Ukrainan konflikti/sota

Todella mielenkiintoinen ketju venäläisten viestinnästä. Tuosta ketjusta löytyy äänimateriaalia viestinnästä, varmaan kohta löytyy jostain käännettynäkin.
Jos nyt tästä mitään ymmärsin, niin viestintä menee salaamattomana siviiliradiopuhelimilla ja kännyköillä.
Upseerit sijoittuvat taistelukentällä niin kauas itse taistelusta, että radiopuhelimien kantama ei riitä.
Miten helvetissä tällaiseen viestintäratkaisuun on päädytty?

Luin vastikään Reino Hallamaasta ja suomen tiedustelusta talvi- ja jatkosodassa. Enpä olisi uskonut että 2022 meininki on sitten tällaista.
Laitetaas vanhat mettästysradiot kiertoon ja tangettipohjaan joka taajuudella
 
Nyt tarvii ukrainalaisen molotovin koktailin reseptistä nesteet. Muut osat on muistissa. Bensaa ja naftaa, vai jotain muuta? Ja en ole valmistamassa itse polttopulloa, biisi-idea muhii mielessä. Jotta viiteryhmä on oikea, niin tarvii sikäläisen reseptin. Googlailin jo, enpä löytänyt. :oops:
 
Tampereelta lähtenyt Globemaster on nyt turvallisesti Naton ilmatilassa, kohta on rynkyt ja kessit perillä. Meille annettiin vielä ysärin lopulla M/39 sotilaskiväärin koulutusta, joten ei haittaa vaikka siellä olisi mun rynkky kyydissä
 
Viimeksi muokattu:
Tampereelta lähtenyt Globemaster on nyt turvallisesti Naton ilmatilassa, kohta on rynkyt ja kessit perillä. Meille annettiin vielä ysärin lopulla M/39 sotilaskiivärin koulutusta, joten ei haittaa vaikka siellä olisi mun rynkky kyydissä
Samoin mulle kasarilla, mutta näin vanhempana herrasmiehenä voisin mieluummin ottaa ehkäpä linnakekäyttöön varatun Maximin jota myös ihmeteltiin, sen voisin virittää yläkertaan kiikkustuolin viereen, ampumasektori kohti itää.
 
Katsoin äsken uutisia ja näytettiin Venäjän kenraalikunnan tiedotustilaisuus missä ilmoitettiin että homma menee hyvin: vakuuttuneita on ilmeet.

f52db3757d75b8a9-kopio.jpg

f52db3757d75b8a9.jpg
Oispa votkaa.
 

Boikottiin...​

Fazerin toiminnot Venäjällä jatkuvat ennallaan​

Elintarvikeyhtiö Fazer kertoo verkkosivuillaan jatkavansa Venäjän-toimintojaan normaalisti. Yhtiö seuraa pakotteiden ja vastapakotteiden vaikutuksia ja seurauksia ja ilmoittaa toimivansa lakien, määräysten ja pakotteiden mukaisesti.

Fazerilla on kolme leipomoa Pietarissa ja yksi Moskovassa. Niiden tuotteet myydään kuluttajille vähittäiskaupoissa Moskovan ja Pietarin alueilla.

Viime vuonna Fazerin liikevaihdosta 13 prosenttia eli 157 miljoonaa euroa kertyi Venäjältä. Siellä Fazerilla on 2300 työntekijää. Yhtiö ilmoittaa, että työnantajana sen tärkein tehtävä on varmistaa, että kaikissa toimintamaissa henkilöstö on turvassa.

-is-
En minä ainakaan lähde kategorisesti suomalaista firmaa boikotoimaan, riittää että en osta kyseisen firman Venäjällä valmistettuja tuotteita.
 
Nyt tarvii ukrainalaisen molotovin koktailin reseptistä nesteet. Muut osat on muistissa. Bensaa ja naftaa, vai jotain muuta? Ja en ole valmistamassa itse polttopulloa, biisi-idea muhii mielessä. Jotta viiteryhmä on oikea, niin tarvii sikäläisen reseptin. Googlailin jo, enpä löytänyt. :oops:

Voisivat lähettää sinne parempien suomalaisten versioiden (kolme kpl tietääkseni, joista yksi mutta hankalin A.I. Virtasen) reseptit. Mitään rättipulloja, älytöntä...

 
Back
Top