Keskustelua metallinetsinnästä

Juu, 20 mm ammuksia ne olivat. Noita 151:iä. Saksalaiset räjäyttivät lentokenttänsä varastot ja noita levisi pitkin maastoa. Pari löysin kaverini mökin pihasta 10 cm:n jäkäläkerroksen alta, hiekan päältä. Metsässä on lisää ihan pintalöytöinä

Muutaman 98k:n patruunan olen avannut huomatakseni ruudin olevan ”kuivaa”, mutta nämä olen ymmärtänyt jättää rauhaan… ;)

Paikkaa en tarkenna, sillä uskon yhä löytäväni sieltä ritariristin ja arkullisen natsikultaa. :ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
Juu, 20 mm ammuksia ne olivat. Noita 151:iä. Saksalaiset räjäyttivät lentokenttänsä varastot ja noita levisi pitkin maastoa. Pari löysin kaverini mökin pihasta 10 cm:n jäkäläkertoksen alta, hiekan päältä. Metsässä on lisää ihan pintalöytöinä

Muutaman 98k:n patruunan olen avannut huomatakseni ruudin olevan ”kuivaa”, mutta nämä olen ymmärtänyt jättää rauhaan… ;)

Paikkaa en tarkenna, sillä uskon yhä löytäväni sieltä ritariristin ja arkullisen natsikultaa. :ROFLMAO:
Ikävä kyllä ne niksmannien jättämät romut on kairassa vaihtuneet vaeltajien paskapaperiksi.
 
Aikoinaan lojui Kaamasen lentokentän reunassa paljon noita 151:n hylsyjä ja vyöklipsuja aivan näkösällä. Otin silloin muutaman matkamuistoksi. Mutta tyhmänä kysyn, että eivätkö lentokonetykin hylsyt lennä ammuttaessa koneesta pihalle? Onko siellä kenties kokeiltu tykkejä kentänlaidassa vai onko ne lapettu siihen jonkun koneen uumenista?
 
Kyllähän niitä aseita pitää välillä koeampua ja esim. kohdistella. Selittänee ainakin osan hylsyistä.
 
Aikoinaan lojui Kaamasen lentokentän reunassa paljon noita 151:n hylsyjä ja vyöklipsuja aivan näkösällä. Otin silloin muutaman matkamuistoksi. Mutta tyhmänä kysyn, että eivätkö lentokonetykin hylsyt lennä ammuttaessa koneesta pihalle? Onko siellä kenties kokeiltu tykkejä kentänlaidassa vai onko ne lapettu siihen jonkun koneen uumenista?
Samalla kentällä olen käynyt. Silloin 2005? ei kyllä ollut enää mitään rompetta ainakaan sota sellaista maastossa.
 
Back
Top