Syyrian konflikti

fulcrum kirjoitti:
Kakkosvideolla yhdellä äijällä näyttää olevan M4 pikku kiikarilla (vai punapisteellä). Mistä lie saanut...?

Syyrian armeija ainakin käyttää Norincon valmistamia M4 karbiineita ja niitä on kuulemma enemmältikin liikkeellä tuolla päin maailmaa.
 
Teräsmies kirjoitti:
fulcrum kirjoitti:
Kakkosvideolla yhdellä äijällä näyttää olevan M4 pikku kiikarilla (vai punapisteellä). Mistä lie saanut...?

Syyrian armeija ainakin käyttää Norincon valmistamia M4 karbiineita ja niitä on kuulemma enemmältikin liikkeellä tuolla päin maailmaa.

Jahas, taisin mennä merta kauemmas kalaan...
 
Duoda onko Syyrian koko armeija liikennepanolla?
 
Hejsan kirjoitti:
Duoda onko Syyrian koko armeija liikennepanolla?

Miten sen nyt ottaa. Ne joukot mitkä eivät ole päättäneet pysyä puolueettomana ja lähteä kotiin, muodostavat suuren osan kummastakin osapuolesta.
 
Tänään saatu jokin starategisesti tärkeä kaupunki putsattua kapinallisilta.
On tainut muuten Israelilla ääni muuttunut kellossa, kun ovat arvioineet Al-Assadin pienemmäksi pahaksi kuin jonkun monista kapinallisporukoista johtamassa maata.
Miten muuten on Venäjän Syyriassa sijaitsevan laivastotukikohdan laita jos kapinalliset ottaisivat vallana? Eipä niitä vaihtoehtoja niin ylettömän paljon liene löytyä Välimeren maista.
 
Merten sheriffi kirjoitti:
Tänään saatu jokin starategisesti tärkeä kaupunki putsattua kapinallisilta.
On tainut muuten Israelilla ääni muuttunut kellossa, kun ovat arvioineet Al-Assadin pienemmäksi pahaksi kuin jonkun monista kapinallisporukoista johtamassa maata.
Miten muuten on Venäjän Syyriassa sijaitsevan laivastotukikohdan laita jos kapinalliset ottaisivat vallana? Eipä niitä vaihtoehtoja niin ylettömän paljon liene löytyä Välimeren maista.

Sikäli kun muistan konfliktin alkupuolelta, niin Israel teki kommentteja, että he suosisivat Assadia, joska hänet Israel saa pidettyä aisoissa. Vaihtoehto taas on tuntematon tekijä. Mitä taas tulee Venäjän laivastotukikohtiin, niin ilmeisesti Kypros saattaisi olla suostuvainen neuvottelemaan asiasta.
 
Millä puolilla tee olette, armeijan vain kapinalliset ?
 
Hejsan kirjoitti:
Millä puolilla tee olette, armeijan vain kapinalliset ?
Olen siinä oletuksessa, että armeija vähemmän äärifanaattinen uskonnollisesti eli armeijan puolella olen. Tosin en sen enempää ole perehtynyt.
 
Merten sheriffi kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
Millä puolilla tee olette, armeijan vain kapinalliset ?
Olen siinä oletuksessa, että armeija vähemmän äärifanaattinen uskonnollisesti eli armeijan puolella olen. Tosin en sen enempää ole perehtynyt.

Joo sama sanat.

Sehän nähdiin kun oli se arabian kevät että libya ja egypti tuli enemmän äärislamiseksi
 
Katsoin tänään Liveleak sivulta videota liekehtivästä kaupungista. Olin oletuksessa , että kyse olisi ollut Syyriasta jostain. Video olikin paljon lähempää Heijsan
:a-cool:
 
Media sources confirm the seizure of an Israeli military vehicle in Al Qseir inside Syrian territory.

The vehicle’s licence plate corresponds to that of the Israeli military with a black background and the letter Tsade (צ) (see image below)

Al Qseir is a strategic border town on the Northern frontier of Lebanon. Occupied by rebels, it was taken back by Syrian forces on Monday.
http://www.globalresearch.ca/covert-israeli-forces-inside-syria-within-rebel-ranks-israeli-military-vehicle-seized/5335769


Recent Israeli attacks had Hezbollah leader Hassan Nasrallah promising more aid for the Syrian military, and it seems his militia is making good today, as a joint force of Syrian soldiers and Lebanese fighters attack the town of Qusair, along the border between the two nations.

