Ukrainan konflikti/sota

9bpeiwowk5m81.jpg




Tappi tuntumalla....

Tankkiukot,hoi!
Mikä on tuo pyöreä juttu tuossa tornin suojakilven edessä? Lampun suoja?
Siis .. siinä on valonheitin. Jossa on vain peltisuoja paikallaan.
 
Rupee!!?? Ollut jo monta kymmentä vuotta ihan saakeln turha laitos.
Osittain kyllä. Sanoisin esim. apunsa suhteen asioiden alkaneen mennä häneksi siinä vaiheessa kun maapomoiksi alettiin valita avustettavista maista tulevia. On jokseenkin "lystikästä" tavata ko. firman naisten- ja lastenjärjestön johtajina länsi-afrikkalaisia mikromanageroivia, hyyyvin perinteisellä sukupuoliroolituksella pelaavia machomiehiä.

Kyllä UN:llä edelleen paikkansa olisi mutta intersektionaalisuus kera perinteisemmän politikoinnin on kyllä lapannut kansantuotetta tuulettimeen sielläkin yhä lisää.
 
Minä jäin pohtimaan noita helikoptereita, kuinka paljon niitä nyt on tullut tonttiin siellä ja kuinka paljon rikottu kentille...
Tsekkasin Flight Int'n World Airforce 2021 listauksista että Venäjällä on varsinaisia tst-hekoja : Ka-52(Hokum) 109kpl, Mi-28(Havoc) 95kpl ja Mi-24/35(Hind) 329kpl.

Yhtä heti alussa pudotettua Ka-52:ta on ainakin näytetty kuvissa, mutta miten niitä on muuten kulunut?

Toki Mi-8/17/171 koptereita on tuon mukaan 790kpl, joten niitä nyt saa tullakin tonttiin runsaasti ennenkuin alkaa tuntumaan, mutta jos siellä jo on useita kymmeniä menetettyjä koneita, niin alkaahan tuokin inventaario uhkaavasti kulumaan. Niitä ei siis ole "loputtomasti".
 
Jälleen yksi uusi jäsen foorumilla, tervehdys kaikille tasapuolisesti. Päätin rekisteröityä seurattuani tätä keskustelua viimeisen puolentuhannen sivun verran.

Omia hajatelmia:

-Venäjän tavoite ottaa käyttöön oma suljettu InterNjet (oliko nyt 11.3 mennessä) tuskin onnistuu ongelmitta. Aikomus tähän on kuitenkin selvästi julkituotu, joten itse varautuisin tuon ajankohdan jälkeen Venäjän mahdollisiin kyberhyökkäyksiin avoimen internetin puolella, eli saattaisin henk. koht. vaikkapa nostaa varmuuden vuoksi automaatista hieman käteistä ennen viikonloppua.
Tuosta Venäjän omasta suljetusta netistä tulee mieleen, että minkähän valmistajan runkokytkimillä ja palomuureilla tuo on meinattu toteuttaa? Kaksoiskäyttölaitteiden maahanvienti on jo jonkun aikaa estetty, ja komponenttipulan johdosta laitteiden saatavuus bulvaanienkin kautta on voinut olla vaikeaa jo pitkään. Joten jos Vanjalla ei ole valmiina melko mittavaa ja tehokasta läntistä alkuperää olevaa laitevarantoa, jää tuo ilman muuta ankaksi. Kyberhyökkäyksiä tullaan kyllä varmasti näkemään.
 

Ajatushautomo: Nämä ovat Venäjän seuraavat liikkeet – Kiovassa tapahtuu jotain isoa seuraavan 24–96 tunnin kuluessa?​

Uskaltaisko odottaa taktista? NUKEMAP:illa kun testaa erilaisia latauksia Kievissä, taktisella pienellä paukulla ei vaikutus niin pahalle näytä, että kokomaailmalle tulisi ydintuho_Ooikealle kohdalle puotettuna vaikka presidentin bunkkerin päälle, voisi jotain vaikutustakin olla.
 
Jälleen yksi uusi jäsen foorumilla, tervehdys kaikille tasapuolisesti. Päätin rekisteröityä seurattuani tätä keskustelua viimeisen puolentuhannen sivun verran.

Omia hajatelmia:

-Venäjän tavoite ottaa käyttöön oma suljettu InterNjet (oliko nyt 11.3 mennessä) tuskin onnistuu ongelmitta. Aikomus tähän on kuitenkin selvästi julkituotu, joten itse varautuisin tuon ajankohdan jälkeen Venäjän mahdollisiin kyberhyökkäyksiin avoimen internetin puolella, eli saattaisin henk. koht. vaikkapa nostaa varmuuden vuoksi automaatista hieman käteistä ennen viikonloppua.

-Luulin jo hetken että tuossa viimeisimmässä "turhautunut FSB-mies tilittää" -analyysissa olisi käytetty jotakin uutta materiaalia. Valitettavasti listatut faktat puhuvat kuitenkin sen puolesta, että kyseessä on jälleen kerran se sama yksinäisen virkamiehen mietelmä joka on täälläkin jo julkaistu moneen kertaan. Tietenkin hienoa että analyysi viittaa siihen että kyse on aidosta dokumentista, niitä vain toivoisi lisää, etenkin kun ko. teksti on sieltä hyökkäyksen alkupäiviltä.

-Täällä itärajalla on lähipäivinä kuullut enenevässä määrin venäjänkieltä, eli kaikki maahan tulleet eivät selvästikään jatka ulkomaan lennoille. Porukka toki enimmäkseen normi setää ja tätiä, vaikka osaksi myös selkeästi nuorempaa ja varakkaan puoleista. Pitkäkilpisiäkin näkee enemmän kuin aikoihin, kaipa sieltä lähtevät kaikki kynnelle kykenevät. Odotan "innolla" koska näkyy ensimmäinen Z takalasissa - itsehän miellän sen lyhenteeksi Zombista, neukkulasta joka harhailee ilman aivoja muttei suostu kuolemaan.

Nämä Z:tat on pienoinen riski myös henkilöauton kunnolle. Läntisessä maailmassa näitä on tupannut öisin menemään aika huonoon kuntoon. Osa päätynyt jopa lunastukseen asti.
 
Minä jäin pohtimaan noita helikoptereita, kuinka paljon niitä nyt on tullut tonttiin siellä ja kuinka paljon rikottu kentille...
Tsekkasin Flight Int'n World Airforce 2021 listauksista että Venäjällä on varsinaisia tst-hekoja : Ka-52(Hokum) 109kpl, Mi-28(Havoc) 95kpl ja Mi-24/35(Hind) 329kpl.

Yhtä heti alussa pudotettua Ka-52:ta on ainakin näytetty kuvissa, mutta miten niitä on muuten kulunut?

Toki Mi-8/17/171 koptereita on tuon mukaan 790kpl, joten niitä nyt saa tullakin tonttiin runsaasti ennenkuin alkaa tuntumaan, mutta jos siellä jo on useita kymmeniä menetettyjä koneita, niin alkaahan tuokin inventaario uhkaavasti kulumaan. Niitä ei siis ole "loputtomasti".

Eiköhän se pelko tule persuuksiin noiden helikopterien venäläisille lentäjille kun runsaasti niitä on ammuttu alas ja lentäjä samalla lähtenyt autuaammille sotarikosmaille.

Kuolemanpelko sitten saa monet tekemään virheitä ja niiden helikopterien teho sodassa laskee ja tehtäviä epäonnistuu. Pelon vuoksi osa voi tehdä virheitä joilla "pääsee" ukrainalaisen Stinger miehen hollille ja se on menoa se.
 
Back
Top