Koronavirus Suomessa

Samoin voisi jättää hoidotta ,tupakoijat, alkoholinkäyttäjät ,lihansyöjät ,autokolariihmiset,ja muu paskasakki
 
Onko joku täällä ihmetellyt SM LIIGAN YLEISÖRAJOITUKISA Harjoituspelit saadan pelata yleisölle. Mutta merkitykselliset pelit mistä ORGANISAATIO KOITTAA, Saada rahaa ja pisteitä jatkopelejä varten. Niin Silloin joutuvat noudattaa yleisörajoituksia. Omasta mielestä tässä ei mitään logiikkaa ole :D
 
Useimpia meistä on jo rokotettu jo neuvolaikäisinä tai pieninä koulukkaina kymmeniä kertoja, isorokkoa, poliota, hinkuyskää, kurkkumätää, sikotautia, tuli-, vesi- ja tuhkarokkoa vastaan..
Matkan varrella vielä kymmeniä muita sairauksia ja uhkia vastaan. Itsekin olen ottanut joka vuosi influessarokotukset ja sellainen on otettava taas tulevana syksynä jne.
- mitään ylimääräistä tautia tai vajavaisuutta ei ole rokotuksista onneksi ilmaantunut..
- todennäköisesti saman havainnon lienee tehneet monet muutkin.
- koko suomalainen yhteiskunta on saanut rokotusten myötä ennenkuulumattomalla tavalla hyvinvointia ja turvallisuutta.

Mutta, nyt yhtäkkiä ovat jokuset keksineet että covid-19 rokotus aiheuttaakin suuremman vaaran ihmiselle kuin itse varsinainen tauti..hallelujaa!
- metkaa että juuri tällaiseen johtopäätökseen ovat poliittisten hyötyjen vuoksi olleet innoittamassa niin trump, polsonaro, putin, lukashenko ja mikä se Pohjois-Korean pelle onkaan nimeltään.
- ja sekin kuuluu eräänä osana yhteiskuntapsykologiaan että kyseisille rikollisille (ja diktatuureille) löytyy erilaisista lähtökohdista ja syistä myötäeläjiä jopa kannattajia jne.
- näiden lisäksi löytyy muitakin yksittäisten ihmisten todellisiksi kuvittelemia syitä joiden perusteella kaikki eivät hyväksy yhteiskunnan yhteisiä näkemylsiä, velvoitteita, vastuita jne.
- kaikki tällainen poikkeavuus yhtenäisyydestä kuitenkin kuuluu hyväksyttynä osana vapaaseen demokratiaan.

Joka tapauksessa ja rokotusten myötä pandemiatilanne on muuttumassa. Koronasta on tullut käytännössä rokottamattomien vitsaus..
- vakavaaa tautimuotoa (varsinkaan kuolemaan johtavaan) ei täyden rokotussujan saaneilla ole enää esiintynyt.
- lievemmästäkin tautimuodosta saa rokotuksen myötä noin 95%:sen suojan..

Hyvä näin, rokotukset toimii. Korona alkaa olla jo hallinnassa Suomessa, huolimatta mahdollisista uusista virusvarianteista jne.
- tällä hetkellä sairastuneista lähes kaikki ja sairaalahoitoa vaativista luokkaa 80-90 %:ia on rokottamattomia tai vajaan rokotussuojan saaneita.
- yli 70 %:ia kansalaisista on saanut 1. annoksen ja täysi rokotussuoja kattaa lähes puolet rokotusohjelmaan kuuluvista suomalaisista.
- toivottavasti saadaan pian koronapassi joka avaisi/mahdollistaisi erilaiset yleisötilaisuudet ja ravintolapalvelut, mahdollisuuden vapaampaan matkustamiseen jne. kaikille täyden rokotussuojan saaneille.

Ja, kaikeksi onneksi meillä säilyy täydellinen vapaus valintaan. Kenenkään ei ole pakko ottaa rokotusta. Sekin on hyvä asia.
- mutta yhtälailla on selvää että järjestäytyneen yhteiskunnan tulee suojella kansalaisiaan sekä samalla huolehtia siitä ettei korona-pandemia pääse pesiytymään ja tarpeettomasti pitkittymään.
- tämä luonnollisesti asettaa asianmukaisia velvoitteita niille jotka eivät halua noudattaa kaikkien kansalaisten hyödyksi tarkoitettuja rokotuksia.

Juuri näin järjestäytynyt yhteiskunta toimii. Kansalaiset kantavat vastuuta niin itsestään kuin muistakin. Meillä on vapauksia ja velvoitteita. Näillä mennään.
 
