Venäjän masinoimat "pakolais"-virrat Suomeen

Kremlin salainen suunnitelma: Eurooppa hukutetaan siirtolaisiin

Kreml pystyy vaikuttamaan ihmisvirtoihin useilla Eurooppaan johtavilla pääväylillä muun muassa yksityisten miliisijoukkojen avulla. Telegraph-lehden näkemien tiedusteluasiakirjojen perusteella Libyassa koottaisiin 15 000 miehen osastoa hybridioperaation koordinoimiseksi.

– Jos hallitset siirtolaisten reittejä Eurooppaan, niin voit käytännössä vaikuttaa vaaleihin. Voit vähentää tai lisätä rajusti siirtolaisten määrää kriittisellä hetkellä yleisen mielipideilmaston muuttamiseksi, turvallisuuslähde sanoo.

 
Demarit liikkumassa tiukalle kannalle ?



Hallituksen valmistelema lakiesitys rajamenettelystä on tervetullut, toteavat eduskunnan hallintovaliokunnan sosiaalidemokraattien edustajat Eemeli Peltonen, Eveliina Heinäluoma, Saku Nikkanen ja Paula Werning tiedotteessaan. Edustajien mukaan esitys ei kuitenkaan yksin riitä katkaisemaan hybridivaikuttamista Suomen itärajalla.

SDP:n edustajien mukaan esityksen hiomista on syytä jatkaa lausuntopalautteen pohjalta, vaikka perusperiaate onkin kannatettava. Esitys ei yksin ratkaise tilannetta itärajalla.

– Lisää ratkaisuja itärajan tilanteeseen tarvitaan, kun kevät etenee ja lumet sulavat maastorajalla. Kaikki kivet on syytä kääntää, jotta olemme mahdollisimman valmistautuneita Venäjän törkeän hybridivaikuttamisen jatkumiseen, Paula Werning toteaa tiedotteessa.

Esityksen lausuntokierros päättyi tällä viikolla ja sitä tullaan käsittelemään eduskunnassa huhtikuussa.
 
Jos hieman oiotaan mutkia suoraksi, niin tässä on tasan kaksi vaihtoehtoa: 1) laaditaan kansallinen poikkeuslainsäädäntö, joka mahdollistaa push back -toiminnan huolimatta kansainvälisistä sitoumuksista. 2) Stubb lähtee hattu kourassa Moskovaan neuvottelemaan Putinin kanssa rajasopimuksen.

Jos Eduskunta ei hyväksy ykkösvaihtoehtoa, niin sitten edessä on väkisin kakkosvaihtoehto jollain aikavälillä.

Todennäköisesti tässä toki tulee lisämutkia matkaan eli ensin tehdään joku perustuslakitalebanien vesittämä laki ja sitten todetaan, että se ei toimi käytännössä ja sit ehkä jumpataan uutta lakia, mutta karrikoiden nuo on ne kaksi vaihtoehtoa. Tällä hetkellä kukaan ei halua tietenkään tätä vielä myöntää ääneen
 
Jos hieman oiotaan mutkia suoraksi, niin tässä on tasan kaksi vaihtoehtoa: 1) laaditaan kansallinen poikkeuslainsäädäntö, joka mahdollistaa push back -toiminnan huolimatta kansainvälisistä sitoumuksista. 2) Stubb lähtee hattu kourassa Moskovaan neuvottelemaan Putinin kanssa rajasopimuksen.

Jos Eduskunta ei hyväksy ykkösvaihtoehtoa, niin sitten edessä on väkisin kakkosvaihtoehto jollain aikavälillä.

Todennäköisesti tässä toki tulee lisämutkia matkaan eli ensin tehdään joku perustuslakitalebanien vesittämä laki ja sitten todetaan, että se ei toimi käytännössä ja sit ehkä jumpataan uutta lakia, mutta karrikoiden nuo on ne kaksi vaihtoehtoa. Tällä hetkellä kukaan ei halua tietenkään tätä vielä myöntää ääneen

Ryssälle win win. Jos suomalaiset hattu kourassa Moskovaan saapuvat, niin siinä pääsee kunnolla nöyryyttämään Suomea. Jos taas sama läpsyttelijöiden työntäminen autetusti rajan yli Suomeen jatkuu, on tämä oiva keino destabilisoida suomalainen yhteiskunta. Kun tietää miten arka kansaa jakava teema turhapaikanhakijat ovat.
 
Nuo on juuri ne kaksi vaihtoehtoa.

