Topikki Juken ihmehärveleille

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja crane
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Mitä tarkoittaa "Mileage 30"? 30 mailia gallonalla? 30 litraa satasella? 30 kilometriä litralla? Käyttäisit, Juke, samoja yksiköitä ja termejä kuin kaikki muutkin.

Paljonko tuo hässäkkä muuten painaa ja missä olosuhteissa tuo ilmoittamasi "mileage" (kilometri-ikä?) saavutetaan? Mikä siinä on voimanlähteenä?


Auto painaa 1000 kiloa + kuorma.... ja 80 hv moottori..mileage ( miles per gallon US ) saavutetaan maantiellä pyöräversiona.

Kone painaa 200 hv mosalla ja 2 tykillä 600 kg + ammukset, löpö ja pilotti mukaan luettuna noin 900 kg ( plus miinus 100 kg ).

AIM-9X painaa 85 kg ja maksaa 500 000 euroa. Käytetään vain jos ilmavoimat ilman pääkalustoa ( tummanharmaa vaihe menossa ruskeaksi ).

http://en.wikipedia.org/wiki/AIM-9_Sidewinder
 
Viimeksi muokattu:
Lähinnä mietin siltä kantilta, että oma 500cc Polarikseni kulutti maastossa jotain 25 litraa satasella riippuen siitä, kuka oli kyydissä ja mitä vedettiin, ja tuosta härvelistä tulee lähinnä mieleen moottorikelkka. Siihen siis vertasin.
 
Riittääkö komppanialle 2 tällaista yksikköä tehokkaaseen toimintaan tyypillisessä suomalaisessa taistelumaastossa ympäri vuoden ?

100-AA-MINIKITE_MIL-TRANSPORT_1_55.webp

Yksikkö maksaa 500 000 euroa.
 
Mitäs tuo lentokone painaa ja paljonko panoksia mukana 27 millisiin?

Panoksia voisi olla 10 000 kpl ( per komppania ) koska ajoneuvo käyttää samoja. Speksit eivät ole muuttuneet.

Ajoneuvon ja pakkauslaatikon ( trailerin ) materiaali kiväärinluodin kestävää puukomposiittia. Eli erittäin kevyt ja kestävä.

Minikite voi avata säilyketölkkejä ylhäältä päin jossa panssarointi kevyttä ( tai takaa ).
 
Viimeksi muokattu:
Panoksia voisi olla 10 000 kpl ( per komppania ) koska ajoneuvo käyttää samoja. Speksit eivät ole muuttuneet.

Ajoneuvon ja pakkauslaatikon ( trailerin ) materiaalin kiväärinluodin kestävää puukomposiittia. Eli erittäin kevyt ja kestävä.

Minikite voi avata säilyketölkkejä ylhäältä päin jossa panssarointi kevyttä ( tai takaa ).

Viisi tonnia ammuksia tonnin painoisessa ajoneuvossa? Check.

edit: jaa ajoneuvoja onkin kaksi per komppania, siis vain kaksi ja puoli tonnia ammuksia tonnin painoiseen ajoneuvoon. Check check.
 
Viisi tonnia ammuksia tonnin painoisessa ajoneuvossa? Check.

edit: jaa ajoneuvoja onkin kaksi per komppania, siis vain kaksi ja puoli tonnia ammuksia tonnin painoiseen ajoneuvoon. Check check.

Olisko komppanialla joku varasto tai pataljoonan keskitetty huoltopaikka josta voi noutaa aina 2000 kpl lisää ( 4 kertaa ) ?

Koneeseen saa tuskin ahdettua 200 kpl enempää per missio.

Olisko tuossa kombossa hyvä kuljettaa pari stingeriä ja 4 pst ohjusta samalla kertaa ?
 
Viimeksi muokattu:
Mitenkäköhän taistelukyky muuttuisi jos maataistelukone MINIKITE ja ilmaherruushävittäjä GM-1 " Hömötintti " ostettaisiin ilmavoimille siten että jokaisessa komppaniassa olisi 2 MK konetta ja GM koneita 40 kpl ( siis yht ilmavoimilla tukemassa MK operaatioita )..olisi M3 nopea stealth ja loppurahoilla saisi ( 6 mrd eurosta sen 30 x 30 = 900 miljoonaa GM 1 koneisiin ) sitten 20 400 kpl MINIKITE hävittäjiä ( á 250 000 € ). Jotenkin tuntuisi, että MK soveltuisi luodinkestävänä hyvin maavoimien ilmavoimien arsenaaliin. Komppanioita olisi vain sitten 10 200 kpl.

100-AA-MINIKITE_MIL-TRANSPORT_1A_45.webp

Katsoisiko sitten joku naapurivalta että olemme ohittaneet Pariisin Rauhansopparin doktriinit ?

Kaikki tehtäisiin puukomposiitista ja myyntiinkin varmaan menisi 500 000 MK konetta ja tuhat - 2 tuhatta kpl GM-1 koneita ?!

Käyrät singahtaisivat nousuun ja huolto olisi huokeaa.

Ilmavoimille kotimainen 6th gen stealth olisi varmaan katkera pala ja alettaisiin puhua pahaa kotimaisen lentokoneteollisuuden epäluotettavuudesta ja huonoista liimoista ( voin kuvitella kun kerholla vääpeli huutaa lutille maanisdepressiivisessä vaiheessa kaatokänniä....:" taatana ne käyttää v*tun erikeepperiä laminaatissa...usot sie poka ? " ) jne.

