Kansalaisaloite suojeluperusteen palauttamiseksi lakiin

YJT

Respected Leader
Toisella foorumilla on ollut keskustelua mm. aseiden CCW-kantamisesta ja siitä, pitäisikö suojeluperuste palauttaa ampuma-aselakiin. Eräs keskustelijoista kehotti minua tekemään lakialoitteen kansalaisaloite.fi sivujen kautta. Ajattelin asiaa hetken, ja totesin että miksipä ei; ainakin voin sanoa tehneeni jotain asian eteen, vaikka se ei mihinkään johtaisikaan.

Aloite vaatii vähintään viisi vastuuhenkilöä. Jos joku on kiinnostunut tulemaan mukaan projektiin, niin vapaaehtoiset voivat ilmoittautua minulle YV:llä. Jos saadaan riittävästi porukkaa kasaan, niin ruvetaan sorvaamaan tekstiä porukalla. Minä voin toimia "ykkösvastuuhenkilönä" joka hoitaa asiaa eteenpäin. Aloite tulisi olemaan ehdotus lainvalmisteluun ryhtymisestä (siis ei lakiehdotus), ja kannatusilmoituksia tullaan keräämään ainoastaan kansalaisaloite.fi:n kautta.

Tässä vähän pohjustusta:
 
Nyt on tietenkin käynnissä kiinnostavia natoäänestyksiä ja muuta kiinnostavaa kuten maalin kuivumista seuraavan videoklipin katselua. Mutta onko tosiaan niin, että paikoin aktiivisesta keskustelusta huolimatta kovinkaan montaa ei kuitenkaan oikeasti kiinnosta saada suojeluperustetta takaisin aselakiin?
 
onko tosiaan niin, että paikoin aktiivisesta keskustelusta huolimatta kovinkaan montaa ei kuitenkaan oikeasti kiinnosta saada suojeluperustetta takaisin aselakiin?
Ei, vaan se asia on niin että täällä henkilöt eivät halua julkaista omaa nimeään nimimerkin takaa mihinkään suuntaan tai millään tavalla.
Voit kuitenkin antaa muun kanavan yhteystiedoksi ja sen kautta kuka tahansa voi olla sinuun yhteydessä ilman liitoskohtaa tämän foorumin nimimerkkiin.
.
 
No joo, itsestä tuntuu aika varovaiselta kun itse esiinnyn omalla nimellä ja ammatilla. Mutta ihan huomionarvoinen näkökohta.
 
Viimeksi muokattu:
Tiedoksi: kansalaisaloite suojeluperusteen palauttamiseksi Ampuma-aselakiin on Oikeusministeriössä tarkastettavana, ja aloite tulee näkyviin kansalaisaloite.fi sivuilla 9.9. jolloin nimien kerääminen alkaa.

Laitan sitten suoran linkin aloitteeseen kun se on ajankohtaista.
 
Tiedoksi: kansalaisaloite suojeluperusteen palauttamiseksi Ampuma-aselakiin on Oikeusministeriössä tarkastettavana, ja aloite tulee näkyviin kansalaisaloite.fi sivuilla 9.9. jolloin nimien kerääminen alkaa.

Laitan sitten suoran linkin aloitteeseen kun se on ajankohtaista.
 
Kiitoksia, olin unohtanut tämän ketjun ja aloitin uuden...
 
Back
Top