Ukrainan konflikti/sota

Ukraina: Venäjän pommitus estää siviilien evakuointia​

klo 16:02: Ukrainan mukaan siviilien suunniteltu evakuointi Izjumin kaupungista on estynyt Venäjän pommituksen takia. Asiasta kertoo alueen kuvernööri Oleh Synehubov Reutersin mukaan.
- Bussit odottavat yhä Izjumin edustalla.
Hänen mukaansa Venäjän kanssa on neuvottelut meneillään Punaisen ristin avustuksella.
 
FNZYxhsXwAE8B2i
 
Eduskunnan kyselytunnilla yksi ehdotus oli että Suomi lahjoittaisi Ukrainalle 50 000 Kiina-rynkkyä ja patruunoita.
Just joo. Milläs ne korvataan, jos itse tarvitaan? Joko Sako valmistaa uusia Arskoja varastoon? Tai ostetaanko ulkomailta käytettyjä niiden tilalle? Lapuakaan ei varmaan kerkeä korvaamaan kolmea miljoonaa patruunaa (jos mennään vanhalla 60ptr/ase-laskutavalla) tuosta noin vaan. Kas kun ei ehdoteta seuraavaksi, että viedään Leopardit Ukrainaan.
 
Jotenkin luulen että tuo reaktorin 48h aikaraja on samalla naton aikaraja. Tai "ne vain otti koneet ja lens pois, en mää vaan tiiä keitä ne oli".
 
Just joo. Milläs ne korvataan, jos itse tarvitaan? Joko Sako valmistaa uusia Arskoja varastoon? Tai ostetaanko ulkomailta käytettyjä niiden tilalle? Lapuakaan ei varmaan kerkeä korvaamaan kolmea miljoonaa patruunaa (jos mennään vanhalla 60ptr/ase-laskutavalla) tuosta noin vaan. Kas kun ei ehdoteta seuraavaksi, että viedään Leopardit Ukrainaan.
Nyt vedit kyllä vähän pohjaa, kun vertaat niitä kiinalaisia rynnäkkökiväärejä mitä varastossa on Leopardeihin. :facepalm:
 
Venäjän puolustusministeriön TV:ssä vieraana ollut vanha sotilas olisi halunut puhua Ukrainassa kuolevista sotilaista että heidän muistoaan ei pyyhitä sivuaan, mutta juontaja hyökkää heti hiljentääkseen tämän.

"— SHUT UP! OUR GUYS DON'T DIE THERE! THEY WILL DESTROY THE FASCISTS! RESPECT THE TRIUMPH OF RUSSIAN WEAPONS!"


Uskalsi yrittää puhua narratiivia vastaan. :salut:

Nyt vedit kyllä vähän pohjaa, kun vertaat niitä kiinalaisia rynnäkkökiväärejä mitä varastossa on Leopardeihin. :facepalm:
Joo, ei nyt oli kyllä aika raju heitto. :cautious:
 
Just joo. Milläs ne korvataan, jos itse tarvitaan? Joko Sako valmistaa uusia Arskoja varastoon? Tai ostetaanko ulkomailta käytettyjä niiden tilalle? Lapuakaan ei varmaan kerkeä korvaamaan kolmea miljoonaa patruunaa (jos mennään vanhalla 60ptr/ase-laskutavalla) tuosta noin vaan. Kas kun ei ehdoteta seuraavaksi, että viedään Leopardit Ukrainaan.

Tulee muistaa että Ukrainalaiset taistelee meidän arvojen puolesta. Demokratian puolesta. Tukemalla maksimaalisesti Ukrainalaisia siirretään aikajanalla tilannetta jossa itänaapuri on Suomen rajalla. Meidän ei tulisi olla niinkään huolissamme omien varastojen maksimaalisesta käyttöasteesta vaan Ukrainalaisten selviytymisestä ja päätymisestä demokratian etuvartioasemaksi.
 
Keskiverto kaasulasku kasvanut n 70 eu sta noin 340 euroon tuolla Euroopan mantereella.
Kertoo Saksan Aalto DW
Eivätkä tiedä mikä on tulevaisuudessa hinta.
 
