Ilmavoimien tulevaisuus

Voi olla, mutta en kyllä usko yhdenkään hävittäjälentäjän olevan kypsä... koskaan. ;)
On ne hävittäjälentäjätkin kypsiä viimeistään siinä vaiheessa kun käy näin. ;)

81958.jpg
 
Voihan sitä väittää, mutta kun 6. sukupolven koneista on puhuttu valinnaisesti miehitettyinä ja esim. F-35:t lentävät varmaan vuoteen 2060 ellei pidemmälle, niin kyllä niitä pilotteja kerkeää vielä syntyä ainakin vuosikymmenen ajan, ellei pidempäänkin. Voi hyvin olla, ettei ihmislentäjistä päästä eroon edes tämän vuosisadan aikana.
Niin, en tunnustautunut väitteen kannattajaksi.

Ja vaikka huipputeknologisissa maissa siirryttäisiin ensin miehitettyyn + orjaparveen, niin eipä siihen vielä pitkään siirryttä valtaosassa maita.
 
Nelliksessä tuli tonttiin joku salainen kone.
http://www.capitalgazette.com/news/annapolis/ac-working-story-20170907-story,amp.html
http://www.military.com/daily-news/...nother-plane-crash-nevada-training-range.html


Details of the accident remain sketchy, and Major Christina Sukach, chief of public affairs for the 99 Air Base Wing at Nellis, said that: “Information about the type of aircraft involved is classified and not releasable,” though it was admitted that the aircraft was assigned to Air Force Materiel Command (AFMC). This would make it likely to have been a test aircraft of some kind – perhaps simply an F-16 or F-35 assigned to test duties, or possibly a classified prototype or a foreign aircraft type under evaluation, or in use for adversary training.

The 53rd TEG’s Detachment 3 is understood to be the operator of the Su-27s and MiG-29s used by the USAF for foreign material exploitation and associated training, and, according to the USAF, “maintains an active involvement with AFMC”, though it is not formally assigned to Air Force Materiel Command. Det 3 is the successor to the 4477th TES or Red Eagles squadron that operated the USAF’s secret fleet of MiG-17s, MiG-21s and MiG-23s.

Olisiko "tylsästi" ollut jopa aggressori eikä mikään tulevaisuuden proto?
 
Viimeksi muokattu:
Voi ollakin, mutta eikö tuo yksikkö olisi aika kätevä tapa kätkeä se proto?

No ei.

Aggressorit kun lentävät jatkuvasti normilaivueita vastaan. Näyttäisi, että Agressoriejen Mig-23 tai -27 sai moottorivian.
 
Minkä takia sitten sen proton pitäisi lentää normilaivueita vastaan? Sen tarvitsee olla ainoastaan sen laivueen kirjoilla.

Kyllä nuo protot kuitenkin lentelevät ihan muualta.
 
Kyllä nuo protot kuitenkin lentelevät ihan muualta.
Tuo taisi kyllä tulla tonttiin nimenomaan siellä "muualla":

Lt. Col. Eric Schultz, 44, died from injuries sustained in an accident in which an aircraft crashed around 6 p.m. local time on Tuesday at the range, located about 100 miles northwest of Nellis Air Force Base, according to a release from the base issued Friday evening.

Tuo harjoitusalue tunnetaan nimellä Groom Lake, aka alue-51
 
Nellis, area 51 ja kaikki muut areat muodostaa Sveitsin kokoisen alueen. Todennäköisesti maan alaisesti yhteydessä. Nellisiä voi käyttää yleisnimenä koko valtavalle pläntille.
 
Tuo taisi kyllä tulla tonttiin nimenomaan siellä "muualla":

Lt. Col. Eric Schultz, 44, died from injuries sustained in an accident in which an aircraft crashed around 6 p.m. local time on Tuesday at the range, located about 100 miles northwest of Nellis Air Force Base, according to a release from the base issued Friday evening.

Tuo harjoitusalue tunnetaan nimellä Groom Lake, aka alue-51

Viralliset nimet taitavat olla Nellis Test and Training Range (NTTR) ja sen vieressä Nevada Test Site. Voi olla että Groom Laken ihan lähialue on omansa, mutta NTTR on se isoin alue ja ulottuu juuri luoteessa aina Tonopahin tukikohdan yli. Tonopah on tunnettu F-117 tukikohtana. Eli harjoitusalueella jos kone on lentänyt niin se on toi NTTR.
 
Viralliset nimet taitavat olla Nellis Test and Training Range (NTTR) ja sen vieressä Nevada Test Site. Voi olla että Groom Laken ihan lähialue on omansa, mutta NTTR on se isoin alue ja ulottuu juuri luoteessa aina Tonopahin tukikohdan yli. Tonopah on tunnettu F-117 tukikohtana. Eli harjoitusalueella jos kone on lentänyt niin se on toi NTTR.
Sata mailia Nellisin tukikohdasta luoteeseen on nimenomaan Groom LakeIMG_0302.PNG
 
No katosvaan, ei noi etäisyydet ollu niin tuoreessa muistissa. Ehkä on sitten pudonnut nousussa tai laskussa?
En väitä että se olisi ollut just nimenomaan tuolla, mutta sijainnin puolesta on ihan mahdollista että siellä on joku proto tehnyt kaputin. :)
 
En väitä että se olisi ollut just nimenomaan tuolla, mutta sijainnin puolesta on ihan mahdollista että siellä on joku proto tehnyt kaputin. :)

Ei olisi mitenkään tavatonta jos jenkeillä vaikka olisikin protokoneita koelento-ohjelmissaan. Ja jos sellainen jostain hankkii maapalstan niin todennäköisimmin se tapahtuu juuri noilla nurkilla.

Niin tai näin emme tule ainakaan lähivuosina saamaan asiasta lisäinfoa :)
 
Asiasta kolmanteen. Pysähdyttiin vaimon kanssa viikko sitten mopoajelulla ollessamme Kolhossa Ukonselän rannassa olevalle muistomerkille. Ilmavoimathan täyttää siis puolen vuoden kuluttua tasan 100 vuotta.
 
Back
Top