Sekalaista mussuttelua

Kyllä, juusto on parhaimmillaan rasvaisena. Emmental herkkua, ja mielestäni Polar muistuttaa hiukan sen makua.

Ja punkku ja portviini on hyvää myös, mutta työnantaja voisi olla eri mieltä jos aamuleipäni noiden kanssa nauttisin :)

Enkä lihottavuuden takia kaikkein rasvaisimpia välttele jokapäiväisessä käytössä, muut syyt. Kauhulla tosin katselen ketodieetillä olevien ruokailua, ei voi olla pitkässä juoksussa kovin terveellistä. Voita kahviinkin! :O
Ei se keto olekkaan. Erään tutkimuksen mukaan arpeuttaa sydänkudosta, vaikka muita etuja silläkin on. Itse olen sillä aikoinaan laihduttanut ja pidin siitä miten ei energiat ikinä laskeneet, nälkä pysyi poissa ja pystyi tekemään pitkää salitreeniä.

 
Ei se keto olekkaan. Erään tutkimuksen mukaan arpeuttaa sydänkudosta, vaikka muita etuja silläkin on. Itse olen sillä aikoinaan laihduttanut ja pidin siitä miten ei energiat ikinä laskeneet, nälkä pysyi poissa ja pystyi tekemään pitkää salitreeniä.

Emmää voita sentään kahviin, kun kahvi muutonkin on rasvaista.
Keton soveltuvuus on tieten yksilöllistä. Sattui määräaikaistarkastus työterveydessä ajoittumaan kun olin karpannut tiukemmin yli puoli vuotta noin yleisen streittauksen yhteydessä. Lääkäri kuunteli silmät suittirenkaina tarinaa ruokavaliosta, mutta verrattuaan labratuloksia viiden vuoden takaisiin totesi että kyllä sun kannattaa näköjään tätä ketoilua jatkaa, jos nämä tulokset tällaisena säilyy.
Vaimolla ei siedä ketoa, joten joudutaan vähän temppuileen, mutta ei se ylivoimaisen vaikeaa ole.
Enkä tietysti oman kokemuksen perusteella voi väittää että keto kaikilla toimisi, mutta omalla kohdalla se on totta. Mulle riittää.
 
Emmää voita sentään kahviin, kun kahvi muutonkin on rasvaista.
Keton soveltuvuus on tieten yksilöllistä. Sattui määräaikaistarkastus työterveydessä ajoittumaan kun olin karpannut tiukemmin yli puoli vuotta noin yleisen streittauksen yhteydessä. Lääkäri kuunteli silmät suittirenkaina tarinaa ruokavaliosta, mutta verrattuaan labratuloksia viiden vuoden takaisiin totesi että kyllä sun kannattaa näköjään tätä ketoilua jatkaa, jos nämä tulokset tällaisena säilyy.
Vaimolla ei siedä ketoa, joten joudutaan vähän temppuileen, mutta ei se ylivoimaisen vaikeaa ole.
Enkä tietysti oman kokemuksen perusteella voi väittää että keto kaikilla toimisi, mutta omalla kohdalla se on totta. Mulle riittää.
Joo tosi hyviä tuloksiahan jengi on saanut pitkällä käytöllö mm diabetesarvoissa jne. Tekstini oli ehkä turhan ehdoton tuohon terveellisyyteen liittyen. Ikävä on hiukan ketoa. Tykkään rasvasta paljon, mut en viitsi sitä "normidietillä" syödä hiilareiden kanssa liikaa.
 
Olipa opettavainen lukukausi. Rehtori oli vapaalla ja apulaisrehtorit pyörittivät kahdestaan kolmen ihmisen puljua.

Hauska oli havaita, miten osa sakista erittäin aktiivisesti ryhtyi kusemaan yhteiseen hiileen sen sijaan, että olisi puhaltanut siihen. Parhaita oli ne, jotka viime keväänä olivat hakeutumassa pällisaikulle rehtorin vuoksi, nyt itkivät kuinka paljon paremmin asiat ovat rehtorin aikana olleet.

Itse en huomannut suurtakaan muutosta toimintatavoissa. Päinvastoin havaitsin tehtävän mukana kasvamista ja vastuunkantoa, mutta samalla yritystä löytää työyhteisöä hyödyttäviä kompromisseja. Siispä pyrin auttamaan siinä missä voin (tosin tietysti asiallista korvausta vastaan), muistutin tietyistä määräaikaisista toimenpiteistä, kerroin omaan vastuualueeseen kuuluvista aiemmista käytännöistä ja hoidin oman tonttini normaalin esimerkillisesti.

