siinä ratkaistaan. Tällä hetkellä Nato on Putinille se punainen vaate ja Suomi ei kuulu Natoon. Lisäksi tällä hetkellä tuskin kukaan oikeasti tietää mitä kannattaisi tehdä ja koska.
 
Olet hölmö tuossa kohtaa jos et usko tuon suuruusluokan tappioihin.
Hyökkäyssota on kuluttavaa. Todellisuudessa tuhottuja ja kuolleita on oltava enemmän. Tuo armoured vehicle tms. sisältänee myös panssaroimattomat ajoneuvot.
Ja ukraina ei sitten mitenkään voi sinun mielestäsi laittaa vähän lapinlisää lukuihin, että näyttäis paremmalta. Ukraina on näköjään ainoa maa joka ei käytä propagandaa sodassa.
 
Älkää nyt suuttuko kun en tiedä onko tää relevantti kysymys tähän treadiin mutta: Onhan täällä kaikki käyneet vetäsemässä nimensä kansalaisaloitteeseen jossa vaadittaisiin kansanäänestystä Suomen liittymiseksi NATO:on?

PS. Olen uusi täällä, tosin pari päivää jo notkunut.
Juu ei ole kansanäänestyksen paikka tässä. Kansa ei yksinkertaisesti voi tietää tarpeeksi tehdäkseen fiksun päätöksen, ja tämä on päätös mitä ei pidä tehdä tunteella. Sen vuoksi meillä on edustajat eduskunnassa, että he hoitavat tällaiset.
 
Back
Top