Ukrainan konflikti/sota

Täytyy sanoa...

Jos voi ihminen olla väärässä niin minä olin. En uskonut ison ryskämisen alkuun. Ja siihen nyt sitten päädyttiin. Voi luoja mitä hulluutta!

Tämä taitaa olla minun ikääni 11. isompi käminä mitä näen ruudulta tai paikan päältä jossain päin maailmaa. Ja mitä enemmän ikää tulee, sitä vähemmän näitä haluaisin nähdä. Mutta ei ihminen mihinkään muutu ja taas mennään kun aina vittu pitää mennä sen kovimman kautta.

Voi helvetti tätä surkeutta. Kun voisi edes kerran asioita hoitaa puhumalla, mutta ei. Aina pitää niiden kuolla joilla muutenkaan ei paljon ole niiden takia joilla on jo valmiiksi kaikki.

Voi vittu että masentaa.
 
Kylmäävintä tässä on se, että tulevaisuuden koitoksessa voi joku toinen istua mukavasti (kylläkin tunteellisena ja myötäeläen) nojatuolissa, ja katsella mitä Suomessa tapahtuu.

Jos tästä jotain hyvää pitää kaivaa niin ainakin suomalaiset ovat kerrankin lujasti samaa mieltä jostakin asiasta laidasta laitaan. Koska mahtoi PS-nuoret ja Vihreät-nuoret olla viimeksi mielenosoituksen samalla puolella? (Ja koska minä olin viimeksi samalla puolella ns. liberaalien kanssa...)

Edit: Luja maanpuolustus on nykymaailmassa edelleen se A ja O. Tämä oppi nyt mennee niidenkin suomalaisten päähän, joiden mielestä sodat jäivät pois muodista.
Maanpuolustustahdon yksi osoitus oli, että halvemman luokan sotilaskaliberipatruunat myytiin loppuun eilen aseliikkeistä. Itsekin myöhästyin ryntäyksestä, onneksi sentään on kotivaraa ennestäänkin
 
Se ensimmäinen leikelty pätkä jonka tosta näin kertoi, että IT-auton takana olisi ollut ukrainalainen. Nyt kun näki pidemmän pätkän niin se äijähän hyppää siitä IT-autosta, joka siis vaikuttaa olevan osa sitä venäläistä IT-porukkaa harhailemassa Kiovassa. Ampujankaan varusteet ei näytä venäläisiltä. Olisi kiva tietää ketkä tossa tarkalleen on nyt siis ketäkin.
Itselle tuli selostuksen jälkeen mielikuva ampujista että olisi jotain aseistetuja kodinturvajoukkoja. Mutta en tiedä. Maastokuviot puuttui.
 
Onko väärin tässä vaiheessa haikailla vaikka että joku sopivan kokoinen asteroidi lämähtäisi Moskovaan ja lanaisi siitä 100 kilometrin läpimitaltaan olevan alueen täysin maan tasalle. Saataisiin tuo itänaapuri pidemmäksi aikaa vähän rauhallisemmalle päälle.
Ei ollenkaan väärin. JOS siinä menee hulputin ja kaikki sen lakeijat sekä niitä seuraavat portaat.

Kaikkea hyvää sitä itsekkin elämässään on toivonut... siitä on toteutunut jotain.
 
Jokos tästä oli täällä? Venäjä "rajoittaa osittain" pääsyä facebookiin, eli taitaa protestit putleria kohtaan alkaa vaikuttaa:


Venäjä ilmoitti ”rajoittavansa osittain” pääsyä Facebookiin​

Vielä ei ole selvillä, kuinka laajasti pääsy palveluun estetään.

STT–AFP

19:26

Venäjä ilmoitti perjantaina "rajoittavansa osittain" pääsyä Facebookiin. Heti ei ollut selvillä, miten laajasti maa pääsyä yhteisöpalveluun aikoo estää.


Päätöksen teki mediaa valvova Venäjän viranomainen Roskomnadzor. Sen mukaan Facebook on syyllistynyt sensurointiin ja rikkonut Venäjän kansalaisten oikeuksia.


Facebookilla oli viime vuoden lopun tietojen mukaan globaalisti päivittäin liki kaksi miljardia käyttäjää.

Facebookin omistaa yhdysvaltalainen mediakonglomeraatti Meta.
 
Back
Top