Useimpia meistä on jo rokotettu jo neuvolaikäisinä tai pieninä koulukkaina kymmeniä kertoja, isorokkoa, poliota, hinkuyskää, kurkkumätää, sikotautia, tuli-, vesi- ja tuhkarokkoa vastaan..
Matkan varrella vielä kymmeniä muita sairauksia ja uhkia vastaan. Itsekin olen ottanut joka vuosi influessarokotukset ja sellainen on otettava taas tulevana syksynä jne.
- mitään ylimääräistä tautia tai vajavaisuutta ei ole rokotuksista onneksi ilmaantunut..
- todennäköisesti saman havainnon lienee tehneet monet muutkin.
- koko suomalainen yhteiskunta on saanut rokotusten myötä ennenkuulumattomalla tavalla hyvinvointia ja turvallisuutta.

Mutta, nyt yhtäkkiä ovat jokuset keksineet että covid-19 rokotus aiheuttaakin suuremman vaaran ihmiselle kuin itse varsinainen tauti..hallelujaa!
- metkaa että juuri tällaiseen johtopäätökseen ovat poliittisten hyötyjen vuoksi olleet innoittamassa niin trump, polsonaro, putin, lukashenko ja mikä se Pohjois-Korean pelle onkaan nimeltään.
- ja sekin kuuluu eräänä osana yhteiskuntapsykologiaan että kyseisille rikollisille (ja diktatuureille) löytyy erilaisista lähtökohdista ja syistä myötäeläjiä jopa kannattajia jne.
- näiden lisäksi löytyy muitakin yksittäisten ihmisten todellisiksi kuvittelemia syitä joiden perusteella kaikki eivät hyväksy yhteiskunnan yhteisiä näkemylsiä, velvoitteita, vastuita jne.
- kaikki tällainen poikkeavuus yhtenäisyydestä kuitenkin kuuluu hyväksyttynä osana vapaaseen demokratiaan.

Joka tapauksessa ja rokotusten myötä pandemiatilanne on muuttumassa. Koronasta on tullut käytännössä rokottamattomien vitsaus..
- vakavaaa tautimuotoa (varsinkaan kuolemaan johtavaan) ei täyden rokotussujan saaneilla ole enää esiintynyt.
- lievemmästäkin tautimuodosta saa rokotuksen myötä noin 95%:sen suojan..

Hyvä näin, rokotukset toimii. Korona alkaa olla jo hallinnassa Suomessa, huolimatta mahdollisista uusista virusvarianteista jne.
- tällä hetkellä sairastuneista lähes kaikki ja sairaalahoitoa vaativista luokkaa 80-90 %:ia on rokottamattomia tai vajaan rokotussuojan saaneita.
- yli 70 %:ia kansalaisista on saanut 1. annoksen ja täysi rokotussuoja kattaa lähes puolet rokotusohjelmaan kuuluvista suomalaisista.
- toivottavasti saadaan pian koronapassi joka avaisi/mahdollistaisi erilaiset yleisötilaisuudet ja ravintolapalvelut, mahdollisuuden vapaampaan matkustamiseen jne. kaikille täyden rokotussuojan saaneille.

Ja, kaikeksi onneksi meillä säilyy täydellinen vapaus valintaan. Kenenkään ei ole pakko ottaa rokotusta. Sekin on hyvä asia.
- mutta yhtälailla on selvää että järjestäytyneen yhteiskunnan tulee suojella kansalaisiaan sekä samalla huolehtia siitä ettei korona-pandemia pääse pesiytymään ja tarpeettomasti pitkittymään.
- tämä luonnollisesti asettaa asianmukaisia velvoitteita niille jotka eivät halua noudattaa kaikkien kansalaisten hyödyksi tarkoitettuja rokotuksia.

Juuri näin järjestäytynyt yhteiskunta toimii. Kansalaiset kantavat vastuuta niin itsestään kuin muistakin. Meillä on vapauksia ja velvoitteita. Näillä mennään.
Helpottiko?
 
Useimpia meistä on jo rokotettu jo neuvolaikäisinä tai pieninä koulukkaina kymmeniä kertoja, isorokkoa, poliota, hinkuyskää, kurkkumätää, sikotautia, tuli-, vesi- ja tuhkarokkoa vastaan..
Matkan varrella vielä kymmeniä muita sairauksia ja uhkia vastaan. Itsekin olen ottanut joka vuosi influessarokotukset ja sellainen on otettava taas tulevana syksynä jne.
- mitään ylimääräistä tautia tai vajavaisuutta ei ole rokotuksista onneksi ilmaantunut..
- todennäköisesti saman havainnon lienee tehneet monet muutkin.
- koko suomalainen yhteiskunta on saanut rokotusten myötä ennenkuulumattomalla tavalla hyvinvointia ja turvallisuutta.

