Topikki Juken ihmehärveleille

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja crane
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Miksi tämän ketjun viesteihin on alkanut ilmestyä merkillisiä linkityksiä ei-minnekään satunnaisille sanoille, jopa omiinkin viesteihini. Kts kuvakaappaus.

Onko tänne piiloteltu joku Elso4.0 juttu? :rolleyes:

ÄitiKotkaElso.webp
 
Tässä tänäinen versio MINIKITE ( pikku leija ) konseptista.

KIKKA-SPORT_SIDE_65.webp
 
Viimeksi muokattu:
Nyt rakennat ensin sen Hippiäisen valmiiksi, vähän lentelet sillä, pääset telkkariin ja lehtiin ja saat sitä kautta aeroteollista katu-uskottavuutta. Sitten neuvottelet yhteistyökumppaneita ja rahoitukset Kikka 3en tekoon, hupikoneena ensin.
 
Nyt rakennat ensin sen Hippiäisen valmiiksi, vähän lentelet sillä, pääset telkkariin ja lehtiin ja saat sitä kautta aeroteollista katu-uskottavuutta. Sitten neuvottelet yhteistyökumppaneita ja rahoitukset Kikka 3en tekoon, hupikoneena ensin.

Toi MINIKITE voi olla suorastaan trendisetteri mikäli onnistuu tavoitteissaan...Ely viittasi kintaalla Hippiäsielle jo 2 kertaa...heillä on Kusti Alasalmi niminen ilmailuekspertti Pasilassa ( lentänyt joskus purjekoneella..lupakirja vanhentunut ). Hänen mielestä 35-40 km/t nopeudella sakkaavat ja maksimissaan 80 km/t lentävät koneet ovat hyvin hyvin vaarallisia.

Povaan minikitelle moottoritehosta ( ja koneen painosta ) riippuen 40-60 km/t nopeutta laskussa ( 22-100 hv ). Huiput 120-300 km/t luulen, että Kusti pitää enemmän tästä ( Kikka-MINIKITE lineage ) koska nopeudet purjekone- ja ultraliteluokkaa ( eli varmasti turvallisia :) ? ).
 
Viimeksi muokattu:
Onko Kusti perustellut miksi?


Ei tietenkään..perusteluna lienee se että hakija on arkkitehti ja "muka kehittänyt jotain uutta". Tämmöstä pudotuspeliä vähenevien varojen äärellä..rahat annetaan lekoinsinöörille etelään ja eräälle teknikolle Roviskolle.

Tässä frontaali..hieman isompi kuin eräällä aiemmalla vastaavalla mutta koska otsaa 1/3 vähemmän kuin Mersussa ja painoa 1/12 antaa nyrkkisääntöni 1/ 3 x 1/12 = 1/36 tehotarpeeksi isommasta verrokista eli 39 heppaa jotta speksit samat kuin Mersulla..koska kuitenkin 22 hv niin ollaan mopedissa jonka pitäisi lentää 4 hv teholla ( minivauhtia ).

Käytän tällaisia "perustelemattomia" hattuvakioita, koska se tuntuu olevan talon tapa ( Kai Mellen puhuu hattuvakioista PIK-sarjan koneiden suunnittelussa ).

1000_AA_MINIKITE_65.webp
 
Viimeksi muokattu:
Miksi tämän ketjun viesteihin on alkanut ilmestyä merkillisiä linkityksiä ei-minnekään satunnaisille sanoille, jopa omiinkin viesteihini. Kts kuvakaappaus.

Onko tänne piiloteltu joku Elso4.0 juttu? :rolleyes:

Katso liite: 2925


Ajoin koneeseeni AVAST antivirusohjelman ja alkoi toimia paremmin...toivottavasti kaikki bugit poistuivat..pari ohjelmaa ei löydä kaikkia bugeja.

SUPERantivirus ja Spybot ei löydä kuin murto-osan bugeista.
 
Viimeksi muokattu:
Onko Kusti perustellut miksi?


