Venäjän masinoimat "pakolais"-virrat Suomeen

Onkohan mitään näkyvyyttä siihen miten suljetuilla, rauhallisiksi mainituilla, eteläisillä rajanylityspaikoilla esteratojen rakentaminen edistyy? Niiden rakennusrauha olisi ainoa peruste kanavoida tph:t pohjoiseen. Sitten kun viimeinen ylityspaikka menee kiinni, alkaa populaa puskemaan enemmän ja vähemmän taas kaikille ylityspaikoille.
 
Samat maahanpyrkijät vaikuttavat näkyvän kuvissa itärajan molemmin puolin
...
Raja-Joosepissa olevan Lehtikuvan kuvaajan lauantaina ottamista kuvista näkyy, että osa Tshibisin julkaiseman videon miehistä näyttää täysin samoilta kuin Suomen puolella kuvatut. Videolta näkyy, miten maastoasuiset venäläiset ohjaavat miesjoukkoa linja-autoon, jonka vieressä on polkupyöriä. Kuvissa näkyy erilaisia asuja, eikä STT:llä ole tiedossa, mitä tahoa venäläiset edustavat.

 
Onkohan mitään näkyvyyttä siihen miten suljetuilla, rauhallisiksi mainituilla, eteläisillä rajanylityspaikoilla esteratojen rakentaminen edistyy? Niiden rakennusrauha olisi ainoa peruste kanavoida tph:t pohjoiseen. Sitten kun viimeinen ylityspaikka menee kiinni, alkaa populaa puskemaan enemmän ja vähemmän taas kaikille ylityspaikoille.

Aika hyvä pointti jota en ollut kyllä ajatellut laisinkaan.
 
Eihän siitä ole edes neljää vuotta kun Rinne vaihdettiin lennosta festaritähteen eikä edes hallitusohjelmaa muutettu. Toki sen täytyisi tulla Kokoomuksen suunnasta, muuten se on koko hallitus nurin.
Pämin vaihtuessa koko hallitus muodollisesti eroaa mutta mikään ei tosiaan estä jatkamasta muuten vanhalla kokoonpanolla ja ohjelmalla.
 
Totesin huvittavaa, en ottanut kantaa onko hyvä vai. Kansa on ilmaissut yhdessä kyselyssä yli 70% kannatuksen sulkemiselle ja se on hyvä. Sillä on enemmän vaikutusta kun pääministerin puoluetovereiden hihkumisella..se korostaa samaa kaksien rattaiden taktiikka mikä Orpolla ja kokoomuksella oli viimeksikin 2015..Orpo on tässä se heikoin lenkki.
Nämä ikään kuin oppositiosta huutelevat hallituspuolueiden kansanedustajat eivät ole kovin uskottavia. Ilmeisesti harhautus ( lue: kusetus ) kuitenkin toimii kun sitä jatkuvasti yritetään.
 
Onkohan mitään näkyvyyttä siihen miten suljetuilla, rauhallisiksi mainituilla, eteläisillä rajanylityspaikoilla esteratojen rakentaminen edistyy? Niiden rakennusrauha olisi ainoa peruste kanavoida tph:t pohjoiseen. Sitten kun viimeinen ylityspaikka menee kiinni, alkaa populaa puskemaan enemmän ja vähemmän taas kaikille ylityspaikoille.
Ottamatta kantaa esteaitojen rakentamiseen, niin kyllähän avoimen rajanylityspaikan siirtäminen pohjoiseen on vähentänyt tulijoita. Raja-Jooseppiin tulee noin 5-15 päivässä, kun Vartiuksessa puhuttiin kymmenistä.

En muista, paljonko porukkaa tuli Vaalimaa-Nuijamaa-Imatra akselilta, mutta Vaalimaan rajanylityspisteeltä näkyy Svetogorskiin. Voisi kuvitella, että sitä kautta olisi helppo ohjata isoja massoja rajalle.
 