Mutta, nyt yhtäkkiä ovat jokuset keksineet että covid-19 rokotus aiheuttaakin suuremman vaaran ihmiselle kuin itse varsinainen tauti..hallelujaa!
- metkaa että juuri tällaiseen johtopäätökseen ovat poliittisten hyötyjen vuoksi olleet innoittamassa niin trump, polsonaro, putin, lukashenko ja mikä se Pohjois-Korean pelle onkaan nimeltään.
- ja sekin kuuluu eräänä osana yhteiskuntapsykologiaan että kyseisille rikollisille (ja diktatuureille) löytyy erilaisista lähtökohdista ja syistä myötäeläjiä jopa kannattajia jne.
- näiden lisäksi löytyy muitakin yksittäisten ihmisten todellisiksi kuvittelemia syitä joiden perusteella kaikki eivät hyväksy yhteiskunnan yhteisiä näkemylsiä, velvoitteita, vastuita jne.
- kaikki tällainen poikkeavuus yhtenäisyydestä kuitenkin kuuluu hyväksyttynä osana vapaaseen demokratiaan.

Joka tapauksessa ja rokotusten myötä pandemiatilanne on muuttumassa. Koronasta on tullut käytännössä rokottamattomien vitsaus..
- vakavaaa tautimuotoa (varsinkaan kuolemaan johtavaan) ei täyden rokotussujan saaneilla ole enää esiintynyt.
- lievemmästäkin tautimuodosta saa rokotuksen myötä noin 95%:sen suojan..

Hyvä näin, rokotukset toimii. Korona alkaa olla jo hallinnassa Suomessa, huolimatta mahdollisista uusista virusvarianteista jne.
- tällä hetkellä sairastuneista lähes kaikki ja sairaalahoitoa vaativista luokkaa 80-90 %:ia on rokottamattomia tai vajaan rokotussuojan saaneita.
- yli 70 %:ia kansalaisista on saanut 1. annoksen ja täysi rokotussuoja kattaa lähes puolet rokotusohjelmaan kuuluvista suomalaisista.
- toivottavasti saadaan pian koronapassi joka avaisi/mahdollistaisi erilaiset yleisötilaisuudet ja ravintolapalvelut, mahdollisuuden vapaampaan matkustamiseen jne. kaikille täyden rokotussuojan saaneille.

Ja, kaikeksi onneksi meillä säilyy täydellinen vapaus valintaan. Kenenkään ei ole pakko ottaa rokotusta. Sekin on hyvä asia.
- mutta yhtälailla on selvää että järjestäytyneen yhteiskunnan tulee suojella kansalaisiaan sekä samalla huolehtia siitä ettei korona-pandemia pääse pesiytymään ja tarpeettomasti pitkittymään.
- tämä luonnollisesti asettaa asianmukaisia velvoitteita niille jotka eivät halua noudattaa kaikkien kansalaisten hyödyksi tarkoitettuja rokotuksia.

Juuri näin järjestäytynyt yhteiskunta toimii. Kansalaiset kantavat vastuuta niin itsestään kuin muistakin. Meillä on vapauksia ja velvoitteita. Näillä mennään.
Onko töissäkäyvällä noin paljon aikaa kirjottaa?
 
Mutta, nyt yhtäkkiä ovat jokuset keksineet että covid-19 rokotus aiheuttaakin suuremman vaaran ihmiselle kuin itse varsinainen tauti..hallelujaa!
- metkaa että juuri tällaiseen johtopäätökseen ovat poliittisten hyötyjen vuoksi olleet innoittamassa niin trump, polsonaro, putin, lukashenko ja mikä se Pohjois-Korean pelle onkaan nimeltään.
Joo, tuo kävi mielessäni, kun kirjoitin että sairastuin oudosti heti 1. rokotuksen jälkeen. Minulla on kuitenkin vähän "järkyttynyt" immuniteetti. Saman koki mun ystäväni Israelista, ollaan kohtalotovereita.
Kukaan hänen perheestä ei ollut moksiskaan rokotuksesta, hän oli ihan samalla tavalla sairaana kun minä, jopa imusolmukkeet suureni.
Kenellekään minun tuntemille muille ei tullut oireita.
Minulla lisäksi muljahteli sydän. Saman koki yksi tuttava 1 pistoksen jälkeen, hänellä on joku sydänsairaus.
Sairasti yksi mun britti naapurin setä samalla tavalla. Meni ihan heikon kuntoon kuukaudeksi, kun minä. Mutta hänkin on kroonikko. Hyvin vähän kuitenkit niitä, jolle kävi huonosti rokotteesta.
Mutta hyvin olen toipunut sitä huolimatta.
Nyt oireilin, mutta oma vika, kun alistin itseäni kylmälle helteiden aikana. Meikä on vähän luupää, silloin kun terve niin unohtaa että ylipäänsä ollut kipeänä Ikinä. Harva siinä meressä oli vesijuoksemassa tunnin joka päivä. Ja allergiaoireilu oli monilla poikkeuksellisen voimakas.

