Ilmasota

Luftwaffen Bf 109 -kuski kertoo mm. ilmataisteluista lännessä. Hommana oli sitoa P-51 Mustang -saattohävittäjät taisteluun että Fw-190:t pääsisivät pommareiden kimppuun.

 
Putkiunelmia -sarjassa nipponin poijjaat suunnittelivat tähtimoottoria työntäväksi voimakoneeksi. Pääasiallinen vaikutin taisi olla se, että heillä oli varsin vähän nestejäähdytteisten moottorien valmistuskapasiteettia.
 
Putkiunelmia -sarjassa nipponin poijjaat suunnittelivat tähtimoottoria työntäväksi voimakoneeksi. Pääasiallinen vaikutin taisi olla se, että heillä oli varsin vähän nestejäähdytteisten moottorien valmistuskapasiteettia.
Tuossa mainittiin ohimennen myös Saburo Sakain kirjassaan kehuma Reppu hävittäjä ( Mitsubishi A7M Reppu )
 
Amerikkaa ei varsinaisesti pommitettu Saksan toimesta toisessa maailmansodassa, mutta sitä kyllä suunniteltiin. Ohessa pari suunnitelmaa tuhon airuiksi.


Perinteisen ilmahyökkäyksen lisäksi suunnitteilla oli kaiketi myös laukoa U-veneistä V-1 -raketteja.


Ja sitten toki oli myös idean asteella mannertenvälinen ohjuskin.

 
Luftwaffen Bf 109 -kuski tarinoi tunnin verran.



Horst Petzschler was a Luftwaffe Me-109 (or Bf-109 for our German and European friends) Ace who flew both on the Eastern Front and Western Front. He flew 297 combat missions, had 26 confirmed victories, and was shot down 13 times. In an unfortunate twist of fate, he ended up after the war in a Russian P.O.W. work camp.
 
Aina ei tule priimaa. Narval on eräs esimerkki siitä, kuinka ilmailutekniikan murrosvaiheessa projekti voi lähteä vikasuuntaan.

Voiko sotakone onnistua ilman aseita? Voi.
 
Back
Top