Nuo ihmisoikeusiat ja 50-luvun pykälät joihin vedotaan on eräänlainen uskonto. Noita käsitellään kun raamatun tooria, joissa on ylemmältä olomuodolta tulleita käskyjä joita ei saa kyseenalaistaa.

Noiden tulkitsemiseen on sitten syntynyt keskiaikaista papistoa muistuttava kansainvälisten sopimusten tulkitsijoiden eliitti. Tämä asiantuntijaeliitti ajaa omaa asiaansa ja haluaa jyrätä demokraattisen maiden polittiset johtajat.

Koska Eurooppa herää tähän hulluuteen ?
Ei jotkut toisen maailmansodan jälkeen tehdyt (70 vuotta sitten) asiakirjat voi määrittää nykyaikaa. Varsinkin kun niiden tekijätkään eivät voineet mitenkään ymmärtää, kuinka vahingollisia ne tulisivat myöhemmin olemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Jos hieman oiotaan mutkia suoraksi, niin tässä on tasan kaksi vaihtoehtoa: 1) laaditaan kansallinen poikkeuslainsäädäntö, joka mahdollistaa push back -toiminnan huolimatta kansainvälisistä sitoumuksista. 2) Stubb lähtee hattu kourassa Moskovaan neuvottelemaan Putinin kanssa rajasopimuksen.

Jos Eduskunta ei hyväksy ykkösvaihtoehtoa, niin sitten edessä on väkisin kakkosvaihtoehto jollain aikavälillä.

Todennäköisesti tässä toki tulee lisämutkia matkaan eli ensin tehdään joku perustuslakitalebanien vesittämä laki ja sitten todetaan, että se ei toimi käytännössä ja sit ehkä jumpataan uutta lakia, mutta karrikoiden nuo on ne kaksi vaihtoehtoa. Tällä hetkellä kukaan ei halua tietenkään tätä vielä myöntää ääneen

Vaihtoehto 3: ammutaan rajalla käsky jossa rajaa aletaan oikeasti puolustamaan harhailijoilta. Ylityspaikoille voi tulla mikäli ovat auki.

Nykyinen rajasopu on 90 luvulla keksitty tuote.
 
No ei saatana lähde😡

Ei se lähde, se ei ole vaihtoehto. Mutta otetaan nyt kuitenkin huomioon, että se toinen vaihtoehto voi ihan oikeasti olla jäädä vyöryn alle. Tilanne on äärimmäisen vaarallinen.

Suomesta voi tulla suurin pakolaisalue koko Euroopassa. Ei ole mitään syytä epäillä, että venäjä ei pystyisi tuomaan satajatuhansia tuonne rajalle.
 
Yhdenvertaisuusvaltuutettu naukuu jo.



Maahantulosäännösten kiertämistä koskeva ehdotettu uudistus herättää huolen perus- ja ihmisoikeuksien toteutumisen kannalta.

Esitysluonnoksessa ehdotetaan useita uusia pykäliä, momentteja ja kohtia, joiden perusteella voidaan estää henkilön maahantulo. Esitettyjä kohtia on niin paljon ja kohdat ovat sillä tavoin epämääräiset ja laveat, että niillä voidaan käytännössä estää lähes kenen tahansa maahantulo.

Lisäksi ehdotetut kohdat on kirjoitettu nykyistä lainkohtaa ehdottomampaan muotoon, mikä rajaisi viranomaisen mahdollisuutta perus- ja ihmisoikeusmyönteiseen laintulkintaan.

Kokonaisuutena ehdotus on hyvin monitahoinen ja vaikeasti hahmotettava sekä hakijalle, oikeusavustajille että viranomaisille. Tästä syystä hakijan on vaikea saada tarvitsemaansa tietoa ilman huomattavia panostuksia opastukseen ja neuvontaan.
 
Ei se lähde, se ei ole vaihtoehto. Mutta otetaan nyt kuitenkin huomioon, että se toinen vaihtoehto voi ihan oikeasti olla jäädä vyöryn alle. Tilanne on äärimmäisen vaarallinen.

Suomesta voi tulla suurin pakolaisalue koko Euroopassa. Ei ole mitään syytä epäillä, että venäjä ei pystyisi tuomaan satajatuhansia tuonne rajalle.
Onhan meillä pääministeru, kuka lopulta vastaa tilanteesta
 
Yhdenvertaisuusvaltuutettu naukuu jo.



