Ukrainan konflikti/sota

Harvoilta kyllä sympatiapisteitä heru. Ei todellakaan. Sitä saa mitä tilaa. En kuitenkaan kannusta vihaan.
Varmaan siitä kansasta muutama täysijärkinenkin löytyy, mutta hurraa huutoja sieltä tulee kun siviilejä tahalleen maalataan ja tapetaan. Ei ole kyse vihasta vaan realismista. Tämä elukoiden marssi täytyy pysäyttää tavalla tai toisella. Historia toistaa itseään.
 
Toivon että kohdistetaan "ryssä" puheet ainoastaan Ukrainaan hyökkäävien sotilaiden ja heidän tukijoittensa kohdalla (monella varmasti isoisät ja papat taistelleet sodassa ja muistot nousee pintaan). Maailmassa on myös paljon todella ystävällisiä ja hienoja ihmisiä venäläisten keskuudessa.
Toivoa saa. Samoiten voisi toivoa että nämä hienot ihmiset näyttäytisivät ryssälässä siten, että käynnissä oleva kansanmurha loppuisi.
 
Joo sen lehden objektiivisuus on jäänyt tiettyjen ideologioiden jalkoihin kauan sitten. Näitä sitten taas joko ohjaa tai hyödyntää helposti se taho jolle meidän rappio ja hajaannus sopii kuin ässä hihaan.
Olen eri mieltä:

Hesarin linja on ollut ainakin tässä sodassa täysin Ukrainan puolella ja hyökkääjän toimet on selväsanaisesti tuomittu. Siksi lehti on blokattu Venäjällä.

HS julkaisee myös venäjänkielisiä artikkeleita, jotta Suomessa asuvat venäläiset saisivat totuudenmukaista tietoa.

Lehtiin on myös kannattanut Suomen natojäsenyyttä jo yli 20 vuotta.
 
Toivon että kohdistetaan "ryssä" puheet ainoastaan Ukrainaan hyökkäävien sotilaiden ja heidän tukijoittensa kohdalla (monella varmasti isoisät ja papat taistelleet sodassa ja muistot nousee pintaan). Maailmassa on myös paljon todella ystävällisiä ja hienoja ihmisiä venäläisten keskuudessa.
Itse olen varttiryssä. Isoäiti oli Pietarissa syntynyt monennen pietarilaispolven "ryssä", joka oli pikku-Lotta 20-luvulla ja sodassa lottana. Hänen pietarilais-veljensä palasi sodasta Suomen armeijan kapteenina. Ja hän oli kyllä isänmaallisimpia miehiä joita koskaan olen tuntenut.

Itseäni ei ryssä satu. ;)

Minun on vaikea ymmärtää, mikä ryssittelyssä sattuu ja kehen? Vanhan rikoslain alussa tsaari kehuu olevansa ryssäinmaan imperatori... ;)

Ruotsiksi venäläinen on ryss... rysse, ryssar... Siis ryssä on vanha lainasana ruotsista kuvaamaan venäläistä. Historiallisissa teksteissä se on ihan arvovapaa.

Ihan bashaa koko ryssästä pahastuminen...


 
Viimeksi muokattu:
Olen eri mieltä:

Hesarin linja on ollut ainakin tässä sodassa täysin Ukrainan puolella ja hyökkääjän toimet on selväsanaisesti tuomittu. Siksi lehti on blokattu Venäjällä.

HS julkaisee myös venäjänkielisiä artikkeleita, jotta Suomessa asuvat venäläiset saisivat totuudenmukaista tietoa.

Lehtiin on myös kannattanut Suomen natojäsenyyttä jo yli 20 vuotta.

Hyysärissä on ollut erilaisia venäjän ja kiinan nuoleskelujuttuja tasaisin välein ennen tätä ukrainan sotaa. Itse tulkitsen nämä yrityksiksi lepyttää kohdemaan viranomaisia jotta uutisointi voi jatkua.

Satunnaiselle lukijalle tämä näyttäytyy hieman eri valossa.

(Toisaalta hesarin poliittisen toimituksen ideologiasta ei lienee epäselvyyttä, eikä lehden politiikkajuttuja voine pitää aatteellisesti enää puolueettomina.)
 
Toivoa saa. Samoiten voisi toivoa että nämä hienot ihmiset näyttäytisivät ryssälässä siten, että käynnissä oleva kansanmurha loppuisi.
Ihan turha kyllä hakea sympatiaa ryssälle. Suomessa on muutama julkiryssä, esim. se VKK-puolueessa puuhasteleva Sofia Kazakova, joka on täysi putinisti. Pelaa VKK-puolueessa Suomea vastaan ryssän puolella. Haukkuu päälle ukrainalaisia halvoiksi huoriksi.
 
Toivon että kohdistetaan "ryssä" puheet ainoastaan Ukrainaan hyökkäävien sotilaiden ja heidän tukijoittensa kohdalla (monella varmasti isoisät ja papat taistelleet sodassa ja muistot nousee pintaan). Maailmassa on myös paljon todella ystävällisiä ja hienoja ihmisiä venäläisten keskuudessa.
No viimeaikaisten kokemusten perusteella, työelämässäkin ryssiin törmänneenä, kaikki on mulle nyt vain ryssiä. Vastauksena miksi..mulla ei kertakaikkiaan ole aikaa alkaa jokaista ryssää erikseen syvähaastattelemaan, mitä mieltä ovat Ukrainan tapahtumista. Kaikki ovat mulle nykyään vain ja ainostaan haisevia ryssiä.
 
