Ukrainan konflikti/sota

Putinin ja Venäjän sodanjohdon holtittomuus on heikentänyt Venäjää merkittävästi.

Suomalaisten ei pidä olla huolissaan että meitä vastaan sotilaallisesti toimittaisiin.

Venäjä käyttää lennokki-iskuja ilmapuolustuksen tutkimiseen ennen ohjusiskujaan.

"Viimeaikaisten Venäjän (iranilaisten modepedi-lennokkien) iskujen Kiovaan ja muihin kaupunkeihin on tarkoitus tutkia Ukrainan ilmapuolustuksen haavoittuvuuksia, joita voidaan myöhemmin hyödyntää risteilyohjusiskuilla"

Ps. Väitän että suurin Uhka on se että Iran saa ydinaseen!
 
Voitonpäivänfarsseja kun tuossa ihmetteli, juolahti pieneen mieleeni, että se laarinpohja taitaa ihan oikeasti olla nyt saavutettu, mitä kalustoon tulee.

Nimittäin: huomioidaanpas vielä se tosiasia, että noissa tynkäparaateissa oli nyt se kalusto, jota näytille riitti sen jälkeen, kun paraatit ensin peruttiin kahdestatoista (muistaakseni) kaupungista. Ja piti vielä Moskovaan lainata muiden härveleitä!

Minä olen luonteeltani erittäin pessimistinen. Mutta nyt on kyllä vahva viba siitä, että tuo ryssänmulkku on nyt lyöty. Kyllä se inhimillistä tuhoa saa vielä Ukrainassa aikaan, mutta varsinainen eksistentiaalinen uhka taitaa olla ohi.
 
Voitonpäivänfarsseja kun tuossa ihmetteli, juolahti pieneen mieleeni, että se laarinpohja taitaa ihan oikeasti olla nyt saavutettu, mitä kalustoon tulee.

Nimittäin: huomioidaanpas vielä se tosiasia, että noissa tynkäparaateissa oli nyt se kalusto, jota näytille riitti sen jälkeen, kun paraatit ensin peruttiin kahdestatoista (muistaakseni) kaupungista. Ja piti vielä Moskovaan lainata muiden härveleitä!

Minä olen luonteeltani erittäin pessimistinen. Mutta nyt on kyllä vahva viba siitä, että tuo ryssänmulkku on nyt lyöty. Kyllä se inhimillistä tuhoa saa vielä Ukrainassa aikaan, mutta varsinainen eksistentiaalinen uhka taitaa olla ohi.
Saattavat pystyä vielä pitkittämään sotaa pitkäänkin, mutta jo nyt on nähtävissä, että venäjälle turmiollisesti se päättyy.
 
USA:n uusin asepaketti ei sisällä paljonkaan rivejä, mutta 1.2 MRD$ on kuitenkin kamassa kiinni, joten yksikkömäärät taitaa sitten olla suurehkoja.


Tässä menee twiitin mukaan ryssien komentopaikka.


Ovat kehittyneet korohorohommissakin, heitin on vakaa, härväämistä vähemmän, korkea tulen tiheys verrattuna niihin vuoden takaisiin videoihin joissa kerkes aina ottaa huikan ammusten välillä.

 
Viimeksi muokattu:
Voitonpäivänfarsseja kun tuossa ihmetteli, juolahti pieneen mieleeni, että se laarinpohja taitaa ihan oikeasti olla nyt saavutettu, mitä kalustoon tulee.

Nimittäin: huomioidaanpas vielä se tosiasia, että noissa tynkäparaateissa oli nyt se kalusto, jota näytille riitti sen jälkeen, kun paraatit ensin peruttiin kahdestatoista (muistaakseni) kaupungista. Ja piti vielä Moskovaan lainata muiden härveleitä!

Minä olen luonteeltani erittäin pessimistinen. Mutta nyt on kyllä vahva viba siitä, että tuo ryssänmulkku on nyt lyöty. Kyllä se inhimillistä tuhoa saa vielä Ukrainassa aikaan, mutta varsinainen eksistentiaalinen uhka taitaa olla ohi.
et ole kaukana totuudesta
 
Voitonpäivänfarsseja kun tuossa ihmetteli, juolahti pieneen mieleeni, että se laarinpohja taitaa ihan oikeasti olla nyt saavutettu, mitä kalustoon tulee.

Nimittäin: huomioidaanpas vielä se tosiasia, että noissa tynkäparaateissa oli nyt se kalusto, jota näytille riitti sen jälkeen, kun paraatit ensin peruttiin kahdestatoista (muistaakseni) kaupungista. Ja piti vielä Moskovaan lainata muiden härveleitä!

Minä olen luonteeltani erittäin pessimistinen. Mutta nyt on kyllä vahva viba siitä, että tuo ryssänmulkku on nyt lyöty. Kyllä se inhimillistä tuhoa saa vielä Ukrainassa aikaan, mutta varsinainen eksistentiaalinen uhka taitaa olla ohi.


Naapureilla (esim Puola tässä) alkaa olla paraatitkin kunnossa ryssälään verrattuna...

Fvr_A38WYAgZncG.jpg
 
Tässä toinen ketju paraateista eri puolilla Venäjää, kyllä näissä muutama T-34:ää uudempi tankki näkyy. Myös VDV -joukot huomioidaan, enimmäkseen varusmiehiä.
 
Duuman puolustuvaliokunnan jäsen perusteli miksi paraatissa oli vain yksi panssarivaunu, tälllä kertaa vain päätettiin tehdä näin.

Named the reason why the parade was only one tank​

The Defense Committee of the State Duma of the Russian Federation commented on the discussion that has risen in social networks of one of the features of the current Victory Parade on Red Square. As viewers noticed on the morning of May 9, armored vehicles, missile systems and only one tank, the Soviet T-34-85, participated in the mechanized part of the parade.

"So what? They're not at war, " Committee member Viktor Zavarzin told Rise. "This tank is the lead tank, it's a symbolic tank."

According to him, although various modifications of tanks, including the latest developments, took part in the parades earlier, “they just made the decision that way.”

"There's no catch, no trick," said the deputy. "We have enough of these tanks."
Zavarzin concluded his comment by praising the past parade, including for the visit of the heads of neighboring states: "The point is to show the people that the country is combat-ready."

The parade on the occasion of the 78th anniversary of the Victory lasted about 45 minutes, there was no air part. After the event, Russian President Vladimir Putin and the heads of seven CIS countries proceeded to the Eternal Flame in the Alexander Garden to lay flowers at the Tomb of the Unknown Soldier.
https://www.mk.ru/politics/2023/05/09/nazvana-prichina-pochemu-na-parade-byl-tolko-odin-tank.html
 
USA:n uusin asepaketti ei sisällä paljonkaan rivejä, mutta 1.2 MRD$ on kuitenkin kamassa kiinni, joten yksikkömäärät taitaa sitten olla suurehkoja.


Tässä menee twiitin mukaan ryssien komentopaikka.


Ovat kehittyneet korohorohommissakin, heitin on vakaa, härväämistä vähemmän, korkea tulen tiheys verrattuna niihin vuoden takaisiin videoihin joissa kerkes aina ottaa huikan ammusten välillä.

Tuo uusi USAn paketti tulee USAIn kautta eli ei ole suoraan varastosta vaan pidemmän aikavälin hommia. Mutta toki hyvää jatkumoa jatkuvalle ja tulevalle tuelle.
 
Back
Top