Uutisia Yhdysvalloista

Tapahtumat etenevät: Seattlen kaupungintalo vallattu ja Antifa on pystyttänyt oman autonomisen alueen. Twitterin mukaan he myös keräävät suojelurahaa yrittäjiltä.
 
HBO on jenkki firma, niin sopii tänne.

Legendaarinen Tuulen viemää poistettiin HBO-palvelusta: syynä rasistinen sisältö
https://www.is.fi/viihde/art-2000006537106.html


"HBO:n mukaan elokuva oli aikaansa sopiva, mutta sisältää ”etnisiä ja rasistisia ennakkoluuloja, jotka olivat väärin silloin ja ovat väärin nykyään”.




Samassa uutisessa mennään myös britteihin.

"Tällä viikolla Britannian yleisradioyhtiö BBC kertoo poistavansa tuottamansa takavuosien huippusuositun Pikku-Britannia-komediasarjan (Little Britain) eri suoratoistopalveluista, koska sarja sisältää rasistisina pidettyjä niin sanottuja blackface-kohtauksia"

Suoratoistoaikakaudesta huolimatta tapanani on ollut ostaa hyvät elokuvat levyinä omikseni. Ajattelin alunperin, että jos netti tai palveluvälittäjä kaatuvat, niin voin kuitenkin katsella elokuvia. Valitsemani toimintatapa saa näköjään vahvistusta Ajan Hengestä, joka kieltää ja sensuroi aivan kaiken. Mokomat paskat.
 
Ei tuulen viemää sensuroida vaan siihen lisätään joku selitys. Itse filmi jää alkuperäiseen muotoon.
 
Rata-autoilusarja Nascar kieltää rasistisia merkityksiä sisältävän lipun käytön

"Nascar on päättänyt kieltää Yhdysvaltain etelävaltioiden lipun käytön kisatapahtumissa.

Yhdysvaltain rata-autoilusarja Nascar on päättänyt kieltää kilpailuissaan etelävaltioiden lipun käytön. Rata-autosarjan järjestö perustelee kieltoaan sillä, että etelävaltioiden lippu herättää monille mielikuvia orjuudesta ja rasismista.

– Lippu on ristiriidassa sen kanssa, että olemme sitoutuneet tarjoamaan faneille ja kilpailijoille ystävällisen ja osallistavan ympäristön, järjestö kertoo lausunnossaan.


Amerikan konfederaation eli Yhdysvaltain etelävaltioiden lippua on laajasti käytetty symbolina Nascarin kilpailutapahtumissa. Lippuun liitetyt rasistiset merkitykset ovat nousseet esille, kun Yhdysvalloissa leimahti rotusorron vastaisten mielenosoitusten aalto mustaihoisen George Floydin kuoltua toukokuussa Minneapolisissa poliisiväkivallan uhrina.

Maan jalkapalloliitto reagoi myös vallitsevaan keskusteluun ja kumosi säännön, joka on kieltänyt pelaajia polvistumasta ottelutapahtumissa kansallislaulun aikana."


Mitähän vielä? Seuraavaksi varmaan vakioautot varustetaan sähkömoottoreilla ettei V8:n mylvintä ja bensan käry jatkossa aiheuta mielten pahoitusta
 
Ei tuulen viemää sensuroida vaan siihen lisätään joku selitys. Itse filmi jää alkuperäiseen muotoon.
Juurikin näin. Veikkaampa että tulee jotain tällaista jota Warner Bros on näyttänyt jo useamman vuoden ajan Looney Tunes piirrettyjen yhteydessä. Piirretyt itse ovat olleet alkuperäisessä muodossaan.

Looney Tunes.jpg
 
Juurikin näin. Veikkaampa että tulee jotain tällaista jota Warner Bros on näyttänyt jo useamman vuoden ajan Looney Tunes piirrettyjen yhteydessä. Piirretyt itse ovat olleet alkuperäisessä muodossaan.
Parempi näin, todellakin. Taidetta ei saisi tuhota tai muuttaa, oli se miten ahdistavaa hyvänsä tällä vuosikymmenellä...
 
Back
Top