Ukrainan konflikti/sota

Vaikka tämä kuva olisi sitten ensimmäisestä Afganistanin sodasta...niin onko tuo lisäpinnoite ulkopuolella minkämoista suojamateriaalia ?

Lisäpinnoitteesta en osaa mitään sanoa, kun en ole panssarimiehiä.

Kuva on otettu Rostovin alueella kesäkuussa 2014. Liittyy siis aiheeseen hyvinkin oleellisesti.

http://www.prisonplanet.com/convoys...r-ukraine-border-ahead-of-2amet-deadline.html

Kesäkuussa oli kesä kuten joku jo oivallisesti havaitsi. Mutta ei vuodenajalla tai edes vuosiluvulla ole mitään merkitystä. Nuo ovat todella pitkät sotaharjoitukset, ne jatkuvat vielä ensi kesänäkin ja pahoin pelkään että vielä sitä seuraavallakin.

Kyllä tämä on jonkin aikaa siltä haiskahtanut, että Putin halusi jäätyneen konfliktin ja sai jäätyneen konfliktin...ikävä kyllä :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Sen, että Suomi ei nykytilanteessa kykene antamaan aseita, voi sanoa hillitymminkin:

Also on Thursday, the Finnish News Agency STT quoted President Sauli Niinistö as saying that Finland will not send arms to Ukraine. Speaking at an event in Espoo, the president said the matter had been discussed by Finland’s foreign policy leaders. He noted that the Finland state is providing financial support to Ukraine, and that non-governmental organisations have been arranging aid deliveries to the war-torn country.

Niinistö added that more sanctions against Russia may be needed.
 

Paywall tiellä. Lisäksi metallilevy ei ole todiste. Jos olisi ja mulla olis metallityöpaja käytössäni, niin mulla ois hetkessä tuhansia venäläis"vankeja".

Edelleen, ihan kaikkea ei kannata niellä ilman todisteita. Uskon että siellä on venäläisiä sotimassa, mutta lähinnä muiden todisteiden perusteella kuin parin dogtagin.
 
Jaa, olen eri mieltä, jos tuo uutinen pitäisi paikkansa, niin tuosta olisi tehty mediasirkus vailla vertaa.

On tuolla varmaan venäläisiä sotilaita palkkasotureina, vapaaehtoisina yms. mutta esim. ETYJ ei ole nähnyt mitään merkkejä tuhansista venäläisista vakituisista joukoista, sekä jos Venäjä kävisi sotaa Ukrainaa vastaan, niin käyttäisi Venäjä hävittäjia ja taisteluhelikoptereita, mutta kun näin nyt ei ole.
Olet kyllä bannerin ansainnut.

Ihan turha tulla itkemään noita perusjuttuja tänne. Putosimmeko naurisvaunusta eilen?

Putinin avoin hyökkäys eskaloisi pakotteet, jotka nyt ovat 3/10 kympille. Nykyinen narratiivi säästää kasvot Kyivin demokraattiselta hallinnolta ja Moskovan fasistihallinnolta ja kun pelleilyä jatketaan, että Putinia ei julkisesti nöyryytetä, säilyy mahdollisuus taka-askeliin.

Noi sun jutut menee läpi jossain Suomi24 teinifoorumeilla.
Paywall tiellä. Lisäksi metallilevy ei ole todiste. Jos olisi ja mulla olis metallityöpaja käytössäni, niin mulla ois hetkessä tuhansia venäläis"vankeja".

Edelleen, ihan kaikkea ei kannata niellä ilman todisteita. Uskon että siellä on venäläisiä sotimassa, mutta lähinnä muiden todisteiden perusteella kuin parin dogtagin.
Rekisteröitymällä pääsee katsomaan taisi olla 8 artikkelia kuussa.

OK, jos mulla on video jossa Putin usuttaa koiransa Ukrainan kimpuun,niin vaadit minua osoittamaan etta sitä ei ole manipuloitu. Jotain rotia.
 
Se se on.

Tämän palstan ylläpitäjän mukaan, joka on loukannut minua tuolla röllikkä merkillä, niin ilmeisesti minä sairastan juurikin tuota hiipivää skitsofreniaa.

Enpä olisi uskonut että suomessa vainotaan toisinajattelijoita, mutta tällä palstalla se on totta.

Silti tuo nimimerkki Maidan saa vapaasti suoltaa omaa propagandaansa, joka nyt on täysin yksipuolista.

Saat silti sanoa mielipiteesi.. tuo röllikkä merkki on vaan tulosta omasta käytöksestäsi, eikä mistään uskonnosta tai rodusta.
Se auttaa muita säästämään aikaa arvioidessaan sun postien sisältöä. Jos käyttäisin aikaa jokaisen putintrollin väitteiden tarkasteluun, ei aikaa olisi yhtään mihinkään muuhun.
 
Vaikka tämä kuva olisi sitten ensimmäisestä Afganistanin sodasta...niin onko tuo lisäpinnoite ulkopuolella minkämoista suojamateriaalia ?

Tarkoittanet vaunuihin asennettuja "tiiliä" eli reaktiivitiiliä: reactive armour (wikipedia).

Kyseiset tiilit näyttäisivät olevan (suurella todennäköisyydellä) vanhempaa "shoe box" tyyppiä, jolloin niiden antama suoja ei ole verrattavissa esim. Kontakt-5 era:an: http://en.wikipedia.org/wiki/Kontakt-5.

Tai Reliktiin, joka on Venäjällä käytössä olevista reaktiivitiileistä ajanmukaisin ja parhaimman suojan antava.

vlad.
 
