Puolustuspoliittinen selonteko 2017

Poliisiasemia alkaa olla kohta harvemmassa kuin varuskuntia...
 
Olen Haminassa tällä hetkellä joten lähin varuskunta on tuossa kadun toisella puolella, 50 metrin päässä.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Ainola otti Niinistön 50 000 lisäyksen ja jakoi sen pataljooniin omassa mielikuvituksessaan.
Nyt ei ole kyse normaaleista jalkaväkipataljoonista, eli unohda 1k per pataljoona.
 
Onko tässä nyt edelleen pelkkä Ainola lähteenä?
Toivon tietysti, että kaikki kirjoittamasi pitää paikkansa, mutta jotta toivo vahvistuisi uskoksi, tarvitaan jotain luotettavaa lähdettä.
Lähde saanut tiedon. En ole sopinut lähteen kanssa julkisuudesta, joten en kommentoi.
 
Eikö patruunoita saa nykyisellään säilyttää 20 000 kappaletta kotona? Kyllä tuohon määrään RK:n valmiuspaukut mahtuu. Itse en näe ongelmaa siinä, että aseet olisisvat kotisäilytyksessä, ainakaan jos aiempia hallussapitolupia henkilöllä jo on. Tietenkin valmiutta varten olevat patruunat tulisi olla valmiina, eli niillä ei saisi pahvia huvikseen puhkoa. Valtion pyssyäkään ei varmaan saisi huvikseen väljäksi räiskiä.
 
Lähde saanut tiedon.
Perussuomalaisten puoluetoimistosta tänään kuultua:
"Sodan ajan joukkojen määrää nostetaan yli 20 prosentilla eli 50 000 sotilaalla. Tämä kohdennetaan paikallispuolustukseen. Paikallispuolustuksen tehoa lisätään kehittämällä vapaaehtoista maanpuolustusta pohjoismaisten mallien mukaisesti ja muodostamalla Maanpuolustuskoulutuksesta puolustusvoimien strateginen kumppani."
Hmm, nyt voinen kertoa, että olen minäkin kuullut MPK:n suunnasta jotain epämääräistä vihjailua, että jonkinlaista pöhinää olisi meneillään. Ilman mitään yksityiskohtia.
Uskaltaisikohan tässä olla varovaisen toiveikas. Siis, tuohan olisi aivan huippujuttu toteutuessaan.

Muoks: miksei ole kerrottu julkisuuteen? Erikoista että pantataan.
 
:D:D:D
Minulle juolahti juuri mieleen, että mahtaa MPnet revetä, jos tulisi oikeasti joku Ruotsin mallin mukainen paikallispuolustusmalli...
 
Olen skeptinen. Joskus kuultua koulutuskeskuksista jne. Paljon puhetta... vähän tai ei ollenkaan näkyvää tulosta. Money talks.

Pessimisti ei pety koskaan.
 
MPK:n sivuilla oleva tiedote.
Kovastihan tuossa puhutaan pohjoismaisesta mallista ja vapaaehtoisen maanpuolustuksen aseman vahvistamisesta paikallispuolustuksessa.
https://www.mpk.fi/Ajankohtaista/ta...npuolustuksen-kehittämiselle.aspx#prettyPhoto
https://www.mpk.fi/Ajankohtaista/ta...npuolustuksen-kehittämiselle.aspx#prettyPhoto
Eduskunta käsittelee asiaa maaliskuun alussa. Jospa siinä olisi se viimeinen paikka tiedottaa tarkemmin, mitä ovat meinanneet.
Kun alkaa miettiä, niin kaikki ryhmäthän ovat olleet mukana selonteon valmistelussa, ja näin pitkälle on päästy ainakin nimellisessä yksimielisyydessä.
Vasemmisto nyt tietysti itkee suojeluskunnista eduskunnassa.
 
Olen skeptinen. Joskus kuultua koulutuskeskuksista jne. Paljon puhetta... vähän tai ei ollenkaan näkyvää tulosta. Money talks.

Pessimisti ei pety koskaan.

Juu, jos katsoo 25 vuoden periodia taaksepäin, niin aika moni kaakku on mutusteltu vähän ennen aikojaan....ja kirsikka on yleensä hukkunut matkalle.
 
  • Tykkää
Reactions: KIM
Montako päivää nämä otsikot säilyivät suomalaisen metian otsikoissa? Aivan.
 
En minä sitä laskelmaa tehnyt vaan Ainola...
Eihän Ainola tuossa artikkelissa tee varsinaista laskelmaa. Käsittääkseni hän on saanut luvun 50 paikallispataljoonaa jostain. Kirjoitinkin jo aiemmin miten lkp-organisaatio, raja + sen reservi ja ne valmiusvarusmiehet eivät saa aikaan tuota 50k, joten 50k jutussa on kyllä tuollainen vapaaehtoisten mentävä rako.
 
Juu, jos katsoo 25 vuoden periodia taaksepäin, niin aika moni kaakku on mutusteltu vähän ennen aikojaan....ja kirsikka on yleensä hukkunut matkalle.
No suurin ongelmahan on ollut ettei ole annettu tilaa vapaaehtoistyölle, vaan pidetty homma majuijohtoisena. Jos siimaa annetaan enemmän, onkin sitten saalis isompi.
 
Eihän Ainola tuossa artikkelissa tee varsinaista laskelmaa. Käsittääkseni hän on saanut luvun 50 paikallispataljoonaa jostain. Kirjoitinkin jo aiemmin miten lkp-organisaatio, raja + sen reservi ja ne valmiusvarusmiehet eivät saa aikaan tuota 50k, joten 50k jutussa on kyllä tuollainen vapaaehtoisten mentävä rako.

Artikkelin lehtiversion lööpissä ainakin sanottiin: "50 000 miestä, 50 paikallispataljoonaa". Joten osoittele vaan sylttytehtaalle äläkä minua kohti. :)

Kyllä satun tietämään paikallisjoukkojen organisaatiosta aika paljon, totesin vain, että Ainola on omassa mielikuvituksessaan jakanut 50 000 50 pataljoonaksi.
 
Back
Top