Ukrainan konflikti/sota

Ketä nämä on? Mitä kieltä puhuu? Käsivarsinauhat viittaa enemmän RUS. Ei kovin keltaista, sinistä tai vihreää.
Minäkään en ymmärtänyt tätä. Ryssiltähän nuo näyttää kun on valkoiset käsivarsinauhat.
Vai onko noi jotain SOF tyyppejä jotka esiintyy ryssinä?
(jolloin olisi vähän v...n tyhmää julkaista tätä videota)
 
Ketä nämä on? Mitä kieltä puhuu? Käsivarsinauhat viittaa enemmän RUS. Ei kovin keltaista, sinistä tai vihreää.

Suoraan sanottuna olen hieman hämmentynyt, tuo Uri Kikaskin twitter-tili on toistaiseksi ollut luotettava tietojen suhteen, joten luotin kun hän kirjoitti että Luhansk-1 pataljoonan väkeä. Toisaalta jos pitää paikkansa niin tuo olisi syvällä "Venäjän hallitsemalla alueella" kaikkien karttojen perusteella.

Mies joka esiintyy videolla on tämä:

https://www.youtube.com/channel/UC4yHMRbOxXJA6DfqXk0Y4Aw

Hänellä on myös Telegram kanava:

https://t.me/bolshiepushki

En käytä Telegramia joten pakko tyytyä siihen mitä näkee kun klikkaa "preview channel". Siellä on lyhyitä videoita missä kulkee maastokuvioissa ja sotavarusteissa, vaan en saa kieltä osaamattomana tolkkua onko tämä ukrainalainen vai venäläinen.

Olin kahden vaiheilla alunperinkin, laitanko twiitin tänne koska se epäilytti niin kovasti: voiko pitää paikkaansa, noin syvällä vihollisen alueella ja tuli minulle ihan yllätyksenä. En ole nähnyt twitterissä muita jotka olisi kommentoineet tätä ja toisaalta tuohon alkuperäiseen twiittiin ei ole tullut kommentteja, joten nyt pitää olla varovainen tämän "tiedon" kanssa.

Jos osoittautuu että tämä on pro-Venäjä mies ja alkuperäinen twiitti on erehtynyt niin se olisi loogisemman tuntuista, hän käyskentelee Azovstalin maastossa. Venäläisillä on sinne helpompi pääsy kuin Ukrainan joukoilla, paitsi jos ovat tehneet paikallisen läpimurron (pieni tiedusteluporukka tai isompi pumppu). Jos ei tule vahvistusta tai parempaa tietoa niin pitää suhtautua isolla varauksella tuohon.
 
Poiminta Iltalehden sivulta, jossa kerrotaan Lenta.ru sivulta nopeasti poistetusta Venäjän hallintoa kritisoivista artikkeleista SEKÄ GOOGLE KÄÄNNÖS KYSEISISTÄ SIVUISTA INTERNET-ARKISTOSTA KAIVETTUNA51454698-E3BF-4A11-BF5B-88BE3C5FB6E3.jpeg
3DC2725A-4E26-40DA-8F17-7DCDA09B254D.jpeg6A72CB0C-0092-4842-A64A-1E62B808BC20.jpeg
 

Liitteet

  • CA18DFE3-0EAB-46A7-BCE9-635B644B4417.jpeg
    CA18DFE3-0EAB-46A7-BCE9-635B644B4417.jpeg
    192.4 KB · Luettu: 27

Virallisesti näin, mutta ilmeisesti Putinin jälkeen tärkein vallankäyttäjä on turvallisuusneuvosto, jossa Patrushev häärää ykkösmiehenä. Käsittääkseni turvallisuusneuvoston asema on sellainen että se voi kävellä heikon presidentin yli, eli vt-pressanjämät eivät sinänsä takaisi ylintä asemaa lafkassa.
 
  • Tykkää
Reactions: e7i
Suoraan sanottuna olen hieman hämmentynyt, tuo Uri Kikaskin twitter-tili on toistaiseksi ollut luotettava tietojen suhteen, joten luotin kun hän kirjoitti että Luhansk-1 pataljoonan väkeä. Toisaalta jos pitää paikkansa niin tuo olisi syvällä "Venäjän hallitsemalla alueella" kaikkien karttojen perusteella.

