Pakolaisuus

Benkku puhuu asiaa:

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/raiskaaja zyskowicz-43943

" Minun mielestäni viestin pitäisi olla täysin selvä, raiskaajalla ei ole mitään asiaa Suomeen, ei mitään edellytyksiä saada oleskelulupaa, ja päinvastoin hänet pitäisi palauttaa lähtömaahan mahdollisimman pian. Näin ajattelee yleinen oikeustaju mielestäni, ja näin ajattelen minäkin"

"– Raiskaajalla, joka tulee tänne, tekee törkeän seksuaalirikoksen, ei pitäisi olla mitään oikeutta jäädä Suomeen, saada oleskelulupaa, vaan päinvastoin hänet pitäisi palauttaa mahdollisimman pian lähtömaahan."

Juuri näin. Ja tehdä tiettäväksi jokaiselle tulijalle, että paluulippuja löytyy tarvittaessa.....
 
Eiköhän nyt ois jo aika suunnata tuo vatulointi tähän "Turvapaikanhakijoiden"-caseen ja muuttaa lakeja siten että näistä jo täällä odottavasti päästäis eroon pikimmiten ja uudet tulijat käännytettäis rajoita.
Eiköhän nuo kiintiöpakolaiset riittäis meille.
Näin menetellen ratkeaisi moni pulma eikä rahaa ja voimavaroja kulutettaisi turhuuteen.
Eiköhän hallituksella merkityksellisempiäkin tehtäviä ole kesken...
 
Eiköhän nyt ois jo aika suunnata tuo vatulointi tähän "Turvapaikanhakijoiden"-caseen ja muuttaa lakeja siten että näistä jo täällä odottavasti päästäis eroon pikimmiten ja uudet tulijat käännytettäis rajoita.
Eiköhän nuo kiintiöpakolaiset riittäis meille.
Näin menetellen ratkeaisi moni pulma eikä rahaa ja voimavaroja kulutettaisi turhuuteen.
Eiköhän hallituksella merkityksellisempiäkin tehtäviä ole kesken...

On. Ja ihan turhaa on lietsoa mitään katastrofia. Mutta tämän verhon ja jymypöhinän taakse voidaan piilottaa monta asiaa.....kuten näköjään kykenemättömyys saada aikaan oikeastaan....mitään. De facto. Päättäjät käyttävät tilanteen kympillä hyödyk(seen), joka ei nyt näytä julkiselta hyödyntavoittelulta.

Miettikääs, mitä Sipilän hallitus on tähän saakka saanut aikaan de facto? Jotain tosiolevaista, jota ei oltaisi joko peruttu tai muuten työnnetty tulevaisuuteen? Jumppa on muuttunut humpaksi ja hallitus on oikeasti hyvin hampaaton tekele pl. erään ministerin multileegot. Hyvältä ei näytä ja pelkään oikeasti lähes pahinta. Ja tässä en tarkoita vähääkään Venäjää. Näköjään ollaan taitavia ilman Kremlin vaikutustakin kompuroimaan. Saati jos se vielä pistää hybridiämyrin nappulat kaakkoon.....toisaalta rankka Venäjän uhka saattaisi lopettaa tämän jahkailun ja panna asiat taas järjestykseen. Ehkä Zhirin kommenteille on kohta tilausta?
 
Shortseissa pakkaskelillä liikkuvat turvapaikanhakijat huolestuttivat yliopiston tutkijat

http://yle.fi/uutiset/shortseissa_p...at_huolestuttivat_yliopiston_tutkijat/8498675

Tutkijat jakavat Oulussa tietoa kylmän vaikutuksista turvapaikanhakijoille. Uuteen ilmastoon tottuminen ei ole vielä onnistunut kaikilta.

Kastellin vastaanottokeskus sijaitsee aivan Oulun lääketieteellisen tiedekunnan vieressä. Talvipakkasella shortseissa liikkuvat turvapaikanhakijat kiinnittivät tutkijoiden huomion.

– Viiden asteen pakkasessa nuori mies tuli shortseissa ja kevyissä jalkineissa käymään kaupassa, kertoo kansanterveystieteen professori Jouni J. K. Jaakkola.

– Toki hän siitä selvisi, mutta tämän tyyppinen käyttäytyminen saattaa pahimmassa tapauksessa aiheuttaa haittavaikutuksia.

Oulun yliopiston Ympäristöterveyden ja keuhkosairauksien tutkimuskeskus CERH järjesti keskiviikkona tiedotustilaisuuden Vallinkorvan hätämajoitusyksikössä. Tarkoitus oli reagoida nopeasti lähiympäristössä havaittuun tilanteeseen.

– Katsoimme, että voisimme jollakin tavalla auttaa heitä sopeutumaan uuden tyyppiseen ilmastoon.

Kylmä nipistelee joka nokkaa, eikä pakkasen karkottaminen olekaan kaikille niin helppoa. Kylmään voi varautua, kun tietää niksit.

– Parhaimmassa tapauksessa uudesta ympäristöstä voi jopa nauttia, sanoo Jaakkola.
...
– Tämä on vakava asia. Satsaamalla ennaltaehkäisyyn voidaa ehkäistä isoja haittoja, tietää kansanterveystieteen
professori Jaakkola.



Kuinka korkea "koneinsinöörin" älykkyyden pitää olla, että ilman erityisopastusta ymmärtää laittaa vaatetta päälle?
 