Kahtiajakautuminen voisi olla myös kovaa lentopiireissä...maataistelulentäjillä ei olisi lentolisiä ja kokemustakin tarvittaisiin vaan 100 tuntia..koneen saisi itselleen varusmiespalvelun jälkeen mutta palautettava kun siirtyy reservin nostoväkeen.

Kokisiko lentäjän status kolauksen kun baareissa roikkuisi joka viideskymmenes G2 nahkarotsissa reiskat silmillä ja tiimaa plakkarissa ?

Jotainhan tämä kuitenkin muuttaisi pysyvästi..keskustelu PST miesten elinajan odotteesta siirtyisi linjalle 100-104 vuotta ( kuten Arvo Ylpöllä ) kahdeksan minuutin sijaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mietihän nyt Juke ainakin tuota häivehärvelin nimeämistä vielä. "Hömötintti" torpedoisi mahdolliset vientikaupat yhtäänkään konservatiivisempiin maihin aika tehokkaasti.

Al-Jazeera reports: Finnish "Homotitty" stealth fighter deal with Saudi Kingdom backfires as notable imams issue fatwa declaring anything named so vulgar as unislamic and haram.
 
keskustelu PST miesten elinajan odotteesta siirtyisi linjalle 100-104 vuotta ( kuten Arvo Ylpöllä ) kahdeksan minuutin sijaan.

Vain siksi, että panssarintorjunta suoritetaan kiväärinluodin kestävän puukomposiitin suojista?

Jos Suomi oikeasti hankkisi hirveät määrät kevyttä lentokalustoa, todennäköisin vihollinen saattaisi panostaa esimerkiksi kehittyneisiin SPAAG-järjestelmiin laajemmassa mittakaavassa. Kyllä siinä tulisi puukomposiitin suojissa äitiä ikävä...
 
Mietihän nyt Juke ainakin tuota häivehärvelin nimeämistä vielä. "Hömötintti" torpedoisi mahdolliset vientikaupat yhtäänkään konservatiivisempiin maihin aika tehokkaasti.

Al-Jazeera reports: Finnish "Homotitty" stealth fighter deal with Saudi Kingdom backfires as notable imams issue fatwa declaring anything named so vulgar as unislamic and haram.

Pitäisikö meidän hävetä hyvää ja jopa hauskaa suomalaista linnun nimeä oikeesti ?

http://www.vastavalo.fi/haku-Hömötintti.html
 
Vain siksi, että panssarintorjunta suoritetaan kiväärinluodin kestävän puukomposiitin suojista?

Jos Suomi oikeasti hankkisi hirveät määrät kevyttä lentokalustoa, todennäköisin vihollinen saattaisi panostaa esimerkiksi kehittyneisiin SPAAG-järjestelmiin laajemmassa mittakaavassa. Kyllä siinä tulisi puukomposiitin suojissa äitiä ikävä...


Äitiähän kaikkien poikien tulee sodassa ikävä..puukomposiitti on kuitenkin 10 kertaa parempi kuin alumiini suojana. Varsinkin duramold pohjainen rakenne.

SPAAG järjestelmää sopii testata aapasuolla 10 000 MK:ta vastaa josta ruutataan kohti 3000 rpm nopeudella kuulaa kahdesta pyssystä...paljonkos se tekee 2 x 10 000 x 3 000 = 60 000 000 kuulaa minuutissa..mahtaaako SPAAG keretä jos on kyljellään hillasuolla ? Sanotaan näin että jos SPAAG voittaa niin on syytäkin kumartaa viholliselle hyvästä vastuksesta. Veikkaan että tunnin tulituksen jälkeen ja 3,6 triljoonan ammutun kuulan jälkeen kukaan ei löydä palaakaan mahtavasta SPAAG järjestelmästä.
 
Viimeksi muokattu:
Kokeilen vastata sinun matematiikallasi:

Pantsir-S1 -ajoneuvossa on 12 ohjusta ja 700 30 mm kranaattia. Yhdellä ajoneuvolla pudottaa siis 712 lentokonetta, koska yksi kranaatti riittänee koneen pudottamiseksi. Tarvitaan siis 15 ajoneuvoa ja koko lentue on ammuttu alas.

10 000 lentokoneen hyökkäys yksittäistä maalia vastaan olisi varmasti mielenkiintoista katseltavaa. Kuinkahan moni putoaisi omien koneiden tulituksen seurauksena? Jos koneet olisivat tiiviinä joukkona, kuinka monta saisi pudotettua ampumalla rykelmään sarrrrjaa ilmatorjuntatykillä?
 
Kokeilen vastata sinun matematiikallasi:

Pantsir-S1 -ajoneuvossa on 12 ohjusta ja 700 30 mm kranaattia. Yhdellä ajoneuvolla pudottaa siis 712 lentokonetta, koska yksi kranaatti riittänee koneen pudottamiseksi. Tarvitaan siis 15 ajoneuvoa ja koko lentue on ammuttu alas.

10 000 lentokoneen hyökkäys yksittäistä maalia vastaan olisi varmasti mielenkiintoista katseltavaa. Kuinkahan moni putoaisi omien koneiden tulituksen seurauksena? Jos koneet olisivat tiiviinä joukkona, kuinka monta saisi pudotettua ampumalla rykelmään sarrrrjaa ilmatorjuntatykillä?


Ei tarvi edes koneita vaarantaa kun 8 miestä ajaa KASIlla ja hoitaa homman aapasuolla öiseen aikaan ihan vaan äänettömästi.

 
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Back
Top