Pointtini on nimenomaan tuossa kasvamisessa. Joskus vastuu kasvattaa ja vähintäänkin kannattaa aina muistaa Eisenhowerin sanat Nixonista: "Otan hänet mieluummin telttaani, kuin jätän ulkopuolelle. Nyt hän kusee teltasta ulos, eikä teltan sisään."

Ja tietysti omaa häntääni nostaen, näköjään jo kolmas rehtori putkeen vahvisti edellisen vakinaisen rehtorin sanat läksiäisissään: "Tästä koulusta voidaan koska tahansa vaihtaa rehtoria, eikä kukaan huomaa mitään. Jos sinä lähdet, koko homma kaatuu. Jos joskus epäilyttää, voit kahvihuoneessa tehdä vesilasitestin." :ROFLMAO:
 
Katsoin pitkästä aikaa TV uutiset MTV3, kylläkin jälkilähetyksenä.
Yhtenä aiheena oli naissotilaiden varusteet. Mielestäni hyvä aihe.
Aihetta liipaten vaikka tuossa klipissä ei asiasta puhuttu.

En ole varma olenko tänne joskus kirjoittanut vai olenko vain meinannut kirjoittaa yhdestä erittäin yksinkertaisesta "ongelmasta" mikä aiheuttuu naiselle maastossa miesporukassa olo verrattuna mieheen tai fyysisesti muutenkin.

Itse olen sitä ikäluokkaa, että naiset oli muistaakseni toista saapumiserään aikoinaan armeijassa 2/96. Omassa yksikössä ei ollut naisia, ainostaan aukissa toisilla linjoilla. Alhaalla yks reissu ja siellä oli naisia, mutta ei omalla kohtaa operatiivissa.
Siviilissä lintu/hirvikoe hommissa huomattava määrä tullut vietettyä akkojen kanssa metsässä.

Elikkä yksinkertaisesti kuinka paljon vaikeampaa naisella on kusella käynti. Suvi keleillä menee vielä helposti, edes joku puska niin housuja laske tai pyytää toisen katsomaan toiseen suuntaan.
Mutta ainakin kovimmilla pakkasilla armeijassa Sodankylässä ei tehnyt mieli turhaan miehenkään kuseksia. Vaatekerrat-> lyhkääset kalsarit, pitkät kalsarit, hellyt, sarkapuku, toppapuku tai lumipuku. Näiden kerrosten alta alat etsimään pikku pippeliä kylymin käsin, niin aina oma suoritus. Vielä kun vierestä +30hlö sitä seuraa.

Aikoinaan koirakoe hommissa opin, että naisille ei ole se maastossa koko päivää olo niin helppoa saniteetin kannalta kuin miehille. En ollut koko asiaa ikinä edes miettinyt tai huomioinut ajatellut.
Yhdellä koekäynnillä oltiin oltu 6h maastossa, auto todella ison hakkuuaukion keskellä. Kilometri piti kävellä kansallispuiston maastoon.
Koiran ohjaaja autolle tullessa pyysi odottamaan hetken, että hän käy metsässä pissalla. Joka suuntaa 1km puutonta. Pari sekuntia pyörittelin päätä katseella etsien metsää. Sanoin että minä meen kyykyyn toiselle puolelle autoa täyttämään maastokorttia ja mee sinä toiselle puolelle. :)
Minä samassa tilanteessa saisin vain kääntää selän ja käydä lorottelemassa.

Mielenkiintoinen olisi tietää kuinka varsinkin kovilla talvipakkasilla tänä päivänä hoidetaan naisvarusnaisten mahdollisuus kohtuulliseen saniteettiin?
Tai puhumattakaan missään Ukrainan rintamalla.
 
Mutta ainakin kovimmilla pakkasilla armeijassa Sodankylässä ei tehnyt mieli turhaan miehenkään kuseksia. Vaatekerrat-> lyhkääset kalsarit, pitkät kalsarit, hellyt, sarkapuku, toppapuku tai lumipuku. Näiden kerrosten alta alat etsimään pikku pippeliä kylymin käsin, niin aina oma suoritus. Vielä kun vierestä +30hlö sitä seuraa
Siellä pitää kyllä -30°C paremmalla puolella olla pari sokeripalaa varattuna houkutteluun, ja nopeat refleksit että ehtii pinseteillä nappaamaan kärjestä kiinni. Alkaa housuunkuseminen houkuttelemaan, mutta kun se tuntuu hyvältä vaan hetken.