Mutta edelleen luotan rokotuksiin. Ja talvella otan kaikki mitä tarjotaan.
 
Viimeksi muokattu:
Useimpia meistä on jo rokotettu jo neuvolaikäisinä tai pieninä koulukkaina kymmeniä kertoja, isorokkoa, poliota, hinkuyskää, kurkkumätää, sikotautia, tuli-, vesi- ja tuhkarokkoa vastaan..
Matkan varrella vielä kymmeniä muita sairauksia ja uhkia vastaan. Itsekin olen ottanut joka vuosi influessarokotukset ja sellainen on otettava taas tulevana syksynä jne.
- mitään ylimääräistä tautia tai vajavaisuutta ei ole rokotuksista onneksi ilmaantunut..
- todennäköisesti saman havainnon lienee tehneet monet muutkin.
- koko suomalainen yhteiskunta on saanut rokotusten myötä ennenkuulumattomalla tavalla hyvinvointia ja turvallisuutta.

Mutta, nyt yhtäkkiä ovat jokuset keksineet että covid-19 rokotus aiheuttaakin suuremman vaaran ihmiselle kuin itse varsinainen tauti..hallelujaa!
- metkaa että juuri tällaiseen johtopäätökseen ovat poliittisten hyötyjen vuoksi olleet innoittamassa niin trump, polsonaro, putin, lukashenko ja mikä se Pohjois-Korean pelle onkaan nimeltään.
- ja sekin kuuluu eräänä osana yhteiskuntapsykologiaan että kyseisille rikollisille (ja diktatuureille) löytyy erilaisista lähtökohdista ja syistä myötäeläjiä jopa kannattajia jne.
- näiden lisäksi löytyy muitakin yksittäisten ihmisten todellisiksi kuvittelemia syitä joiden perusteella kaikki eivät hyväksy yhteiskunnan yhteisiä näkemylsiä, velvoitteita, vastuita jne.
- kaikki tällainen poikkeavuus yhtenäisyydestä kuitenkin kuuluu hyväksyttynä osana vapaaseen demokratiaan.

Joka tapauksessa ja rokotusten myötä pandemiatilanne on muuttumassa. Koronasta on tullut käytännössä rokottamattomien vitsaus..
- vakavaaa tautimuotoa (varsinkaan kuolemaan johtavaan) ei täyden rokotussujan saaneilla ole enää esiintynyt.
- lievemmästäkin tautimuodosta saa rokotuksen myötä noin 95%:sen suojan..

Hyvä näin, rokotukset toimii. Korona alkaa olla jo hallinnassa Suomessa, huolimatta mahdollisista uusista virusvarianteista jne.
- tällä hetkellä sairastuneista lähes kaikki ja sairaalahoitoa vaativista luokkaa 80-90 %:ia on rokottamattomia tai vajaan rokotussuojan saaneita.
- yli 70 %:ia kansalaisista on saanut 1. annoksen ja täysi rokotussuoja kattaa lähes puolet rokotusohjelmaan kuuluvista suomalaisista.
- toivottavasti saadaan pian koronapassi joka avaisi/mahdollistaisi erilaiset yleisötilaisuudet ja ravintolapalvelut, mahdollisuuden vapaampaan matkustamiseen jne. kaikille täyden rokotussuojan saaneille.

Ja, kaikeksi onneksi meillä säilyy täydellinen vapaus valintaan. Kenenkään ei ole pakko ottaa rokotusta. Sekin on hyvä asia.
- mutta yhtälailla on selvää että järjestäytyneen yhteiskunnan tulee suojella kansalaisiaan sekä samalla huolehtia siitä ettei korona-pandemia pääse pesiytymään ja tarpeettomasti pitkittymään.
- tämä luonnollisesti asettaa asianmukaisia velvoitteita niille jotka eivät halua noudattaa kaikkien kansalaisten hyödyksi tarkoitettuja rokotuksia.

Juuri näin järjestäytynyt yhteiskunta toimii. Kansalaiset kantavat vastuuta niin itsestään kuin muistakin. Meillä on vapauksia ja velvoitteita. Näillä mennään.
Kannattaisikohan sinun mennä takaisin kehumaan EU:tasi mistä niin kovasti koohkasit aiemmin mutta nyt viime aikoina olet ollut kovin hiljaa kun tosiasiat alkavat osua tuulettimeen?

