Yleisilmailu

Siirretty Ukrainaketjusta:

Itseasiassa Karjalan ilmailumuseolta löytyy MIG-21 BIS, tunnuksella MG-127 😁 Lisäksi on myö MI-8:n raato mitkä voitaisiin dumpata museo, siis erikois, eikun eliittilaivueelle. Toisaalta olihan sillä jannulla Janakkalassa se AN-2:nen myös🤔
Eikö siellä ilmailumuseon pihalla ollut yksi 21bis? ( en oon viime aikoina käynyt). Lahjoitetaan se niin jospa taas Suomen lähetystön pankkipalvelut alkaisi taas pelittään, YYA sopparia lämpimästi muistellen. Tasapuolisia halutaan olla tässäkin kärhämässä olla, no hard feelings 🤭 :giggle:Katso liite: 78007

Suomesta löytyy myös piilotettu helmi, eli Kymin Lentomuseo Karhulan (Kymin) lentokentällä. Museoon on ilmainen pääsy ja on ehdottomasti vierailun arvoinen, kunhan vain löytää sinne paikan päälle. On meinaan melkoisen keskellä metsää. Kentän uinuva tunnelma on hieno, vaikka onhan siellä ihan (purje-)lentotoimintaakin.

Museossa on mm. jopa kaksin kappalein noita MiG-21:siä, sekä Draken. Plus tietty läjä muitakin kiinnostavia koneyksilöitä.

 
Viimeksi muokattu:
Luulen ettei Jyrki anna migejään. Mutta on siellä Vantaan-museon pihalla vielä bis, toisin kuin Ukraina-ketjussa kerrottiin. Romutettu kone oli vanhempi F-versio.
 
Eivät taida olla Jyrkin MiGejä lainkaan, vaan Ilmavoimien. On vain annettu tuonne museoon säilytykseen. Mikä on toki Ilmavoimilta hieno teko. Varmasti tulevaisuudessa tulemme näkemään myös Hawkeja ja Horneteja säilöttyinä samalla tavalla.

Onko kellään muuten käryä mikä voisi olla Ilmavoimien seuraava suihkuhävittäjä suihkuharjoituskone? Se Boeing/Saab -hökötyskö?

EDIT: Korjattu tyhmä sanavirhe.
 
Viimeksi muokattu:
Siirretty Ukrainaketjusta:




Suomesta löytyy myös piilotettu helmi, eli Kymin Lentomuseo Karhulan (Kymin) lentokentällä. Museoon on ilmainen pääsy ja on ehdottomasti vierailun arvoinen, kunhan vain löytää sinne paikan päälle. On meinaan melkoisen keskellä metsää. Kentän uinuva tunnelma on hieno, vaikka onhan siellä ihan (purje-)lentotoimintaakin.

Museossa on mm. jopa kaksin kappalein noita MiG-21:siä, sekä Draken. Plus tietty läjä muitakin kiinnostavia koneyksilöitä.

Tuo pitänee katsastaa, siellä kentällä tuli inttiaikana pyörittyä mutta museotiloissa en oo käynynnä!
 
Onko Turun ilmailunäytökseen menijöitä? F-35 koneita tulossa Turkuun. Varmasti nähdään vielä lisää uusia esiintyjiä. Viime kerralla oli sama. Ihan edellisellä viikolla vielä.
 
Onko Turun ilmailunäytökseen menijöitä? F-35 koneita tulossa Turkuun. Varmasti nähdään vielä lisää uusia esiintyjiä. Viime kerralla oli sama. Ihan edellisellä viikolla vielä.

Minusta ohjelma näyttää aneemiselta. Kovia esiintyjiä "jopa" F/A-18, Gripen ja F-16. Tokihan tuo voi vielä vähän täydentyä, mutta tuskin mitään tajuntaa räjäyttävää tulee. Toivon mukaan olen väärässä. F-35 olisi kova jos lentäisi.

 
Minusta ohjelma näyttää aneemiselta. Kovia esiintyjiä "jopa" F/A-18, Gripen ja F-16. Tokihan tuo voi vielä vähän täydentyä, mutta tuskin mitään tajuntaa räjäyttävää tulee. Toivon mukaan olen väärässä. F-35 olisi kova jos lentäisi.

Onhan tämä vähemmän kuin viime kerralla. Silloin toki hävittäjä kilpailu oli kuumimmillaan.
 
Hesarin maksumuurin takana oleva juttu Turussa olevasta Finskin väreihin maalatusta Caravellesta.


Ilmailumuseoyhdistyksen projekti. Hankkivat Ruotsista entisen SAS:n Caravellen.

 
Tänään hain liput näytökseen. Eikö todella foorumin jäseniä kiinnosta ilmailunäytös? Ymmärrän jos asuu itärajalla eikä viitsi ajaa Turkkusse.
 
Ohjelma tosiaan voisi olla parempikin. Mikähän siinä on, että F-35 nähdään jälleen vain maanäyttelyssä, varsinkin nyt kun kaupat on jo tehty? Ja olisihan joku Bilteman Spitfire ja Mustang kans tehny säväyksen. Puhumattakaan jostain oikeasta Mersusta tai Focke-Wulfista tms. Voivat tietysti olla hinnan kiroissa.
 
Perse. Olin jo buukannut lennot ja hotellin. Ruotsin päälentonäytös on peruttu.

 
Tänään hain liput näytökseen. Eikö todella foorumin jäseniä kiinnosta ilmailunäytös? Ymmärrän jos asuu itärajalla eikä viitsi ajaa Turkkusse.
Juu, onhan täällä menijöitä. Perheen kanssa mennään jompanakumpana päivänä. Riippuu vähän säästä ja muista jutuista kumpana päivänä mennään.

PS: Tuo mun avatar-kuvanikin on joskus ilmailunäytöksestä napattu. Ei kuitenkaan onneksi itse esityksen aikana.
 
Back
Top