Vartijalla eri näkemys asiasta. Lisätietoa:
"Poliisitoiminta Jyväskylän Salmirannan vastaanottokeskuksessa lauantai-iltana perustui kahteen paikalta tulleeseen hälytystehtävään: ensimmäistä hälytystä edelsi tunkeutuminen sisään vastaanottokeskukseen, toinen hälytys tuli paikalle saapuneen neljän autokunnan vuoksi.
Komisario Olli Hurtta Sisä-Suomen poliisista kertoi tiistaina, että kyseessä oli normaali poliisitoiminta tilanteessa, jossa poliisi oli saanut hätäkeskuksen kautta hälytystehtävät vastaanottokeskukseen.
Ensimmäisen kerran poliisi oli hälytetty paikalle, kun vastaanottokeskuksen sisään oli tunkeutunut mies, joka oli käyttäytynyt aggressiivisesti. Vartija oli saanut poistettua miehen keskuksesta ja ilmoittanut asiasta hätäkeskukseen, jonne oli ilmoittanut myös ylös kirjaamansa auton rekisterinumeron. Poliisipartio kävi paikalla, muttei tavoittanut autoa.
Tunnin kuluttua poliisi sai vastaanottokeskukseen toisen hälytystehtävän. Samaisen auton kerrottiin palanneen takaisin ja paikalle saapuneen myös kolme muuta autokuntaa. Tällöin poliisi lähti paikalle useammalla partiolla.
– Lähtökohtana oli kaksi hälytystehtävää ja rikosepäily koti- ja julkisrauhan rikkomisesta. Poistumiskäsky oli annettu yleisen järjestyksen ja turvallisuuden ylläpitämiseksi. Poliisi ottaa tehtävät vakavasti tilanteessa, jossa vastaanottokeskuksia vastaan on tehty iskuja, Hurtta totesi.
Jyväskyläläinen Jesse kritisoi maanantaina Keskisuomalaiselle joutuneensa mittavan poliisitoiminnan kohteeksi ainoastaan valokuvaharrastuksensa vuoksi, jota hän toteutti kertomansa mukaan yleisellä tiellä vastaanottokeskuksen edessä sijaitsevalla autojen kääntöpaikalla.
Miehen mukaan vastaanottokeskuksen vartija oli kehottanut häntä ja avopuolisoaan poistumaan paikalta ja myöhemmin poliisi oli pysäyttänyt heidän autonsa, hänelle oli tehty turvatarkastus ja poliisi oli jututtanut myös avopuolisoa. Paikalla oli ollut hänen mukaansa neljä poliisipartiota."
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/...2185757?pwbi=17ad00391a8aadb2abd17d5c091a014f
Silmiini sattui paperilehdestä vain ylläoleva uutinen, boldattu osuus kerrottuna, josta valokuvaajan osuus oli poistettu. Keskisuomalaisen keskustelupalstalla uutisen valokuvaaja kertoo sitten hieman enemmän:
Heipä hei. Olen nyt kuullut paljon keskustelua tämän asian tiimoilta ja haluaisin tulla tännekin puhumaan asiasta. Olen siis uutisen Jesse. Nimeä ei ole muutettu. Olisin esiintynyt mielelläni koko nimelläni, mutta omistan monta ampuma-asetta ja aina on se pelko, että aseita käsiinsä etsivät rikolliset saavat nimen perusteella osoitteen selville ja tulevat vaikka sitten joulun pyhinä hakemaan aseet kotoa, jos olen esim. vanhempien luona kyläilemässä. Näitähän on ollut lehdissä, että aseharrastajien koteihin on murtauduttu asukkaiden ollessa pois ja esim. osoitteita on selvitelty ampumaradoilla rekisterinumeroiden perusteella. Kaikille sukulaisilleni, ystäville ja tutuille olen kertonut, että uutinen koskee minua. Siksi pyysin Keskisuomalaisen toimitusta jättämään sukunimeni kokonaan pois tai käyttämään siitä vain ensimmäistä kirjainta.

Pistin tähän liitteeksi kuvan, joka selventää liikkeitämme vastaanottokeskuksen edessä sijaitsevalla yleisellä kääntöpaikalla. Moni on esim. uutisten kommenttiosiossa saanut käsityksen, että olisimme olleet vastaanottokeskuksen parkkipaikalla. Olimme ainoastaan julkisella/yleisellä tiellä, eli kuvassa näkyvällä kääntöpaikalla. Google mapsin street viewsta tarkistin, että päästäkseen vastaanottokeskuksen parkkipaikalle on ajettava heidän tontilleen ja pääoven ohitse. Emme olleet lähelläkään pääovea missään vaiheessa, emmekä ylittäneet tontin rajaa.

Haluaisin samalla myös keskustella muista asioista, jotka ovat aiheuttaneet keskustelua. Tiedän kyllä, että osa näistä on ollut ihan naurettavia juttuja, eli pelkkää provosoimista, mutta vastaan kuitenkin.

Olen ollut itsekin vartijana töissä. Minulla tai avopuolisollani ei ole mitään kytköksiä rikollisjärjestöihin, eikä kummallakaan meistä ole minkäänlaista rikoshistoriaa. Ei putkaöitä tai muitakaan järjestyshäiriöitä. Meitä ei ole koskaan tuomittu rikoksista, eikä meitä ole koskaan syytetty rikoksista. Emme ole myöskään koskaan osallistuneet mielenilmauksiin tai vastaaviin. Tämä oli ensimmäinen kerta kun poliisi kävi taskumme läpi. Hallustamme ei löytynyt mitään kiellettyjä aineita tai esineitä. Ei myöskään minkäänlaisia rasistisia tunnuksia, kommandopipoja, spray-maaleja tms.

