Ukrainan konflikti/sota

Pilotilla on edelleen väliä
Jos jotain propagandapläjäystä toivoisi toteen niin se olisi ehdottomasti tämä Ghost of Kiev.
Kaveri lentelee yksin Migillä ilmestyen kuin tyhjästä laittamaan venäläisiä tonttiin. Tässä Fulcrumin ritarissa on enemmän ainesta kuin Top gunin Mavericissa. Ja vaikka propagandaa niin kyllä siitä leffa täytyisi tehdä.
 
Voi tyttöraukkaa.... Jos voisin, niin vaihtaisin paikkaa. Olen jo elämää nähnyt. Minut pitää kyllä kohta sitoa puuhun, etten lähden vaalimaalle heittelemään vähintään kiviä ryssän puolelle!
 
Se ensimmäinen leikelty pätkä jonka tosta näin kertoi, että IT-auton takana olisi ollut ukrainalainen. Nyt kun näki pidemmän pätkän niin se äijähän hyppää siitä IT-autosta, joka siis vaikuttaa olevan osa sitä venäläistä IT-porukkaa harhailemassa Kiovassa. Ampujankaan varusteet ei näytä venäläisiltä. Olisi kiva tietää ketkä tossa tarkalleen on nyt siis ketäkin.
Huonosti kävi haavoittuneelle venäläiselle, mutta sellaista se sota on.
Uskotko ihan tosissasi, että Porosheko kohtaa VDV joukkoja AK kourassa kiovan kadunkulmilla?
..no jos tänne Tikkakosken tienoolle änkeävät, niin minä olen ensimmäisenä vastassa, vaikka en ihan varusmiesikäinen enää olekaan.

Eiköhän Porosenko rakasta kiovalaista kulmakuppilaansa yhtä paljon kuin minä pientä mettääni: ryssä ei sitä ilmaiseksi vie!
 
Siinähän ne putoaa, kun kohti ampuu. Lottoaisin, että on elektronisessa hiljaisuudessa IRST:n avulla roiskinut IP-ohjuksia.

Siis jos koko tarina nyt edes on totta. Toivon että olisi.
MiG-29:n IRST on ilmeisesti hyvin köpöinen laite. Se on tarkoitettu lähinnä varajärjestelmäksi jolla voi suorittaa torjunnan takaapäin jos tutka on häiritty tukkoon tai ei muuten haluta käyttää.
"Kiovan aave" lienee näitä sotalegendoja joita aina syntyy moraalia nostattamaan. Venäläiset eivät juuri käytä MiG-29:ää (liekö Ukrainan rintamalla yhtään) joten taivaalla nähty MiG-29 on todennäköisesti omia, ja helposti voi ajatella että se on se sama kone ja lentäjä.
On ukrainalaiset toki voineet ilmavoittoja saavuttaa, ainakin ensimmäisenä päivänä tiettävästi jahtasivat helikoptereita jne. Aika iso tekninen ero kuitenkin on uudempaan venäläiskalustoon.
 

Ärtynyt Putin vetosi Ukrainan sotilaisiin: ”Ottakaa valta omiin käsiinne, narkomaanit ja uusnatsit pitävät valtaa Kiovassa”​

Presidentti Vladimir Putin vetosi perjantaina ukrainalaisiin sotilaisiin, jotta nämä lakkaisivat tottelemasta Kiovan johtoa. Videolla herättää huomiota Putinin olemus, joka ei vaikuta kovin tyytyväiseltä.

 
Jos nyt ihan sodan lakien mukaan mennään, sotilaan kaksi tunnusmerkkiä ovat ase ja näkyvä sotilastunnus, esim. kokardi, lippu, hihanauha, tms. Tuulipuku ei riitä, ellei se ole sitten esim. intin smurffipuku jossa leijonalogo kiinni.
Groznyi 199517317545-52A0-47B2-BF0B-D2C50BE8B7F7.jpeg
Joskus joku sanoi että ryssiä vastaan pärjää ne jotka on valmiita tarvittaessa kuolemaan. Tälläistä uhrimieltä on löytynyt mm. Suomesta ja Tšetšenialaisen piiristä.
608C3201-F61F-4DA3-9F82-C27B84201F0F.jpeg
 
Luulen että tulet tässä pettymään raskaasti. Vielä tänä vuonna tuolta yhdeltä suunnalta pannaan vastakkain aseiden inhoittavuus ja niiden kauhea hiilijalanjälkikin.
Näin on vaara käydä.

Jos Niinistö joutu poliittisesti viivyttämään että saa tulosta aikaan kun puolueet ruodussa, hyvä.

Muuten tulloo elokuussa ryssä päin vaatien ties mitä.
 
Ei kovin viisas veto!
Entä jos Venäjän omat sotilaat ymmärtävät asian niin että Putin pitäisi syrjäyttää?

Ärtynyt Putin vetosi Ukrainan sotilaisiin: ”Ottakaa valta omiin käsiinne, narkomaanit ja uusnatsit pitävät valtaa Kiovassa”​

Presidentti Vladimir Putin vetosi perjantaina ukrainalaisiin sotilaisiin, jotta nämä lakkaisivat tottelemasta Kiovan johtoa. Videolla herättää huomiota Putinin olemus, joka ei vaikuta kovin tyytyväiseltä.

 
Täytyy sanoa...

Jos voi ihminen olla väärässä niin minä olin. En uskonut ison ryskämisen alkuun. Ja siihen nyt sitten päädyttiin. Voi luoja mitä hulluutta!
>>> SNIP >>>
Voi vittu että masentaa.
Täytyy todeta, että ilmottaudun rehellisesti samaan itsekritiikin jalkapuuhun, ja vakavaan yksinpuhutteluun vähintään...
Toistin kantani useasti, että Ukrainan armeija juoksee käytännössä alkumetreiltä, ja vaikka tuosta sekasotkusta on vaikea vetää kestäviä johtopäätöksiä, olin kyllä selkeästi väärässä koska siellä vielä ruuti palaa ja teräs kuumenee.
Meille tämä on loistava tilaisuus oppia A2 keltaisen toiminnasta maavoimien osalta, elsosta nyt puhumattakaan.
Kiitos puolestani kaikille foorumilaisille jotka ovat jakaneet tilannepäivityksiä tai omia näkemyksiään, hiukan yllättävää ettei tuolta ole tullut mitään Combat Camera -tyyppistä materiaalia, vain pikku vignettejä ja snippettejä... hyvin hankala muodostaa kokonaiskuvaa taistelujen todellisesta intensiteetistä noista puolen minuutin tik tok -pätkistä tjms.
Usein äänessä on kyllä ollut vain yksi Bemarin konetykki ja sen koaksaali-kk, sanoisin Parolan HämJP:n entisenä poteron kaivajana ja tulevaisuuden perunannostajana.
 
”Tiesimme, että hän on vaarallinen, mutta nyt näemme, miten vaarallinen hän todellisuudessa on. Hän on valmis hyökkäämään suuressa mittakaavassa naapurimaahan. Hän on valmis suurempaan sotaan”, Ries sanoo.


”Jos hän on valmis käyttämään tuollaisia perusteluja Ukrainaa vastaan, Suomen ja Baltian suhteen voi tapahtua mitä tahansa.”
 
Back
Top