Operaatio Vastatuuli

Itse ajattelen tuota suhteuttamista siten että koko väkilukua ei tarvita. Koulutetuin Venäläisten osa löytyy lännestä Pietari-Moskova lähistöltä ja oletan että lukumäärällisesti englantia osaavia onkin jo merkittävä määrä vaikka verrattaisiin määrää ihan suomalaisiin jotka puhuvat englantia. Siis näin oletan, en väitä tietäväni määrää.
Aihe on nyt hieman off topic, mutta mahtuuhan keskusteluihihn rönsyjäkin.
Putinhan on ymmärtääkseni suosittu nimenomaan "kansan syvien rivien" parissa, ja koulutettu väestönosa on kriittisempää. Jos oletetaan että kielitaito lisää kriittisyyttä, niin eikö olisi hyvä, että nimenomaan ne Venäjän elämänkoululaisetkin osaisivat paremmin englantia? Minä en usko, että sen kansanosan mielipiteet on täysin merkityksetön asia.

Itseasiassa muistelen, että Putin on jopa pyrkinyt luomaan riitoja koulutettujen kaupunkilaisten ja kouluttamattomien ei-kaupunkilaisten välillä, asettuen itse jälkimmäisten kannalle. Jos koulutetun väestönosan mielipiteet olisi ainoa merkitsevä asia ei tuossa tietenkään olisi mitään järkeä.

Toki siis se, että edes osa koulutetuista venäläisistä osaa englantia on hyvä juttu. En silti usko, että ne koulutetutkaan yleisesti ottaen suomalaisiin verrattuna osaisivat erityisen hyvin englantia, siitä kertoo myös tuo EPI. Tietenkin yksittäisiä esimerkkejä löytyy suuntaan jos toiseenkin.
 
Itseasiassa muistelen, että Putin on jopa pyrkinyt luomaan riitoja koulutettujen kaupunkilaisten ja kouluttamattomien ei-kaupunkilaisten välillä, asettuen itse jälkimmäisten kannalle. Jos koulutetun väestönosan mielipiteet olisi ainoa merkitsevä asia ei tuossa tietenkään olisi mitään järkeä.

Kouluttamaton maalaisväestö = helppoja ääniä. Mutta ei niillä noin niin kuin taloudellisessa mielessä paljoa merkitystä on. Tuskin sieltä verotuloja tulee sitä mitä menee eikä mökin mummoilla ole mitään oleellisen tärkeää osaamista, ainakaan silovikkien kannalta siis. Osaamistahan heillä toki on, tuskin muuten olisivat sinnitelleet hengissä Stalinin ajoista lähtien noissa oloissa.

Muotoillaan näin että kaupunkilaisväestöllä on määräänsä suurempi merkitys suhteellisesti.

PS Pitäis varmaan ohjastaa tämä johonkin Venäjä-ketjuun?
 
Hiuka OT:na voisimmekin julistaa kilpailun siitä, että kuka keksii yhteiskuntamallin jossa kukaan ei unohda mitään, kukaan ei jodu korvausvellolliseksi väärin perustein, kaikkien yksilöiden oikeudet on turvattu kaikissa tilanteissa eikä mitään vääryyttä ei esiinny.

Enpä luule että puolustusvoimista löytyy vastausta näihin kysymyksiin.

Olen elämässäni kokenut suurempaakin vääryyttä kuin varsikenkien aiheeton korvaaminen tai muutaman tunnin vapaa-ajan menetys. Hyvä olisi, jos tällaista ei tapahtuisi. Anarkistit ajattelevat että jos ihmiset itse saavat päättäänkaikesta, asiat järjestyvät parhain päin. En vertaa roopeluhtalan ajatuksia anarkismiin mutta joitakin rajoituksia yhteiskunnan on yksilönvapaudelle asetettava.

Osallistun kilpailuun ehdotuksella "vapaa yhteiskuntamalli", jossa kansalaisilla ei ole pakkotyövelvoitteita. Malli toimii siten, että palvelusta tai työtehtävää suorittavilla on oikeus irtisanoutua työstä. En väitä että malli korjaa mainitut ongelmat täysin, mutta mallissa palvelusta tai työtehtävää suorittavia on vaikea toistuvasti kohdella huonosti, sillä tällöin he luultavasti irtisanoutuvat.

Ainakin itse olen kiinnostunut käyttämään irtisanoutumisoptiota tilanteessa, jossa esimies syyttää avoimesti valehtelijaksi. Valitettavasti tälläistä mahdollisuutta ei 20 vuotta sitten ollut lainsäädännöllisistä syistä.