Mies joka esiintyy videolla on tämä:

https://www.youtube.com/channel/UC4yHMRbOxXJA6DfqXk0Y4Aw

Hänellä on myös Telegram kanava:

https://t.me/bolshiepushki

En käytä Telegramia joten pakko tyytyä siihen mitä näkee kun klikkaa "preview channel". Siellä on lyhyitä videoita missä kulkee maastokuvioissa ja sotavarusteissa, vaan en saa kieltä osaamattomana tolkkua onko tämä ukrainalainen vai venäläinen.

Olin kahden vaiheilla alunperinkin, laitanko twiitin tänne koska se epäilytti niin kovasti: voiko pitää paikkaansa, noin syvällä vihollisen alueella ja tuli minulle ihan yllätyksenä. En ole nähnyt twitterissä muita jotka olisi kommentoineet tätä ja toisaalta tuohon alkuperäiseen twiittiin ei ole tullut kommentteja, joten nyt pitää olla varovainen tämän "tiedon" kanssa.

Jos osoittautuu että tämä on pro-Venäjä mies ja alkuperäinen twiitti on erehtynyt niin se olisi loogisemman tuntuista, hän käyskentelee Azovstalin maastossa. Venäläisillä on sinne helpompi pääsy kuin Ukrainan joukoilla, paitsi jos ovat tehneet paikallisen läpimurron (pieni tiedusteluporukka tai isompi pumppu). Jos ei tule vahvistusta tai parempaa tietoa niin pitää suhtautua isolla varauksella tuohon.
Kävin Telegramissa katsomassa niin olisin sitä mieltä että heppu on kyllä vastapuolen pelaaja... Ihan 100 varma ei kyllä voi olla kun ei ymmärrä teksteistä mitään...
 
En naureskelisi tälle yhtään. Ryssä hakee sitä pehmeää paikkaa mihin pistää. Nyt taisi jotain löytyä.
Aika huonosti on tiedusteltu, jos meinasivat puolustusteollisuuteen iskeä.
Hyvin pyörii Valmet yhteyksissä.

Tällainen on Agco Power​

Mikä? Valmistaa dieselmoottoreita traktoreihin, leikkuupuimureihin ja muihin maatalous- ja työkoneisiin.

Tehtaat: Nokian Linnavuoressa, Brasiliassa, Kiinassa ja Argentiinassa.

Juuret: Yhtiön juuret ovat jatkosodan aikana Nokian Linnavuoreen siirretyssä valtion lentokonetehtaassa ja sodan aikana aloittaneessa Valmetin Linnavuoren tehtaassa.

Nykyinen omistaja: Agco Corporation.

Aiemmat omistajat: Valmet, Sisu Auto, Partek, Kone.
 
Kävin Telegramissa katsomassa niin olisin sitä mieltä että heppu on kyllä vastapuolen pelaaja... Ihan 100 varma ei kyllä voi olla kun ei ymmärrä teksteistä mitään...

Löysin muutaman Rob Lee:n twiitin jonka videomateriaalin (lähinnä Mariupolista) lähteeksi tämä Telegram kanava on merkitty.

Kallistun itsekin siihen että taitaa olla venäläinen tai venäjämielinen. Jos ei toisin todisteta. Nyt on tullut alkuperäisen twiitin kommentteihin seuraava:

"bolshiepushki" with white armbands = Russian forces.

Olisihan se pitänyt arvata että liian hyvää ollakseen totta, ihmettelen vähän miten tuo muuten laadukasta materiaalia jakanut twitter-kanava olisi kompastunut noin pahasti. Eipä silti, itsekin olin hätäinen jakamaan "hyvät uutiset". Ukrainan menestys muualla taisi tartuttaa liikaa optimismia kun olin valmis uskomaan tuon niin nopeasti.

MUOKKAUS: kävin muuttamassa minun alkuperäistä viestiä jottei aiheuta lisää sekaannusta. Ei saisi olla noin hätäinen, varsinkin kun asialle ei löydy vahvistusta muista lähteistä. Uri Kikaskin muuten laadukas twitter-tili kärsi myös kolauksen, pitää olla jatkossa tarkempi kun arvioi hänen viestejä.