Emme ole koskaan myöskään käyneet ikinä aikaisemmin vastaanottokeskusten lähellä, emmekä ole tämän jälkeen menossakaan. Tämän lupasin paikalla oleville poliiseille. Olemme toki valokuvanneet joskus aikaisemmin alueella, tosin ei ihan juuri nimenomaisesti sitä rakennusta, joka on nykyään vastaanottokeskus, kuten harrastukseen kuuluu, mutta silloin ei siellä Salmirannassa vastaanottokeskusta ollut. Kävimme saman illan aikana kuvailemassa paljon muitakin kohteita ympäri Jyväskylää. Myös Salmirannassa. Eipä tullut mitään juttua läheisen päihdeklinikan kuvaamisesta.

Miksi alueet, joilla olen liikkunut ei ole jyväskyläläiselle entuudestaan täysin tuttuja? Koska en ole asunut koko ikääni täällä. Ainoastaan muutaman vuoden yhteensä. Muutin viime vuonna takaisin tänne Espoosta.

Jotkut ovat ihmetelleet sitä, että eikös urban exploring harrastus tarkoita hylättyjen rakennusten tutkimista ja kuvaamista? Kyllä tarkoittaa. Mainitsin KSML:n toimittajalle harrastaneeni urban explorointia JA valokuvaamista 5 vuotta. Kerroin, etten ole kummankaan harrastuksen aikana törmännyt mihinkään tämänkaltaiseen tilanteeseen. En ole koskaan väittänyt, että UE tarkoittaisi käytössä olevien rakennusten valokuvaamista. Olimme siis valokuvaamassa alueella. Emme UE:tä harrastamassa.

Mitä teimme ilta-aikaan vastaanottokeskuksen pihalla? Olimme valokuvaamassa. Myös muuallakin kuin siellä. Mutta miksi juuri siellä? Kihlattuni on suorittanut 3 vuoden kokin ammattitutkinnon ja valmistui a la carte kokiksi. Valitettavasti hän jäi työttömäksi. Jyväskylän työvoimakeskuksesta kuitenkin ehdotettiin, että hän voisi mennä vastaanottokeskukseen työkokeiluun. Tämänkin takia paikka herätti uteliaisuutta. Halusin vain nähdä, että onko siellä alueella maisemat muuttuneet ja että minkälainen paikka olisi ulkoa päin. Emme edes olleet varmoja tämän vastaanottokeskuksen tarkasta sijainnista, koska mitään kylttejä tms. ei alueella ollut. Idea tuli ollessamme ajelulla ja puhelimesta katsoimme tietoja paikasta. Ajoin auton kääntöpaikalle ja katselin sitä sivuikkunan läpi. Silloin pääoven edessä tupakilla ollut vartija kahden SPR:n työntekijän kanssa lähti kohti autoamme. Tunnistin Turvatiimin vartijan vaaleanruskeasta / ruskeasta työasusta ja SPR:n työntekijät punaisista liiveistä. Turvatiimi on firmana tuttu, koska mm. isäni on käyttänyt heidän palveluitaan ja itse tunnen SPR:n järjestön. Lyhyen keskustelun aikana myös kysyin vartijalta ajo-ohjeita läheiselle päihdeklinikalle ja mm. että eikö tämä ole vastaanottokeskus ja eikö keskuksen johtaja ole Matti Hautala, koska mietin, että olemmeko oikeassa paikassa. Vartija ei osannut sanoa näihin mitään. Ymmärsin kuitenkin kyseessä olevan vastaanottokeskuksen. Eipä siellä mitään ihmeellistä ollut, joten lähdimme parin minuutin kuluessa itse pois. Kuulin vartijan sanovan, että ottaa rekkarini ylös. En kuitenkaan voinut hänen kuvitella soittavan poliisille. Lähdimme melkein heti vartijan kommentin jälkeen kun hän oli poistunut SPR:n työntekijöiden kanssa sisälle. Yritin tätä ennen kysyä häneltä, että miksi hän otti rekisterinumeromme ylös, mutta en saanut vastausta. Tälläpä ei juuri väliä ole, koska minulla on maistraatin turvakielto, joten rekkarin perusteella ei tietoja saa. Tietyn ammattikunnan edustajat, kuten esim. vartijat voivat tällaisen turvakiellon hakea itselleen ja perheenjäsenilleen ammatin perusteella.

Poliisi ei ole syyttänyt meitä mistään, vaan turvatarkastusten ja pitkän kuulustelun jälkeen pääsimme jatkamaan matkaan. Poistuimme itse vastaanottokeskuksen alueelta parin minuutin oleskelun jälkeen. Meitä ei ole voimakeinoin poistettu. Vartija ei fyysisesti koskenut meihin, eikä autoomme. Olimme Kuokkalan liikenneympyrän, josta lähtee tie Nenäinniemeen ja Keljoon, läheisellä linja-autopysäkillä poliisin suorittamien turvatarkastusten ja kuulusteluiden aikana. Meitä ei viety poliisiasemalle. Tässä vaiheessa olimme jo keula kohti kotia matkalla ja Keljosta/Mustankorkealta tulossa. Meidän käskettiin ajaa suoraan kotiin ja kiellettiin tulemasta takaisin. Emme saaneet mitään dokumenttia kuulustelusta tai turvatarkastuksista. Meidät pysäytettiin uudestaan Tourulassa puhallutusratsiassa ja tämän jälkeen jatkoimme kotiin Heinälammelle ilman keskeytyksiä. Mistään tunkeutumisista ja aggressiivista miehistä ei ollut mitään puhetta. Poliisi kertoi, että vartija on ottanut rekisterinumeromme ylös ja ilmoittanut hätäkeskukseen, että olemme häiriköineet siellä. Kysyin, että eikö ole aika absurdi ajatus, että joku tulisi häiriköimään vastaanottokeskukseen oman kihlattunsa kanssa? Myöhemmin muutaman päivän jälkeen aggressiivisesta miehestä ja autokunnasta sain tietää kun olin kirpputorilla ostoksilla ja KSML:n päätoimittaja soitti minulle asiasta. Keskustelimme samalla myös poliisin kommentista aselupia koskien. Valitettavasti kihlattuni ei nyt sitten voi mennä sinne kokiksi, koska poliisi on kieltänyt lähestymästä aluetta. Heh heh.

