Kellään muistikuvia/tietoa, miten suomalainen media raportoi Biafran sodasta? Itse vm. 1973, niin eipä mitään hajua.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vastaiskuna koululaisten kesken, miksi biafralaiset kulkevat ojissa, siksi kun leipä pitää miehen tielläKun ei kesäkeitto oikein uponnut, opettaja yritti saada meidät tuntemaan syyllisyyttä, koska "neekerit näkivät nälkää".
Sitaatti on aito ja alkuperäinen.
TillilihaKanaviillokki
Kesäkeittoahdistus hakkaa ilmastoahdistuksen kuusnolla, miksei meille ole terapiaa tarjolla@baikal @Vonka justiinsa toi kesäkeitto !!
miten Biafra ja kesäkeitto voikin kuulua samaan lapsuusmuistojen settiin "BIAFRASSA LAPSET KUOLEE NÄLKÄÄN JA SULLA VAAN KESÄKEITTO KYLMENEE LAUTASELLA !!! .. "
Yhden kerran olen kesäkeittoa syönyt aikuisena, pakko oli etnisiä ruokia tarjoavassa ravintelissa valita annokseksi, oli sen verran vänkä a la carte lista. Kanaviillokkiin en ole oppikoulun jälkeen koskenut.
Vastauksena ketjun kysymykseen: olin kansakoulussa, aika tarkkaan koko Biafran kriisin olemassaolon ajan. Muistot siis alle 11-vuotiaan mielikuvia; telkkarista tuli uutisissa jotain pönötystä asiasta, paljon oli kuvia nälkää näkevistä luurankomaisista lapsista joiden silmissä pörräsi kärpäsiä, ja aikuiset todella käyttivät tätä niin paljon koti/kouluruokailujen argumentaatiossa, että selvästikään en ole ainoa aikalainen jolle on lähinnä jäänyt mieleen tuo roastaaminen ruokapöydässä. Toki ajat olivat semmoiset että Suomi alkoi olemaan taloudellisesti tukevasti jaloillaan ja edellinen sukupolvi oli nähnyt todella kovia aikoja.. meidän skidien nirsoilu ruokailussa ja laatuvaatimuksemme eivät saaneet paljonkaan myötätuntoa osakseen. Toisaalta, mitään käsitystä siitä mihin tämä Biafran nälänhätä liittyi ei oikein ollut - muuta kuin että paska juttu.
Ei ollut pizzaa silloin .. eikä chai lattea.