Nyt olet näköjään löytänyt uuden typeryyden julistuksen mitä viedä eteenpäin. Onnitteluni.

Ihan huvikseni kysyn sinulta ymmärrätkö sinä mikä ero on poliorokotteella ja vaikka Pfizerin Covid-rokotteella? Puhumatta teknisistä yksityiskohdista.

Minä voin kertoa sinulle 3 valtavaa eroa. Kerro sinä minulle edes 1.
 
Tämä julkinen keskustelu on koronapassista on totaalisen absurdia. Vähän samanlaista kun keskustelu EU:n pakolais-/siirtolaispolitiikasta vuonna 2015, kun ulkorajoja kiinni yrittäviä jäsenmaita haukuttiin urakalla.

Otetaan esimerkki YLE:ltä. Ovat ihan kysyneet oikeusoppineelta, että voiko koronapassia vaatia julkisiin tiloihin pääsemiseksi.

No ei voi:

https://yle.fi/uutiset/3-12049891

"Passi ei voisi koskea julkisia palveluita tai tiloja, koska niiden pitää olla kaikkien saatavilla. Toteutuessaan passi rajattaisiin tiettyihin yksityisiin palveluihin."

Kuitenkin, vaikka yliopistossa opetustapahtuma on julkinen, ainakin itselläni on tällainen käsitys siltä ajalta kun olin vielä opiskelija, niin TEM:n viisaat pohtivat että yliopisto-opetusta voisi saada ainoastaan, jos on riittävästi Puolueen hyväksymiä krediittejä sosiaalisella tilillä:

"Lisäksi muistiossa todetaan, että jos koronapassi otettaisiin käyttöön, voisi sen käyttöä harkita myös muussa toiminnassa, kuten yliopisto-opetuksessa."

Onneksi nuo oikeusoppineet on nihkeitä koko ajatukselle. Ameriikan meininkihän on suoraan kopioitu Kiinasta, potkut tulee jos ei kokeellinen geneettinen terapia maistu.

P.S. Ote Yliopistolaista 558/2009:

" Tutkimuksen, taiteen ja opetuksen vapaus

Yliopistoissa vallitsee tutkimuksen, taiteen ja opetuksen vapaus. Opettajan on kuitenkin noudatettava koulutuksen ja opetuksen järjestämisestä annettuja säännöksiä ja määräyksiä.

Yliopistojen opetus on julkista. Perustellusta syystä yleisön pääsyä opetusta seuraamaan voidaan rajoittaa."
 
Viimeksi muokattu:
Nyt olet näköjään löytänyt uuden typeryyden julistuksen mitä viedä eteenpäin. Onnitteluni

Koko elinkaaren kattava rokotusohjelma on eräs suomalaisen terveydenhuollon keskeisimpiä lähtökohtia. Se on ainutlaatuista koko maailman mittakaavassa. Minä luotan suomalaisen terveydenhuollon osaamiseen ja arvostan sitä erittäin korkealle. Siltä pohjalta minun on ollut helppoa tehdä omat ratkaisuni rokotusten osalta.
- mutta jääköön lukijoiden ja kirjoittajien pääteltäväksi kenen julistukset ovat typeriä tai järkeviä.
- ja toisaalta senkin miten järkeväksi (tai typeräksi) kukin katsoo tosiasioita vääristelevän rokotusvastaisuuden?

Kolmanneksi olen varma että suomalaiset ovat myös tämän asian osalta viisaampia kuin eräät tälläkin maanpuolustussivustolla agitoivat kirjoittajat kuvittelevat. Mutta, tulkoon jokainen onnelliseksi omalla tavallaan.
 
Sanokaapas nyt palstan viisaat, että mikä se totuus koko koronassa on ja mitä pitäisi tehdä asiassa: Toisten mielestä kaikki rokotettava heti ja vaikka pakolla, vauvasta vaariin suunnilleen. Ja samalla valmistauduttava jopa vuosittaiseen rokotukseen. Ja samalla tartunnat on nyt kasvussa ja sairaalat täyttyy ja kohta taas suljettava yhteiskuntaa.
Ja sitten toinen ääripää sanoo, että koko korona ja rokotteet on suurta eliitin salaliittoa jolla tapetaan ja steriloidaan osa ihmisistä ja lopuista rehdään eliitin orjia. Kuolleita ja rokotteen vaurioittamia ihmisiä on pilvin pimein.Ja pahuuden ytimessä pääpiruna hääri itse Bill Gates. Tämä siis lyhyesti mitä olen kuullut rokotteista ym.
Totuus lienee perinteisesti näiden ääripäiden välissä jossain kohtaa..?
 