The town has been held by Syrian rebels for quite some time, and is now facing Hezbollah shelling as well as advances by Syrian troops, with rebels claiming “at least 32? people killed, though some factions are as usual claiming far more deaths than others.

Rebels also reported that Hezbollah commander Faid al-Jazzar was slain in the fighting in the town. Jazzar was held in an Israeli jail for 14 years for “membership in an illegal organization.” Rebels also reportedly shelled a Lebanese town on the other side of the border, but no casualties were reported there.
http://news.antiwar.com/2013/05/19/hezbollah-squares-off-with-syrian-rebels-as-war-spills-over-into-lebanon/
 
Merten sheriffi kirjoitti:
Katsoin tänään Liveleak sivulta videota liekehtivästä kaupungista. Olin oletuksessa , että kyse olisi ollut Syyriasta jostain. Video olikin paljon lähempää Heijsan
:a-cool:

Nykyajan autoissa on enemmän sähkölaitteita, joten ne syttyy vain herkemmin.

http://yle.fi/uutiset/kuusi_henkiloautoa_paloi_yolla_parkkihallissa_turussa/6651557 kirjoitti:
Turku 21.5.2013 klo 11:07 | päivitetty 21.5.2013 klo 11:37
Kuusi henkilöautoa paloi yöllä parkkihallissa Turussa
Palossa tuhoutui täysin kaksi henkilöautoa, neljä muuta autoa vaurioitui. Autot paloivat Turun Varissuolla sijaitsevan parkkitalon ylätasanteella
 
miheikki kirjoitti:
Merten sheriffi kirjoitti:
Katsoin tänään Liveleak sivulta videota liekehtivästä kaupungista. Olin oletuksessa , että kyse olisi ollut Syyriasta jostain. Video olikin paljon lähempää Heijsan
:a-cool:

Nykyajan autoissa on enemmän sähkölaitteita, joten ne syttyy vain herkemmin.

http://yle.fi/uutiset/kuusi_henkiloautoa_paloi_yolla_parkkihallissa_turussa/6651557 kirjoitti:
Turku 21.5.2013 klo 11:07 | päivitetty 21.5.2013 klo 11:37
Kuusi henkilöautoa paloi yöllä parkkihallissa Turussa
Palossa tuhoutui täysin kaksi henkilöautoa, neljä muuta autoa vaurioitui. Autot paloivat Turun Varissuolla sijaitsevan parkkitalon ylätasanteella

Ei tainnut olla sähkövika...

Mutta huomasiko joku tuossa jutussa linkin erään dosentin viimeisimpään marinanaiheeseen.
 
miheikki kirjoitti:
Merten sheriffi kirjoitti:
Katsoin tänään Liveleak sivulta videota liekehtivästä kaupungista. Olin oletuksessa , että kyse olisi ollut Syyriasta jostain. Video olikin paljon lähempää Heijsan
:a-cool:

Nykyajan autoissa on enemmän sähkölaitteita, joten ne syttyy vain herkemmin.

http://yle.fi/uutiset/kuusi_henkiloautoa_paloi_yolla_parkkihallissa_turussa/6651557 kirjoitti:
Turku 21.5.2013 klo 11:07 | päivitetty 21.5.2013 klo 11:37
Kuusi henkilöautoa paloi yöllä parkkihallissa Turussa
Palossa tuhoutui täysin kaksi henkilöautoa, neljä muuta autoa vaurioitui. Autot paloivat Turun Varissuolla sijaitsevan parkkitalon ylätasanteella

Haha....Merten sheriffi...enkö mä sanonut eilen että oota kuin Varissuolla palaa autoja :D
 
"No option" is off the table if the Syrian regime does not negotiate seriously at planned peace talks, Foreign Secretary William Hague has said.

Speaking in the Commons, Mr Hague said there was a "serious risk" that the regime of President Bashar al Assad would not co-operate properly.
http://news.sky.com/story/1093444/william-hague-all-options-open-over-syria
 
Syyriassa kapinalliset ovat tappaneet ainakin 40 sotilasta vallatessaan sotilastukikohdan. Syrian Observatory for Human Rights -järjestön mukaan kapinalliset saivat haltuunsa Idlibin maakunnassa sijaitsevan sotilastukikohdan. Taisteluissa kuoli myös 14 kapinallissotilasta.

