Ukrainan konflikti/sota

Löytyy: paikka, josta Ukraina puskee kohti Tokmakia on Robotyne.

FzzihijXsAcJsin
Nämä kartat on erittäinkin tuttuja ja jokaisella karttamiehellä (henkilöllä neutraalisti) about samoiten. Ukraina hivuttaa tuolla alueella joka ikinen päivä. Viestini koski alunperin käyttäjän @Repunkantaja viestiä, jossa puhuttiin tuolla alueella 10-15km etenemästä, läpimurrosta. Sellaista ei ole näköpiirissä eikä ole uutisoitu yhtään missään mediassa (ml. twitter/telegram) paitsi paska Liveuamapissa on tulkittu General Staffin tiedotetta vituralleen, lätkimällä ukrainan sinisiä merkkejä jokaiseen kylään jotka tiedotteessa mainittiin. Edit: laitoin juuri tänään Robotynestä viestin deepstaten kuvien kera vertailtuna.
 
Viimeksi muokattu:
Löytyy: paikka, josta Ukraina puskee kohti Tokmakia on Robotyne.

FzzihijXsAcJsin


Karttaan merkityistä yksiköistä mielenkiintoinen bongaus: PMC Tsar's Wolves Robotynestä luoteeseen.

Kyseinen poppoo kuuluu poliitikko ja roskosmoksen ex johtaja dimitri rogozinelle. Wagnerin mukaan osaamatonta paskasakkia joka pönkittää rogozinen heikkoa asemaa moskovassa. Muuta tietoa heistä ei oikein löytynyt

 
16:20 puhetta viljasopimuksesta.
Viimeksi sopimus tuli voimaan kun pakko. Entäs nyt..sama pakko venäjälle on olemassa, eri asia saiko Ukraina viljaa puitua.

Jos rysyraukka sanoo nyt että ei viljaa mustanmerenkautta, se tarkoittaa että vilja virtaa ja sen takaa länsi
 
Tullut tässä nyt mieleen kun on 16kk, katseltua sotaa ja sodan alussa molempien asevoimien siis puhun (suurhyökkäyksestä), parhaimmat ukot on varmasti suurilta osin kaatunut. Niin näiltä videoilta mitä tulee, miten reserviläiset toimii. Vaikea todeta onko ressu vai mikä, mutta tietyt asiat kertonee ihan ukrainallakin. Katson omasta näkökulmasta vaikkapa, itse intin käyneenä valmiusyksikössä, jälkikäteen omasta mielestäni vasta kehittynyt ns paremmaksi aktiivisen harjoittelun kautta, mutta kyllä pv osaa kouluttaa pakko sanoa. Intti oli vuoden ja aktiivista harjoittelua nonstoppina heti perään +14v ei minulla ole sinällään valittamista ukrainan joukoista, ehkä vähän liian rohkeita välillä (tai itse en uskaltaisi) ja virheitä sattuu jokaiselle.

Samaistun todella hyvin suomalaisten taistelioiden mielipiteisiin, liian rohkeita ja sota on tuuria, suomen varusmiespalvelus on hyvä tälläiseen sotaan ja lopulta kyse on tuurista kiinni yksittäisen taistelijan kohdalla.

MUTTA. Minkä vitun takia vedetään edelleen sarjatulella, onko fiilistely videota, tietämättömyyttä vai mitä, ettei sillä osu. Ei uppoa vain itseeni, tullut nyt katseltua näitä valitettavan usein.
Viha ja stressi varmasti teettää, silti.

Vaikka suomenkin ressuista sais huonoa videota tosipaikan tullen, niin sarjatulella olevat materiaalit olisi vähemmässä venäjä/ukraina, johtuen koulutuksesta, ei sarjatulta.

Harmillista, että pv on laitettu niin tiukille jo etukäteen ettei pääse enempää panostamaan ua:n koulutukseen nimittäin se hakkaa täysin maanrakoon monet maat.

Muuten ukrainan osalta ihan positiivisin mielin vaikka huomattavasti maltillisemmalla odotuksella mitä 60% täällä olevista, muistakaa kuitenkin, että maa-alueilta ua:lta nn 3-4 kertaa enemmän mitä ryssä sai talvesta kevääseen, jos verrataan pohdintoja että maayhteys katkeaa tässä 2 kuukauden sisään.