Ohessa esimerkki maataloustyövelvollisen kohtelusta 1800-luvun Yhdysvalloista. Vapaaehtoismallissa työntekijöitä ei pääsääntöisesti voi kohdella yhtä huonosti.

Gordon,_scourged_back,_colored_slide_2.png
 
Roope: Jos kaikki ottaisi loparit aina kun joku työkaveri sanoo jotain pahaa tai käyttäytyy ikävästi sinua kohtaan suomi menisi konkurssiin hetkessä. Elämässä ei tule kaikkien kanssa toimeen, voit myös itse antaa palautteen henkilölle kuka sinua töissä syyttää valehteliaksi. Ei täällä forumillakaan kaikki tule toimeen, mutta kaikilla on kuitenkin yhteinen päämäärä suojella maataan.
Eikö tuo ole jo vähän lapsellista että " Töissä minua haukuttiin, mä en mene enää sinne huomenna"

Paikka missä on enemmän ihmisiä kasassa löytyy aivan varmasti joku mulkku ja joku hyvä ihminen.
Intissä tämänkin tulee hyvin huomaan, myös jokaiseen tupaan osuu aina yksi kuorsaaja. Elämän kirjoittamattomia lakeja.
 
Osallistun kilpailuun ehdotuksella "vapaa yhteiskuntamalli", jossa kansalaisilla ei ole pakkotyövelvoitteita. Malli toimii siten, että palvelusta tai työtehtävää suorittavilla on oikeus irtisanoutua työstä. En väitä että malli korjaa mainitut ongelmat täysin, mutta mallissa palvelusta tai työtehtävää suorittavia on vaikea toistuvasti kohdella huonosti, sillä tällöin he luultavasti irtisanoutuvat.

Ainakin itse olen kiinnostunut käyttämään irtisanoutumisoptiota tilanteessa, jossa esimies syyttää avoimesti valehtelijaksi. Valitettavasti tälläistä mahdollisuutta ei 20 vuotta sitten ollut lainsäädännöllisistä syistä.

Ohessa esimerkki maataloustyövelvollisen kohtelusta 1800-luvun Yhdysvalloista. Vapaaehtoismallissa työntekijöitä ei pääsääntöisesti voi kohdella yhtä huonosti.

Gordon,_scourged_back,_colored_slide_2.png
Tuota kohti ollaan menossa. Eräällä tuttavalla oli lista kunkin vuoden pitämättömistä sairaslomista. Ei tuollaista saavutettua etua voi jättää käyttämättä.

Ääneen en nyt uskalla kysyä, ja siten tietämättömyyttäni paljastaa, että minkä tähen nykyisin ei saa irtisanoutua jos siltä tuntuu :confused:

Luulen kuitenkin että ymmärsin mitä ajat takaa. Vaatii uskoa asiaan jos vilpittömästi luulee että asiat tuolla pohjalla hoituisivat. Jatka vaan valitsemallasi tiellä. Kun piipertäjä-vöyhöttäjä töhöttää että sitten on ihanaa kun kenenkään ei ole pakko ja ketutkin saa juoksennella, niin sellainen on helppoa ohittaa olankohautuksella että nämä nyt ovat näitä. Kun sinä asiallisesti argumentoiden kerrot ja paljastat minkä verran realismia siellä taustalla lopun perin on, niin se iskee sinetin kåkå håmmalle. Hymiö ja persiö tähän.
 
Roopeluhtala "Ainakin itse olen kiinnostunut käyttämään irtisanoutumisoptiota tilanteessa, jossa esimies syyttää avoimesti valehtelijaksi. Valitettavasti tälläistä mahdollisuutta ei 20 vuotta sitten ollut lainsäädännöllisistä syistä."
Väärin. myös 20 vuotta sitten (itse olin varusmies myös 95-96) oli mahdollisuus keskeyttää palvelus jos sille tuntui, ei siihen juuri perusteita tarvittu.
Toisekseen, kävit varusmiespalveluksesi valtakunnan ainoassa kieliperusteisessa varuskunnassa! (jonka lakkauttamisen joku RKP puolustusministeri esti)
Olet siis jo nykytiedon mukaan : jättänyt käytettävissä olevat keinot käyttämättä ja osallistunut epätasa-arvoiseen koulutukseen.
Mitä siis mielestäsi pitäisi nyt oikeasti korjata ?
 