Poliisi mainitsi senkin jälkeen ollessamme linja-autopysäkillä, kun meidät oli todettu syyttömiksi, että tällainen toiminta voi vaikuttaa aselupien perumiseen ja aseiden takavarikoimiseen esitutkinnan ajaksi. Tätä ei lisätty KSML:n artikkeliin. Olin tästä myöhemmin yhteydessä Keskisuomalaiseen, mutta päätoimittaja soitti myöhemmin, ettei se oleellisesti liity uutiseen, joten he eivät lisänneet asiasta siihen mainintaa. Itse olisin toivonut, että asiasta olisi jonkunlainen maininta tullut. Muutama ystäväni on kyllä maininnut asioista eri kommenttiosioissa ja itse olen eräällä kuvalaudalla puhunut tästä. Monelle ihmiselle olen myös lähettänyt sähköpostia asiasta. Poliisi siis totesi, että rikosta ei ole tapahtunut meidän osaltamme. Luulen, että poliisi yritti vain pelotella tällä painottaakseen sanaansa, mutta väkisinkin tulee tämä kaverin esille tuoma uutinen mieleen:http://www.savonsanomat.fi/uutiset/...i-miehen-kotoa-aseet-poliisin-haltuun/2165611

Jotkut ovat myös ihmetelleet sitä, että mitä tarkoitin kun sanoin, ettei paikalla ollut maahanmuuttajia. Tarkoitin tällä sitä, että paikalla oli ainoastaan minä, kihlattuni ja Turvatiimin vartija, sekä kaksi SPR:n työntekijää. SPR:n työntekijät eivät puhuneet meille mitään. Vartija aloitti keskustelun kävelemällä automme luokse n. 50m matkan vastaanottokeskuksen pääovilta SPR:n työntekijöiden seuratessa hänen kannoillaan. Vartija aloitti keskustelun välittömästi kysymällä toimistanne alueella. Selitin, että valokuvaamme. Vartija antoi tämän jälkeen poistumiskäskyn ja kielsi häiriköimästä. Kerroin, ettemme häiriköi. Poistumiskäskyn antoi siis vain vartija. Kyseenalaistin tämän poistumiskäskyn kertomalla hänelle, että kyseessä on yleinen alue ja kerroin, että olen joskus ollut vartijana, joten tunnen lain tältä osin. Emme häiriköineet alueella ja meillä ei ollut autossa edes radiota päällä. Ainoastaan yritin nopeasti kysyä miksi hän otti rekkarini ylös, mutta vartija vain vilkaisi taaksensa ja meni ovista sisään. En seurannut heitä pois yleiseltä alueelta. Minua ei rekisterinumeron ylös ottaminen haittaa, koska entisenä vartijana minulla on voimassaoleva turvakielto, joten vain poliisi ja muut viranomaiset voivat saada rekisterinumeroni perusteella tietoja.

Poliisin toiminnasta tein kantelun n. 3h tapauksen jälkeen eduskunnan oikeusasiamiehelle ja Sisä-Suomen syyttäjänvirastolle. Syyttäjänvirasto totesi, ettei voi tutkia tapausta, koska siitä ei ole poliisille tehty ilmoitusta, mutta he ovat kuitenkin kirjanneet asian ylös. Tein siis tutkintapyynnön poliisille, jotta asia voidaan käsitellä. Haluan, että tutkitaan onko joku osapuoli syyllistynyt rikokseen ja jos on niin mihin. Tosin minua nyt ei varmaan voi mistään syyttää, koska poliisikin totesi, ettemme ole tehneet mitään ja pääsimme jatkamaan matkaa. Emme siis olleet syyllistyneet rikokseen. Kyllähän se syyte olisi jo tullut ja kiinniotto suoritettu ensin vartijan toimesta ja sitten poliisin. Eihän aggressiivista väkisin toisten tiloihin tunkeutujaa nyt voitaisi päästää vartijan tai poliisin toimesta jatkamaan matkaa? Aseetkin on vielä turvassa kotona. Jos olisimme tehneet jotain niin tuskinpa tätä kirjoittelisin kotoa käsin ja aseet kotona. Uskoisin, että olisin vieläkin kiinniotettuna ja aseet oltaisiin välittömästi takavarikoitu samana iltana. Jos on syytä epäillä, että henkilö aiheuttaa akuutin uhkan muille ja omistaa aseita niin eiköhän siitä linja-autopysäkiltä oltaisi lähdetty poliisin matkaan ja aseet oltaisiin haettu sillä välin. Uskoisin ainakin näin. Varsinkin kun tällaisiin aseisiin liittyviin asioihin suhtaudutaan nykyään erityisellä vakavuudella (kts. Savon Sanomien linkki).

Minulle ei ole myöskään mitään kaunaa SPR:n järjestöä kohtaan, eikä Turvatiimiä kohtaan. Kihlattuni suoritti hieman aikaa sitten EA 1 kortin ja itse olen sen kahdesti suorittanut, sekä omistan tälläkin hetkellä SPR:n tuotteita, kuten ensiapulaukkuja. Isäni on käyttänyt Turvatiimin palveluita ja tämän kiinteistön pihalla ja toimistossa olen useasti jutellut Turvatiimin vartijoiden kanssa siellä. Turvatiimi ei myöskään ole se firma, jossa olen joskus itse ollut töissä.