No viimeaikaisten kokemusten perusteella, työelämässäkin ryssiin törmänneenä, kaikki on mulle nyt vain ryssiä. Vastauksena miksi..mulla ei kertakaikkiaan ole aikaa alkaa jokaista ryssää erikseen syvähaastattelemaan, mitä mieltä ovat Ukrainan tapahtumista. Kaikki ovat mulle nykyään vain ja ainostaan haisevia ryssiä.
Samaa mieltä, riittävän sekopäisiä on ryssät keskimäärin että olisi syytä olettaa random ryssästäkään mitään parempaa, mutta toki hän voi ihan itse osoittaa ennakkoluulot vääriksi. Eikä siinä sitten mitään. Olkoot sitten vaikka venäläinen.
 
Ai tämäkö?:

Katso liite: 63442



Ehkä hän on sitten kallis...
Rumaa puhetta VKKsta, siellä on kuitenkin johtajana mies joka pitää itseään Jeesuksena.. oksennan joka kerta suuhuni kun näen nämä nahkapään jättimainokset. /OT
 

Liitteet

  • IMG-20220716-WA0003.jpg
    IMG-20220716-WA0003.jpg
    160.2 KB · Luettu: 262
T-paita. Etupuolella kuva Himarssista ja takana normaali Himars on tour ja alla sitten lista paikoista joissa vieraili. Paidan väri keltainen sinisellä painatuksella tai sitten sininen paita ja painatus keltaisella.

Jos jollakulla on yhteyksiä noihin paitakauppiaisiin joilta menee rahat varmasti Ukrainan hyväksi niin saa kertoa ideaa etiäpäin.
 
Maailmassa on myös paljon todella ystävällisiä ja hienoja ihmisiä venäläisten keskuudessa.
Jostain syystä nämä ulkomaan ystävälliset ja hienot venäläisetkin tahtoo ylistää kotimaata Venäjää. Joten haistakoot paskat ja pitäkööt ryssän tunkkinsa.
Ainoa hyvä ryssä on sellainen joka kiroaa ryssälandian ja luopuu puhumasta ryssää ja muuttaa ulkomaille eikä halua olla missään tekemisissä rysslandian kanssa.
 
Jostain syystä nämä ulkomaan ystävälliset ja hienot venäläisetkin tahtoo ylistää kotimaata Venäjää. Joten haistakoot paskat ja pitäkööt ryssän tunkkinsa.
Ainoa hyvä ryssä on sellainen joka kiroaa ryssälandian ja luopuu puhumasta ryssää ja muuttaa ulkomaille eikä halua olla missään tekemisissä rysslandian kanssa.
Joo. Aika samanlaisia kokemuksia näistä "hyvistä venäläisistä". Ainoastaan ryssien wokettunut hipsterinuoriso puhuu Putlerin tyranniaa vastaan.
 
Joo. Aika samanlaisia kokemuksia näistä "hyvistä venäläisistä". Ainoastaan ryssien wokettunut hipsterinuoriso puhuu Putlerin tyranniaa vastaan.
Tämä mediavaikuttaja - eli Twitterissä toimiva mielipideautomaatti - Gurbanov on ihan hyvä seurata: linkittää natiivivenäläisenä usein mielenkiintoisia älytömyyksiä entisen kotimaansa poliitikoilta tai mediasta.

Muistaako kukaan muuten tällaista Suomessa toimivaa nuorta naistoimittajaa Polo.. Pole.. Polja.. mikä hänen nimensä olikaan? Oli todella krittiinen Putinin Venäjää kohtaan aiemmin, mutta nyt kun häntä olisi mediassa kipeimmin tarvittu, on kadonnut kokonaan. FSB käynyt kylässä?

EDIT. Polina Kopylova. Yhtään omaa twiittiä ei ole twitterissä ollut Venäjän aloittaman erikoisoperaation jälkeen:
 
Tämä mediavaikuttaja - eli Twitterissä toimiva mielipideautomaatti - Gurbanov on ihan hyvä seurata: linkittää natiivivenäläisenä usein mielenkiintoisia älytömyyksiä entisen kotimaansa poliitikoilta tai mediasta.

Muistaako kukaan muuten tällaista Suomessa toimivaa nuorta naistoimittajaa Polo.. Pole.. Polja.. mikä hänen nimensä olikaan? Oli todella krittiinen Putinin Venäjää kohtaan aiemmin, mutta nyt kun häntä olisi mediassa kipeimmin tarvittu, on kadonnut kokonaan. FSB käynyt kylässä?

EDIT. Polina Kopylova. Yhtään omaa twiittiä ei ole twitterissä ollut Venäjän aloittaman erikoisoperaation jälkeen:
Jos tarkoitat Anna Politkovskajaa, niin hän kuoli jo 2006. Kirjoitti kriittišesti Venäjän ja Putinin toiminnasta Tsetseniassa. Kuolema kotiovella oli todennäköisesti Putlerin määräämä operaatio.
 
Tämä mediavaikuttaja - eli Twitterissä toimiva mielipideautomaatti - Gurbanov on ihan hyvä seurata: linkittää natiivivenäläisenä usein mielenkiintoisia älytömyyksiä entisen kotimaansa poliitikoilta tai mediasta.

Muistaako kukaan muuten tällaista Suomessa toimivaa nuorta naistoimittajaa Polo.. Pole.. Polja.. mikä hänen nimensä olikaan? Oli todella krittiinen Putinin Venäjää kohtaan aiemmin, mutta nyt kun häntä olisi mediassa kipeimmin tarvittu, on kadonnut kokonaan. FSB käynyt kylässä?

EDIT. Polina Kopylova. Yhtään omaa twiittiä ei ole twitterissä ollut Venäjän aloittaman erikoisoperaation jälkeen:

Ainakin on antanut haastattelun.
 
Back
Top