Järjestön mukaan pääasiassa islamistisista al-Nusran sotilaista koostuva kapinallisjoukko valtasi sotilastukikohdan, joka sijaitsee päätiellä Alepposta länteen rannikolle päin. Sotilastukikohtaa on käytetty tykistötukikohtana kapinallisten joukkoja pommittaessa alueella. Pommituksissa on SOHR:n mukaan kuollut satoja ihmisiä.

Syyrian väkivaltaisuuksia raportoivan järjestön mukaan kyseessä on merkittävä voitto kapinallisille. Taisteluita tukikohdan hallinnasta on käyty parin viikon ajan.

Lähteet: Reuters, AFP

Olin siinä oletuksessa, että hallitus alkaisi olla hieman niskan päällä. Tämä uutinen kertoo taas kaikkea muuta.
 
Merten sheriffi kirjoitti:
Olin siinä oletuksessa, että hallitus alkaisi olla hieman niskan päällä. Tämä uutinen kertoo taas kaikkea muuta.

Jos huomasit tuossa taannoin, niin kaikki Syyriaan menevät nettiyhteydet oli poikki. Tämä on ainakin aikaisemmin tarkoittanut sitä, että SAA on aloittanut merkittävän hyökkäyksen jossakin ja nytkin kaikki merkit viittaavat siihen, vaikka sitä ei erityisemmin ole missään mainostettu. Jos hyökkäys ei lössähdä heti alkuun, niin se luultavasti saavuttaa ainakin jonkinlaista menestystä (tai sitten hyökkäyksen suunnittelija on täysi tunari) ja silloin on erittäin helppoa hehkuttaa mediassa, kuinka hyvin sota etenee, eikä kukaan voi oikeastaan väittää vastaankaan.

Ilmeisesti tämä hyökkäys vielä saatiin yhdistettyä muutamaan hyvin ajoitettuun videoon (en sano mitään, että kumpi puoli ne videot julkaisi, mutta ne tuli kuitenkin ulos SAA:n kannalta hyvään aikaan), jotka epäilemättä heikentävät kapinallisten imagoa KV. rintamalla.

Tämä siis ihan sillä, että miten media muokkaa meidän käsitystä tapahtumista, vaikka järki sanoo, että konflikti on liian iso, jotta tälläiset pikku-uutiset kertoisivat asiasta juuri mitään.
 
Merten sheriffi kirjoitti:
Olin siinä oletuksessa, että hallitus alkaisi olla hieman niskan päällä. Tämä uutinen kertoo taas kaikkea muuta.

Kyseinen tukikohta on täysin toisella suunnalla kuin missä Syyrian armeija nyt on hyökkäämässä. Eri rintamaa, siis.
 
fulcrum kirjoitti:
Merten sheriffi kirjoitti:
Olin siinä oletuksessa, että hallitus alkaisi olla hieman niskan päällä. Tämä uutinen kertoo taas kaikkea muuta.

Kyseinen tukikohta on täysin toisella suunnalla kuin missä Syyrian armeija nyt on hyökkäämässä. Eri rintamaa, siis.

Kyllähän Wermachtikin sai vallattua kokonaisia kaupunkeja vielä kun sota oli jo hävitty. Arnheim ja idässä myös vaikka puna-armeija oli jo saksassa.

Nämä ovat terroristien viimeisiä voittoja. Pahinta tässä on se, että kun Assad saa jotenkin maan hallintaansa,niin nämä tuhannet radikalisoituneet,jotka ovat tottuneet taistelemaan Al-qaedan sotalipun alla tätä veristä sotaa lähtee eurooppaan. Monella vielä eu-maan kansalaisuus. Kun miettii kuinka paljon Assad on pelannut juuri näin,että tahallisesti antanut esim Kurdeille maata, tai Golanilta terroristeille ihan vain ärsyttääkseen, niin Assad tulee tekemään kaikkensa näiden terroistien turvallisen matkan takaamiseksi eu:hun.
 
Back
Top