Öpereissön paskahuuli ajettu alas etuajassa.
Vastatuuli oli juuri sellainen perseily kuin toivoinkin sen olevan. Eli väkeä vajaa kaksikymmentä pohjoismaiden suurimmalla kansainvälisellä sodanvastaisella leirillä. Osallistujat sellaisia reppanoita, että suurimmasta osasta näkee jo kaukaa, että mitään niiden sanomaa ei kannata ottaa vakavasti. Eikä pohjoiskarjalaiset ottaneetkaan.

Tällä kertaa en tunne sääliä enkä edes myötähäpeää. Olen ihan täysillä vahingoniloinen kun loiset eivät menestyneet. Jospa niistä loisista jokukin olisi alkanut epäilemään, että ovatko he sittenkään oikeassa kun kansan suhtautuminen on mitä on?

Mitäs jos Roope hyppäisit sinäkin tuosta kelkasta pois? Kävisit vaikka jollakin mpk:n kohteensuojauskurssilla tutustumassa vähän toisenlaiseen porukkaan. Tavallaan pidän sinusta kun olet kriittinen ja uskallat sanoa mielipiteesi asioista omalla nimellä. Kriittisiä ihmisiä tarvitaan. Asiat ei muuten juuri kehity. Sinä olet ehkä vaan joutunut väärälle ladulle?
 
Minua ei koskaan never kohdeltu intissä niin pahoin kuin on kohdeltu tai yritetty kohdella siviilissä. Ja vähän luulen, että moni sanoo saman. Intti oli jo -80-luvun lopulle tultaessa varsin säällinen ja reilu laitos. Eikä se ole huonommaksi tullut vaan koko ajan paremmaksi suhteessa orjiin.
 
Öpereissön paskahuuli ajettu alas etuajassa.
Vastatuuli oli juuri sellainen perseily kuin toivoinkin sen olevan. Eli väkeä vajaa kaksikymmentä pohjoismaiden suurimmalla kansainvälisellä sodanvastaisella leirillä. Osallistujat sellaisia reppanoita, että suurimmasta osasta näkee jo kaukaa, että mitään niiden sanomaa ei kannata ottaa vakavasti. Eikä pohjoiskarjalaiset ottaneetkaan.

Tällä kertaa en tunne sääliä enkä edes myötähäpeää. Olen ihan täysillä vahingoniloinen kun loiset eivät menestyneet. Jospa niistä loisista jokukin olisi alkanut epäilemään, että ovatko he sittenkään oikeassa kun kansan suhtautuminen on mitä on?

Mitäs jos Roope hyppäisit sinäkin tuosta kelkasta pois? Kävisit vaikka jollakin mpk:n kohteensuojauskurssilla tutustumassa vähän toisenlaiseen porukkaan. Tavallaan pidän sinusta kun olet kriittinen ja uskallat sanoa mielipiteesi asioista omalla nimellä. Kriittisiä ihmisiä tarvitaan. Asiat ei muuten juuri kehity. Sinä olet ehkä vaan joutunut väärälle ladulle?

Joo, ei iske Pohjoisarjalaisiin nämä jutut. Idän irnu tuossa viivan takana pitää aivot valaistuneina tiettyjen realiteettien suhteen ja itse PV osaa näyttäytyä nykyisellään erittäin hienosti. Tarkoitan KOKO HENKILÖSTÖN ml. varusväki ja ressut hyvä käytös ja tapa esiintyä. Ainoa miinus lienee se, että pitäjän suorituskykyisin reservi on joutunut taistelemaan tuolipaikoistaan ABClla. :rolleyes:
 
Putinhan on ymmärtääkseni suosittu nimenomaan "kansan syvien rivien" parissa, ja koulutettu väestönosa on kriittisempää. Jos oletetaan että kielitaito lisää kriittisyyttä, niin eikö olisi hyvä, että nimenomaan ne Venäjän elämänkoululaisetkin osaisivat paremmin englantia? Minä en usko, että sen kansanosan mielipiteet on täysin merkityksetön asia.

Itseasiassa muistelen, että Putin on jopa pyrkinyt luomaan riitoja koulutettujen kaupunkilaisten ja kouluttamattomien ei-kaupunkilaisten välillä, asettuen itse jälkimmäisten kannalle. Jos koulutetun väestönosan mielipiteet olisi ainoa merkitsevä asia ei tuossa tietenkään olisi mitään järkeä.

Toki siis se, että edes osa koulutetuista venäläisistä osaa englantia on hyvä juttu. En silti usko, että ne koulutetutkaan yleisesti ottaen suomalaisiin verrattuna osaisivat erityisen hyvin englantia, siitä kertoo myös tuo EPI. Tietenkin yksittäisiä esimerkkejä löytyy suuntaan jos toiseenkin.