Ensimmäisenä rokotustahtia pitäisi kiihdyttää niin paljon kuin mahdollista. Rokotteita pitäisi haalia sieltä mistä niitä vaan saadaan.
Ensimmäinen virhe oli se että ei perustettu presidentti Niinistön ehdottamaa koronanyrkkiä.
Monet tahot vaativat rokotustahdin kiristämistä, mutta kukaan ei tunnu olevan selvillä kuka vastaa rokotehankkinoista.
Niissä rokotehankkinoissakin ollaan menty kuin lahna EU:n perässä. He ovat puhuneet ”solidaarista rokotehankkinoista” eli ettei niitä rokotteita otettaisi muiden maiden nenän edestä.
Taitaa olla niin että Pohjoismaissa jopa Ruotsi on edellä Suomea rokotustahdissa?

Se on selvää että tehosterokotuksia tarvitaan jatkossakin. Niinhän se ollut influenssojenkin kohdalla. Halukkaille ikääntyville on ollut kausirokotteen paikka terkkareissa.
Viruksen muuntuminen tarvuttammaksi ja usein myös oireiltaan lievemmäksi on tavallinen ilmiö.
Miksi tappaa hyvää levittämisvälinettä?

Lisää propagandaa!
Näitä ”pelottelujuttaja” pitäisi olla joka päivä lehdessä. Etenkin naiset ovat herkkiä näille.
 
Sanokaapas nyt palstan viisaat, että mikä se totuus koko koronassa on ja mitä pitäisi tehdä asiassa: Toisten mielestä kaikki rokotettava heti ja vaikka pakolla, vauvasta vaariin suunnilleen. Ja samalla valmistauduttava jopa vuosittaiseen rokotukseen. Ja samalla tartunnat on nyt kasvussa ja sairaalat täyttyy ja kohta taas suljettava yhteiskuntaa.

Ei kaikkia tarvitse rokottaa, vaan ainoastaan ne ketä halutaan pitää!

Nykyiset rokotteet eivät tuota "steriiliä immuniteettia" mutta lievittävät koronataudin vakavia oireita hyvin tehokkaasti. Hyvä rokotuskattavuus hävittää huonosti tarttuvat viruskannat, jolloin rokotesuojaa kiertämään pystyville ja mahdollisesti muutenkin "ärhäkämmille" virusmuunnoksille jää enemmän tilaa levitä. Jos rokotteet "vuotavat" eivätkä koskaan tuota laumasuojaa, niin rokottamattomille käy ennemmin tai myöhemmin hassusti. Samoin käy myös niille, joihin rokote ei muiden sairauksien vuoksi tehoa.

Heti kun riittävä osa väestöstä on rokotettu, niin koronaviruksen annetaan levitä vapaasti, koska rajoituksille ei ole enää taloudellisia perusteita. Riskiryhmien suojelemiseksi on silloin tehty kaikki mahdollinen ja rokotevastaisille voidaan jakaa Darwin-palkinnot. Kuolinsyyksi voidaan vaihtoehtoisesti merkitä joko tyhmyys tai luulotauti... ;)
 
Sanokaapas nyt palstan viisaat, että mikä se totuus koko koronassa on ja mitä pitäisi tehdä asiassa: Toisten mielestä kaikki rokotettava heti ja vaikka pakolla, vauvasta vaariin suunnilleen. Ja samalla valmistauduttava jopa vuosittaiseen rokotukseen. Ja samalla tartunnat on nyt kasvussa ja sairaalat täyttyy ja kohta taas suljettava yhteiskuntaa.
Ja sitten toinen ääripää sanoo, että koko korona ja rokotteet on suurta eliitin salaliittoa jolla tapetaan ja steriloidaan osa ihmisistä ja lopuista rehdään eliitin orjia. Kuolleita ja rokotteen vaurioittamia ihmisiä on pilvin pimein.Ja pahuuden ytimessä pääpiruna hääri itse Bill Gates. Tämä siis lyhyesti mitä olen kuullut rokotteista ym.
Totuus lienee perinteisesti näiden ääripäiden välissä jossain kohtaa..?
Itseä riepoo se, että mielipiteitä ja materiaalia tuntuu löytyvän vain kahdesta ääripäästä. Kärjistettynä joko kaikkien rokottaminen mahdollisimman nopeasti, koronapassit käyttöön että saadaan yhteiskunta auki on ainut rationaalinen vaihtoehto ja ne jotka eivät ajattele näin ovat kulkutautimyönteisiä kylähulluja. Tai sitten kyseessä on salaliitto joka johtaa kiinamalliseen sosiaaliseen pisteytykseen ja ilmestyskirjan skenaarioihin.