Toistaa sisäministerin sanomisia
Purran tai kenen vaan muun persun asiasta sanominen ei aiheuta värinää Orpossa. On vaan hyvä jos kokoomuksesta Kopra toistaa ne sanat. Pieni toive, että Orpo tajuaa ottaa johdon ja määrätä itärajan kiinni.

Isompi toive olisi että kokoomus siirtää Orpon sivuun kaivamaan napanöyhtää apulaisoikeuskanslerin kanssa ikkunattomaan huoneeseen pehmolelujen kanssa ja joku kykenevämpi tekemään merkittäviä valtiollisia PÄÄTÖKSIÄ.

.
 
Ottamatta kantaa esteaitojen rakentamiseen, niin kyllähän avoimen rajanylityspaikan siirtäminen pohjoiseen on vähentänyt tulijoita. Raja-Jooseppiin tulee noin 5-15 päivässä, kun Vartiuksessa puhuttiin kymmenistä.

En muista, paljonko porukkaa tuli Vaalimaa-Nuijamaa-Imatra akselilta, mutta Vaalimaan rajanylityspisteeltä näkyy Svetogorskiin. Voisi kuvitella, että sitä kautta olisi helppo ohjata isoja massoja rajalle.

Infra vastapuolella Raja-Jooseppia on heikko ja harva se vaikeuttaa logistiikan järjestämistä. Pelkäänpä kuitenkin, että tämä on enemmän hidaste kuin este.

Toisaalta venäjä voi myös laskea sen varaan, että Suomi todellakin saa Raja-Joosepin kiinni ja sen jälkeen alkaa nopeasti kohdistaa voimaa/painetta etelään, koska siellä on infra ja olosuhteet otollisemmat.
 
Ottamatta kantaa esteaitojen rakentamiseen, niin kyllähän avoimen rajanylityspaikan siirtäminen pohjoiseen on vähentänyt tulijoita. Raja-Jooseppiin tulee noin 5-15 päivässä, kun Vartiuksessa puhuttiin kymmenistä.
Kenraali Talvi tuli apuun ja varmasti estää käytännössä kokonaan maaston kautta kulkemiset, ellei vanja ala aseella uhkailemaan. Ei nämä tulijat mitään eräjormia ole, eivätkä edes suomalaisen varusmiespalveluksen käyneitä. Pimeä, luminen, pakkasessa paukkuva metsä varmasti pelottaa näitä hiekkamaiden nuorukaisia.

Eteläisten raja-asemien kohdalla on epäselvää ohjaako vanja sinne tulijoita vai onko vanja ottanut vaarin tiedosta, että raja-asemat ovat suljettuja. Eivät siis edes lähetä miehiä sinne rajaesteen taakse huutelemaan.

Ei valitettavasti ole mitään luottoa, etteikö sekin vielä voitaisi nähdä.

En muista, paljonko porukkaa tuli Vaalimaa-Nuijamaa-Imatra akselilta, mutta Vaalimaan rajanylityspisteeltä näkyy Svetogorskiin. Voisi kuvitella, että sitä kautta olisi helppo ohjata isoja massoja rajalle.
Ei nyt sentään Vaalimaalta Ensoon näe, kun on linnuntietäkin satakunta kilometriä välimatkaa. Imatran rajanylityspaikka on käytännössä Imatran ja Enson (nyk. Svetogorsk) välissä ja ollaan koko ajan taajamassa. Se on itärajan ainoa rajanylityspaikka, jossa ollaan urbaanissa ympäristössä. Muut raja-asemat ovat korpimetsissä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo raja-jooseppi on oikeasti tosi erämaisella alueella. Olen siellä käynyt, ja muistaakseni Ivalon ja sen välillä ei käytännössä ole mitään asutusta.
Onneksi siellä on lämpimät kontit odottamassa suomen puolella. Kuumaa kaakaota, hartioiden hierontaa ja lääkäri 24h päivystämässä ettei vain kenenkään ihmisoikeuksia loukata.

Arvatkaa onko mennyt hermo tähän vätystelyyn?
 
F_mYya8WcAA5cJR


 
Back
Top