Presidentinvaalit 2024

Eihän se tuuliviiri ole ollutkaan. Tuo on sitä tyypillistä vasemmistotuubaa, mitä halutaan tunkea kaikkien kurkuista alas.

Olen hieman järkyttynyt miten tiukaksi tuo meni. Moni katsoo itsensä maanpuolustushenkiseksi, mutta on silti valmis äänestämään ylipäälliköksi ihmistä, joka moneen otteeseen on ollut vähentämässä puolustusbudjettia, eikä ole käynyt armeijaa.

Olen aika hämmästynyt näistä älyllisistä kuperkeikoista joita ihmiset tekevät päänsä sisällä.
Että tuosta armeijasta jaksetaankin janata. Mannerheim oli ainoa presidentti jonka sotilastaustalla oli mitään merkitystä. Zelenski ei ole ollut armeijassa. Ja sivari on laillinen tapa suorittaa velvollisuutensa.
 
Että tuosta armeijasta jaksetaankin janata. Mannerheim oli ainoa presidentti jonka sotilastaustalla oli mitään merkitystä. Zelenski ei ole ollut armeijassa. Ja sivari on laillinen tapa suorittaa velvollisuutensa.
Tuo on sinun mielipiteesi ja sinällään ihan ok, mutta on paljon äänestäjiä joille se vaikuttaa.

Mikä sinä tai minä olemme sanomaan mikä on oikea lähestysmistapa asiaan? Miksi juuri sinä olet tässä oikeassa ja toisenlaisesta ajattelevat tietysti väärässä?

Paljon voimakkaammin monet ottavat kantaa siihen, että homous tai heterous ei saa vaikuttaa äänestämiseen. Miksi ei saa? Mikä sen kieltää?

Tai koulutustausta tai ammatti? Onko väärin, että joku arvostaa tohtoria ylioppilaan sijaan?

Itsekin uskon Pekan homouden vaikuttaneen äänestäjiin, kuten myös sivariuden ja ylioppilaaksi jäämisen. Joku varmasti äänesti näiden vuoksi ja joku toinen jättii äänestämättä.
 
Viimeksi muokattu:
Että tuosta armeijasta jaksetaankin janata. Mannerheim oli ainoa presidentti jonka sotilastaustalla oli mitään merkitystä. Zelenski ei ole ollut armeijassa. Ja sivari on laillinen tapa suorittaa velvollisuutensa.

Se on sinun mielipiteesi.
Ukraina on ihan eri asia kuin Suomi. Varusmiespalveluksen yksi oppi on että oppii olemaan ikäluokkansa erilaisten ihmisten kanssa. Et sinä vaan tuota samaa pysty saavuttamaan viikkaamalla vaatteita sairaalassa tai toimittelemalla vihreää lankaa.
 
Juu. Näinköhän vihreät jatkossa tuuppaavat Ville Niinistöä framille, vai onko siellä muita tyrkyllä?
Olisin itse halunnut Villen jo näihin vaaleihin, mutta jos veikata pitää, niin se voisi olla hän hyvinkin.:) Seuraavalla kerralla he haluavat ehkä kuitenkin naisen, joten Ohisalo mahdollisesti voisi tulla kyseeseen.
 
Tuo on sinun mielipiteesi ja sinällään ihan ok, mutta on paljon äänestäjiä joille se vaikuttaa.

Mikä sinä tai minä olemme sanomaan mikä on oikea lähestysmistapa asiaan? Miksi juuri sinä olet tässä oikeassa ja toisenlaisesta ajattelevat tietysti väärässä?

Paljon voimakkaammin monet ottavat kantaa siihen, että homous tai heterous ei saa vaikuttaa äänestämiseen. Miksi ei saa? Mikä sen kieltää?

Tai koulutustausta tai ammatti? Onko väärin, että joku arvostaa tohtoria ylioppilaan sijaan?

Itsekin uskon Pekan homouden vaikuttaneen äänestäjiin, kuten myös sivariuden ja ylioppilaaksi jäämisen. Joku varmasti äänesti näiden vuoksi ja joku toinen jättii äänestämättä.
Onkohan Biden tai Trump käynyt armeijan? Putin on ja Hitleri oli. Eihän sillä tuossa tehtävissä tosiasiassa ole mitään merkitystä. Sitä varten on avustajat ja kenraalit ja adjutantit. Se että on ampunut, ryynännyt ja nukkunut metsässä ei tarkoita etteikö noita taitoja voisi hankkia muualta. Toisaalta täytyykö presidentin osata ampua? Ryynätä? Nukkua teltassa? Ei minusta. Kun aletaan katsomaan sotilastaustaa joka voisi hyödyttää ylipäällikkyytä niin sanoisin että kyllä se lähtee majurista ylöspäin
 
Se on sinun mielipiteesi.
Ukraina on ihan eri asia kuin Suomi. Varusmiespalveluksen yksi oppi on että oppii olemaan ikäluokkansa erilaisten ihmisten kanssa. Et sinä vaan tuota samaa pysty saavuttamaan viikkaamalla vaatteita sairaalassa tai toimittelemalla vihreää lankaa.
Ainoa pointtini on että sivari on laillinen tapa suorittaa velvollisuutensa. Ei se ole mielipide vaan fakta. Näissä jameissa paljon merkityksellisempää on mitä muuta ihminen on tehnyt myöhäisteini-ikänsä jälkeen.

