Vapaaehtoisena taistoon ISIStä vastaan

Vieraan valtion armeijan uniformu tuoksuu Suomalaiseen viranomaisnenään huonolta ilmeisesti....?

Johtuuko suomen politiikasta vai suomen poliittisesta menneisyydestä vai mistä tuo mahtaa johtua ?

Kaikki nuo ovat itseään täydentäviä ja täydellisiä järjestelmiä. Kenelläkään ei voi olla sellaista osaamista, että se millään tavalla toisi mitään lisäarvoa esim. kadetti- tai rajakoulun opetuksiin.

Ulkomainen sota- tai palveluskokemus on siten vain taakkaa, joka palaa kummittelemaan välittömästi jos jotain tapahtuu. Esimerkiksi jos vaikka koulutettavalta nilkka nyrjähtää tai joku saudisuvun serkunkumminkaima ilmoittaa, että häntä oli katsottu epäkunnioittavasti välilaskun aikana.

Kyllähän ulkomaiden sotakentiltä saatu oppi mielellään hyödynnetään esimerkiksi puolustusvoimissa. Yleensä se tehdään MPK järjestelmän kautta. Jos asia nousee julkisuuteen, sekin portti sulkeutuu ja puolustusvoimat ilmoittaa, etteivät ole enää ikinä kyseisen kaverin kanssa tekemisissä. Varuskuntaan ei tuon jälkeen pääse edes saunomaan.
 
Itse kokisin myös, että pitäisi kotopuolella raha ja työtilanne olla mallikkaasti hyvällä tavalla kunnossa, enpä tiedä miltä näyttää esim. niinkin pieni juttu kuin 6-12kk gäppi cv:ssä, ja mitä siihen menee sanomaan. Olin taistelemassa..? tai olin työttömänä ja itseopiskeluna opiskelin arabiaa..?

En oikein näe enää nykyään suurena ongelmana CV:n aukkoja, niitä kun alkaa olla yhdellä jos toisella, sen ohella entistä useammin nuoret tekevät poikkeavia valintoja, pidetään välivuosia, halutaan testata itseään tms. Tietty johdonmukainen on oltava ja on parempi ettei "aukkokohtien" takaa paljastuu mitään todella synkeitä salaisuuksia.

vlad
 
Taitaa nykyään nämä legioonan ym tyypit mennä yksityisen puolen leipiin suoraan.
Tiedän tosin yhden kapiaisen kuka ollut legioonassa että ei se kiveen hakattua ole :rolleyes:

Tosin ei turvallisuusviranomaiset monestikkaan hyvällä kato.
Mutta kyllä meidän turvallisuusviranomaiset ovat yllättävän hyvällä tietotasolla vaikka ei uskoisi :)
Jos tollaiseen menee niin kannattaa oikeasti ihan omaehtoisesti kertoa matkastaan
 
Back
Top