Eniten Putin kosiskelee puheillaan Venäjällä juuri "kansan syviä rivejä", hän tiedostaa sen, että siellä on hänen laajin ja ehdottomin kannattajakuntansa näiden tiettyjen ääriaineksista koostuvien ryhmien lisäksi mutta nämä kymmenet miljoonat "tavalliset kansalaiset" - kouluttamattomat ja niukasti koulutetut - ovat kuitenkin hyvin merkityksellisessä roolissa, koska heidän maailmankuvansa on hyvin rajoittunut ja he seuraavat hyvin suppeasti mediaa (ovat usein kielitaidottomia) joten heidät on tavallaan helppoa propagoida kannattamaan valtakoneistoa.

Moskova ja Pietari sekä jokunen muu paikkakunta ovat todellakin vain erillisalueita laajassa Venäjänmaassa ja Moskovakin olennaisilta osiltaan eroaa huomattavasti enemmän länteen katsoneesta Pietarista ollen vanhoillisempi ja perivenäläisempi - olettaen vaikutusta tähän on kaupungin pitkällä historialla osana vallan keskusta ja tietenkin neuvostoajalla, jolloin kaupunkiin myös valikoitui kymmenin tai sadointuhansin ihmisiä jotka vannoivat neuvostovaltion nimeen - tämä tuonee hiukan lisää konservatiivisuutta tiettyihin puoliin Moskovassa.

Nykymenoa kuvastaa se, että maasta on juuri lähdössä se koulutetumpi kriittinen väestönosa ja jäljelle jää enenevissä määrin Putinin nimeen vannovia kansalaisia ja kansalaisia joilla ei koulutuksen tai myyn seikan tähden ole mahdollisuutta vaihtaa asuinmaata. Venäjä on menettämässä tulevaisuuden lupauksensa Putinin diktatoorisella kaudella.

vlad.
 
Öpereissön paskahuuli ajettu alas etuajassa.
Vastatuuli oli juuri sellainen perseily kuin toivoinkin sen olevan. Eli väkeä vajaa kaksikymmentä pohjoismaiden suurimmalla kansainvälisellä sodanvastaisella leirillä. Osallistujat sellaisia reppanoita, että suurimmasta osasta näkee jo kaukaa, että mitään niiden sanomaa ei kannata ottaa vakavasti. Eikä pohjoiskarjalaiset ottaneetkaan.

Tällä kertaa en tunne sääliä enkä edes myötähäpeää. Olen ihan täysillä vahingoniloinen kun loiset eivät menestyneet. Jospa niistä loisista jokukin olisi alkanut epäilemään, että ovatko he sittenkään oikeassa kun kansan suhtautuminen on mitä on?

Mitäs jos Roope hyppäisit sinäkin tuosta kelkasta pois? Kävisit vaikka jollakin mpk:n kohteensuojauskurssilla tutustumassa vähän toisenlaiseen porukkaan. Tavallaan pidän sinusta kun olet kriittinen ja uskallat sanoa mielipiteesi asioista omalla nimellä. Kriittisiä ihmisiä tarvitaan. Asiat ei muuten juuri kehity. Sinä olet ehkä vaan joutunut väärälle ladulle?

Nämä säälittävät pellet saivat sen mitä halusivat, eli huomiota. Veroeuroilla elävä YLEn vihervassu toimittaja kävi antamassa kaltaisilleen pelleille puheenvuoron. Eipä ole ensimmäinen kerta kun muutama hörhö saa tilaa Suomen seuratummassa mediassa vain siksi, että heillä sattuu olemaan "oikea mielipide".

Roope ja hänen liberaalinen jenginsä ovat vähän samanlaisessa kuplassa kuin vaikka miesasialiike: asevelvollisuudella on vankka kannatus, ja liike ynnä puolue joka vastustaa sitä, ei saa tulta alleen. Meillähän on jo hamppuvihreät ynnä venäjämieliset vasurit, jotka ovat äänekkäästi omineet tämän genren. Asevelvollisuuden vastustaja samaistetaan helposti heihin.
Kuplan sisällä oleva ei kykene itse näkemään millaiseen joukkoon ulkopuoliset yhdistävät hänet ja argumentit ovat mitä ovat, miesasialiikkeen puhuvat päät itkevät neitimäisesti sitä, ettei naisilla ole asevelvollisuutta, nämä liberaalit julkaisevat omiin tarkoituksiin sopivasti kyhättyjä "laskelmia" joita he eivät suostu myöntämään vääräksi. Näköjään Roope on myös langennut näiden "liberaalien" pahimpaan sudenkuoppaan, joka aiheuttaa eniten myötähäpeää, eli verrannut asevelvollisuutta orjuuteen.
 
