Erillissota

No, eikös se ole jo tullut selväksi, että Suomi oli sotilasliitossa Saksan kanssa, eli liittolainen samalla tavalla kuin esim. USA ja NL olivat keskenään. Eihän niissäkään maissa ollut samanlainen poliittinen järjestelmä.
 
Saksa toimitti suomeen aseita, modernejakin sellaisia ja elintarvikkeita. Yhdessä vastustettiin kommunismia ja suomalaisia lähti sotimaan saksan riveissä neuvostoliittoa vastaan. Suomessa oli rintamavastuussa saksan joukkoja ja ilmavoimat tuki taistelua kesällä -44.

Eikö se nyt ole aika selvää että kimpassa oltiin? Jos tämä ei ole liittolaisuutta, niin mikä?
 
Liitossa oltiin mut so fuckin' what? Mitä muuta olis voitu tehdä et oltais päästy minimissään samaan lopputulokseen? Tää keskustelu kuulostaa siltä et todetaan et toimihan se käytännössä, mut saadaanko se jälkikäteen selitettynä myös teoriassa toimivaksi?

Olisin ottanut apua vaikka itse saatanalta jos kommunsimi ja neukut olis sillä saatu pysymään rajan takana.
 
yrjö kirjoitti:
Liitossa oltiin mut so fuckin' what? Mitä muuta olis voitu tehdä et oltais päästy minimissään samaan lopputulokseen? Tää keskustelu kuulostaa siltä et todetaan et toimihan se käytännössä, mut saadaanko se jälkikäteen selitettynä myös teoriassa toimivaksi?

Olisin ottanut apua vaikka itse saatanalta jos kommunsimi ja neukut olis sillä saatu pysymään rajan takana.

Tarkkaan ottaen melkein saatanalta sitä myös pyydettiin ja otettiinkin?:angel:

Mutta tarkoitus pyhitti keinot ja sillä selvä, ei siinä ollut vaihtoehtojakaan.
 
baikal kirjoitti:
yrjö kirjoitti:
Liitossa oltiin mut so fuckin' what? Mitä muuta olis voitu tehdä et oltais päästy minimissään samaan lopputulokseen? Tää keskustelu kuulostaa siltä et todetaan et toimihan se käytännössä, mut saadaanko se jälkikäteen selitettynä myös teoriassa toimivaksi?

Olisin ottanut apua vaikka itse saatanalta jos kommunsimi ja neukut olis sillä saatu pysymään rajan takana.

Tarkkaan ottaen melkein saatanalta sitä myös pyydettiin ja otettiinkin?:angel:

Mutta tarkoitus pyhitti keinot ja sillä selvä, ei siinä ollut vaihtoehtojakaan.

Aamen.

En kanna huonoa omatuntoa asiassa. Silti tuomitsen natsien sotarikokset ja jopa paheksun omien tekemiä juutalaisten luovuttamista. Vaihtoehdot olivat kuitenkin vähissä.
 
Back
Top