En itse ole vielä ottanut rokotetta. En halunnut ottaa ekojen joukossa kun kyseessä on kuitenkin ihan uusi tuote, mutta olen ajatellut koko ajan, että otan sen todennäköisesti kesän jälkeen. En usko sakeimpiin salaliittoteorioihin siitä, että jengille käytännössä piiktetään myrkkyä. Toisaalta on fakta, että kyseessä on uudet tuotteet joiden vaikutuksesta pidemällä aikavälillä ei ole vielä dataa. Pidän jossain määrin huolestuttavana sitä, millä vimmalla ja vailla kritiikkiä roketepasseja ajetaan ja kuinka äkkiä lapsia ollaan rokottamassa. En usko, että vaikka kaikki rokotettaisiin koronasta päästäisiin kokonaan eroon ja homma olisi ohi, vaan todennäköisesti tämä on pidempiaikainen vitsaus joka kuitenkaan ei välttämättä ole yleisesti ottaen niin vaarallinen, että yhteiskunta pitäisi laittaa jatkuvasti sen takia kiinni. Enkä usko että rokote on lähtökohtaisesti vaarallinen, tai että rokotepassi pelkästään vielä muuttaisi maailmaa radikaalisti. Suhtaudun passiin kuitenkin varauksella, koska se on tietyllä tavalla portinavaus ja iso askel kansalaisten luokitteluun ja pahimmillaan mahdollistaa sen, että on tullut jäädäkseen ja jatkossa siihen liitetään muitakin asioita kuin rokotusstatus.

Lopputulemana haluaisin uskoa, että tässä nyt vain edetään kuten ennenkin ja kohta riittävästi porukkaa on rokotettu ja koronasta tulee kausi-influenssan tapainen ilmiö. Mutta vaikka olen myös sitä koulukuntaa, että todennäköisesti totuus on jossain kahden ääripään välillä olen vähän huolissani, koska koronapassiin liittyvät skenaariot eivät ole täysin vailla logiikkaa, vaikka eivät oikeasti ikinä toteutuisikaan.
 
Ei Suomessa ole mitään muualla nähtyä rokotevastaisuutta havaittavissa. 20-29v populastakin jo 64% on ottanut (saanut) rokotteen ja tästä kattavuus nousee tasaisesti 75v 94%. Ja nyt ollaan sellaisessa vaiheessa että ylivoimaisesti suurin osa rokotteista menee tehostuksiin niin ettei ykkösrokotetta edes ole suuria määriä tarjollakaan, kaikki menee mitä on antaa.
 
Itseä riepoo se, että mielipiteitä ja materiaalia tuntuu löytyvän vain kahdesta ääripäästä. Kärjistettynä joko kaikkien rokottaminen mahdollisimman nopeasti, koronapassit käyttöön että saadaan yhteiskunta auki on ainut rationaalinen vaihtoehto ja ne jotka eivät ajattele näin ovat kulkutautimyönteisiä kylähulluja. Tai sitten kyseessä on salaliitto joka johtaa kiinamalliseen sosiaaliseen pisteytykseen ja ilmestyskirjan skenaarioihin.

En itse ole vielä ottanut rokotetta. En halunnut ottaa ekojen joukossa kun kyseessä on kuitenkin ihan uusi tuote, mutta olen ajatellut koko ajan, että otan sen todennäköisesti kesän jälkeen. En usko sakeimpiin salaliittoteorioihin siitä, että jengille käytännössä piiktetään myrkkyä. Toisaalta on fakta, että kyseessä on uudet tuotteet joiden vaikutuksesta pidemällä aikavälillä ei ole vielä dataa. Pidän jossain määrin huolestuttavana sitä, millä vimmalla ja vailla kritiikkiä roketepasseja ajetaan ja kuinka äkkiä lapsia ollaan rokottamassa. En usko, että vaikka kaikki rokotettaisiin koronasta päästäisiin kokonaan eroon ja homma olisi ohi, vaan todennäköisesti tämä on pidempiaikainen vitsaus joka kuitenkaan ei välttämättä ole yleisesti ottaen niin vaarallinen, että yhteiskunta pitäisi laittaa jatkuvasti sen takia kiinni. Enkä usko että rokote on lähtökohtaisesti vaarallinen, tai että rokotepassi pelkästään vielä muuttaisi maailmaa radikaalisti. Suhtaudun passiin kuitenkin varauksella, koska se on tietyllä tavalla portinavaus ja iso askel kansalaisten luokitteluun ja pahimmillaan mahdollistaa sen, että on tullut jäädäkseen ja jatkossa siihen liitetään muitakin asioita kuin rokotusstatus.