Viimeksi muokattu:
Minua ei koskaan never kohdeltu intissä niin pahoin kuin on kohdeltu tai yritetty kohdella siviilissä. Ja vähän luulen, että moni sanoo saman. Intti oli jo -80-luvun lopulle tultaessa varsin säällinen ja reilu laitos. Eikä se ole huonommaksi tullut vaan koko ajan paremmaksi suhteessa orjiin.

Ex-työnantajan SAP-projekti...huonoine johtamisineen, kallispalkkaisten ihmisten "workshoppien" degeneroitumisineen alle päiväkotiryhmän tason (päiväkodeissa sentään lapset uskaltaa sanoa mielipiteensä), epärehellisen softatalon ruotuun pistämät hyvät konsultit jotka eivät saaneet enää ääntään kuuluviin riittävän korkea-arvoisissa korvissa, huonompine konsultteineen, typerine suomi-englanti hybridi-jargoni-sanoineen, neuvostoliittolaismallisen eeppiselle tasolle nousevine johtoryhmineen, kontrolliryhmineen ja ohjausryhmineen, inhottavien totuuksien lakaisemisineen maton alle, "toisinajattelijoiden" kylminä potkuina...erään lähestymiskulman lopputuotteesta vastuussa olevana henkilönä piti niellä se, että pelastaessaan sitä mitä pelastettavissa oli, kohtelu oli vielä hetken ennen katkeraa loppua sellainen, että on suurin piirtein häirikkö kun (perustellusti) väitti että kärjessä kovalla tohinalla ja kovalla rahalla valmisteltava paketti ei yksinkertaisesti tule toimimaan. Tietysti itseä lämmitti kun loppujen lopuksi saattoi todeta olleensa oikeassa ja tehneensä mitä piti, mutta sattuneesta syystä näistä ei mihinkään johtamistaidon lehtiin tehdä sankaritarinoita eikä pääse edes julkisesti huutelemaan mitään "njä-njä-njää-olin oikeassa". Lähin esimies oli niin kartalla että pääsin sentään vähän heikentämään kilpailukykyä palkankorotuksen muodossa, mutta kaikkia vitutuksia ei rahakaan paikkaa (aika monet kylläkin...).

Yllämainittu oli kevyesti pahempaa kuin mikään epäkohta mitä intillä oli ikinä itselle tarjota. Tietysti palkka juoksi tuostakin, mutta vitutus ei koskaan ikinä ole ollut niin kovaa kuin yllämainitun katastrofin ratkaisutaisteluissa. Ja muutamasta irtisanotusta "toisinajattelijasta" on sanottava, että ei ole täysin ei-ansaittua, joskus pitää myöntää tosiasiat, yleensä sissisota jo tehtyjä päätöksiä vastaan kannattaa lopettaa kun tietää ettei voittoa enää ole tulossa, pitää pyrkiä minimoimaan vahingot ja saamaan paras tarjolla olevista lopputuloksista. Joitakin ihmisiä riepoo niin kovasti olla oikeassa ja tulla silti väärinkohdelluksi, että arvostelukyky sitten pettää täydellisesti ja käytännön toimet vain pahentavat tilannetta kaikkien osalta. Tuossa viimeisessä lauseessa olen näkevinäni jotakin yhteneväisyyttä mm. näihin Roope Luhtalan inttikokemuksiin ja suhtautumiseen niihin. Jos Talvi- ja Jatkosodassa jokainen, jolla oli mulkku esimies, olisi heittänyt pyyhkeen kehään, niin lopputulos olisi ollut vähintäänkin mielenkiintoinen.