Eilen huomasin myös ensimmäiset rasismisyytökset täällä internetin ihmeellisessä maailmassa. Itse olen asunut vuoden Istanbulissa ja minulla on kenialainen kaveri, joka asuu Lohjalla. Minulla on myös Istanbulin ajoilta ulkomaalaisia kavereita, joihin pidän yhteyttä. Eipä ole aikaisemmin rasistiksi haukuttu, mutta joka päivä jotain uutta. Enpä ole aikaisemmin vartijalta saanut poistumiskäskyä, eipä ole taskujakaan käyty poliisin toimesta ennen läpi tai otettu nimeä, puhelinnumeroa, rekisteritunnusta ja kotiosoitetta ylös. Eikä koskaan uhattu aselupien menettämisellä.

Rahallisia korvauksia en aja takaa. Sen voin ilmoittaa jo tässä etukäteen ennen kuin joku alkaa tätä epäillä. Tulen myös pyytämään KSML:n toimitusta tekemään uuden uutisen aiheesta jos ja kun selviää, että mitä tilanteessa on tarkalleen ottaen tapahtunut ja kuka on sanonut/tehnyt mitäkin, eli onko rikosta tapahtunut esim. poliisin tai vartijan toimesta. Näissä tutkinnoissahan kuulemma voi hieman kestää, eli tällä hetkellä on kai vain odoteltava. Itse olen pyytänyt, että vastaanottokeskus julkistaisi valvontakameroiden tallenteen ajalta 28.11.2015 klo. 22.16, jolloin olemme olleet siellä. Tästä minulla on kaksi valokuvaa ja exif tiedostot todisteina. Poliisi kertoi, ettei valokuvia tarvitse poistaa. Pitää myös selvittää, että voiko jotain takautuvaa puhelinpaikannusta tehdä ja kuinka tarkkaa se on. Ihmiset ovat avoimesti epäilleet, että valvontakameroiden nauhat "korruptoituvat" kun niitä aletaan siirtämään, jos tätä edes suostutaan tekemään. Itse olen tätä pyytänyt ja haluaisinkin ehdottomasti, että ne julkaistaisiin. Tuskin edes näymme kamerassa, koska olimme niin kaukana pääovista ja vastaanottokeskuksen tontin rajasta. Samalla myös selviäisi tämä sisälle asti tunkeutunut häirikkö ja neljän auton saattue. Kaksi soittoahan oli vain soitettu hätäkeskukseen siltä illalta ja nuo koski niitä molempia. Näin tarkasti varjellussa ja suojellussa kohteessa varmasti on melkoisen hyvän valvontalaitteet.

Miksi olen tekemässä tällaisesta pikku jutusta näin isoa? Mielestäni asia on kuitenkin kohtuu vakava. Säikähdin ampuma-aselupien mahdollista menettämistä. Harrastus on minulle erittäin tärkeä. Olen löytänyt sen avulla uusia ystäviä ja mm. kihlattuni ja moni sukulaisistani, sekä vanhoista ystävistäni harrastaa myös metsästystä ja ampumaurheilua. Entisenä vartijanakin tiedän, että vartijoiden käyttäytymisestä liikkuu aina paljon ikäviä huhuja. Olen aina ennen kuitannut ne itse aiheutetuiksi ongelmiksi. Nyt kuitenkin kun osui tällainen omalle kohdalle niin haluaisin, että tilanne selvitettäisiin kunnolla. Se on kaikkien etu, että kansalaiset, vartijat ja poliisi noudattaisivat lakia, eivätkä sorru ylilyönteihin ja ylireagointiin. Uusien tietojen valossa ymmärrän poliisin toimintaa vähän paremmin, jos toiminta on alkanut tällaisten hätäkeskuspuheluiden perusteella. Haluaisin vain selvittää, että koskevatko ne meitä ja onko poliisi toiminut tällaisten puheluiden pohjalta. Olen myös tapahtuman johdosta saanut rasistin ja häirikön leiman internetissä. Haluan, että totuus tulee julki kansalle.

Ilmoittelen taas kun asian tiimoilta kuuluu jotain uutta.
http://www.ksml.fi/yhteiso/keskustelu/posts/listByUser/23428.htm
 
Shortseissa pakkaskelillä liikkuvat turvapaikanhakijat huolestuttivat yliopiston tutkijat
Kyllä Syyrian pojat on talveen tottuneet.
RTX16ED9.jpg
 
Kun tuossa jokunen vuosi opiskelin ja kurssikavereina oli osan aikaa päiväkodeissa työskenteleviä hoitajia, niin jo sieltä välittyy tietoa siitä kuinka osalla (itse asiassa aika suurella osalla) vanhemmista on vanhemmuus hukassa - ei ole mitään ymmärrystä siitä mitä vanhemmuus ja vanhempana oleminen tarkoittaa. Päiväkodissa lapsten olo perustuu kuitenkin selkeisiin sopimuksiin joita pitäisi noudattaa, mutta joita kaikki eivät kykene tai halua noudattaa. Kasvatusvastuuta sysätään päiväkodeille, toki päiväkoti on varhaiskasvatuksessa hyvin merkittävässä roolissa mutta jos lapset eivät saa vanhemmiltaan mitään positiivista roolimallia asetelma on surkea.