Lopputulemana haluaisin uskoa, että tässä nyt vain edetään kuten ennenkin ja kohta riittävästi porukkaa on rokotettu ja koronasta tulee kausi-influenssan tapainen ilmiö. Mutta vaikka olen myös sitä koulukuntaa, että todennäköisesti totuus on jossain kahden ääripään välillä olen vähän huolissani, koska koronapassiin liittyvät skenaariot eivät ole täysin vailla logiikkaa, vaikka eivät oikeasti ikinä toteutuisikaan.

Lapset on rokotusjonossa viimeisinä ja ihan syystä. Nuorison oireet on yleensä hyvin lieviä, joten vanhempia ikäluokkia kannattaa priorisoida, niin kauan kun rokotteista on pulaa. Riskienhallinnan kannalta on ollut myös järkevää käyttää vanhuksia koekaniineina ja kenttäkokeet ovat olleetkin historiallisen laajat. Ymmärtääkseni niissä ei ole kuitenkaan ilmennyt mitään sellaista etteikö nuorisonkin voisi rokottaa sitten kun kaikki muut on jo rokotettu eli kaikki vaan piikille ennemmin tai myöhemmin.

Suomen koronapassista ei kannata liikaa huolestua: passin vatuloinnista tulee ylipitkä poliittinen performanssi, johon sisältyy paljon ihmisten yhdenvertaisuuteen ja perusoikeuksiin liittyvää pohdintaa sekä muuta moraaliposeerausta. Performanssin lopputuloksena saadaan "passisuositus", joka on niin perusteellisen vesitetty ja niin pahasti myöhässä ettei sillä ole mitään käytännön merkitystä. Suuri symbolinen merkitys sisältyy aiheesta kirjoitettuun "Kuinka Suomi selätti viruksen koronapassilla" -kirjaan.
 
Performanssin lopputuloksena saadaan "passisuositus", joka on niin perusteellisen vesitetty ja niin pahasti myöhässä ettei sillä ole mitään käytännön merkitystä. Suuri symbolinen merkitys sisältyy aiheesta kirjoitettuun "Kuinka Suomi selätti viruksen koronapassilla" -kirjaan.

Eikös tuo jo itsessään ole aika vaarallinen ilmiö. Yhteiskunnan totuus perustuisi valheelle?

Vähän sama, kuin mitä menivät vatuloimaan keväisen lockdownin kanssa. Jos se olisi toteutunut, olisi tällä hetkellä voimassa vain ja ainoastaan se totuus, että tartunnat saadaan tehokkaasti alas vain ottamalla käyttöön täyssulku.

Sinänsä en ihmettele, että mediassa ei paljoa kysellä tuon katastrofin perään.
 
Ei Suomessa ole mitään muualla nähtyä rokotevastaisuutta havaittavissa. 20-29v populastakin jo 64% on ottanut (saanut) rokotteen ja tästä kattavuus nousee tasaisesti 75v 94%. Ja nyt ollaan sellaisessa vaiheessa että ylivoimaisesti suurin osa rokotteista menee tehostuksiin niin ettei ykkösrokotetta edes ole suuria määriä tarjollakaan, kaikki menee mitä on antaa.
Juuri näin..

Suomalaisilla on hyvät ja pitkäaikaiset kokemukset rokotteista. Niiden pohjalta on jopa vaikea käsittää nyt yhtäkkiä esiin noussutta rokotusvastaisuutta.
- käytännössä yli 99% suomalaisista on itse henkilökohtaisesti saanut/ottanut kymmenittäin rokotuksia erilaisia sairauksia ja niiden uhkia vastaan.

Laitetaanpa tähän linkkiä jonka toivoisin jokaisen lukevan oikein ajatuksen kanssa.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/8a6d8f42-f80e-464d-bb99-8a977a3f829e
Rokottamattomuus on Suomessa harvinaista.

THL:n tilastojen mukaan vain noin prosentti lapsista ei ole saanut kansallisen rokotusohjelmaan kuuluvia perusrokotuksia lainkaan kolmeen ikävuoteen mennessä. Kouluikään ehtineistä lapsista ilman perusrokotuksia jää vain 0,6 prosenttia.
Nämä THL:n tilastot eivät ole mitään putin'in tiltujen länsimaita vastaan kohdistettua tai trumppilaisten taustalla olevien rukoilevaisten rokotevastaista propagandaa, vaan ihan simppeliä kotimaisen terveydenhuollon virallista tilastoa.
- suosittelen ihmisiä harkitsemaan ihan omilla aivoillaan, minkälaisista lähteistä löytyy luotettavaa informaatiota.

Kaikesta huolimatta demokraattisessa maailmassa jokainen saa vapaasti valita mitä pitää uskottavana.
 
Back
Top