Edit: En edes lähde puhumaan mitään peruskoulusta. Intti oli oikeastaan jälkikäteen ajatellen lähes ihanaa aikaa. Pikkulapsilaumankaan kanssa ei aina ole pelkästään auvoisaa. Tietysti Roope & co. pitävät näitä huonoina vertauksina, lapsilaumaa sillä hyvällä perusteella että kenenkään ei ole sellaista pakko hankkia ja peruskoulua sillä huonolla perusteella, että Suomessa on oppivelvollisuus mutta voihan lapset opettaa kotona. Käytännössä voidaan kuitenkin todeta että peruskoulu on "pakkorako"...lapsenteon osalta olisi herkullista käyttää samaa kielikuvaa, mutta se nyt sentään on ihan oikeasti VEH-touhua, paitsi että sorretulla, "80 senttiä per euro" nais-sukupuolella on toki ainutlaatuinen kyky saada taivuteltua mies vaikka mihin sekopäisyyteen, ja vielä niin että sitä luulee lopulta itsekin koko ajan halunneensa niin... :D
 
Viimeksi muokattu:
Minua ei koskaan never kohdeltu intissä niin pahoin kuin on kohdeltu tai yritetty kohdella siviilissä.

Tuli ihan sama mieleen. Hiukan sofistikoituneemmin ja ovelammin se siviilissä tapahtuu, mutta aina joku instanssi yrittää kusettaa ja jos ei muuta keksi, ainakin kiivetä salaa lompakolle. Työpaikoilla kiipijät etsivät etuja ja puhuvat apulantaa jne. Virkamies tärkeä simputtaa, jos on joku lupaprosessi menossa jne. Vaimot ovat nuorena kauniita ja kilttejä, mutta porsittuaan aikansa, painavat sata kiloa ja naama menee happamaksi. Lapset tulevat murkkuikään ja vihaavat kaikkea, erityisesti koulua. He sopisivat muuten silloin Edistyspuolueeseen, koska kun isukki haluaa läksyt tehdyksi ja että ollaan perjantaiyönä kotona, vastaus on todennäköisesti: "Mun oma elämä. Mitä se kenellekään kuuluu?"

On minussakin pieni anarkisti. Edistyksellisintä vapautta olisi nimittäin olla kuin se Paasilinnan Vatanen, joka lähti jäniksen kanssa metsään... Vaan pitää päättää, kuuluuko yhteiskuntaan vai ei. Meillä on hyvä yhteiskunta - ja olen tutustunut moneen - joten kyllä tämä tässä menee

Majuri Sarastie alikersantti Lehdolle: "Ihminen voi tehdä omasta tahdostaan lain vain sillä edellytyksellä, ettei hänelle jää oikeuksia." "- - Lujuus ja itsepäisyys, joka jää hedelmättömäksi asennekapinaksi, hävittää arvonsa ja jää ainoastaan naurettavaksi."
 
Viimeksi muokattu:
Joo, ei iske Pohjoisarjalaisiin nämä jutut

Eiliseen Ajankohtaiseen (puna)kakkoseen iski. Lähetyksessä niille muutamalle aseistakieltäytyjälle annettiin enemmän aikaa selvittää näkemyksiään kuin 10 000 sotilaalle. Se on Ylen näkemys tasapuolisesta raportoinnista ja puolueettomasta uutisoinnista. Mutta tässä ei liene mitään uutta. Siinä haastateltiin myös sotilaita ja erittäin fiksua paikallista (Joensuu) maakuntakomppanian reservijohtajaa.

Kohdasta 20.10

http://areena.yle.fi/1-2449113
 
Eiliseen Ajankohtaiseen (puna)kakkoseen iski. Lähetyksessä niille muutamalle aseistakieltäytyjälle annettiin enemmän aikaa selvittää näkemyksiään kuin 10 000 sotilaalle.

Tavallaan tuo seikka hetken ärsytti. Mutta vain hetken. Toisaalta kun katsoi näitä kahta hanttiinpanijoiden lausunnonantajaa, niin ei kyllä jäänyt epäselväksi heidän mahdollinen panoksensa maan puolustamisessa. Taistelukyky selkeästi nolla. Yleinen habitus kuvasti epäsiisteyttä ja heikkoa kuntoa; ei kai tuolta pohjalta voi edes odottaa kovin toimivaa taistelijaa joten on selvää, että ovat valinneet itselleen toimintalinjaksi armeijan vastustamisen.
Yhteistä noille hanttiinpanijoiden lausunnonantajille reserviläistoimintaa promoavien kanssa on ainoastaan halu käyttää suutaan viestinsä perilletoimittamiseki. Puppugeneraattori suoltaa tekstiä, toisella puiolella armeijaa tukevaa ja toisella puollella armeijaa vastustavaa.
Olen tyytyväinen siitä, että kansan valtavirta ei anna tukea näille sisäisille nakertajille ja heidän sotkuiseen habitukseen harva haluaa samaistua. Puhdistukseen joutaa myös YLE:n punaohjelmien toimittajat.
 
Back
Top