Trump -psykoosi

Venäjä on liittovaltio jossa on miljoonia eri kieliä puhuvia ja erilaisia kulttuureja edustettuina.
Minä olen viimeisenä kieltämässä venäläistämistä jota vastustan ja haluan hajoittaa Venäjän.

Yhdyvalloissa amerikkalaistetaan mutta se on jokaisen oma valinta jos ei intiaaneja lasketa.

Sveitsikin on liittovaltio ja perustuu nimenomaan eri kansallisuuksien kielen ja kultuurin määräävään asemaan eri kantoneissa.

Suomen kansa ei ole kupla vaan se on tieteellisin menetelmin todistettavasti olemassa oleva populaatio joka on asuttanut samaa aluetta rautakaudesta.

Sinä itse edustat Suomessa kuplaa jossa monet muutkin muumit elävät, pahimpia mamuttajia ja muualle kumartelijoita riittää porukassa.

Kiitti vitusti. En yhtään ihmettele trumpinkumarteulasi. Olet valmis leimaamaan minut jhonkin ryhmään. Minä en viitsi laskea itseäni sinne. Jatkan kannanottamista mielipiteisiin enkä henkilöihin. Mitä tarkoittaa "muumit"? Kyseenalaistatko minut, jonkun ryhmän johon ajattelet kuuluvani vai jotain muuta?
 
Kiitti vitusti. En yhtään ihmettele trumpinkumarteulasi. Olet valmis leimaamaan minut jhonkin ryhmään. Minä en viitsi laskea itseäni sinne. Jatkan kannanottamista mielipiteisiin enkä henkilöihin. Mitä tarkoittaa "muumit"? Kyseenalaistatko minut, jonkun ryhmän johon ajattelet kuuluvani vai jotain muuta?


Kuulun kansallismieliseen kuplaan, pahoittelut jos sinä et kuulu mihinkään kuplaan.

Kun seuraa ruotsinkielistä mediaa ja ihmisten kommentteja niin siellä on huomattavan paljon "punaviherliberaalia" ajatusmaailmaa jonka olen ruotsalaisilta kopioiden nimennyt "muumien" alakuplaksi.

Itse koin että kyseenalaistit suomalaisia kansana olevan olemassakaan ja loukkaannuin siitä.

Siihen jatkokysymyksenä mitä mieltä olet intiaanien reservaateista?
Entä saamelaisten vaatimista oikeuksista määritellä kuka on saamelainen?
 
@Talvela on häjy. :)

Me otetaan matsia hyvällä prosentilla, mutta...ei mies ole saamelainen :D
 
Kuulun kansallismieliseen kuplaan, pahoittelut jos sinä et kuulu mihinkään kuplaan.

Kun seuraa ruotsinkielistä mediaa ja ihmisten kommentteja niin siellä on huomattavan paljon "punaviherliberaalia" ajatusmaailmaa jonka olen ruotsalaisilta kopioiden nimennyt "muumien" alakuplaksi.

Itse koin että kyseenalaistit suomalaisia kansana olevan olemassakaan ja loukkaannuin siitä.

Siihen jatkokysymyksenä mitä mieltä olet intiaanien reservaateista?
Entä saamelaisten vaatimista oikeuksista määritellä kuka on saamelainen?
Mitä minulla on tekemistä ruotsinkielisen median kanssa? Ja miksi minun pitäisi ottaa kantaa johonkin mitä sinä nimittelet "ruotsinkieliseksi mediaksi"?

Näyttää siltä että käytät sanaa "muumit" jonkinlaisena vihakoodina..

Saat itse kehittää "kansan", tai "volk" käsitettä. Itse olen suomalainen, etkä sinä voi sitä etuoikeutta otta pois minulta vaikka mitä sanoisit.

Mitä mieltä olet "suljetaan rajat" reservaatista?

Saamelaisten määrittely on aika lailla samanlaista, mitä aistin sinun suomalaisuuden määrittelystä. Joku porukka määrittelee kuka saa olla mukana. aika skeida juttu. :(
Vertaan sitä suomenruotsalaisuuden määrittelyyn. Suomenruotsalainen on hän joka määrittelee itsensä sellaiseksi. Toivottavasti suomalaisuuden määrittely olisi samanlaista.

Ihmisellä voi olla monta kulttuuri-identiteettejä ja/tai kansallisuuksia samaan aikaan ilman että pää halkeaa.
 
Viimeksi muokattu:
Saat itse kehittää "kansan", tai "volk" käsitettä. Itse olen suomalainen, etkä sinä voi sitä etuoikeutta otta pois minulta vaikka mitä sanoisit.

