Ukrainan konflikti/sota

Kotirintamalla näyttää vähän menevän tunteisiin myös
Nämä näkyvien henkilöiden toiminnat alkaa indikoida sitä että Kiovan ja Sumyn ympäristöstä vedetyt joukot ei taida sittenkään olla ihan kuranttia täydennystä Donbassin alueelle. Ei tuolta vapaaehtoisesti poistuttu. Kyllä tuolla ryssän johtoportaassa täytyy kulkea ja vuotaa tietoa todellisesta suorityskyvystäkin. Kotirintaman reaktiot alkaa näyttää sille että tieto sotilaallisesta suorityskyvystä ei ilahduta ryssää. Ja alkaa ne pakotteetkin syödä pintaliitäjän liitopintaa.
 
Oon miettiny sodan aloitusajankohtaa.

Pitkän sodan aloittaminen helmikuun lopulla on ehkä typerin mahdollinen aika.

Lännen varmuusvarastot energian osalta riittävät kesään asti ja on aikaa reagoida. Energialle ennätetään hankkia talveen mennessä vaihtoehtoja.

Kelin osalta väliin tulee lisäksi Rasputitsa.

JOHTOPÄÄTÖS:

Putin suunnitteli aidosti lyhyttä sotaa ja uskoi menestykseen.
 
Oon miettiny sodan aloitusajankohtaa.

Pitkän sodan aloittaminen helmikuun lopulla on ehkä typerin mahdollinen aika.

Lännen varmuusvarastot energian osalta riittävät kesään asti ja on aikaa reagoida. Energialle ennätetään hankkia talveen mennessä vaihtoehtoja.

Kelin osalta väliin tulee lisäksi Rasputitsa.

JOHTOPÄÄTÖS:

Putin suunnitteli aidosti lyhyttä sotaa ja uskoi menestykseen.
Huhun mukaan Kiina pyysi siirtämään hyökkäyksen ajankohtaa koska Olympialaiset. Tästä johtuen liikkeelle päästiin suunniteltua myöhemmin, ja talvi yllätti autoilijat.
 
Marinia kohtaan kyllä kunnioitus noussut, vaikka patamusta porvari olenkin
Marin vetäytyy tuohon samaan "EU:n kanssa yhdessä" -lausuntoon, ei siis haluta yksin lähteä vetämään nopeampaa ja tiukempaa linjaa pakotteissa, jota esimerkiksi Baltian maat jo tehneet. Joten en ymmärrä mistä tuo kunnioitus kumpuaa. Varsinkin kun tiedämme, ettei aseellisesti voida mahdottomasti tukea Ukrainaa oman toimintakykymme säilymisen takia (toki nyt puolustusbudjetin korotuksen myötä mahdollisuuksia periaatteessa aukeaa toimitusajoista riippuen). Pakotteita kuitenkin kyllä voitaisi tehdä vaikka ja mitä, jopa sen uhalla, että se vaikuttaa taloudellisesti Suomeen tai joudutaan jotain kriisiajan ratkaisuja keksimään huoltovarmuuteen, mutta raha puhuu ja poliitikot vetoavat EU:n yhtenäisyyteen. Itse arvostan eniten esimerkillä johtamista, koska sillä myös EU yhteistyöhön saadaan vauhtia, kun matelijat eivät kehtaa jäädä lunnimaan päätöksissä.

Noh, onneksi EU nyt on sentään jotain tekemässä...
 
Viimeksi muokattu:
Kun lukee Tytin CV niin ei se nyt tyhmältäkään vaikuta. Ehkä hänen ideologiansa eroaa sinun omasta niin että ajattelet sen olevan älyn puutetta? Sitä älyäkin on niin monen sorttista.
Jos ihan suoraan sanon, niin yhtä tyhmää ja kanamaista naista en ole ikinä tavannut. Äärimmäinen pyrkyri on kyllä ja eihän sitä muuten ministeriksi pääsekkään..

Ideologiat eroavat todella paljon. Minä olen sitä mieltä, että suomalaisten pitää ajatella ensin omaa etua. Tytti haluaa ajatella muiden etua. Muutenkaan en demareita äänestä, mutta ei tässä siitä ole kyse.
 
Jos ihan suoraan sanon, niin yhtä tyhmää ja kanamaista naista en ole ikinä tavannut. Äärimmäinen pyrkyri on kyllä ja eihän sitä muuten ministeriksi pääsekkään..

Ideologiat eroavat todella paljon. Minä olen sitä mieltä, että suomalaisten pitää ajatella ensin omaa etua. Tytti haluaa ajatella muiden etua. Muutenkaan en demareita äänestä, mutta ei tässä siitä ole kyse.
En itsekään Tyttiä diggaile. Sillähän oli se lasten vieraannuttamis- /huoltokiusauscasekin, ei antanut ex-ukkelinsa tavata lapsiaan. MUTTA: tämä ei taida liittyä Ukrainan sotaan, joten voisiko Tytistä keskustella jossain muualla?
 
Joku venäjän alue vapautti osoitteet, joista joku kaatunut sodassa, kunnallisista jätemaksuista.

Big if true! :p


"Osoitteet, joissa kuolleet sotilaat rekisteröitiin tai asuivat, vapautetaan maksusta Irkutskin alueen vyöhykkeellä 2 "etelä" MSW:n hoitopalveluista. Toimenpide on ollut voimassa helmikuusta 2022 lähtien."

 
Oon miettiny sodan aloitusajankohtaa.

Pitkän sodan aloittaminen helmikuun lopulla on ehkä typerin mahdollinen aika.

Lännen varmuusvarastot energian osalta riittävät kesään asti ja on aikaa reagoida. Energialle ennätetään hankkia talveen mennessä vaihtoehtoja.

Kelin osalta väliin tulee lisäksi Rasputitsa.

JOHTOPÄÄTÖS:

Putin suunnitteli aidosti lyhyttä sotaa ja uskoi menestykseen.
Taisi vaikuttaa sekin, että Putinin isäntä, eli Xi, totesi että Olympialaisten aikaan et tee mitään.
 
Back
Top