Yleisilmailu

Äkkipäätään luulisi Cessnan kampeevan konetta vasemmalle ankarasti. Pystyykä tuossa muuten trimmaaman kampeamisen pois?.
 
Polkupyörihän nuo näkyy Cessnoilla kuljettavan siiven ala- tai yläpuolelle kiinnitettyinä, Alaskassahan liikkuu kaikkea maan ja taivaan väliltä lentokoneilla.

Pitääpä hakea polkupyörä kuljetuksesta kuva.... hetki.

Kas tässä kaksi versiota :

daf29c28de32c525119ba2c6d959bfed.jpg plane in air_0.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Valkolakki päähän, lentolupakirja taskuun – kuuluisa ilmailupitäjä avaa ilmailulinjan lukioonsa
Pudasjärven lukion ilmailulinjalle haetaan pilottivaiheessa viittä motivoitunutta nuorta. Kolmivuotiset opinnot kruunaa lentolupakirja, josta nuoren ei sivukuluja lukuunottamatta tarvi itse maksaa lainkaan.

Ilmailu
24.1.2017 klo 13:56
http://yle.fi/uutiset/3-9418513

Jos jälkikasvu pohtii lentäjän uraa, tästä on hyvä lähteä liikkeelle.
Liikennelentäjillä on nyt erinomainen työtilanne eikä palkatkaan ole aivan mitättömiä.
 
Global Pilot Recruiting kartoittaa suomalaislentäjiä kiinalaisyhtiöille Helsinki-Vantaalla
26.01.2017 - 16:24
Global Pilot Recruiting (GPR) hakee kiinalaisille toimeksiantajilleen lentäjiä Suomesta. Rekrytointiyhtiön kartoitustilaisuus pidetään Helsinki-Vantaan lentoasemalla perjantaina 27. tammikuuta. Kiinassa on erityisen kova tarve kapearunkokoneiden kapteeneille ja GPR odottaakin paikalle kymmeniä kiinnostuneita.

"Odotamme Helsinki-Vantaan tilaisuuteen vähintään neljääkymmentä kiinnostunutta", kertoo GPR:n Linjing Wu Lentoposti.fi:lle

"Erityisesti kiinassa on tarve kapearunkokoneiden kapteeneille mutta emme ole koskaan käännyttäneen laajarunkokapteeneita pois. Heille ei kuitenkaan ole tällä hetkellä niin kova kysyntä kuin kaperunkokoneiden kapteeneilla", jatkaa Wu.

Tällä hetkellä GPR:n listoilla on tarjolla työpaikkoja kapteeneille, joilla on kelpuutus Embraer ERJ- Bombardier CRJ-, Boeing 737- tai Airbus A320 -koneisiin. Kyseisen kelpuutuksen omaavia lentokapteeneita on Finnairin, Norran, Norwegianin ja SAS/Cityjetin palveluksessa.

Mahdollisia työnantajia olisivat Qingdao Airlines, Chengdu Airlines, SF Airlines, Fuzhou Airlines, GX Airlines ja China Express Airlines. Kaikki yhtiöt tarjoavat tulijoille erilaisia kilpailukykyisiä työaikamalleja ja palkkavaihtoehtoja.

GPR keskittyy rekrytoinneissaan toistaiseksi Pohjoismaihin. Helsinki-Vantaan tilaisuuden menestyksestä riippuen seuraavat tilaisuudet järjestetään Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa pitkin kuluvaa vuotta.

"Tarve kapteeneille on rajaton. Sadalle kapteenille olisi heti työpaikka ja koti Kiinassa", päättää Wu.

Lentäjät palkataan suoraan lentoyhtiöihin GPR:n huolehtien prosessista. Lisäksi se auttaa muuttoasioissa ja mm. perheen lasten koulujen järjestelyissä sekä pankkitilien avaamisessa.

GPR:n rekrytilaisuus pidetään Helsinki-Vantaan terminaalissa T2 perjantaina 27. tammikuuta 2017. Kiinnostuneita yhtiö pyytää jättämään yhteystietonsa etukäteen sivustonsa kautta.
http://www.lentoposti.fi/uutiset/gl...entajia_kiinalaisyhtioille_helsinki_vantaalla
 

Bede Bd-5, näpäkkä jetti, tyhjäpaino 162,7 kg.
Bede 5j on tosiaan huikea peli. BD5 potkurimalli on tehty Suomessa ja polttoaineen loppumisen vuoksi kaartosakkaus nopeuteen Hyvinkäällä, vei pilotin hengen.
On ollut pienuudestaan huolimatta vaikea kone rakentaa, runkopuoliskot ovat olleet valmiiksi prässättyjä.
Tuon jetin polttoaineen kulutus on tehonsa nähden ollut todella kovaa.. erittäin haastava laite lentää.
Potkurimallissa haasteita myös torsionaalisessa vääntövärähtelyn hallittsemattomuuden kanssa...
 
Äkkipäätään luulisi Cessnan kampeevan konetta vasemmalle ankarasti. Pystyykä tuossa muuten trimmaaman kampeamisen pois?.
Joo, varsinkin kellukemalleissa on sivuperäsintrimmi. Mutta alkuperäisessä setissä on myös timmi sivuperäsimelle. DeHavilland on hyvä valmistaja ja koneet ovat miellyttäviä lentää ja rakenteellisesti lujia. Oivallisen esimerkkinä DH2 ja DH3 sekä TwinOtter koneet, parhaimmilla koneyksilöillä on lennetty yli 100 000 tuntia... TwinOtterista tehdas julkaisi 2012 uuden mallin 400, jossa on hieman parannettu rakenne rahtiluukkujen ja matkustamon istuinten pikakiinnityksien osalta, sekä korroosiosuojaus on toteutettu erityisesti vesilentotoimintaa silmälläpitäen...

