Ukrainan konflikti/sota

Taistelu on vielä meneillään - neuvonantaja oli käsittänyt väärin: mutta kentällä tosiaan taistellaan että saataisiin takaisin.

Nyt jumalauta vaihtoon tuo neuvonantaja. Toivottavasti se on se sama joka kertoi Zelenskylle ettei tässä vielä lkp:n kanssa mitään kiirettä ole...
 
Näyttää kellonaika olevan aika sama kuin muissakin asiaa levittävissä viesteissä. Äsken taas Himanka kertoi ylellä että kuljetuskoneet olisivat laskeutuneet,mutta saattoi olettaakin.

Mitä tulee @Merten sheriffi nimimerkkiin hän kuuluu forumin kalusteisiin. Huolimatta piilevistä haluista ihailla itärautaa. Minä seison sherifin takana,mutta en anna kuitenkaan Sheriffin seistä minun takana. 😉

En antaisi kenenkään merivoimissa palvelleen seistä takanani. Vaikka on sielläkin väitetysti heteroita, mutta se voi olla trollitehtaan propagandaa.
 
Henkilökohtaisilla pakotteilla vain ei ole tuohon vaikutusta tipan vertaa. Yksittäiseen firmaankin kohdistuvilla pakotteilla luultavasti vain vähäinen. Rahat kiertävät bulvaanien kautta, joten Venäjä pitää sulkea ulos kv-maksuliikenteestä, jos halutaan todellinen vaikutus. Mutta Saksahan jo kertoi, ettei se käy heille...

Kun Tinder, Aple, Vittoni, Netflix jne lakkaisivat hyväksymästä oligargien lasten luottokortteja, niin pakotteiden paine kasvaisi kivasti.
 
Nyt jumalauta vaihtoon tuo neuvonantaja. Toivottavasti se on se sama joka kertoi Zelenskylle ettei tässä vielä lkp:n kanssa mitään kiirettä ole...
no mutta hyvä että nosti kätensä ylös virheen merkiksi.
kuva liittyy
 

Liitteet

  • Näyttökuva 2022-02-24 214256.png
    Näyttökuva 2022-02-24 214256.png
    309.4 KB · Luettu: 158
Minusta on tärkeää saada mahdollisemman oikeaa tietoa taisteluista . Suomen puolustamista ajatellen kaikesta on hyvä tehdä havaintoja . Ukranalaisten ylistäminen suurista voitoista ja vihollisen tuhoaminen viimeiseen mieheen ei kuitenkaan ole totta . Tottakai Ukranalaisten täytyy kertoa onnistuneista torjunta taisteluista . Yleisen mielialan takia Suomessakaan ei viime sodissa saanut kertoa omista tappioista , Tämä foorumi kestää totuuden
 
Lisää Kalibr osumia. Tällä kertaa Trypilska jonkun Thermal Plant (lämpölaitos) lähettyvillä.
EDIT monet sanoo että liian nopea Kalibr, että olisi joku muu ääntä nopeampi ohjus.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa näissä kommenteissa esimerkiksi lentokentän alueen taistelun suhteen nyt ottaa huomioon se, että kaikki ei todellakaan tapahdu kentällä minuuteissa tai vastahyökkäystä ei pystytä välttämättä organisoimaan edes muutamassa tunneissa. Jokainen operaatio vaatii jossain määrin suunnittelua, organisointia, tiedustelua, oikeiden joukkojen saamisen paikalle, ryhmittymiset, tulivalmistelut jne. Kenttää nyt takaisin ottava osasto on mahdollisesti ollut Kiovan alueella jonkinlaisena liikkuvana reservinä ja heitetty iltapäivällä tehtävään. Informaatiotulvasta nyt ainakin sen verran on saanut suodatettua, että ilmeisesti kovin vahva puolustus kentällä ei aamulla vielä ole ollut.
 
Pitkään puhuttiin kyberiskuilla aloittamisesta, täsmä ohjusiskuista ja viimeisenä maahyökkäys...ryssät teki toisin ja onko se osin syy yllätykseen?

En ylipäätään ihan ymmärrä tuota. Kaikki noista voi kuitenkin toteuttaa melkein samanaikaisesti. Lähinnä voisi ajatella, että moraali pyrittäisiin murskaamaan kyberillä ja kaukovaikutusaseilla, ja maahyökkäys tuotaisiin mukaan vasta sitten, kun puolustajalla on nälkä ja vilu. Mutta jos Venäjällä on laskettu, että moraali ei ylipäätään ole korkealla, niin...
 
Ja taitaa tulla vielä kertauskutsu useammin postiluukkuun kuin useimmilla muilla täällä. Ja kuitenkin käydään jo viittäkymmentä.
SORRY offtopic
Epäilen kyllä hiukan, että niin sinun kuin minun kutsu koskisi kotikylän risteyksen puolustamista😁. Mutta tärkeä homma sekin. Minä olen niin monesti jo suunnitellut tämän oman risteykseni puolustuksen. Luotan Sheriffi sinuun, kun hoidat oman risteyksesi!
 
Henkilökohtaisilla pakotteilla vain ei ole tuohon vaikutusta tipan vertaa. Yksittäiseen firmaankin kohdistuvilla pakotteilla luultavasti vain vähäinen. Rahat kiertävät bulvaanien kautta, joten Venäjä pitää sulkea ulos kv-maksuliikenteestä, jos halutaan todellinen vaikutus. Mutta Saksahan jo kertoi, ettei se käy heille...
Mä en ole itse sillä tasolla, että pyörittäisin bulvaaniyrityksiä - vielä - mutta mun ymmärtääkseni rahansiirrot yritysten välillä on liiketoimintaa, jolloin pakotteidenkin pitäisi niihin pystyä. Oligarkit viihtyy Briteissä ja omaa rahaakin siellä on, omissa nimissä tai peitefirmoissa.

Talouspakotteilla käännetään kansa, ja omaisuustakavarikolla silovikki-oligarkkeihin piiskataan perseen kautta järkeä päähän. Putinin omaisuus on lähipiirin nimissä.

Oon sanonut tän aikaisemminkin: kansa nousee barrikadeille, omat taskut tyhjenee, Iso-Vlad näyttää jo vähän pöhöttyneeltä, ikääkin on, lisäksi käyttäytyy kuin nelivuotias Hitler. Länsimaat huutaa raipparangaistusta.

Pysyäkö nykytilanteessa mahdollisesti höperöityvän Putten tukena, totella miten bisnestä tehdään ja antaa viikkorahaa ja olla lännen vihollinen… vai ottaa riski jossa ylipäällikkö vaihtuu, länsi rauhoittuu, kansalla on taas vapaus ja toivo tulevasta - ja sun nimissä oleva omaisuus onkin oikeasti sun eikä pienen KGB-miehen. Teetä voi olla tarjolla ikkunan ääressä, but it’s like lotto - you have to be IN IT to WIN IT.

Toistetaan 20 vuoden välein.
 
Back
Top