Koronavirus Suomessa

Ei ole ollut mitään oireita mistään kolmesta rokotteesta (Pfizer).

Siksi toivoinkin että kolmas olisi ollut Moderna joka on örtsiä kamaa. Olisi tuntenut saavansa jotain tehokasta ja saanut kärsiä pari päivää rokotteen vaikutuksista.

No, sivuvaikutuksista yleensä voi sanoa että jos joku saa oireita rokotteista niin hän voi olla kiitollinen siitä että ei ole saanut koronaa. Onhan rokotteen sivuvaikutukset vain vähäinen vihje siitä mitä itse tauti olisi voinut saada aikaan.

Ihmisiä on kuollut rokotteeseen joten ei se kovin vähäistä silloin ole ollut.
 
Se että rokotteen pistoskohta sattuu, ei minua kauhistanut koskaan, sattui tavallinenkin influenssarokotepistos.Kukaan ei kertonut minulle, kun heräsin jomottavan kipuun keskellä yötä, eka influenssa rokotuksen jälkeen. Kun kaveri, jjoka oli mukana, soitti ja kysyi, sattuiko käsivarteen.
Olen kokenut myös paljon fys.kipua, ja kova sellaista, etten säihkähdä ihan pienestä.

Vointini eka pfizerin jälkeen oli uuppuminen isolla U:lla. Oli liian konkreettinen, joten analysoin siitä, enkä keksinyt mitään syitä kun takana on kova rasitus. Ja se olikin aikamoinen, heti pistoksen päivänä, ja vieläpä seuraavana päivänä. Olin niin innostunut yhteen hommaan. Mutten sulje pois sitäkään että voinut saada pienen annoksen korona.
2:n pfizerin olin fiksumpi, 2 vkoa olin ihan OK, sitten taas innostuin mm uimaan meressä, irrottelin muutenkin, olin ihmisten kanssa liika tekemisissä ja söin paljon jäätelöä. Kroppa varoitti kerran, mitätöin tuntemusta, ja sain sama väsymystä, sydänoireilun kerä. Seurasi 2 kk oireilu, plus sama kova väsymys, 1,5 kk.

Uskon nyt hoitajalle, joka sanoi että oireet johtuneet sydänlihastulehduksesta, että nyt tiedetään tämänkin, ja siksi varoitetaan ottaa rauhallisesti 2-3 vrk. Nyt olin valmis olemaan vaikka kuukauden levossa.

Sairastuin kuitenkin, koska:
a) pistosväli oli liian pitkä
b) sain omikroninia liian paljon eri suunnasta mm rokotuspäivänä, mm Haagassa.
c) olin liian stressanut laittomuudesta mitä taloyhtiö järjesti, ja stressi/v:tus vaikuttaa immuniteettiin.
d) se on paljon tarttuvampi.

Minua raivostuttavat kaikki jutut,jossa vihjataan lumeseen. Ei erottuu mitenkään toisesta "salaliittoilusta" ettei koko korona ole olemassa.
Tähän mennessä päinvastoin, olen nähnyt paljon vaiva saadakseen lääkäreitakin uskomaan että nyt on tosi kyseessä, kun vähättelivat. Koska 3 kerta laitoin itselleni diagnoosin vaatimalla tutkimuksia, ja törmäsin vähättelyyn, tk:ssa varsinkin, mutta juuri silloin kun vaatimalla vaatinut tulikin selkeä ja nopea vahvistus tutkimuksissa että joo, näin on.

On varmasti paniikkiin taipuvastia ja lumeilioita, jotkut ovat hysteerikoita. Niitä on vähemmistö. Omasta mielestä edustan enemmän toista ääripäätä, siedän liika.

Siksi luotan nimenomaan tuntemuksiin.
 
Mua on koko tässä touhussa alkanut enemmän ja enemmän häiritsemään nämä pakot ja jopa lainsäädännön kautta tulevat velvoitteet. Kyseessä on kokeellinen rokote joka ei edes auta muuntuneeseen virukseen joka suurimmalla osalla taitaa tulla joka tapauksena lievänä.
 
virukseen joka suurimmalla osalla taitaa tulla joka tapauksena lievänä.

Noiden parin tutun sairaanhoitajan mielestä 9.9+/10:stä perusterveestä aikuisesta saa sen lievänä tai se ei ole flunssaa kummempi. Sitten on riskiryhmät ja ne joilla oli joku piilevä sairaus keille se voi olla vähän vakavampi.
 
Ihmisiä on kuollut rokotteeseen joten ei se kovin vähäistä silloin ole ollut.
Pitää paikkansa, rokotteen komplikaatioihin voi kuolla, Suomessa annoksia annettu reilu kymmenmiljoonaa ja kaksi kuollutta. Mikäs suhde koronaan ilman rokotusta kuolleiden kanssa? Uutisen mukaan rokotuksilla olisi vältetty 1500 kuolemaa.
 
Pitää paikkansa, rokotteen komplikaatioihin voi kuolla, Suomessa annoksia annettu reilu kymmenmiljoonaa ja kaksi kuollutta. Mikäs suhde koronaan ilman rokotusta kuolleiden kanssa? Uutisen mukaan rokotuksilla olisi vältetty 1500 kuolemaa.

