Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä informaatiosodankäynnissä vallitsee aivan eri mentaliteetti. Ei totuuudella ole merkitystä vaan kuinka se kirjoitetaan. Informaatiosodankäynnillä on myös erilaisia tavoitteita. Tuossakin lennokkitapauksessa suuri osa ihmisistä uskoo sen ja unohtaa uutisen luettuaan sen muutamassa sekunnissa, mutta aivojen lokeroihin jää mielikuva. Mielikuvien luonnista tässä on kyse ja yleensä ihmisillä on rajallisesti aikaa tai kiinnostusta paneutua otsikkojen alle syvällisesti, kun jo tulee uusi otsikko. Elämme muutoinkin tiedon vimmakulutuksen aikaa, johon nykyihminen on joutunut sopeutumaan evolutionäärisesti erittäin nopeasti.Tuosta olen toista mieltä. Tästä on nyt vuosia, mutta aikoinaan, kun AQ:n pojat lähettivät irakista videoita, kuinka lennokki oli "ammuttu alas", niin ainakin minä haastoin sen väitteen aina. Ja yhtään kertaa niissä videoissa ei näytetty mitään todellisia vahinkoja, jotka olisivat voineet tuoda lennokin alas. Eikä niitä videoita sitten lopulta näkynytkään paljoa, vaikka lennokkeija "menetettiin" varmaan satoja.
Eli ei kannata valehdella, jos väite voidaan ampua alas noin helposti. Itse kannattaisin täydellistä hiljaisuutta, ellei sitten joskus kerätä isompaa kasaa romuja yhteen paikkaan näytille. Silloin ei tarvitse selittää yksityiskohtaisesti miten lennokki tuli alas.
Ihan oma heitto!!!
Kun intillä on noita raskaita konekiväärejä ym voisiko sen tähtäämisen ja ampumisen hoitaa tietokone?
Eli siis sijoitettaisiin ase johonkin jalustaan missä olisi tietokone kiinne sekä sitä jalustaa hoitaisi se sama kone (hankala selittää) aseeseen ei tarvisi mitään muutoksia tehdä
sitten kun se se saa havainnon vaikka ilmamaalista niin se kone itse hoitaa ennakoiden ym laskemiset ja käyttäjälle jää vain tehtäväksi painaa liipasimesta.
Tuota voisi ehkä jopa jalostaa pitemmälle jalkaväen torjunnassa. Eli siis olisi vaikka 2 raskastakonekivääriä poteroissa, lämppäri optiikalla ja sieltä sitten vedetty kaapeli suojaisampaan asemaan missä yksi käyttäjä saisi hoidettua molempia aseita. Koneeseen tehtäisiin ohjelma että se osaa lukea lämppäri kuvaa ja kun maastossa/ilmassa havaitsee lämpömaaleja se tähtää niihin ja tekee käyttäjälle varoituksen havaitusta lämpömaaleista jolloin käyttäjä tekee päätöksen ampua vai ei. osia voisi sitten vaihtaa tarpeen ja tilanteen mukaan sekä asetta
Mitä itse työnpuolesta tekniikkaan perehtynyt niin tuollaisen universaalin laitteen tekeminen jollekin electoriniikka asentajalle ja koodinikkarille tuskin olisi ylipääsemätön haaste. Tekniikka siihen on olemassa jo ja esim laivoissahan noita on jo mutta isommassa mittakaavassa
Tekniikkakaan noihin olisi yllättävän halpaa, ammukset olisi halpoja. se minimoisi ihmisen tekemiä virheitä ja käyttäjäkin olisi paremmassa turvassa.
Tuo siis toimisi vain matalalla lentäviä maaleja vastaan sekä sitä voisi käyttää jalkaväkeä vastaan
Itseasiassa juuri niinkuin tuossa ylemässä videossa mutta pienemmässä ja halvemmassa mittakaavassa
= Marskman.Lennokkien torjuntaan varmaan kaikkein näppärin olisi maajoukoille se tutkaohjattu ammusilmatorjunta. Joku 35mm Mantis voisi olla aika suvereeni vaihtoehto liikkuvalla alustalla.
Tuommoinen tutkalla ja vaikka AMV:llä tai CV90:llä olisi aika näppärä ylipäätään esim. tykistön suojana ja miksei se tutka voisi mittailla ja laskeskella niitä ammustenkin lentoratoja.
Marksman tai mobiili Sergei. Tai tarviiko olla mobiili? Jos kohde liikkuu, niin torjujan ei tarvinne liikkua?= Marskman.
Marksman tai mobiili Sergei. Tai tarviiko olla mobiili? Jos kohde liikkuu, niin torjujan ei tarvinne liikkua?
Jokunen nuotio siellä täällä, esim palopommeilla jota tykistö ampuu, saadaan savua sen verran koko lääniin, ettei yli 3km lennokki yksinkertaisesti näe tarpeeksi.