Mitä mieltä olet "suljetaan rajat" reservaatista?

Saamelaisten määrittely on aika lailla samanlaista, mitä aistin sinun suomalaisuuden määrittelystä. Joku porukka määrittelee kuka saa olla mukana. aika skeida juttu. :(
Vertaan sitä suomenruotsalaisuuden määrittelyyn. Suomenruotsalainen on hän joka määrittelee itsensä sellaiseksi. Toivottavasti suomalaisuuden määrittely olisi samanlaista.

Ihmisellä voi olla monta kulttuuri-identiteettejä ja/tai kansallisuuksia samaan aikaan ilman että pää halkeaa.

Koetko että on väärin että et voi väittää olevasi saamelainen?
Voinko minäkin mennä Somaliaan ja muuttua somaliksi ilmoittamalle heille niin?
 
Koetko että on väärin että et voi väittää olevasi saamelainen?
Voinko minäkin mennä Somaliaan ja muuttua somaliksi ilmoittamalle heille niin?
Minulla ei ole pienintäkään halua väittää itseäni saamelaiseksi tai somaliksi.

Tulisiko sinun lopettaa provoaminen?
 
Minulla ei ole pienintäkään halua väittää itseäni saamelaiseksi tai somaliksi.

Tulisiko sinun lopettaa provoaminen?


Saamelaisten määrittely on aika lailla samanlaista, mitä aistin sinun suomalaisuuden määrittelystä. Joku porukka määrittelee kuka saa olla mukana. aika skeida juttu. :(
Vertaan sitä suomenruotsalaisuuden määrittelyyn. Suomenruotsalainen on hän joka määrittelee itsensä sellaiseksi. Toivottavasti suomalaisuuden määrittely olisi samanlaista.

Ihmisellä voi olla monta kulttuuri-identiteettejä ja/tai kansallisuuksia samaan aikaan ilman että pää halkeaa.

Eli minäkin voin olla suomenruotsalainen?
Saamelainen en voi olla.
 
Eli minäkin voin olla suomenruotsalainen?
Saamelainen en voi olla.
Om du vill och om du känner dig vara ;)

(Jos haluat jos jos tunnet itsesi olevan ;))

Tämä ei tarkoita feikkaamista vaan että jos aikusten oikeasti olet sitä mieltä etkä ilmiselvästi feikkaa, minulla ei ole mitään sitä vastaan. 30 v sitten vastasin samaan kysymykseen että sinun olisi pitänyt käydä koulusu ruotsiksi, mutta nykyään olen muuttanut mielipidettäni.

Tästä voidaan myös jatkaa kysymykseen kuka on suomalainen? Pitääkö olla sukupolvia taaksepäin esi-isiä, kuten minulla? Pitääkö olla esi-isiä joita venäläiset ovat polttaneet elvävätä, kuten minulla, vai riittääkö että identifioi itsensä suomalaiseksi?
 
Tästä voidaan myös jatkaa kysymykseen kuka on suomalainen? Pitääkö olla sukupolvia taaksepäin esi-isiä, kuten minulla? Pitääkö olla esi-isiä joita venäläiset ovat polttaneet elvävätä, kuten minulla, vai riittääkö että identifioi itsensä suomalaiseksi?

Rauhoitu, hyvä mies. Minun sukulaisiani haukuttiin ryssiksi vielä -60-luvulla ja minäkin sain tuon meemin vielä otsaani v. -77, tosin vain kerran, mutta sen muistaa. Olen silti niin suomalainen, että oikein pahaa tekee. :cool: Ruotsinkielisten "suomalaisuutta" ei voi kukaan poistaa millään, ei millään piste. Ruotsinkielinen metia ei ole sama kuin ruotsinkieliset suomalaiset.

Kotikutoisia turhia ryhmien välisiä ristiriitoja ei kannata ehdoin tahdoin rakentaa syistä, jotka ovat lähinnä turhuuksien turhuus.

Minun -suomalaisuuteni- on kytköksissä erittäin vahvasti pohjoismaiseen elämäntapaan ja - arvoihin. Pohjoismaiseen. Ja niin on Teidän muidenkin, kun vähän sitä ajattelette.
 
Rauhoitu, hyvä mies. Minun sukulaisiani haukuttiin ryssiksi vielä -60-luvulla ja minäkin sain tuon meemin vielä otsaani v. -77, tosin vain kerran, mutta sen muistaa. Olen silti niin suomalainen, että oikein pahaa tekee. :cool: Ruotsinkielisten "suomalaisuutta" ei voi kukaan poistaa millään, ei millään piste. Ruotsinkielinen metia ei ole sama kuin ruotsinkieliset suomalaiset.