Just joo. Milläs ne korvataan, jos itse tarvitaan? Joko Sako valmistaa uusia Arskoja varastoon? Tai ostetaanko ulkomailta käytettyjä niiden tilalle? Lapuakaan ei varmaan kerkeä korvaamaan kolmea miljoonaa patruunaa (jos mennään vanhalla 60ptr/ase-laskutavalla) tuosta noin vaan. Kas kun ei ehdoteta seuraavaksi, että viedään Leopardit Ukrainaan.
Lisää aselahjoituksia ei kannata mennä tekemään jos näyttää että rauhansopimus solmitaan lähipäivinä.
 
Täällä on lista firmoista, jotka kuppaavat ukrainalaiset verta.


Tekijänä Yalen yliopiston professori Jeffrey Sonnenfeld ( https://en.wikipedia.org/wiki/Yale_School_of_Management )

Lista päivittyy jatkuvasti.

Tuossa tämän hetken lista merkittävimmistä firmoista, jotka tekevät vielä pisnestä Venäjällä:

Katso liite: 58131
Tuli taas hyvä syy lopettaa röökin poltto
 
Brittien Starstreak on kiinnostava vehje. Vaikka se on suunniteltu IT-ohjukseksi, sitä voi käyttää mihin tahansa maalin johon saadaan suora osoitus, ei vain ilmamaaleihin.

Vaikka laserosoitus ei tarjoa "fire-and-forget"-kykyä, ohjuksen nopeus on niin suuri että maaliin maksimikantamalla riittää n. 4 sekunnin osoitus laukaisusta osumaan. Ohjuksella ei ole radiotaajuuksia jota hillota, ja IP-heitteet eivät myöskään pelasta.

Kolme räjähtävää volframinuolta jotka lentävät nelinkertaista äänennopeutta antavat jo huomattavan panssariläpäisykyvyn (liike-energiaa n. 1000 kJ per nuoli, verrattavissa 40mm Boforsin osumaan), ja viivästetty iskusytytin aiheuttaaa räjähdyksen sisäpuolella. Varmasti kaikki paitsi taisteluvaunut irtisanoutuisivat yhdestä täysosumasta.

Varmasti turhan harvinainen vehje ampumaan rivibemaria, mutta jos tähtäimeen osuu ilmatorjuntavaunu, komentovaunu tai muuta kriittistä kalustoa, vaihtokauppa on varmasti ihan hyvä. Itse ohjuksen hinta lienee kai Stingerin luokkaa, 100-200 tuhatta.
 
Nyt vedit kyllä vähän pohjaa, kun vertaat niitä kiinalaisia rynnäkkökiväärejä mitä varastossa on Leopardeihin. :facepalm:
No, kärjistystä kärjistystä. Mutta emme me mikään maailman asevarasto ole, mistä voisi noin vaan lahjoittaa kullekkin mitä kukin poraa. Vähän sinne on jo annettu, että hyvä jätkä-pisteet on saatu. Sen pitäisi riittää. Nyt pitäisi keskittyä varustamaan oma armeija niin vahvaksi kuin ikinä, että jos ryssä päättää taas tänne ängetä, nyt kun se on sotajalalla, niin ei tarvitse odottaa muiden almuja. Kriisinkestävyyttä.
Tulee muistaa että Ukrainalaiset taistelee meidän arvojen puolesta. Demokratian puolesta. Tukemalla maksimaalisesti Ukrainalaisia siirretään aikajanalla tilannetta jossa itänaapuri on Suomen rajalla. Meidän ei tulisi olla niinkään huolissamme omien varastojen maksimaalisesta käyttöasteesta vaan Ukrainalaisten selviytymisestä ja päätymisestä demokratian etuvartioasemaksi.
Kyllä minä huolehtisin myös tuosta 1300km itärajasta ja Suomen NATO:ttomuudesta. Järki tässäkin pitää olla. Voisinhan minäkin tyhjätä kaappini ruuasta, tilini rahasta ja käydä jakamassa ne Kasperin köyhille ja spurguille, mutta mitä minä sitten söisin? Niin kauan kun meillä on Venäjä naapurissa, meidän tulee olla hampaisiin asti aseistautuneita.
 
Back
Top