Maahantulosäännösten kiertämistä koskeva ehdotettu uudistus herättää huolen perus- ja ihmisoikeuksien toteutumisen kannalta.

Esitysluonnoksessa ehdotetaan useita uusia pykäliä, momentteja ja kohtia, joiden perusteella voidaan estää henkilön maahantulo. Esitettyjä kohtia on niin paljon ja kohdat ovat sillä tavoin epämääräiset ja laveat, että niillä voidaan käytännössä estää lähes kenen tahansa maahantulo.

Lisäksi ehdotetut kohdat on kirjoitettu nykyistä lainkohtaa ehdottomampaan muotoon, mikä rajaisi viranomaisen mahdollisuutta perus- ja ihmisoikeusmyönteiseen laintulkintaan.

Kokonaisuutena ehdotus on hyvin monitahoinen ja vaikeasti hahmotettava sekä hakijalle, oikeusavustajille että viranomaisille. Tästä syystä hakijan on vaikea saada tarvitsemaansa tietoa ilman huomattavia panostuksia opastukseen ja neuvontaan.
eli ei mene raja kiinni tuollakaan esityksellä
 
Onhan meillä pääministeru, kuka lopulta vastaa tilanteesta

Ei nuo pääministerit ja sisäministerit mistään päätä. Ne vain kantavat poliittisen vastuun. Orpo kysyy EU:n isoilta valtioita miten Suomi voi toimia. Niin se menee. Niin se meni edellisenkin hallituksen aikana jo, jos muistat.

Valtaa on valutettu sekä Suomen tasolla että EU-tasolle näille "asiantuntijoille". Nehän tämä nykyajan papisto on joka päättää kaikesta. Oikeuskansleri, ihmisoikeusvaltuutetut, kansainvälisen oikeuden ja raja"asiantuntijat" yms yms.

Vaaleilla valitut poliitikot on nykyaikana aika leimasimen roolissa nykyään, vähän joka asiassa.
 
Nuo on juuri ne kaksi vaihtoehtoa.

Nuo ihmisoikeusiat ja 50-luvun pykälät joihin vedotaan on eräänlainen uskonto. Noita käsitellään kun raamatun tooria, joissa on joku ylemmältä olomuodolta tulleita käskyjä joita ei saa kyseenalaistaa.

Noiden tulkitsemiseen on sitten syntynyt keskiaikaista papistoa muistuttava kansainvälisten sopimusten tulkitsijoiden eliitti. Tämä asiantuntijaeliitti ajaa omaa asiaansa ja haluaa jyrätä demokraattisen maiden polittiset johtajat.

Koska Eurooppa herää tähän hulluuteen ? Ei jotkut toisen maailmansodan jälkeen tehdyt (70 vuotta sitten) asiakirjat voi määrittää nykyaikaa. Varsinkin kun niiden tekijätkään eivät voineet mitenkään ymmärtää, kuinka vahingollisia ne tulisivat myöhemmin olemaan.

Ihmisillä on tarve uskoa johonkin ja rakentaa yhteiskunta tämän uskon pohjalle. Perinteisen uskonnollisuuden rooli on länsimaissa pieni, ja sen sijaan uskotaan ihmisoikeuksiin.
 
Ihmisillä on tarve uskoa johonkin ja rakentaa yhteiskunta tämän uskon pohjalle. Perinteisen uskonnollisuuden rooli on länsimaissa pieni, ja sen sijaan uskotaan ihmisoikeuksiin.

Näin nimenomaan on käynyt. Ihmisoikeudet, liberalismi, woke korvaa nykyään uskonnot. Sen näkee jo siitä, että näitä opinkappaleita ei voi kyseenalaistaa joutumasta moderniin kirkonkiroukseen (natsileima,tekaistu tuomio, virkatien sulku).

Sinä voit keskustella mitkä koulut olisi Helsingissä hyviä, mutta et voi keskustella mistä syystä ne on hyviä ja miksi huonot on huonoja.

Meitä ei hallitse enää poliitikot vaan 2020-luvun papisto omine uskonkappaleineen. Kristinuskon kanssa noilla ei ole mitään tekemistä.

Ei Euroopassa olisi mitään pakolaisongelmaa, jos näin ei olisi. Ne ongelmat olisi jo ratkaistu.
 
Yhdenvertaisuusvaltuutettu naukuu jo.
Eikös tuo ole vain merkki siitä, että esityksessä on jotakin kohdillaan.