Kotikutoisia turhia ryhmien välisiä ristiriitoja ei kannata ehdoin tahdoin rakentaa syistä, jotka ovat lähinnä turhuuksien turhuus.

Minun -suomalaisuuteni- on kytköksissä erittäin vahvasti pohjoismaiseen elämäntapaan ja - arvoihin. Pohjoismaiseen. Ja niin on Teidän muidenkin, kun vähän sitä ajattelette.
Ei minua tarvitse "rauhoittaa"- hyvä mies. Minä en ole rakentelemassa ristiriiitoja. Mua välillä jotkut haukkuu sveduksi Suomessa ja "finne"ksi Ruotsissa. EVVK.

Jenkkien mustien kesken nämä olisivat white man disputes ;)

Näitä "kansallismielisiä" jotka ottavat oikeudekseen päättää, kuka pääse jengiin löytyy, mutta loppujen lopuksi ovat pieni vähemmistö.

Muistellaan vaikka miten uussuomalaiset venäjältä olivat korvaamattomia talvi- ja jatkosodassa.
 
Suomalaisia kaikki tyynni. Mistä oikein väännätte?

Suomi on suomalaisten, suomenruotsalaisten ja saamelaisten maa, itse olen tätä aina puolustanut.
Kaksi näistä saa vaalia identiteettiään ja suojella sitä lain voimalla, suomalaisilla on heikompaa kun kaikki lopulta ovat suomalaisia jos vain passi löytyy.
Ehkä pitäisi saada status hämäläisille ja karjalaisille yms heimoille jotta voisi vaatia sitä kautta tunnustettua identiteettiä ja etnisyyytä.
Jos kaikki voivat olla mitä vain niin ilmoittaessaan rajat ja valtiot voi heittää romukoppaan ja perustaa maailmanhallituksen.
En itse ole ajtellut että sitä aloitetaan Suomesta vaan muut voivat näyttää esimerkkiä ja siihen valmiiksi sopivia multikulti valtioita löytyy joihin voi muuttaa.
YK vielä tunnustaa kansat ja etnisyydet ja niiden itsemäärämisoikeuden, mikään filosofisointi ei niitä pois pyyhi, jos kokee olevansa maailmankansalainen niin voi sellainen olla filosofisesti.

https://www.washingtonpost.com/news...d-identifies-that-way/?utm_term=.0c465af41458

global-citizen.jpg
 
Huvittaa kun porukka ei tajua miten kova maine suomalaisilla ammattisotilailla on.

Se on sellainen, että ei kahta puhetta.


Mihin kaikkeen tuo maine perustuu? Tuskin enää v. 39-44 mainetekoihin. Onhan Suomalaisen luonne kyllä ihan eri maata, kuin hiekkamaiden huutavat allahu akbar-hihhulit, siis ei turhaa huutava, vakaa, päättäväinen, hyvin koulutettu ja nykyisin hyvin aseistettukkin, luulen.
 
Näitä "kansallismielisiä" jotka ottavat oikeudekseen päättää, kuka pääse jengiin löytyy, mutta loppujen lopuksi ovat pieni vähemmistö

Uutta on vain se, että nykyään jokainen pienikin ryhmä saa äänensä kuuluviin, siitä ei pidä muodostaa käsitystä, että "kaikki suomalaiset". :rolleyes:

Eihän Trumpkaan ole vaatinut, että häntä saavat äänestää vain "oikeat amerikkalaiset". Se olisikin aika hervottoman lystikäs vaatimus tuossa kansojen sulatusuunissa. Joka raivasi lebensrauminsa yrityksellä hävittää inkkarit sukupuuttoon. :mad:

Saksan kolmas valtakulma teki irvokkaita yrityksiä luoda "puhdas arjalainen tuhatvuotinen valtakulma". No tuhatvuotisuus jäi noin 13:sta (kolmeentoista) ja jälki muistetaan pitkään. :oops:

Palataan sentään ihmettelemään otsikonmukaista työjärjestystä ja vähä äkkiä. Trumpin hallinnossa saattaa vielä riittää akkilointia ja voi hyvinkin olla, että kylmäksi ei jää kukaan. Minua suorastaan pelottaa se, että tuleeko Trumpin "muutosvoima" osoittautumaan niin suureksi kuplaksi, että häntä äänestäneissä syntyy sellainen -muutosvoima-, että huhhuh. Kehitys voi olla pitkäkin, mutta aineet on kasassa.
 
huutava, vakaa, päättäväinen, hyvin koulutettu ja nykyisin hyvin aseistettukkin, luulen