Hmm joku tossa mattaa, 'yli viisinkertainen' ei oikein natsaa otsikon kanssa, sen sijaan se natsaa hyvin kalmoja miljoonaa kohden luvun kanssa...

Jos se delta ois pyyhkaissyt rajottamatta vaeston yli ois varmaan kuopattavaa tullut aika paljon enemman.

Nyt taalla tulee raatoja tulee reilusti yli 2000/paiva tahtia, delta aikaan lukema oli pahimmillaan kait melkein 4000 paivassa. Alhainen rokotuskattavuus on kaiketi aika hyva selittaja...
 
Hmm joku tossa mattaa, 'yli viisinkertainen' ei oikein natsaa otsikon kanssa, sen sijaan se natsaa hyvin kalmoja miljoonaa kohden luvun kanssa...

No taalla raatoja tulee reilusti yli 2000/paiva tahtia ja alhainen rokotuskattavuus on kaiketi aika hyva selittaja...
jep... tarkemmin kun katsoi tarkemmin, niin jutussa avattu " syys–marraskuussa kuolleiden määrä olisi voinut olla 1 489 suurempi."... mutta vaikka mittakaava ei ihan oikea otsikossa, niin suhde rokotukseen kuolleet on hyvin pieni, verrattuna rokotteen hyötyihin.

Täältä kaivettavissa myös ei rokotettujen kuolemat, jos kiinnostaa vertailla
 
Pitää paikkansa, rokotteen komplikaatioihin voi kuolla, Suomessa annoksia annettu reilu kymmenmiljoonaa ja kaksi kuollutta.
Riippuu kenen lukuja uskoo. Pelkästään 3. rokotuksen osalta olen lukenut isompia määriä. Ihmisiltä jotka ovat sairaanhoidossa tai vanhustenhoidossa töissä tulee ihan erilaista tarinaa.
 
Lumevaikutus aiheuttaa todellisia oireita. Lumetta saaneet eivät huijaa.

Jos rokotteen haittavaikutuksiksi ilmoitettaisiin vaikka sormien puutuminen, niin yllättäen näitä haittavaikutuksia alkaisi esiintymään paljon.
Ihmisillä jotka uskovat kovasti sormien puutumiseen se alkaa tapahtua oikeasti.

Voisikin arvioida että rokotevastainen kampanjointi on aiheuttanut paljon ongelmia ihan lumevaikutuksen vuoksi (sen lisäksi että moni kuolee/vammautuu koronan vuoksi turhaan).

ps. miksi jonkun mielestä koronaan kuoleminen tai sen vuoksi vammautuminen on ihan ok. Mutta rokotehaitta on paha asia ?
 
Lumerokotteen tuomat oireet lienee mahdollisia. Entä sitten diagnostisoidun koronan vuoksi lasarettiin joutuneiden oireet, kuinka suuri osa niistä oireista on lumeoireita ja kuinka suuri osa menehtyneistä on lumemenehtymisiä?😷😵‍💫
 
Riippuu kenen lukuja uskoo. Pelkästään 3. rokotuksen osalta olen lukenut isompia määriä. Ihmisiltä jotka ovat sairaanhoidossa tai vanhustenhoidossa töissä tulee ihan erilaista tarinaa.
Kenenkäs lukuja sitten pitäisi uskoa, laitatko linkin tähän... väitteelle löytyneen jokin muukin lähde, jota voi arvioida, kuin satunnainen tweat tai facebook postaus väitetystä koronarokotteesta johtuvasta kuolemasta... naitähän pitäisi olla satoja tai tuhansia, varmasti joku pitänyt tilastoa, jota voi arvioida.
 
Kenenkäs lukuja sitten pitäisi uskoa, laitatko linkin tähän... väitteelle löytyneen jokin muukin lähde, jota voi arvioida, kuin satunnainen tweat tai facebook postaus väitetystä koronarokotteesta johtuvasta kuolemasta... naitähän pitäisi olla satoja tai tuhansia, varmasti joku pitänyt tilastoa, jota voi arvioida.
Epävirallisista tiedoista tuskin on mitään kattavaa tilastoa koska ne ovat yksittäisten ihmisten kokemuksia siitä miten covid on heidän lähipiirissään olevilla ihmisillä mennyt. Itse en usko alkuunkaan että koko Suomessa vain 2 olisi kuollut. Jos asian kanssa työkseen toimivat lähtisivät vuotamaan asioita julki omalla nimellään todennäköisesti menettäisivät työnsä.
 
Epävirallisista tiedoista tuskin on mitään kattavaa tilastoa koska ne ovat yksittäisten ihmisten kokemuksia siitä miten covid on heidän lähipiirissään olevilla ihmisillä mennyt. Itse en usko alkuunkaan että koko Suomessa vain 2 olisi kuollut. Jos asian kanssa työkseen toimivat lähtisivät vuotamaan asioita julki omalla nimellään todennäköisesti menettäisivät työnsä.
Eli olemassa salaliitto joka peittelee rokotuskuolemia?
 
Ei vieläkään ainutta rokotetta ja vieläkin tasan nolla päivää saikulla (pitäis petrata että sais omat verot kulutettua.)
 
Back
Top