Matkat lämpöön..

Maidan

Respected Leader
Katselen tässä joku hyvä matka jonnekin. Haluan kävellä rantaviiva pitkin, syödä kalaa. En ole ollut Kanariansaareilla vielä.
Mistä aloitaisin siellä, Corralejo tuntuu hyvältä paikalta. Kai siellä voi uidakin talvella? Onko kuka ollut siellä?
 
Kanariansaaret ovat ihan OK kohde, minusta ne ovat matkakohteena ala-arvostettuja. Lanzarotella voi olla järkyttävän kylmä, jos sattuu sopiva tuuli. Fuerteventura on myös tuulinen. Sydäntalvella Teneriffa tai Gran Canaria saattaisi olla parempi valinta,

Kap Verde olisi todennäköisesti lämpimämpi, mutta siellä myös tuulee aina. Kalaruoka siellä on todella loistavaa, mutta ympäristö on roskainen.

Thaimaassa on taatusti lämmin, mutta voi olla myös roskaista.

Dubai on mielenkiintoinen, mutta siellä ei tarvitse murehtia alkoholinnauttimisesta.

Matkakohteiden mustana orina Gambia on kaikkien keski-ikäisten naisten suosikkikohde... :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on Halbamatkojen omatoimimatka käynnissä, lämpöä liki 40°C (pidän sänkyä selässäni)

Kannattaa valita Premium-luokan matka ;)
 
Thaimaa on se oma suosikki missä on tullut pari kertaa oltua noin kuukauden. Ensi vuonna en luultavasti vielä pääse, mutta haaveilen jo paljon pidemmästä matkasta talvelle 2021. Paras aika matkustaa pois Suomesta on tammikuu ja helmikuu.
 
Miettinyt Vietnamia nyt vaihteeksi. Thaimassa en ole käynyt, mutta Malesiassa kävin ja Singaporessa.
Yllättävän paljon roskaista Vietnamista, sitä puhuu ja kuvaa itse turistit. Tämä on ukrainaksi ja venäjäksi:


Sitten siellä on pienia alle millin kärpäsiä hiekassa, ne puree ilkeasti, jotkut saa tulehduksia puremista.
Joudun menenmään yksin, kun kaveri terveyden tilan takia ei uskalla. Itse uskallan, ja olen aika hyvässä kunnossa jo. Ehkä näin pitkiä lenotja ja rajuja vyöhykemuutoksia pitää jättää kuitenkin ensi vuodeksi. Taidan tyytyä saman vanhan tutun Kyprokseen taas. Toukokuussa.Tykkän uida siellä ja syödä kalat, jota ostan kaupasta. Meriahven viimeksi oli 7 eurossa kilo, aamulla ongittu.

Egypitn samettinen sesonki on ohi, se on syksyllä, lokakuun loppu - marraskuun puoliväliin.
 
Viimeksi muokattu:
Seyshellit!
Siellä on meri josta pidän, varmasti lämmin, mutta paika on kallis ja liian kaukana.

(Poistin video, en pidä näistä kahdesta pelleista).
 
Viimeksi muokattu:
Katselen tässä joku hyvä matka jonnekin. Haluan kävellä rantaviiva pitkin, syödä kalaa. En ole ollut Kanariansaareilla vielä.
Mistä aloitaisin siellä, Corralejo tuntuu hyvältä paikalta. Kai siellä voi uidakin talvella? Onko kuka ollut siellä?
Corralejo on Fuerteventuran ehdottomasti parasta antia. Muuten se saari on pitkälti hiekkaa ja kiveä. Teneriffalla taas on enemmänkin kasvillisuutta ja ehkä nähtävääkin.
 
Thaimaa on se oma suosikki missä on tullut pari kertaa oltua noin kuukauden. Ensi vuonna en luultavasti vielä pääse, mutta haaveilen jo paljon pidemmästä matkasta talvelle 2021. Paras aika matkustaa pois Suomesta on tammikuu ja helmikuu.
Jo, Thaimaa kehutaan paljon, sitä pidän silmällä.
Missä siellä olet asunut?
 
Ei, pikemminkin päin vastoin. Siellä on kuuma silloin. Mutta kuka nyt ei pitäisi kuumasta enemmän kuin tästä Suomen kylmästä? Tammi-helmikuussa ei ole edes mitään juhlittavaa. Pelkkää kylmää, lunta ja pakkasta. Totta kai niihin aikoihin pitäisi juuri mennä sinne missä se kesä on parhaimmillaan.
 
Ei, pikemminkin päin vastoin. Siellä on kuuma silloin. Mutta kuka nyt ei pitäisi kuumasta enemmän kuin tästä Suomen kylmästä? Tammi-helmikuussa ei ole edes mitään juhlittavaa. Pelkkää kylmää, lunta ja pakkasta. Totta kai niihin aikoihin pitäisi juuri mennä sinne missä se kesä on parhaimmillaan.
Tarkoitin että viileämpi kun joulukuun Thaimaassa? Itse kerran olin Malesiassa toukokuussa, en menisi uudestaan. Liian kuuma eikä seinällä satamalla vettä huokuttele. Vaikka sateet olivatkin lyhyhaikaiset.
 
En minä. En ole koskaan ymmärtänyt ihmisten vinkumista Suomen ilmastosta vaikka ovat koko ikänsä asuneet täällä.
Mikäs estää muuttamasta lämpimämpään maahaan valittamisen sijaan!?
Miksi heti pitää muuttaa jonnekin? Itse tykkään kyllä Suomen raikkasta ilmasta, vaikka talvet haukutaan, niin talvisin on oma viehätyksensa. Mutta minusta on ihana mennä syksyllä jonnekin lämpöön pariksi v:ksi jossa on vielä lämmin meri, kuten Kyprokseen.
Kevätmatkailu on ok, rusketus valmiksi kesäksi yms mutta kuulemma elimistolle raskaampi, kun meno etelään syksyllä. Varsinkin jos on sairauksia. Perusterve ei tietenkään hätkähdä.
Talvella tropiikkiin on tietenkin exreame, mutta halusin kokeilla miltä tuntuu kehkoissa, jotenkin ne oudosti oireili,koko syksyn aikana. Kaartanut aurinkoa ja ilmeisesti ei saanut tarpeeksi D vittamiinia.
 
Minä oikein innolla odotan syksyä että tulisi se pimeä aika kun ei ole vielä lunta maassa.
 
Minä oikein innolla odotan syksyä että tulisi se pimeä aika kun ei ole vielä lunta maassa.
On siinäkin oma viehätys, kaikille ilmoille löytyy tuoksunsa. Mulla oireilun, jatkuvan nuhaisuuden takia mennyt hajuaisti, kävin kurkkulääkärillä niin käski kosteuttamaan limakalvoja ja juomaan vettä reilusti. Toivottavasti palautuu. Minusta on niin ihana nuuskia raikasta ilma. Olen ihan sekaisin onnesta.
 
Oiskohan nuo Keski-Aasian maat millaisia? No sehän selviää käymällä.
 
Venäjän läpi junalla olisi kokemus sekin. Matkan voi aloittaa jo Helsingistä allegrolla. Helsingistä Pekingiin ympäristöystävällisesti junalla?

Trans-Siberian-railway-routes-Source-the-authors-with-reference-to.jpg
 
Back
Top