Hyvähkö kielitaito, sotatemppujen perustaidot hyvin hallussa, terveitä ja hyväkuntoisia, kuri kohtuu hyvä, vouhkaamatonta väkeä, noudattavat käskyjä, korjaavat hyvin toimintaansa, luotettavia, Afganistanissa ovat osoittaneet myös kykynsä polttaa ruutia hmm. riittävällä intensiteetillä. :cool:

Kyllä se arvostus, luottamus jne. ostetaan VAIN osaamisella, teoilla ja kun sotilaista puhutaan: kurin tosiolevalla olemuksella. Simppeliä, mutta ei suinkaan itsestäänselvää.

Tätä pakettia ei voida ostaa hienoilla aurinkolaseilla, pepsodenthymyllä, vimpanpäälle varusteilla, kalliilla kelloilla tai kultakoruilla. Sitä ei saa siis rahalla, eikä ulkokohtaisilla halvoilla tempuilla.
 
Trumpin siirtymätiimiä lähellä oleva henkilö kommentoi Politicolle, ettei "kukaan Trumpia lähellä oleva ehdottaisi, että on hyvä idea hyökätä John Lewisiä vastaan Twitterissä".

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201701142200053878_ul.shtml

Politico -verkkolehden mukaan Trumpin virkaanastujaisia boikotoivien määrä uhkaa tapauksen johdosta kasvaa. Tähän mennessä 14 kongressiedustajaa on ilmoittanut boikotoivansa Trumpin 20. tammikuuta järjestettäviä virkaanastujaisia.
 
Heippa,

Ennen viimeyön keskustelua tällä ketjulla on ollut jokin mielenkiintoinen arvo.

Haluan kuitenkin tukea aamuyön tuntien kirjailijoita sanomalla että he käsittelivät myös Donald Trumpin elämään ja psyykkeeseen oleellisesti vaikuttavia ajanjaksoja. Tekivät sen joko tieten tai tiedostamattaan.

Trumpilla on myös takanaan avioero, joka ehkä hänen omasta mielestään tuli kalliiksi.

On hänen vanhemmillaan myös siirtolaistausta, eikä ole aivan selvää, miten hän itse siihen suhtautuu.

Donald vältteli joutumasta Vietnamin sotaan, mikä varmasti myös on vaikuttanut hänen näytönhaluihinsa tänä päivänä.

Ja Donald Trump on jossain kohtaa elämäänsä päättänyt luopua alkoholista.

Ei minulla muuta tähän ketjuun ennenkuin asia palautuu takaisin otsikkoon.

Simpauttaja
 
Minua suorastaan pelottaa se, että tuleeko Trumpin "muutosvoima" osoittautumaan niin suureksi kuplaksi, että häntä äänestäneissä syntyy sellainen -muutosvoima-, että huhhuh. Kehitys voi olla pitkäkin, mutta aineet on kasassa.

Minä en ole tippaakaan huolissani USA:n sisäpolitiikasta. Uskallan jopa väittää, että mitä enemmän Trump hölmöilee ja kuplaa paisuttelee, niin sitä parempi USA:n sisäpolitiikalle.

Minua pelottaa Trumpin ulkopolitiikka. Mitä enemmän Trump hölmöilee, niin sitä enemmän USA antaa pelitilaa Kiinalle, Turkille, Venäjälle ja kumppaneille, ihan kuin Obama ei olisi sitä jo riittävästi antanut.

Jos asuisin Pekingissä, Ankarassa tai Moskovassa, niin taputtaisin käsiä yhteen ja poksauttelisin samppakaljaa ihan urakalla. Mutta kun asun Helsingissä, niin en pahemmin taputtele enkä poksauttele.

Olkoonkin että ei Suomi mitenkään automaattisesti ole häviäjien puolella, vaikka Moskova pääsisi voiton puolelle. Onhan meillä historiaa ja eväitä millä nuoleskella ja hännystellä isoa karhua...menee jo vanhasta muistista :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: PSS
Tapaamista on suunniteltu Islantiin. Lehden mukaan tapaamisen esikuvana on Ronald Reaganin ja Mihail Gorbatshovin Reykjavikin huippukokous vuodelta 1986.

rs-183098-1709871681.jpg


Tieto on peräisin nimettömiltä brittiviranomaisilta. Sunday Timesin mukaan Trump tiimeineen on kertonut Britannian viranomaisille, että kyseessä tulee olemaan Trumpin ensimmäinen ulkomaanmatka presidenttinä.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201701152200053896_ul.shtml
 
Back
Top