HALUANEHKÄJOHTAJAKSI
Alokas
Tosiaan kahden viikon päästä astun palvelukseen ja mietin kovasti jospa johtajakoulutukseen pitäisi hakeutua. Monet ystävät ja tutut ovat sanoneet, että olen johtajamateriaalia ja että kannattaa todellakin pyrkiä johtajakoulutukseen. Olen myös hyvässä fyysisessä kunnossa ja varsin sosiaalinen henkilö. Oma sieluni kompassi sanoo että pitäisi olla vuoden mies ja yrittää parhaani ja kehittyä johtajana. Mutta ongelmani lienee tässä, jota kukaan ystävästäni tai tutuistani ei ikinä voisi arvata, että minulla on varsin huono sosiaalinen ahdistus ja olen altis paniikkikohtauksiin kun joudun pitää esimerkiksi esitystä. En lukiossa pitänyt varmaan yhtäkään esitelmää ensimmäisen esitelmän jälkeen, koska siinä jäädyin totaalisesti. Toisin olen kyllä toiminut alakouluopettajana kuluneen vuoden aikana ilman ongelmia, ja luonteeltaan olen hyvä esiintymään ja johtamaan spontaaneissa tilanteissä, mutta jos tiedän että joudun pitämään esitelmän vaikka 20 tuntemattomalle henkilölle voin panikoitua ja kusta koko homman. Laitoin alokaskyselyyn toiveeksi 165 päivää esiintymispelkoni takia.
Eli tarvitsisin vähän apua siihen että millasia johtajatehtäviä aukissa/rukissa tulee vastaan. Onko esitelmä 20-30 ihmisen edessä, vai onko 5-10 jätkän edessä, jotka valmiiksi jo tuntee. Entä jos pääsee johtajatehtävään, mutta ei onnistu näissä esitelmähommissa niin mitäs sitten tapahtuu? Kaikki vastaukset otan kiitollisuudella vastaan!
Eli tarvitsisin vähän apua siihen että millasia johtajatehtäviä aukissa/rukissa tulee vastaan. Onko esitelmä 20-30 ihmisen edessä, vai onko 5-10 jätkän edessä, jotka valmiiksi jo tuntee. Entä jos pääsee johtajatehtävään, mutta ei onnistu näissä esitelmähommissa niin mitäs sitten tapahtuu? Kaikki vastaukset otan kiitollisuudella vastaan!