Lisäys: noniin, nyt se alkuperäinen twiitti on poistettu eli hän selvästi mokasi joukkojen tunnistuksen kanssa. Sattuuhan näitä tietysti, sota käynnissä ja paljon infoa molemmin puolin. Olin itsekin unohtanut nuo kaksi valkoista nauhaa jotka on tyypillisesti Venäjän joukkojen tunnus, hyvä että muut oli hereillä tämän kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Virallisesti näin, mutta ilmeisesti Putinin jälkeen tärkein vallankäyttäjä on turvallisuusneuvosto, jossa Patrushev häärää ykkösmiehenä. Käsittääkseni turvallisuusneuvoston asema on sellainen että se voi kävellä heikon presidentin yli, eli vt-pressanjämät eivät sinänsä takaisi ylintä asemaa lafkassa.
Tuon mun viestin pohjana oli Karin sanoma lakien noudattamisesta. Joten se rajoittaa temppujen määrää. Muodollisen legimiteetin takia tarvitaan vaalit, kun se oikea seuraaja putelle valitaan. Vt-pressa tuskin jää heilumaan pitkään ja saa olla kiitollinen, jos säilyy hengissä.
 
Viimeksi muokattu:
Aika huonosti on tiedusteltu, jos meinasivat puolustusteollisuuteen iskeä.
Hyvin pyörii Valmet yhteyksissä.

Tällainen on Agco Power​

Mikä? Valmistaa dieselmoottoreita traktoreihin, leikkuupuimureihin ja muihin maatalous- ja työkoneisiin.

Tehtaat: Nokian Linnavuoressa, Brasiliassa, Kiinassa ja Argentiinassa.

Juuret: Yhtiön juuret ovat jatkosodan aikana Nokian Linnavuoreen siirretyssä valtion lentokonetehtaassa ja sodan aikana aloittaneessa Valmetin Linnavuoren tehtaassa.

Nykyinen omistaja: Agco Corporation.

Aiemmat omistajat: Valmet, Sisu Auto, Partek, Kone.
Tai sitten haluavat iskeä ruoantuotantoon isosti. Jenkeissä varoiteltiin huhtikuussa maatalousosuuskuntia* vastaavista ramsomware iskuista.
 
Tuon mun viestin pohjana oli Karin sanoma lakien noudattamisesta. Joten se rajoittaa temppujen määrää. Muodollisen legimiteetin takia tarvitaan vaalit, kun se oikea seuraaja putelle valitaan. Vt-pressa tuskin jää heilumaan pitkään ja saa olla kiitollinen, jos säilyy hengissä.

Joo toki pressa tullaan lopulta vaihtamaan virallista reittiä. En siis meinaa että esim. Patrusev julistaa itsensä pressaksi, vaan että joku sen pressanvaalituloksen päättää ja nykii naruja taustalla, eikä kyseisen henkilön tarvi välttämättä olla uusi pressa. Luovuutta johtamisjärjestelyissä on ennenkin käytetty, olihan esim. Medvedev yhden kauden "presidenttinä" välissä.
 
Kova taktinen veto jos totta. Tämä Bilohorivkan ponttoonisilta-tapaus oli ryssälle asetettu ansa.
Kun kaksi komppaniaa oli tullut ylitse niin Ukraina tuhosi sillan ja ylittäjät.
Jopa 31 miehistökuljetusvaunua tuhoutui tai hylättiin.

Mikäli olette seuranneet Danspiunia niin on erittäin pikkutarkka osint-kaveri, träkkää ryssäarmeijan yksiköitä ja niiden kalustoa uuvuttavalla detaljitasolla. Samassa hommassa on ilmeisesti isompi harrastelijatiimi.

 
Ei missään tapauksessa! Russiadefence.netin tietäjien mukaan tässä mestarillisesti houkutellaan vihollinen pois Harkovasta jonka jälkeen tykistöllä tuhotaan joka ikinen natsi. Venäjällä on vereksiä voimia vaikka muille jakaa mutta niitä säästellään ratkaisevaa hyökkäystä varten.

Siellä edetään taaksepäin...

Ihan kuin olisin tämän kuullut jonkun toisen rähinän yhteydessä jo aikaisemmin...
 
Back
Top