Lisäys: En oikein hyväksy kenenkään ulkonäön tai nimen perusteella riekkumista, mutta tällä valtuutetulla on tiettyä suojaa henkilöön kohdistuvaa yllätysrakkautta kohtaan. Suosittelen hänelle kuitenkin kevään tultua yksin kulkemista asematunnelin läpi, kesäissä tamineissa. Kyllähän se on yhdenvertaisuutta, että tuollaista voi täällä Koivun ja Tähden alla tehdä.
 
Ikävä kyllä ei ole noin helppoa. Ensinnäkin Venäjä ei ole mikään turvallinen maa. Kysy vaikka Navalniylta tai Nemtsovilta.
Eiköhän se ole ihan meidän itsemme määriteltävissä, eikä tuossa pitäisi edes olla mitään ristiriitaa kun kyseessä on jonkun kolmannen maan kansalaiset, ei heitä Venäjällä ole vainottu.

Toisekseen Suomella on helvetin pitkä maaraja, ja Eurooppaan haluava mamu kyllä löytää keinon ylittää se aitaamattomalta kohdalta.

Ikävä kyllä povaan että kesän lämmetessä itärajalla alkaa sellainen sandaalien läpse ettei ole ennen nähty. Sieltä tullaan erämaiden kautta yli Venäjän viranomaisten roudatessa kolmessa vuorossa porukkaa mönkijöillä raja-alueelle ja opastaessa oikeaan suuntaan. Ei niitä sinne ampumaankaan ruveta, ja kun rajan on ylittänyt on Suomessa ja voi hakea turvapaikkaa ja Venäjä ei huoli takaisin. Ihmisoikeusdesantit kauhistelevat televisiossa miten kova keskusteluilmapiiri Suomessa on ja persuimmat sovittelevat urakkalipasta rynnäkkökivääriin.

Toivon kovasti olevani väärässä, uskon kovasti olevani oikassa.

Jos rajalla/lähetystössä olisi joku systeemi joka jakaisi kolmansien maiden kansalaisille venäjän puolella näitä bumerangeja niin se lähettää kyllä selvän viestin joka aivan varmasti ainakin vähentää sitä rajan yli pyrkivien määrää, veikkaisin että oleellisesti! Se olisi vaan pitänyt toteuttaa jo talviaikaan jotta viesti olisi kerennyt mennä lähtömaihin saakka. Nyt kun ensin tötöillään niin tulijoiden määrä venäjällä/rajan läheisyydessä kasvaa joka johtaa aina suurempaan paineeseen sitten maastorajoilla (kun ovat jo tänne asti tulleet).
 
Jos hieman oiotaan mutkia suoraksi, niin tässä on tasan kaksi vaihtoehtoa: 1) laaditaan kansallinen poikkeuslainsäädäntö, joka mahdollistaa push back -toiminnan huolimatta kansainvälisistä sitoumuksista. 2) Stubb lähtee hattu kourassa Moskovaan neuvottelemaan Putinin kanssa rajasopimuksen.

Jos Eduskunta ei hyväksy ykkösvaihtoehtoa, niin sitten edessä on väkisin kakkosvaihtoehto jollain aikavälillä.

Todennäköisesti tässä toki tulee lisämutkia matkaan eli ensin tehdään joku perustuslakitalebanien vesittämä laki ja sitten todetaan, että se ei toimi käytännössä ja sit ehkä jumpataan uutta lakia, mutta karrikoiden nuo on ne kaksi vaihtoehtoa. Tällä hetkellä kukaan ei halua tietenkään tätä vielä myöntää ääneen
Ongelma on siinä, että Putin ei välttämättä halua sopia enää yhtään mistään. Putinin etu on monessakin mielessä se, että miljoonan läpsyn jälkeen tämä maa on kypsää kauraa ja Venäjälle se tietenkin sopii, mikäli/kun jatkosuunnitelmiakin meidän varalle on.
 
Uskon että Suomi ottaa kovat käyttöön. Seuraavaksi perustetaan selvitysryhmä tutkimaan josko on tarvetta komitealle. Ensin varmistetaan että ihmisoikeusvaltuutetut ovat antaneet ohjeet ja komitea voidaan perustaa. Täytyy toki pitää mielessä että EU, YK ja kaikki Suomen 600 erilaista yhdenvertaisuus-, monikulttuuri-, ja tasa-arvo valtuutettua pitää kuulla ensin. Lopuksi maan ylin käskynhaltija (”oikeuskansleri”) määrää tarvittavat muutokset, ja voidaan palata lähtöruutuun.
 
Back
Top