Tässä on yli vuosi seurattu tätä hommaa. Kun on kähinää, tutkimme sitä Debaltseven sammakkoperspektiiviä. Välillä täytyy koota faktat isosta kuvasta. Hyvin monessa asiassa olen Garri Kasparovin kanssa samaa mieltä.

1) Ei Putin lopeta siihen, että Kerry kehuu lähettävänsä huopia Ukrainaan. Jos Kerry kerran oli itse sotapalvelussa, hänen pitäisi tietää, montako venäläistankkia huovilla pysäytetään.

2) Putin tarvitsee konfliktin vallassa pysyäkseen, joten siltäkään puolelta ei tapahdu kehitystä.

3) Väite, että Ukrainan aseistaminen voi johtaa konfliktiin on absurdi. Siellä on sota. Ja siinä sodassa muut ovat jo mukana, vaikka teeskentelevät, etteivät ole.

4) Koska Putin jatkaa niin kauan, että hänet pysäytetään tavalla tai toisella. Yhdysvaltain ja Euroopan on siis parasta tehdä lista maista, jotka haluavat antaa. Elleivät ole tehneet jo.

5) Ukrainan jälkeen ei välttämättä ole vuorossa Baltia vaan pohjoinen - arktinen.

Mitä mielestäni venäläiset Ukrainassa tekevät? Mikä voi olla syy? Sekö, että pitää puolustaa jonkun venäjänkielisen mummon oikeuksia, joita miehittäjät itse ampuvat Gradeillaan? Paskaa.

B9GrQ9RIEAAhEjN.jpg
 
Saat silti sanoa mielipiteesi.. tuo röllikkä merkki on vaan tulosta omasta käytöksestäsi, eikä mistään uskonnosta tai rodusta.
Se auttaa muita säästämään aikaa arvioidessaan sun postien sisältöä. Jos käyttäisin aikaa jokaisen putintrollin väitteiden tarkasteluun, ei aikaa olisi yhtään mihinkään muuhun.

Täydellinen keksintö tuo Röllikkä-mitali :D. säästää siis aikaa.
 
Yritän käsittää tuota 10min panssariraato-videota, onko kyseessä Ukrainalaisten asema, jonka Venäläiset ovat vyöryttäneet, jonka jälkeen Ukrainan tykistö+(jotain muuta) on tehnyt Venäläisten osastosta selvää ja Ukrainalaiset ovat palanneet paikalle telttoja lämmittelemään? Yhdessä suojaan ajetussa Kuormurissa on Ukrainan lippu ja ehkä pari lippua on myös maassa.
 
Tarkoittanet vaunuihin asennettuja "tiiliä" eli reaktiivitiiliä: reactive armour (wikipedia).

Kyseiset tiilit näyttäisivät olevan (suurella todennäköisyydellä) vanhempaa "shoe box" tyyppiä, jolloin niiden antama suoja ei ole verrattavissa esim. Kontakt-5 era:an: http://en.wikipedia.org/wiki/Kontakt-5.

Tai Reliktiin, joka on Venäjällä käytössä olevista reaktiivitiileistä ajanmukaisin ja parhaimman suojan antava.

vlad.


Okei T-90 taitaa olla paljon parempi kuin T-72 muutenkin vai ?

Indian_Army_T-90.jpg
 
Yritän käsittää tuota 10min panssariraato-videota, onko kyseessä Ukrainalaisten asema, jonka Venäläiset ovat vyöryttäneet, jonka jälkeen Ukrainan tykistö+(jotain muuta) on tehnyt Venäläisten osastosta selvää ja Ukrainalaiset ovat palanneet paikalle telttoja lämmittelemään?

Sama homma, hyvää video materiaalia, mutta kun on vaan niin sanotusti paskalla kameralla paskasti kuvattu, että ei ota selkoa.
 
OK, jos mulla on video jossa Putin usuttaa koiransa Ukrainan kimpuun,niin vaadit minua osoittamaan etta sitä ei ole manipuloitu. Jotain rotia.

Noh, sanoin vaan että dogtag != ihminen, eli dogtag != todiste ihmisen olemisesta jossain. Netti on täynnä parempia ja kiistattomampia todisteita, miksi käyttää jotain sellaista mihin putintrollien on helppo tarttua ja kiistää uskottavasti?
 
Noh, sanoin vaan että dogtag != ihminen, eli dogtag != todiste ihmisen olemisesta jossain. Netti on täynnä parempia ja kiistattomampia todisteita, miksi käyttää jotain sellaista mihin putintrollien on helppo tarttua ja kiistää uskottavasti?

Todisteita löytyy, mutta kuten minä ja @vlad olemme todenneet, poliittiset syyt aiheuttavat ettei Ukraina halua esittää parhaita todisteitaan.
 
Todisteita löytyy, mutta kuten minä ja @vlad olemme todenneet, poliittiset syyt aiheuttavat ettei Ukraina halua esittää parhaita todisteitaan.

Sitten ei pidä ihmetellä jos joku ihan perustellusti kyseenalaistaa ne esitetyt "kakkosketjun" todisteet.

Esim. se kiinnisaatujen laskuvarjojääkärien esitteleminen viime vuonna oli kiistaton todiste jommasta kummasta asiasta:

1. Venäläissotilaita on Ukrainassa

2. Venäjän "eliittisotilaat" eivät osaa edes suunnistaa vaikka käytössä on kartan, kompassin ja tiekylttien lisäksi myös GLONASS.
 
Back
Top