Ukrainan konflikti/sota

Mielenkiintoista kuulla mitä USA, Britannia, Ranska ja Saksa vastaavat. Nimittäin onko enää ylipäätään mahdollista käydä neuvotteluja Putinin kanssa.
Truss: Up yours
Biden: katsotaan nyt ensin toi Lend Lease loppuun
Scholtz: siitä konsulaatista...
Macron: *ei paikalla, älynnyt vihdoinkin keskustella Ukrainan sodasta sotaneuvonantajiensa kanssa*
 
Vielä helmikuussa Ukraina joutui kädet taskussa katselemaan ryssäläisjoukkojen ja kaluston siirtymisiä Valko-Venäjällä tekemättä itse juuri mitään ettei eskaloisi jännitteitä. Nyt sellaiseen pidättyvyyteen ei ole tarvetta. Rajaa ei toki kannata ylittää maihareilla VVn puolelle, mutta jos sieltäpäin lähestyy ryssäläiskolonnaa niin puikkoa kohti vaan heti kun on kantaman sisällä. Ja nyt sitä rojua sielläkään ei takuulla siirrellä ilman että Ukrainalle menee tieto suunnilleen reaaliajassa.
Kyllä. Varmaa on, että ensimmäisen tankin ajaessa rajapuomin yli lähtee kaikki pidäkkeet.

Nyt on Ukrainalla kalustoa, osaamista, kokemusta ja ennen kaikkea itseluottamusta eri tavalla kuin helmikuussa.
 
Wait What GIF


Ai nytkö sillä onkin enemmän kiire kuin aikaisemmin? Voi jessus sentään.
Saksassa ja varsinkin Bundeswehrissä on aika jäätävä byrokratia ja täytyy täytellä miljoonia lappuja ennen kuin saavat mitään liikkeelle. Lisäksi ilmeisesti Bundeswehr vielä haraa asetoimituksia vastaan, jos ne ovat sen omasta kalustosta pois, joten nyt poliitikkojen pitää yrittää vähän potkia byrokratiaa liikkeelle, jotta asiat tapahtuisivat nopeammin.
 
v_stus kommentoi, ryssä ehkä yritti hyödyntää tilannetta tai sitten oli sattumaa. Veikkaan jälkimmäistä

During the massive rocket attacks, the Rashists tried to counterattack our Defense Forces in the area of Kreminnaya and in the direction of Orihiv-Gulyapole All assaults were unsuccessful, the enemy was driven back to their starting positions Moreover, in certain places, the occupiers "regrouped"

 
Myös tällainen kommentti. Riisuttuna ehkä viittaa siihen, että eilen huhuiltuja läpimurtoja on pystytty vahvistamaan.

At the front, our military is giving a powerful response to the Russian invaders. Very powerful. In certain areas, the Armed Forces broke through the enemy's defenses even further. No shelling of civilians will go unanswered for the Rashists.

 
Mä oon päättäny lähteä seuraaviin vaaleihin vir... korjaan vihreitten listalta ja ajaa semmosta asiaa, että ryssät pitäis lopettaa... Ajatelkaas nyt mimmonen hiilijalanjälki niistä jää esmes Ukrainan maaperään, ilman että siitä on mitään hyötyä.
Ai mä kuvittelin, että ryssän raadoksi muuttaminen on eko-teko (virheä liike huom!)! Mitä enemmän niitä maatuu sinne Ukrainan pelloille rikastuttaen maaperää sitä paremmat sadot sieltä saadaan lähivuosina ilman kemikaaleja ja muita teollisia lannoitteita. Ja ryssän romuthan saadaan nyt kierrätykseen ennennäkemättömällä tahdilla. Siellä varikoilla niistä ei ole hyötyä kenellekään mutta näin romutettuina ne saadaan kierrätettyä tehokkaasti Teslojen ja Audien runkorakenteisiin, uusiin siltoihin ja miksei vaikka high tekimmät vanhusten keinoniveliin. Joku nopelin ympäristöpalkinto ehdottomasti Putlerille ennen narunjatkoksi laittamista! 😆
 
Back
Top