Vaikka kuinka ollaan mp-palstalla niin intti vs sivari ihmisen arvon mittarina on aivan vitun lapsellista ajattelua. Itse äänestin sivari-Halla-ahoa. Tietysti toivon että hän olisi käynyt armeijan koska silloin meillä olisi ainakin yksi yhteinen elämänkokemus. Stubbin kanssa ole eri planeetalta vaikka ollaan miehekkäästi intin käyneitä ja olen vain yhden natsan ylempänä kuin Yli Päällikkö.

Ja kyllä, tämä on mielipiteeni, vain minun mielipiteeni, ja aina jaksaa ihmetyttää että joku tulee tämän minulle erikseen kertomaan internetissä.
 
Että tuosta armeijasta jaksetaankin janata. Mannerheim oli ainoa presidentti jonka sotilastaustalla oli mitään merkitystä. Zelenski ei ole ollut armeijassa. Ja sivari on laillinen tapa suorittaa velvollisuutensa.
Haaviston tapauksessa armeijan käymättömyys oli osoitus hänen maanpuolustusvastaisuudetaan, mistä ei pitäisi olla mitään epäselvyyttä. Minusta tälläinen henkilö ei sovellu johtamaan turvallisuuspolitiikkaa, ylipäällikkyydestä puhumattakaan.
 
Kumpikaan ei ole suorittanut sitä.
Miten on mahdollista kun toimivat maailman suurimman ja mahtavimman armeijan ylipäällikkönä. Ehkä tämmöiset ajatukset jostain varusmiespalvelun suorittamisesta on jostain 30- luvulta.
 
Ainoa pointtini on että sivari on laillinen tapa suorittaa velvollisuutensa. Ei se ole mielipide vaan fakta. Näissä jameissa paljon merkityksellisempää on mitä muuta ihminen on tehnyt myöhäisteini-ikänsä jälkeen.

Vaikka kuinka ollaan mp-palstalla niin intti vs sivari ihmisen arvon mittarina on aivan vitun lapsellista ajattelua. Itse äänestin sivari-Halla-ahoa. Tietysti toivon että hän olisi käynyt armeijan koska silloin meillä olisi ainakin yksi yhteinen elämänkokemus. Stubbin kanssa ole eri planeetalta vaikka ollaan miehekkäästi intin käyneitä ja olen vain yhden natsan ylempänä kuin Yli Päällikkö.

Ja kyllä, tämä on mielipiteeni, vain minun mielipiteeni, ja aina jaksaa ihmetyttää että joku tulee tämän minulle erikseen kertomaan internetissä.
Itse ihmettelen lähinnä sitä että niin moni joka dissaa Haaviston sivaritaustaa kertoi kuitenkin äänestäneensä Halla-Ahoa. Enkä puhu nyt pelkästään tästä foorumista.
 
Eli esim. lestadiolaiset.
Kumpikaan ehdokas ei varsinaisesti niitä perinteisiä arvoja edustanut, mutta veikkaisin että ajatus homoista presidenttiparina oli kuitenkin lestadiolaisille niin sanotusti liian hapokasta. Yritystähän Pekalla oli, itseäni huvitti kyllä tämä Iltalehden uutinen:

Haavisto iskee kepu-Suomen sydämeen – Lauloi virsiä vanhoillislestadiolaisten kanssa​

 
Miten on mahdollista kun toimivat maailman suurimman ja mahtavimman armeijan ylipäällikkönä. Ehkä tämmöiset ajatukset jostain varusmiespalvelun suorittamisesta on jostain 30- luvulta.

Tuskin kenellään on ollut ajatuksena että vm-palvelus auttaisi käytännön sodan johtamisessa ?. Enemmänkin kertoo ihmisen asenteesta. Mitä USA tähän asiaan kuuluu ? Ei siellä ole asevelvollisuusarmeijaa.
 
Itse ihmettelen lähinnä sitä että niin moni joka dissaa Haaviston sivaritaustaa kertoi kuitenkin äänestäneensä Halla-Ahoa. Enkä puhu nyt pelkästään tästä foorumista.
Johtuu varmaan siitä, että Jussi on kertonut tämän olleen nuoruuden hairahdus, jota on sittemmin katunut. Pekka sen sijaan ei ole asiasta tehnyt parannusta, vaan on jatkanut synnissään.
 
Tuskin kenellään on ollut ajatuksena että vm-palvelus auttaisi käytännön sodan johtamisessa ?. Enemmänkin kertoo ihmisen asenteesta. Mitä USA tähän asiaan kuuluu ? Ei siellä ole asevelvollisuusarmeijaa.
Maata voi palvella monella tapaa sitä haen. Varusmiespalvelus ei ole ainut eikä edes välttämättä aina ja kaikille se parasvaihtoehto.
 
Maata voi palvella monella tapaa sitä haen. Varusmiespalvelus ei ole ainut eikä edes välttämättä aina ja kaikille se parasvaihtoehto.
Etenkin jos olet jonkun täydellisen epäreilun sairausluokituksen piirissä. Siinä kohdin sivarius versus vapautus on ihan reipasta toimintaa.
 
Maata voi palvella monella tapaa sitä haen. Varusmiespalvelus ei ole ainut eikä edes välttämättä aina ja kaikille se parasvaihtoehto.
Onko sivari vaihtoehto, jonka voi siitä vaan valita?

Ei ole. Siviilipalvelukseen määrätään vain asevelvollisen vakaumuksen perusteella. Millään muulla perusteella sivariin ei pääse, eikä se mikään varsinainen valinnanmahdollisuus ole.

Jos Mestari selittelee jostakin muusta niin hän on valehdellut kutsunnoissa. Ei ole siis ollut vahvaa vakaumusta vaan jotain nuoren miehen angstia.
 
Back
Top