Sekalaista mussuttelua

Mahtaisko kukaan muistaa mitä tapahtu kesällä -88? Kun ite en muista miks näin tehtiin.... Joku suurempi asia ilmeisesti oli kysymyksessä... Olin uunituore heitinpuolen keisari ja myöhän mentiin kovia hakemaan nuljulla varastolta, koko KymJP oli lomakiellossa... Myö sinne VT7 varrelle mentiin Lelun tiehaaran kohille väijymään... Meille selvitettiin kuin Jäksterikomppaniat on tuolla ja tuolla, PST ampuu tohon sillan maastoon jne... Myö kaks päivää kovien kanssa siellä telttailtiin, sit kasattiin vermeet ja lähettiin kassulle..... En tie, joku sen varmaan tietää... Kovat haettiin heittimelle ja kaikki lipasti kovat rynkkyyn... Hyvä oli kyl asema " jos ne sinkosimot saa kären tohon seis, ni alkaa lihaa syntymään", ei tarttenu kuitenkaan koittaa....
juuh en muista mutta tää oli KymjP -87 KRH aikaa on ,mutta huhhuh korohoro,,sodankylä sarriojärvi oli mielenkiintoinen heh
 
@Heikkiv
Sotilasarvosi ei nyt ratkaise mitään, tarkistin vain ikäsi.
Ajattelin vain, millä hihoilla puhut minulle.
Avaan hieman:

Nyt pitää miettiä muutakin, kuin vain että Paleface ja Arhinmäki saa rahansa. Sellainen kestää, kun taloutta oikeasti yrittää laittaa tasapainoon. Jos olet palautellut muutakin kuin Kelan kuponkeja, sen varmaan tiedätkin. Valtion vakavarainen asema on ainoa aidosti heikkojen ja köyhien turva.
No, olen ehkä turhamainen, mutta palaan kuitenkin tähän.
En tunne kumpaakaan miehistä, mutta olet varmaankin joskus joutunut jomman kumman källin orjaksi.
Aiheeseen Kelan kupongit, voin sanoa, että en ole ikänäni ollut Kelan tiskillä, lukuunottamatta lääkekorvauksia.
Olen elättänyt itseni kuudella vuosikymmenellä.
Se kuulostaa juhlavalta, mutta pitää paikkansa, työurani on 78- ..., silloin jo intti käytynä.
Eläkkeeni on alkanut kertymään vasta 23- vuotiaana.
Olen maksanut koko ikäni kassamaksuja
ja sen lisäksi työantajani on maksanut erilaisia maksuja.
Olen maksanut eläkettä vuosia, ennen kuin se alkoi kerryttää eläkettäni
Eli joku seitkytluvun seppä voi siinä maalailla omia Palefacejaan.
Toivottavasti sinulla on töitä jatkossa, että voit maksaa eläkkeeni.
Ja ällös vittuile vanhemmille ihmisille.

res. vääp. vuodesta -88 Hilan lukko
 
Viimeksi muokattu:
Pilkun viilausta:
Uutishaastatteluklipissä PM Petteri Orpo totesi Euroopan komission puheenjohtajan Von de Leyen:n kanssa käymiensä lukemattomien viestien vahdon ja keskustelujen perusteella EU:n tukevan Suomea turvapaikkahakijakriisissä Venäjän hybridioperaation suhteen. Olisiko pääministerimme kuitenkin parempi lukea saamansa lukuisat aihetta käsittelevät viestit?
Aikanaan koulussa Fysiikan opettajalla oli tapana todeta, kun oppi ei tuntunut menneen perille, että "Teillä on kotona lukemattomia kirjoja ja laskemattomia laskuja, muttei välttämättä kovin montaa kappaletta."

EDIT: Ohessa linkki lähetysklippiin, jossa Orpon osuus ~5:30 kohdalla: https://areena.yle.fi/1-66528490
 
Viimeksi muokattu:
Millä organisaatio tasolla tai onko enää ollenkaan eläinlääkintäupseeria Suomen raskaassa?

Ja rehellisesti en keksinyt itse kysymystä. Vanha tuttu viesteili kysyi, saunanlämmitys simoissa. Ja monenlaista väittettä oli ja minunkin piti osa muistaa......
 
Olen yrittänyt muistella, että oliko vuosituhannen alussa Kosovossa pataljoonassa eläinlääkäri.
Sen muistan varmaksi, en että joku rokotti Pose koirat ja kissat.
Ja ainakin silloin pataljoonan kokoonpanossa oli iso koirajoukkue, olisko sen takia ollut eläinlääkäri organisaatiossa? Vai voiko normi lääkäri hoitaa rokotukset???
 
Kaikissa logistiikkarykmenteissä ja sotilaslääketieteenkeskuksessa on eläinlääkäreitä, jotka mm tekevät hygieniavalvontaa.
Jaksatko muistaa oliko sinun aikana Kosovossa pataljoonassa eläinlääkäri?
 
Isäukon hautajaiset tänään. Vanhan Testamentin luonnehdinta jostain patriarkasta sopii hyvin tähänkin: "Kuoli vanhana ja elämästä kyllänsä saaneena." Tulee olemaan varmaan näillä main viimeisiä kuolinilmoituksia, joissa on tammenlehvätunnus. Vähiin käyvät jo veteraanit.
 
Isäukon hautajaiset tänään. Vanhan Testamentin luonnehdinta jostain patriarkasta sopii hyvin tähänkin: "Kuoli vanhana ja elämästä kyllänsä saaneena." Tulee olemaan varmaan näillä main viimeisiä kuolinilmoituksia, joissa on tammenlehvätunnus. Vähiin käyvät jo veteraanit.
Osanottoni.
 
Isäukon hautajaiset tänään. Vanhan Testamentin luonnehdinta jostain patriarkasta sopii hyvin tähänkin: "Kuoli vanhana ja elämästä kyllänsä saaneena." Tulee olemaan varmaan näillä main viimeisiä kuolinilmoituksia, joissa on tammenlehvätunnus. Vähiin käyvät jo veteraanit.
Osanottoni ja myötäelämiseni.
Kunniakas sukupolvi on haipumassa, mutta niin kauan kuin vain yksikin heitä muistaa niin ihmisinä kuin maanpuolustajina, heistä säilyy side myöhempiin aikoihin.
 
Oli, hygieenikko joka oli eläinlääkäri..kävi rokottamassa meidän kissan campissä..toki parempi hiirien metsästäjä ei ollut rokotettu. Muutoin kävi vain narisemassa hygienista vaikka kukaan ei saanut paskatautia. Koska olit Kosovossa?
2001v
 
Isäukon hautajaiset tänään. Vanhan Testamentin luonnehdinta jostain patriarkasta sopii hyvin tähänkin: "Kuoli vanhana ja elämästä kyllänsä saaneena." Tulee olemaan varmaan näillä main viimeisiä kuolinilmoituksia, joissa on tammenlehvätunnus. Vähiin käyvät jo veteraanit.
:salut:
 
Back
Top