Jos alkaisin ammatikseen jotain lentämään, se olisi nimenomaisesti TwinOtterilla vesikeikkaa jossain Thaikkulan satamassa, ausseissa, Japanissa, etcetc... ainakaan kaluston vuoksi ei tarvisi harmaita hiuksia huolehtia. ;)
 
Jos joku, niin se on varmaa.:)
Ruotsista pitäisi saada hommattua se ''Rysky'' Kaivopuistoon ''metelöimään.''
Tai itänaapurista Su-27, siinä on kovaäänisin kone, minkä olen tullut lentonäytöksessä nähneeksi.

Ihan hyvä ideahan tuo näytöksen pitäminen on. Aikoinaan Hesassa nähtiin vissiin Red Arrows ja 1961 myös USAFE:n (United States Air Force in Europe) F-100 Super Sabre -ryhmä.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/06/14/yhdysvaltain-havittajat-kaivopuiston-ylla

EDIT: Tapahtuman virallinen tiedotuskanava.

https://www.facebook.com/kaivariairshow/
 
Viimeksi muokattu:
Baumgartnerin korkeusennätyksen rikkoi amerikkalainen Alan Eustace vuonna 2014. Hyppäsi lähes 42 km korkeudesta.

Lisäys omaan viestiini. Mielenkiintoinen Eustacen haastattelu.


Tuo Smithsonianin ilmailumuseon Youtube-kanava on muuten seuraamisen arvoinen. Paljon mielenkiintoista matskua niin ilmailusta kuin avaruuslennoistakin.

EDIT: Tämä on myös katsomisen arvoinen.

 
Viimeksi muokattu:
http://www.nwzonline.de/blaulicht/f...dkraftanlage-ein-toter_a_31,2,1320804202.html

Diamond DA20 Katana törmäsi tuulivoimalaan Saksassa, lentäjä menehtyi. Törmäys sattui 20 metrin korkeudessa.
Sitä voi ihmetellä, mitä tekemistä koneella/lentäjällä oli noin matalalla. Toki moottorihäiriö tai lentäjän inkapasitaatio on mahdollinen.
Auringon häikäisy ei törmäystä selitä, se paistoi koneen takaa.
 
Mary Ellis flying onboard a 2 Seat Spitfire and today (02.02.17) is her 100th Birthday







11-0.jpg
8914f63a2b3730b15a44c4173dc450cd.jpg


766582c277fab7ef7bb22aa7b12a3736.jpg



http://www.dailymail.co.uk/news/article-4191976/Woman-flew-spitfires-WWII-celebrates-100th.html
 
Viimeksi muokattu:
Spitifirestä tulikin mieleen, että juuri luin uusimmasta Flypast -lehdestä, että Englannissa on tekeillään todella kovan luokan dokumenttielokuva kyseisestä hävittäjästä. Kuvauksissa käytetään viittä Spitfireä ja yhtä Hurricanea. Koneita lentävät saarivaltakunnan tämänhetkiset ykkösnimet kuten John Romain ja Cliff Spink.

Täysimittainen dokumenttielokuva kertoo siis Spitfiren tarinan. Elokuva sisältää veteraanien haastatteluja, sekä mitä ilmeisimmin upeaa lentokuvausta. Flypast:in mukaan kuvauspuolesta vastaavat samat kaverit, jotka olivat tekemässä Ron Howardin ja Tom Hanksin dokumenttielokuvaa In the Shadow of the Moon. Näiden tietojen perusteella odotettavissa on todella laadukas dokkari.

Tarkemmin esim. täältä.

https://fi-fi.facebook.com/spitfirethefeaturedoc/
 
Kyselin tässä joku aika sitten Västeråsin Vampire-porukalta mahdollisuutta päästä heidän Vampire Trainerin kyytiin. Tänään tuli sähköpostitse seuraavanlainen vastaus:

THE VAMPIRE FIGHTER JET FLIGHT:

30 Min Flight in the de Havilland DH115 Vampire Fighter Jet.
Your Donation to the Fighter Jet Team will help in keeping the Vampires Airborne until the 2016 Swedish Airforce 100 Year Jubilee. As a token of thanks you will experience the thrill and delight of flying in the de Havilland Vampire Fighter Jet!

What the Vampire Flying Museum Membership of USD 2042 (TSIISUS !) (SEK 18,000) will include:

- Collection from Hotel in Stockholm
- Transfer to Västerås Airport (ESOW)
- Flight and Safety briefing, including Ejection Seat training. Fitting of helmet, flight suit and anti-G suit.
- 30 Min Flight over the Swedish Archipelago, including basic aerobatics.
- After flight de-brief
- Data disk with Go-Pro footage of your flight.
- Still Pictures from our dedicated Team photographer (Peter Eliasson)
- Transfer back to hotel in Stockholm.

Huh, aika kallista lystiä on. :eek: Vaatisi ainakin edes pienehkön lottovoiton, että uskaltaisin buukata kyydin itselleni.
 
Back
Top