Tykistö



Vittu, mitä vauvankakkaa.
1gghsm.jpg
 


Tee time!

Mulla on kaksi britti insinööriä tiimissä tiukasti mukana ja he ovat hauskoja heppuja.
Kerran tehtiin jotain homma ihan järkyttävällä kiireellä ja jollen väärin muista, taisi olla 5 pumppuautoa ja sitä myöten sitten betoniasemakin aika "tupessa" tehon kannalta, siis kaikki olimme aivan todella kiireessä. Sitten nämä kaksi inssiä oli saaneet kalkyylinsä valmiiksi toimistokontissa ja päättivät yllättää koko 100 miehen valuorkesterin ja tekivät hemmetin hienon teekattauksen sinne valualueen laitaan. Leipää, teetä, siis ihan kaikkea brittien teehetken juttua ja kertakäyttökupit jonoon, teet kuppeihin ja lähtivät jakamaan sitten teet ympäri työmaan!
Kun sitten hieman yllättyneenä kysyin, että kuinkas tää tälleen, kundit vastas rauhallisesti "Roomalaistenkin hyökkäysen tiimellyksessä me britit pidimme teeajan tarkalleen oikeaan aikaan ja tyyliin"...

:) Eihän sitä voinut nauramatta katsoa. :D
Mutta mukavasti yhdisti tunnelmaa!
 
Viimeksi muokattu:
Sirpaleiden vinguntaa ei kuulu tässä videossa. Joissain toisissa kuuluu joten voiko vetää johtopäätöksen että sirpaleita ei lennä heitä kohti?
 
Tykistön tarkastaja sanoi että vastatykistötutkan hankinnassa siirrytään ensi vuonna seuraavaan vaiheeseen ja ampumatarvikkeissa tehdään mahdollisesti "uusia avauksia"
 
Tykistön tarkastaja sanoi että ampumatarvikkeissa tehdään mahdollisesti "uusia avauksia"

Kunhan juuri ennen laukeamista hetkeä ei tarvisi mistään lukea, että tykkien määrää patreristossa lasketaan 12:sta.

Näistä molemmista on syksyn mittaan täällä keskusteltu. Atarvikkeiden osalta mun veikkaus oli pitkän kantaman erikoisammukset. Sellaiset meiltä on tähän asti puuttunu. Nammo sai juuri valmiiksi sisäpuolelta koneistetun ER -tuotteensa, jota voidaan
valmistaa kotimaassakin. Jos Korean tiedot 48 kpl ostoksesta pitää kutinsa, niin meneehän tämä luku tasan vaikka se jaettaisiin kuudellakin. Jos ei nimittäin lisää tykkejä ole myöhemmin tulossa niin joudutaan taas jakamaan niukkuutta.
 
Puolalaisten Regina rykmentti koostuu kolmesta 8 tykkisestä patterista ja käsittääkseni ampuva yksikkö on myös se 8 tykkiä. Meille saatais 6 8-tykkistä patteria. Karjalaisille ja porilaisille 2 patteria ja mekeille molemmille 1. Siirretään näiltä K98 tukemaan kaikkia neljää.

Itse luulen, että Nammo ERHE ei ole se uusi avaus mistä puhutaan. Onhan meillä ennenkin ollut kranaatteja ja perävirtausyksikköjä millä ampua pitkälle. Luulen, että 1) tarkkuutta lisäävä sytytin 2) 50+ km lentävä kranaatti 3) MLRS jotain, GLSDB?.
 
Toivottavasti Pori ei saa ainenkaan ekasta erästä K9:jä. 12kpl K9 ei riitä mielestäni Karjalaisille, jos K98:t poistetaan kokonaan. Jos esimerkiksi MEKTSTOS ja KARJPR saisi molemmat 12kpl K9:jä, niin Karjalassa olisi suhteessa todella huono epäsuorantulen suorituskyky.
 
Toivottavasti Pori ei saa ainenkaan ekasta erästä K9:jä. 12kpl K9 ei riitä mielestäni Karjalaisille, jos K98:t poistetaan kokonaan. Jos esimerkiksi MEKTSTOS ja KARJPR saisi molemmat 12kpl K9:jä, niin Karjalassa olisi suhteessa todella huono epäsuorantulen suorituskyky.

Ei vaan 16 per prikaati ja 8 per mekki.
 
Back
Top