Päivän vitsi

PERKELE! Kyllä huomaa, että oikeistolainen sinimusta hallitus on vallassa, kun väkivaltakoneisto alkaa työntyä tänne syrjäkyliin!

Tänään ajelin pyörällä, kun vastaan tuli poliisiauto. Pysähtyivät ja toinen poliiseista nousi autoista, otti hatun päästään ja kysyi nöyrästi, mistä löytyisi lähin pikitie? Vastasin vittuillessani "Gudaa! Va seijjer duu?", jolloin ukko hyppäsi silmät ymmyrkäisinä takaisin maijaan, auto pyörähti ympäri ja painui sinne mistä tulikin.
 
Minun mielestäni on epäreilua, että merenpohjassa on enemmän helikoptereita kuin taivaalla on sukellusveneitä!
 

Vuosia sitten Kuopiossa järjestettiin kainsainvälinen urheilutapahtuma. Minulla on yhteydet urheilulajin medioihin monessa maassa, ja kuulin ettäå Sveitsiläinen lehti on lähettämässä valokuvaajan Kuopioon. Minä laitoin kontaktin kautta hieman leikkimielisen vinkin että kannattaa varautua savolaiseen tapaan kommunikoida: Mihinkään ei saa kunnollista vastausta, kaikessa kierrellään ja kaarrellaan. Tsämälliseen kysymykseen vastataan vastakysymyksellä tai ohjataan huomio epäoleellisuuksiin.

Urheilutapahtuman jälkeen sain terveisiä valokuvaajalta: "Please tell him that he was absolute fucing right! The locals were friendly and speak excellent English, but it was impossible to get answers to questions. It was almost like art to not the answer your question or tell any meaningful information. It almost drove me crazy!"
 
Eikö tätä vielä ollutkaan?

Appiukko aikoinaan opetti, että
"Konstilla, eikä suurella kyrvällä, ne isokki vitut nussitaan!"
 
Vanha neuvostorouva menee paikalliseen puoluetoimistoon kysymään jotakin, mutta paikalle päästyään hän ei enää muista, mitä. "Onko teillä ongelmia eläkkeen kanssa", paikallinen puoluesihteeri tiedustelee. "Ei, ei, ei suinkaan - saan 20 ruplaa kuussa, se on ihan hyvä." "Entä asuntoasianne?" "Ei, ei, asun kolmen muun eläkeläisen kanssa kaksiossa, se on ihan hyvä." Yhtäkkiä vanha rouva saa kiinni ajatuksestaan: "Kuka keksi kommunismin - kommunistit vai tiedemiehet?" "Kommunistit tietenkin", vastaa puoluesihteeri ylpeänä. "No, niin minäkin ajattelin", rouva vastaa, ja jatkaa: "Jos tiedemiehet olisivat keksineet sen, he olisivat kokeilleet sitä ensin koirilla."
 
Back
Top