Nämä samat vanhemmat siirtävät sitä kasvatusvastuuta sitten kouluille ja olettavat, että se riittää mitä koulussa opetetaan ja tehdään, ettei kotona tarvitse tehdä yhtään mitään. Kotona lapset vain ovat ja tekevät mitä haluavat, vanhempien eläessä omaa elämäänsä ja pitäen kiinni niistä omista menoista ja harrastuksista. Kuvaavaa on se, että jo vuosien ajan on käyty keskustelua siitä kuinka monet lapset tulevat nälkäisinä kouluun tai päiväkotiin viikonlopun jälkeen, nyt tähän näytetään todella kiinnitettävän huomiota myös mediassa. Tai että lasten liikkumisen taito on rapistunut paikoin todella paljon, ei osata juosta, ei osata tehdä kuperkeikkaa (no minäkin olin siinä todella surkea - pakko tunnustaa) ja jopa säikähdetään jos pulssi nousee hieman ja hengästytään.

Minä en enää edes käyttäisi termiä "uusavuttomuus" koska se on tavallaan liian lievä ilmaus, sen sijaan minusta kyse on monessa tapauksessa täydellisestä piittaamattomuudesta ja haluttomuudesta sekä ymmärryksen puutteesta. Ei ymmärretä tai haluta ymmärtää sitä mitä vanhemmuus ja perhe merkitsevät. Se on elämä on lapsista huolimatta niin tärkeää, että siitä ei haluta karsia - sen sijaan lapsen elämästä karsitaan, lapsi jää heitteille. Ja tämä näkyy sitten siinä, että syrjäytyviä ja ongelmalapsia on entistä enemmän - mikään koulu tai yhteiskunta ei kykene ohjaamaan sellaista lapsimäärää turvalliseen satamaan. Ei mikään.

Muistan omalsta lapsuudesta kun luokassa saattoi olla yksi selkeästi ongelmatapaus ja usein sellainen siirtyi sitten aikanaan erityisluokalle (minun lapsuudessa sitä kutsuttiin tylysti apukouluksi). Nyt joissain kunnissa ei ole erityisluokkia tai jos on, niitä on liian vähän ja niinpä on alueita etenkin ruuhka-Suomessa, joissa tavallisessa luokassa voi olla puolikin tusinaa ongelmanuorta, jokainen ymmärtää ettei opettamisesta tule mitään. Siinä kärsii koko luokka, ei pelkästään ne häiriköt.

Osa vanhemmista on piittaamattomia ja kyvyttömiä vanhemmuuteen ja se ilmenee hetimmiten synnytyslaitokselta kotiuduttua... (Ehkäpä ajokortin ohella pitäisi olla lapsentekokorttikin).

vlad.

Menee vähän OT, mutta kuitenkin suurin huoli mediassa, etenkin naisten keskinäisillä "alan foorumeilla" (joista tulee osasta keskustelijoista mieleen jokin natsi-ihmissusinaisporukka) aiheesta "kasvatus" on se että kaikenlaiset kasvatuskikat ei onnistu (esim. jopa television naurettavien "uhmaikäiset ruotuun viidellä kikalla" kasvatusohjelmienkin suosima "jäähylle laittaminen" on nyt kuulemma ihan hirveää lyömiseen ja tukistamiseen verrattavaa väkivaltaa lasta kohtaan http://yle.fi/uutiset/psykoterapeut...le_laittaminen_ovat_kuritusvakivaltaa/7499330 ) ja toisaalta ravinto on ihan väärin kun annetaan joskus vähän nameja ja täytekakkua eikä aina vain kasvistikkuja eettisesti kestävällä tavalla tuotetuista luomuvihanneksista.

Käytän kaiken vapaa-aikani lapsilauman punnertamiseen hengissä eteenpäin ja pakollisiin koulu/eskari/lääkäri ym. menoihin mutta sanoin vaimolle jo kolmen kohdalla että nippa nappa pystyn olemaan vallitsevassa ilmapiirissä kelvollinen isä edes sille määrälle. No nyt olen sitten välttävä/huono viidelle. Minkähänlaiset pysyvät arvet jättää se, että olen välillä laittanut meidän 2-vuotiasta vaunun valjailla kiinni vaikkapa sohvan jalkaan rauhoittumaan, jos meno on ollut useammassakin suunnassa täysin mahdotonta esim. pikkuvauvan läheisyydessä lentävien painavien tavaroiden kanssa. Vapaudenriistoa! (Psykoterapeutit ja päivystävät kasvatusekspertit voisivat joskus ottaa kantaa mitä tehdä kun useampi lapsi läiskii toisiaan turpiin tai vaarantaa jonkun parikuukautisen pikkuveikan/sisaren riehumisellaan - onko silloinkin väkisin kiinnipito tai "jäähy" väkivaltaa?) Ärräpäitäkin saattaa tippua lasten kuullen joinakin päivinä. Toinen poikani on hoikka kuin vinttikoira (kuten isänsä pienenä) vaikka syö kuin hevonen sekä kotona että päiväkodissa, siis kotiruokaa useita annoksia, mutta joskus olen ollut havaitsevinani varovaista tiedustelua siitä saako poika riittävästi syötävää kotona. Jos jotenkin saan pidettyä 4 poikaani ja 1 tyttäreni huostaanoton piiristä poissa niin voisin kuitenkin ainakin sillä ylpeillä että olen aidosti yrittänyt olla piittaava ja panostanut aikaani ihan loputtomasti lastenhoitoon, kotona auttamiseen, lääkärireissuun toisensa perään hankalina aikoina työpäivän kannalta jne jne. Aivan liikaakin koska en ole edes vaatinut sitä hyväksyttävää "silloin tällöin" aikaa. Ehkä joku Jari Sinkkonen ja etenkin vanhemmat naiset joilla miehen enempi kotonaolo olisi aikanaan ollut tervetullutta voisi nähdä tuossakin edes jotain hyvää, mutta sen olen jo todennut että nykypäivän normeihin hyvästä vanhemmuudesta, harrastuksineen ja lehmänhermoineen, minusta ei ole näin monelle lapselle.[/avautuminen]