Ei käy kyllä naisväkeä sääliksi…

 
Mutta ainakin kovimmilla pakkasilla armeijassa Sodankylässä ei tehnyt mieli turhaan miehenkään kuseksia. Vaatekerrat-> lyhkääset kalsarit, pitkät kalsarit, hellyt, sarkapuku, toppapuku tai lumipuku. Näiden kerrosten alta alat etsimään pikku pippeliä kylymin käsin, niin aina oma suoritus.
Eikös täällä joku kertonut että miehillä pitää olla tollaisissa keleissä tyhjiä paperirullia, wc tai talouspaperirullia siellä housuissa mukana? Olikohan @YliKoo ?

No, naisilla ei ehkä riitä toi.
 
Haluaisin silkasta mielenkiinnosta tietää mitä presidentti ehdokkaat ovat mieltä Hurstin ruoka-apu köyhille vs. ulkomaanapu. Sekä mitä mieltä te hyvät veljet olette, oma kantani on ulkomaanavulle ehdoton stoppi ja heti. Läpsyttelijät vaan rikastuu silläkin ja kaivaa myyränkolojaan.
 
Viimeksi muokattu:
Haluaisin silkasta mielenkiinnosta tietää mitä presidentti ehdokkaat ovat mieltä Hurstin ruoka-apu köyhille vs. ulkomaanapu. Sekä mitä mieltä te hyvät veljet olette, oma kantani on ulkomaanavulle ehdoton stoppi ja heti. Läpsyttelijät vaan rikastuu silläkin ja kaivaa myyränkolojaan.
Kyllä juuri näin, kaikki se apu mitä on suunniteltu annettavaksi noille läpsyttelijä alueile seis. Ukrainaan taas jatkukoon, siellä se on tarpeen myös.
 
Haluaisin silkasta mielenkiinnosta tietää mitä presidentti ehdokkaat ovat mieltä Hurstin ruoka-apu köyhille vs. ulkomaanapu.
Presidenttiehdokkaista en tiedä, mutta tämä nykyinen aikoo jatkaa Hurstin tukemista jossain muodossa jäätyään pois presidentin tehtävistä.

Heikki Hurstin faijan, Veikko Hurstin, ehdin tavata 1980-luvulla.

Hän oli ensin sotilaspoikana ja sitten jatkosodan loppupuolen rintamalla. Meni vapaaehtoisena. Joku henkinen siru taisi jäädä. Onneksi lopetti juomisen. Perhe eheytyi.

Moni ei tiennytkään, että Veikko elätti sodan jälkeen itseään ensi sijassa kauppojen ja maassa kiertävien sirkusten kylttimaalarina. Hän maalasi myös Helsingin Linnanmäen huvipuiston vedenneitojen mainokset. Hän työskenteli myös Sirkus Finlandiassa akrobaattina, voimamiehenä, jonglöörinä ja nuorallatanssijana. Oli oikeasti ketterä kaveri.
 
Minusta WWII, toka iso rähinä, olis pitänny mennä niin, että: Aatun joukot lyö ryssää turpaan oikeen olan takaa ja ajaa ne Uralin taakse.... Sitte tapahtuis Pattonit... Niistettäis Aatulta suuremmat maailman vallotus haaveet, siihen jäätäis... ja kas maailma olis paljon parempi paikka nyt....
 
Olipa opettavainen lukukausi. Rehtori oli vapaalla ja apulaisrehtorit pyörittivät kahdestaan kolmen ihmisen puljua.

Hauska oli havaita, miten osa sakista erittäin aktiivisesti ryhtyi kusemaan yhteiseen hiileen sen sijaan, että olisi puhaltanut siihen. Parhaita oli ne, jotka viime keväänä olivat hakeutumassa pällisaikulle rehtorin vuoksi, nyt itkivät kuinka paljon paremmin asiat ovat rehtorin aikana olleet.

Itse en huomannut suurtakaan muutosta toimintatavoissa. Päinvastoin havaitsin tehtävän mukana kasvamista ja vastuunkantoa, mutta samalla yritystä löytää työyhteisöä hyödyttäviä kompromisseja. Siispä pyrin auttamaan siinä missä voin (tosin tietysti asiallista korvausta vastaan), muistutin tietyistä määräaikaisista toimenpiteistä, kerroin omaan vastuualueeseen kuuluvista aiemmista käytännöistä ja hoidin oman tonttini normaalin esimerkillisesti.