En ole varma, mutta saattaisi liittyä tuo näkemys kapeaan nopeusalueeseen. Pellit auki 80 km/h ja sakkaa 40km/h, niin onhan nopeusalue kapea.
B ultrat, sakkaavat 65 km/h kakkosen laipoilla normipainolla. Nopeusalue niissä laajempi 65 - 150-200 km/h, matkanopeus 75%:n teholla tyypillisellä ylätaso ultralla siis tuo 150-200km/h. Vanhemmatkin esim. Renegade Murphy Spirit, 2-taso, useimmat niistä 2-t moottorilla, kulkevat matkaa n. 120 km/h. Tuo Renegade on tällä hetkellä ainoa b-ultra Suomessa, joka on taitolentokelpoinen. Ohjaimet on molemmissa istuinpaikoissa, normaalisti tuolla lennetään takaistuimelta, takaohjaamo on selvästi tilavampi.
upload_2015-1-12_17-40-13.webp
 
En ole varma, mutta saattaisi liittyä tuo näkemys kapeaan nopeusalueeseen. Pellit auki 80 km/h ja sakkaa 40km/h, niin onhan nopeusalue kapea.
B ultrat, sakkaavat 65 km/h kakkosen laipoilla normipainolla. Nopeusalue niissä laajempi 65 - 150-200 km/h, matkanopeus 75%:n teholla tyypillisellä ylätaso ultralla siis tuo 150-200km/h. Vanhemmatkin esim. Renegade Murphy Spirit, 2-taso, useimmat niistä 2-t moottorilla, kulkevat matkaa n. 120 km/h. Tuo Renegade on tällä hetkellä ainoa b-ultra Suomessa, joka on taitolentokelpoinen. Ohjaimet on molemmissa istuinpaikoissa, normaalisti tuolla lennetään takaistuimelta, takaohjaamo on selvästi tilavampi.
Katso liite: 2928


Ehkä se on tuulelle altis.
 
Jos laittaa kokonaismassaksi 150kg niin 40km/t nopeudella nostekertoimen pitäisi olla hieman yli neljä jotta ei sakkaisi. Aika iso, laipoillakin. Nostaminen 60km/t pudottaa jo 1.8aan mikä ei pitäisi olla mikään mahdottomuus näissä nopeuksissa. Lentokorkeutena merenpinta.
 
Jos laittaa kokonaismassaksi 150kg niin 40km/t nopeudella nostekertoimen pitäisi olla hieman yli neljä jotta ei sakkaisi. Aika iso, laipoillakin. Nostaminen 60km/t pudottaa jo 1.8aan mikä ei pitäisi olla mikään mahdottomuus näissä nopeuksissa. Lentokorkeutena merenpinta.

Ground effect nostaa tollasella reunavakaajalla 300% nostovoimaa.

Yli 2 m leveän siiven ( 2D ) L/D voi olla 230 luokkaa ( iso Reynolds ).

Myöskin perässä oleva potkuri "imee" jättöreunassa jolloin voidaan ajaa sakkaamatta jopa 20 asteen alfalla..varsinkin kun negatiivinen nuolimuoto takaa sen, että siivekekontrolli ei lopu...myöskin peräsimet on siellä missä muuten syntyy lifting bodyn jättöpyörteen ( winglettinä yhtä aikaa ). Kaikki nämä lisää tehokkuutta combossa.

Niin ja tiukassa vedossa myös peräsimet alkavat kantaa ( 10 % lisää ).
 
Viimeksi muokattu:
Kone olisi pienempi kuin BD-5; http://en.wikipedia.org/wiki/Bede_BD-5

http://airfactsjournal.com/2013/02/a-dream-of-the-1970s-the-bede-5/

http://www.wmof.com/bd-5.htm Siipi-ala alle 3 m2 ja nopeus 385 km/t ( 55 hv ) !

BD-5-canopy-open-wave.webp

Itseasiassa myös pienempi kuin Cri Cri ( pitääkö tehdä myös kahdelle lennokin moottorille ? ).

http://en.wikipedia.org/wiki/Colomban_Cri-cri


Siipi 3.1 m2 ( vain ).

cricri_3d.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tässä taas sen kuljetuskärry ( myös traileri perässä käy jos KASIssa kk-torni ).

Ajoneuvon mileage 30 ja hintalappu 150 000 euroa..kone ilman ohjuksia 200 000 € mileage 60.


100-AA-MINIKITE_MIL-TRANSPORT_2015.webp
 
Viimeksi muokattu:
Mitä tarkoittaa "Mileage 30"? 30 mailia gallonalla? 30 litraa satasella? 30 kilometriä litralla? Käyttäisit, Juke, samoja yksiköitä ja termejä kuin kaikki muutkin.

Paljonko tuo hässäkkä muuten painaa ja missä olosuhteissa tuo ilmoittamasi "mileage" (kilometri-ikä?) saavutetaan? Mikä siinä on voimanlähteenä?
 
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Back
Top