Mitä ketjun aiheeseen tulee, niin on pitkähkön kirjoitustauon jälkeen (en jaksanut edes lukea kaikkia kuukauden aikana tulleita sataa sivua sinänsä mielenkiintoista keskustelua!) typerryttävää todeta miten se mikä oli vielä 2 kuukautta sitten hirveää rasismia ellei jopa VENÄJÄN INFORMAATIOSODAN AIVOPESEMÄN 5.KOLONNAN VAIKUTUSTA on nyt jopa Ylellä olevaa realismia. Ja kaikki tuhanteen kertaan Halla-Ahon tyyppisten Persona non gratojen suulla sanotut ongelmat ovatkin aivan kuin uusia asioita, jotka toimittaja on hokannut. En jaksa uskoa etteikö taustalla olisi joku korkeamman tason tulkinta Ylen johdossa - on todettu tuulen kääntyvän ja annettu toimittajille vapaammat kädet kirjoittaa näitä "rasistisia" juttujaan kuten monikulttuuristen koulujen ongelmat jossa jopa "tarkista oman koulusi tilanne" -hakukone! Asia on oikeasti tärkeä, olenkin epäillyt ja pelännyt että viimeisten 10v aikana maahanmuutto on nimenomaan keskitetty tietyille alueille eli hukattu se hyvä idea mikä Suomen onnistuneemmassa MaMu-politiikassa aikoinaan oli esim. Ruotsin ghettoutumiseen nähden. Myös "hyville alueille" on otettava maahanmuuttajia vaikka se maksaisi vielä enemmän, lisäksi päätöksiä tekevien on hyvä nähdä myös konkreettisesti päätöksiensä merkitys, en tarkoita sitä pelkästään huonossa mielessäkään vaan pääsisivät OIKEASTI näkemään myös onnistuessaan asian vaikutukset muutenkin kuin kuskin viedessä Audilla köyhien asuinalueen läpi. Kouluasiassa mm. Ylen oman vaikutusvallan kautta edistetyn rasisti-noitavainon takia erityisopettajat eivät vieläkään uskalla puhua näiden koulujen ongelmista nimillään. Hyvä suunnanmuutos viime aikoina silti, muuten olisi sylettänyt enemmän sitä Yle-veroa maksella.

http://yle.fi/uutiset/maahanmuuttaj...ihin_kouluihin__katso_koulusi_tilanne/8494270

full

Olemme kylällä huonosti koulutettuja, työttömiä ja pienituloisia valkonaamoja? 0-9 kpl Vieraskielisetkin ovat lähinnä sieltä Idän ihmemaasta, jotain infosotureita varmaan.

Itseäni (islamofobisena sivistymättömänä rasistina) hirvittää se kombinaatio, että maahan edelleen hurjaa vauhtia virtaavien nuorten, rikollisten maalaamiin pilvilinnoihin uskovien ja usein väkivaltaista taustaa omaavien miesten tulon kanssa samaan aikaan erittäin suvaitsemattomia, epätasa-arvoisia ja raakoja Islamin tulkintoja edustavat tahot puuhaavat mm. Kari Mäkisen vetämän Ev-Lut-kirkon tukemana Kalasatamaan suurmoskeijaa jonka vaikutuksia pelätään laajasti myös yhteiskuntaan sopeutuvampia tulkintoja vetävien muslimien parissa. Kun tulee tänne vaikkapa Irakin armeijan karkulaisena ehkä tappo tai pari tilillä, pää täynnä propagandaa isoista rahoista ilman suhteutusta hintatasoon ja vaaleista, antavista naisista, mutta ei löydykään työtä eikä naista vaan kurja patjamajoitus puutteessa viruen jossain omaan makuun syrjäkorvessa sijaitsevassa röttelössä, niin mikäs sen parempi rekrykanava tälle suurmoskeijan taustatahojen ajamalle agendalle. "Suomi / Länsi / Kristinusko petti sinut kun lupasi ja sitten ei toimittanutkaan. Mutta meillä onkin neuvoa Sinulle yksi tyyppi, joka ei kuulu virallisesti tähän seurakuntaan mutta joka kertoo miten voisit olla sankari, ja saada vieläpä 70 ikineitsyttä täyttämään ikuisesti kaikki tarpeesi..."
 
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1449115557972.html

DI: Ruotsin hallitus valmistautuu poikkeuksellisiin toimiin pakolaistilanteen vuoksi – Juutinrauman silta kiinni?

Ruotsalainen Dagens Industeri -lehti kirjoittaa, että Ruotsin hallitus aikoo koventaa toimiaan pakolaistilanteen vuoksi.
DI:n mukaan hallitus on valmis sulkemaan Tanskan ja Ruotsin välisen Juutinrauman sillan vähentääkseen turvapaikanhakijoiden tuloa maahan.

Taustalla on hallituksen uusi lakiesitys, joka mahdollistaisi tiettyjen teiden ja siltojen sulkemisen kolmeksi vuodeksi sekä henkilöllisyystarkastukset busseissa, junissa ja laivoilla.

– Juutinrauman silta on tärkein Tanskan ja Ruotsin välinen liikenneyhteys. Sen tilapäinen sulkeminen voi mahdollistaa sen, ettei yleinen järjestys tai maan sisäinen turvallisuus vaarannu runsain määrin maahan tulevien turvapaikanhakijoiden vuoksi, lakialoitteessa sanotaan Dagens Industrin mukaan.