Toivon tietenkin, mutta malttia 😉
 
Viimeksi muokattu:
Tullut tässä nyt mieleen kun on 16kk, katseltua sotaa ja sodan alussa molempien asevoimien siis puhun (suurhyökkäyksestä), parhaimmat ukot on varmasti suurilta osin kaatunut. Niin katsokaapa näiltä videoilta mitä tulee, miten reserviläiset toimii. Vaikea todeta onko ressu vai mikä, mutta tietyt asiat kertonee ihan ukrainallakin. Katson omasta näkökulmasta vaikkapa, itse intin käyneenä pv mukaan olen valmiusjoukkoja rakennetulla alueella, jälkikäteen omasta mielestäni vasta kehittynyt ns paremmaksi aktiivisen harjoittelun kautta, mutta kyllä pv osaa kouluttaa pakko sanoa. Intti oli vuoden ja aktiivista harjoittelua nonstoppina heti perään +14v ei minulla ole sinällään valittamista ukrainan joukoista, ehkä vähän liian rohkeita välillä (tai itse en uskaltaisi) ja virheitä sattuu jokaiselle.

Samaistun todella hyvin suomalaisten taistelioiden mielipiteisiin, liian rohkeita ja sota on tuuria, suomen varusmiespalvelus on hyvä tälläiseen sotaan ja lopulta kyse on tuurista kiinni yksittäisen taistelijan kohdalla.

MUTTA. Minkä vitun takia vedetään edelleen sarjatulella, onko fiilistely videota, tietämättömyyttä vai mitä, ettei sillä osu. Ei uppoa vai itseeni, tullut nyt katseltua näitä valitettavan usein.
Viha ja stressi varmasti teettää, silti sanokaa mun sanoneen.

Vaikka suomenkin ressuista sais huonoa videota tosipaikan tullen, niin sarjatulella olevat materiaalit olisi vähemmässä venäjä/ukraina johtuen koulutuksesta.

Harmillista, että pv on laitettu niin tiukille jo etukäteen ettei pääse enempää panostamaan ua:n koulutukseen nimittäin se hakkaa täysin maanrakoon monet maat.

Muuten ukrainan osalta ihan positiivisin mielin vaikka huomattavasti maltillisemmalla odotuksella mitä 60% täällä olevista, muistakaa kuitenkin, että maa-alueilta ua:lta nn 3-4 kertaa enemmän mitä ryssä sai talvesta kevääseen, jos verrataan pohdintoja että maayhteys katkeaa tässä 2 kuukauden sisään.

Toivon tietenkin, mutta malttia 😉

Kyllä noissa vyörytysvideoissa yleensä ihan kertatulta ammutaan ja mennään ihan samoilla opeilla kuin mitä PK-kaudella itsekin sain. ;) Pitää toki itsekin ihmetellä, kuinka hyvällä tolalla suomalainen koulutus on verrattuna muun maailman tosielämään, kun tuli sitä halveksittua kybällä aikanaan.
 
Kyllä noissa vyörytysvideoissa yleensä ihan kertatulta ammutaan ja mennään ihan samoilla opeilla kuin mitä PK-kaudella itsekin sain. ;) Pitää toki itsekin ihmetellä, kuinka hyvällä tolalla suomalainen koulutus on verrattuna muun maailman tosielämään, kun tuli sitä halveksittua kybällä aikanaan.
Itse en tainnut laittaa RK-62:sta sarja-asentoon kertaakaan koko intin aikana. Muistan kyllä kun ryhmäkaveri halusi tyhjentää sotaharjoituksen lopussa kaikki räkäpäät mitä oli meille jaettu - hirveä sarjatuli metsästä ja poika tuli kuin orgasmin saaneena takaisin sissitelttaan. :D
 

Pitkä ketju, lyhyt tiivistys: Micekin mielestä Ukraina voi odottaa kohtuullisen nopeaa menestystä vain Bakhmutin alueella. Uskoo myös, että Ukrainalla on paineita ennen Vilnan kokousta saada tulosta aikaan.
 
Etukäteis PR oli se minkä ryssän armeija osasi, sitten se itse suoritus on ihan normaalia keskivertoryssintää. Massaa riittää ja muutamia osaavia yksiköitä.