Pointtini on nimenomaan tuossa kasvamisessa. Joskus vastuu kasvattaa ja vähintäänkin kannattaa aina muistaa Eisenhowerin sanat Nixonista: "Otan hänet mieluummin telttaani, kuin jätän ulkopuolelle. Nyt hän kusee teltasta ulos, eikä teltan sisään."

Ja tietysti omaa häntääni nostaen, näköjään jo kolmas rehtori putkeen vahvisti edellisen vakinaisen rehtorin sanat läksiäisissään: "Tästä koulusta voidaan koska tahansa vaihtaa rehtoria, eikä kukaan huomaa mitään. Jos sinä lähdet, koko homma kaatuu. Jos joskus epäilyttää, voit kahvihuoneessa tehdä vesilasitestin." :ROFLMAO:
Auran yhtenäiskoulu?
 
Katsoin pitkästä aikaa TV uutiset MTV3, kylläkin jälkilähetyksenä.
Yhtenä aiheena oli naissotilaiden varusteet. Mielestäni hyvä aihe.
Aihetta liipaten vaikka tuossa klipissä ei asiasta puhuttu.

En ole varma olenko tänne joskus kirjoittanut vai olenko vain meinannut kirjoittaa yhdestä erittäin yksinkertaisesta "ongelmasta" mikä aiheuttuu naiselle maastossa miesporukassa olo verrattuna mieheen tai fyysisesti muutenkin.
En millään muotoa vähättele ongelmaa mutta esimerkiksi mun ex-muijalla, ja sen enempää nykyiselläkään, kuseminen tai edes paskantaminen, metsään ei tuottanut minkäänlaisia ongelmia. Pala paperia ja menoksi.. Kumpikaan ei tosin ole käynyt inttiä joten ehkä..
 
En millään muotoa vähättele ongelmaa mutta esimerkiksi mun ex-muijalla, ja sen enempää nykyiselläkään, kuseminen tai edes paskantaminen, metsään ei tuottanut minkäänlaisia ongelmia. Pala paperia ja menoksi.. Kumpikaan ei tosin ole käynyt inttiä joten ehkä..
Kesällä osallistuin Sulkavan soutuun ja joukkueessa oli myös naisia. Selvisi että veneestä pissaaminen ei onnistu molemmilta sukupuolilta.
 
Eikös täällä joku kertonut että miehillä pitää olla tollaisissa keleissä tyhjiä paperirullia, wc tai talouspaperirullia siellä housuissa mukana? Olikohan @YliKoo ?

No, naisilla ei ehkä riitä toi.
Naisille tällainen virtsasuppilo niin onnistunee seisaallaan kuseminen?
 
Kesällä osallistuin Sulkavan soutuun ja joukkueessa oli myös naisia. Selvisi että veneestä pissaaminen ei onnistu molemmilta sukupuolilta.
Niin, naisissa on eroja. Jostain syystä mulle on aina sattunut tällaisia vähän rempseämpiä tapauksia :D Ensimmäinen varsinainen avokki oli Kainuun tyttöjä eikä hänelläkään ollut koskaan mitään vaikeuksia em. toiminnoissa luonnossa tai ihan vaan auton oven tai mopon takana, tien laidassa. Ja kyllä, olen reissuissa aina ehdottanut huoltsikka pysähdystä vaikka tankissa olisikin vielä menovettä. Ensimmäinen vaimo teki pissat vaivatta miljoonakaupungeissakin puiston puskaan tai sisäpihan sadevesikaivoon kun halusi säästää rahaa, minä kun en käytä yrittäjän fasiliteetteja ostamatta myös jotain.
 
Kesällä osallistuin Sulkavan soutuun ja joukkueessa oli myös naisia. Selvisi että veneestä pissaaminen ei onnistu molemmilta sukupuolilta.
Lankomies on kova Sulkavan soutu mies... Yks vuos oli retkueeseen kuulunu yks tyyppi joka meinas, että pitkällä matkalla suolakurkut on se oikee välipalanen... Iso tölkki suolakurkkuja... No ei se oikeen asettunu veneen pohjalle, joten hän kumos kurkut lillumaan sinne pohjalle, siitähän niitä on hyvä napata ku ne pohjalla vedessä huljuaa... Soutujen jälkeen oli sitte loppuyhteenveto jossain ravitsemusliikkeessä ja vasta sillon muut kerto tän kuseskelu jutun sille ;)
 
Back
Top