– Kyse ei ole akuutista asiasta, mutta jos lakiesitys menee läpi, antaisi se hallitukselle mahdollisuuden akuutissa tilanteessa sulkea (Juutinrauman) silta ilman että asia pitää viedä valtiopäivien käsittelyyn, joka kestäisi liian pitkän ajan, sanoo infrastruktuuriministeri Anna Johanssonin lehdistösihteeri Elin TibellDagens Industrille.

Myös Suomeen Ruotsista Tornion kautta saapuneiden turvapaikanhakijoiden määrä on jonkin verran laskenut Ruotsin aloitettu tarkastukset Tanskan-rajallaan.
 
Kyllä lähi-idässä ja A-maassa on talvet ja pakkaset. Ei tosin niin rajut kuin täällä pahimmillaan. Mutta tälläsessä leudossa talvessa ne on tottunut olemaan.

Kyllä Siperia opettaa jokaista etsimään asianmukaiset loimet ylleen. Ilman paapomistakin. Mahtaa näitä "poikia" naurattaa monen suomalaisen huolenaiheet.
 
Kyllä Siperia opettaa jokaista etsimään asianmukaiset loimet ylleen. Ilman paapomistakin. Mahtaa näitä "poikia" naurattaa monen suomalaisen huolenaiheet.

Vähän harmittaa monen vilpittömän naiivin ihmisen edestä, joka on kiiruhtanut esim. vaatelahjoituksiin VOKeihin. Suurin osa tulijoista näyttää kuvien perusteella omistavan ainakin yhden vaatekerran jolla ei tarvitsisi edes Mega-Helsingin Big Cityn keskustassa hävetä.
 
Vähän harmittaa monen vilpittömän naiivin ihmisen edestä, joka on kiiruhtanut esim. vaatelahjoituksiin VOKeihin. Suurin osa tulijoista näyttää kuvien perusteella omistavan ainakin yhden vaatekerran jolla ei tarvitsisi edes Mega-Helsingin Big Cityn keskustassa hävetä.


Olisko siinä mahdollisesti matujen motiivi miksi haluvat suuriin kaupunkeihin? Kun ovat varautuneet varustuksellisesti pakoon lähtiessään vain city-elämän sykkeeseen... ei maaseudun pimeään ja kylmään ilmastoon...?
 
Olisko siinä mahdollisesti matujen motiivi miksi haluvat suuriin kaupunkeihin? Kun ovat varautuneet varustuksellisesti pakoon lähtiessään vain city-elämän sykkeeseen... ei maaseudun pimeään ja kylmään ilmastoon...?

Noh...tietty kaikkien käsitys parhaasta asuinpaikasta ei muistuta esim. Suolahtea (kuva alla), monillehan Hgin keskusta on vain välttävä paikka sykkeeltään ja ihmiselle sovelias asuinpaikka olisi tyyliin Lontoon luokkaa. Itse nautin "loputtomista" metsämaisemista ja rauhallisuudesta hitosti, ja Suomesta löytääkin sellaista helpommin kuin monesta muusta paikasta. Suurkaupungin sykkeestä haaveilevien tuskin kannattaa tyytyä Helsingin tyyppiseen pieneen ja kalliiseen paikkaan jossa ei trendikkäinkään hiihtelijä välty kanssasuomalaisten junttiudelta (paitsi äkkilähdöillä reissatessa tai interreilaamalla). Ja useimmissa kaupunkilaisissakin asuu pieni juntti, joko on muutettu kaupunkiin metsästä, ehkä haaveillaan paluumuutosta "sitten eläkkeellä" tai sitten vähintään kesäisin hankkiudutaan mökille keskelle ei mitään (tai sitten mennään riemulla kertausharjoituksiin sinne). Tätä voisi paremmin lähtöpaikkoihin viestiä...Christopher Leen kommentti allekirjoituksessani summaa aika hyvin asian.

suolahti_10A90-012.jpg
 
Yle tekee taas Ylet ja ensin haukkuu "veteraaneilla ratsastamista" ja sitten ratsastaa veteraaneilla (tai tarkemmin ehkä toisinpäin, ensin ratsastaa ja sitten haukkuu).

Haukut:
http://yle.fi/uutiset/nakokulma_yhdeksan_tapaa_ratsastaa_sotaveteraanilla/8493789?ref=leiki-uu
Ulkomaalaisia virtaa Suomeen. Mitä sotaveteraanikin tästä ajattelisi? Homot kekkaloivat avoimesti keskenään. Kai nyt ainakin sen veteraanit tuomitsevat? Tämän maan puolesta ei tapeltu, jotta vapaa Suomi liitettäisiin mihinkään puolustus- tai muuhun liittoon! Niinhän sodan käyneet ajattelevat. Ainakin keskimäärin. Vai ajattelevatko?

Malliesimerkki:
http://yle.fi/uutiset/sotaveteraanit_pakolaisia_otettava_mutta_onko_maahanmuutosta_hyotya/8494936

Otsikossa hienosti yleistetään haukku-jutun vastaisesti että "pakolaisia otettava":
2_12_ONL_veteraanikysely_01.png


...mutta selkeämmin lukemin todettu asia, että pakolaisista ei ole Suomelle taloudellista hyötyä, kääntyy otsikossa kysymysmuotoon "onko maahanmuutosta hyötyä"? Ja miksi MAAHANMUUTOSTA kun jutussa kyse on PAKOLAISKRIISISTÄ? Tyypillistä valikoivaa otsikointia ja harhaanjohtavien sanamuotojen käyttöä. Minä en ole maahanmuuttovastainen enkä edes pakolaisvastainen, mutta vastustan nykyistä turvapaikanhakijaryntäystä niistä maista joista heitä pääsääntöisesti nyt tulee.

2_12_ONL_veteraanikysely_02.png
 
Back
Top