Tässä kohtaa pitää ymmärtää että se pään läpi ammuttu luoti ei kysele osaamista tai koulutustasoa, vaikutus on ihan sama yyber spetsnatsille kuin perus mobikille. Liike pysähtyy. Aina pitää miettiä miten saa suoraviivaisimmin sen luodin tai sirpaleen perille, sitä se ryssäkin tottelee mukisematta. Tämä totuus tahtoo unohtua varsinkin lehdistöltä Ukrainan sodassa.

Vähän koulutetumpaa ryssää tässä ja moraalikin normi-mobikkia tai wankeriittia parempi.

Mutta lannoitteeksi pellon ojaan päätyvät nämäkin...


 
Itse en tainnut laittaa RK-62:sta sarja-asentoon kertaakaan koko intin aikana. Muistan kyllä kun ryhmäkaveri halusi tyhjentää sotaharjoituksen lopussa kaikki räkäpäät mitä oli meille jaettu - hirveä sarjatuli metsästä ja poika tuli kuin orgasmin saaneena takaisin sissitelttaan. :D
Me laitettiin kerran muistaakseni, kun mentiin aikoinaan turisteina vierailemaan vekaralle. Karttaa katsova johdossa oleva tuleva vänrikki katsoi 5km reitin väärin ja ammuttiin räkäpäitä jokainen lipas joukkuetta joka ei kuulunut ko. Harjoitukseen, ja kuului luutnantin huuto "tuli seis" ja perään "mitä vittua täällä tapahtuu" 🤣 sen jälkeen suunnistettiin oikeaan suuntaan, jokainen totesi että 5 lipasta jäljellä eikun antaa palaa, heti alkuun sitten oma luti avasi sanasen arkkunsa, "mitä vittua, säästelkää patruunoita" muutama kaveri ei kuullut käskyä ja veti lippaan tyhjäksi ja siinä oli niiden harjoitus.

Kerta tulella ne kaadot tehdään 😊
Tämä onjo offtopic, jätetään muistelut tähän.
 
Me laitettiin kerran muistaakseni, kun mentiin aikoinaan turisteina vierailemaan vekaralle. Karttaa katsova johdossa oleva tuleva vänrikki katsoi 5km reitin väärin ja ammuttiin räkäpäitä jokainen lipas joukkuetta joka ei kuulunut ko. Harjoitukseen, ja kuului luutnantin huuto "tuli seis" ja perään "mitä vittua täällä tapahtuu" 🤣 sen jälkeen suunnistettiin oikeaan suuntaan, jokainen totesi että 5 lipasta jäljellä eikun antaa palaa, heti alkuun sitten oma luti avasi sanasen arkkunsa, "mitä vittua, säästelkää patruunoita" muutama kaveri ei kuullut käskyä ja veti lippaan tyhjäksi ja siinä oli niiden harjoitus.

Kerta tulella ne kaadot tehdään 😊
Tämä onjo offtopic, jätetään muistelut tähän.
Offtopicia kyllä - kvkk-62:ta ammuin morttileirillä ja aina se juuttui räkäpäitä ampuessa. Kuulemma toimii oikein hyvin kovilla. :p
Alikessu huomautti kun huusin "ssarrjaa", ja sanoin että hei mähän olen kk-mies. -"Okei, kaikki muut paitsi alokas NN huutaa laukaus, NN voi huutaa sarjaa."
 
Pitkä ketju, lyhyt tiivistys: Micekin mielestä Ukraina voi odottaa kohtuullisen nopeaa menestystä vain Bakhmutin alueella. Uskoo myös, että Ukrainalla on paineita ennen Vilnan kokousta saada tulosta aikaan.

Tuore tilanne Bakhmutista etelään...




Dnipron yli taidettu mennä jo isommalla porukalla...

Kun AFU onnistuu vapauttamaan Oleshkyn, toivottavasti muutama uusi vastahyökkäysprikaati aloittaa hyökkäyksen sieltä.
Taisteluita kuulemma lähellä Sahya, Oleshky joutuu piiritetyksi molemmilta puolilta (Dniprojoen tällä sektorilla on 5-6 ponttonisiltaa)...

Fz5EF6WWIAEPkAu.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top